Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם לדעתכם רכב כיום זה מותרות בישראל?


FuriousLift
שימו לב! השרשור הזה בן 1930 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לדעתי זה מותרות רק אם אם אתה גר ועובד באותה עיר/יש לך הסעה עד הבית.

 

בשאר המקרים, להסתמך על תחבורה ציבורית זה פשוט מזוכיזם.

 

אצלי ברכב פרטי הנסיעה מהעבודה לבית לוקחת 50 דקות(ועוד נוהג רגוע, ממש לא ממהר). באוטובוס זה הופך לשעה וארבעים דקות כשבחזור חצי מהמזמן אתה תבלה בעמידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רכב אחד זה לא מותרות. יותר מאחד זה מותרות.

מכיר משפחות שבהן יש 4 נפשות ו4 רכבים.

מצב אבסורדי, כשבונים בניין חדש בשכונה, מחייבים בחנייה אחת לדירה, ובפועל יוצא ש1 בחנייה ו3 רכבים נוספים למצבת הרכבים של הרחוב.

 

בכל מקרה, התחבורה הציבורית בארץ ברמה נמוכה מאוד.

לא אומר תחבורה זולה. אומר איכותית, תן את האופציה, תן לשלם כפול, אבל לסוע בישיבה, בתא קטן, בשקט, להגיע רענן ליעד שלי

במקום לשמוע צעקות של חבורת הילדים שהולכים לבית ספר, או את החופרת לחברה שלה בטלפון, או את מסומם התורן שמנסה לעשות מגבית בין נוסעי המטרונית.

כבר לא מדבר על הצפיפיות ההזויה של המטרונית בשעות הבוקר, וזה שכל דקה איחור הרציף מתמלא בעוד ועוד אנשים, המטרושיט מגיעה ואין מקום אפילו לעלות עליה. נגיד והצלחת לעלות, צריך להחליף קו וגם עליו הסיפור חוזר על עצמו מהתחלה רק שעכשיו אתה זה ש"נדחף" לקו אחר ולא בטוח שיצא לך למצוא מקום לשבת עד ההגעה ליעד שלך.

 

היום, מי שנוסע בתחבורה ציבורית זה רק מי שאין לו ברירה אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החתימה של איתמר

 

IMG_20190207_195442.png

 

בארץ יש איזה מצב אבסורדי, שבו רכב הוא צורך די בסיסי לחלק גדול מהאוכלוסיה, עקב תחב"צ ברמה נמוכה, ומצד שני לא כל מי שמחזיק רכב יכול להרשות זאת לעצמו, והיה עדיף אם הוא היה מפנה את סכום הכסף הזה לדברים האחרים

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה להסתדר בלי רכב אבל זה לא בלתי אפשרי.

למשל רווק שגר חצי שעה נסיעה בתח"צ ואפילו קצת יותר, יכול להסתדר בלי רכב בדרך כלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מי שאומר שאפשר לשכור רכב, אבל אז אתה מעבד מהספונטניות של לצאת פתאום לטיול וגם צריך לנסוע לחברת השכרה.

גם אם תהייה תחבורה ציבורית טובה, לדעתי רכב זה עדין חופש.

אם תהייה תחבורה ציבורית טובה אז אולי משפחות יוכלו להסתדר עם רכב אחד במקום שנים וזה כבר יוריד עומסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^

אם אינך מתגורר במקום שכוח אל, יש שירותים כדוגמת Car2go שאפשר להירשם אליהם כמנוי ללא עלות שנתית/חודשית (ולשלם פשוט יותר פר שימוש/ביטול השתתפות עצמית) ; העניין הוא למצוא רכב זמין בסופ"שים/ערבי חג, כשהביקוש הוא הגבוה ביותר, אלא אם כן משריינים מראש. בזמנו זכור לי שאם לא הייתי משריין רכב חודשיים~ מראש לערב חג, זה היה אבוד. כיום אני משער שהמצב גרוע פי כמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מזגן זה מותרות?או כל דבר שנותן מעבר לקיום בסיסי.

 

כמעט לכל אחד יש רכב,לא עולה הון להחזיק רכב ממוצע.

ואני לא רואה סיבה לצאת חצי שעה לפני ולהכנס לאוטובוס עמוס/מסריח כשיש את האופציה לרכב.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש תחבורה ציבורית בארץ?

אתה בטוח?

פרוש המושג תחבורה ציבורית זה שאתה יכול להגיע לכל מקום מתי שאתה רוצה מכל מקום.

יש אתה זה בארץ?

הדבר הכי קרוב לתחבורה ציבורית בארץ זה תלאופן.

התחבורה ציבורית בארץ היא בערך ברמה של אפריקה.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש תחבורה ציבורית בארץ?

אתה בטוח?

פרוש המושג תחבורה ציבורית זה שאתה יכול להגיע לכל מקום מתי שאתה רוצה מכל מקום.

יש אתה זה בארץ?

הדבר הכי קרוב לתחבורה ציבורית בארץ זה תלאופן.

התחבורה ציבורית בארץ היא בערך ברמה של אפריקה.

 

אני מכיר רק את איזור ירושלים וחיפה.

ובשניהם המצב דיי בסדר.

 

לרוב אני נוסע ברכב כי זה יותר נוח,אבל כשאין ברירה התחבורה הציבורית היא אופציה קיימת ולא רעה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר הכי קרוב לתחבורה ציבורית בארץ זה תלאופן.

 

כבר מזמן לא, ולמעשה הוא מעולם לא היה. Bird, Mobike ודומיהם הם הדברים האמיתי, בעיקר בשל העובדה שאתה לא תלוי בעמדות שאליהן אתה מחוייב להחזיר את הכלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה מותרות רק אם אם אתה גר ועובד באותה עיר/יש לך הסעה עד הבית.

 

בשאר המקרים, להסתמך על תחבורה ציבורית זה פשוט מזוכיזם.

 

אצלי ברכב פרטי הנסיעה מהעבודה לבית לוקחת 50 דקות(ועוד נוהג רגוע, ממש לא ממהר). באוטובוס זה הופך לשעה וארבעים דקות כשבחזור חצי מהמזמן אתה תבלה בעמידה.

 

בדיוק כך.

 

בתור תושב ראש העין, לדוגמה, אני יכול להעיד כמה נורא היה להסתדר פה עם תחבורה ציבורית בשנים שלא היה לנו רכב. הרכבת נמצאת כמה קילומטרים מחוץ לעיר (אעלק תחנת "ראש העין צפון") וקווי האוטובוסים זוועתיים. נסיעות למכללה בעמק חפר היו לוקחות לי שעתיים כיוון (40 דקות כיוון ברכב).

 

לפני חודשיים החברה שבה אני עובד העתיקה את המשרדים שלה מפ"ת לת"א. בעקבות זאת הברירות שלי היו או להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית (יותר משעתיים וחצי הלוך חזור עם הרבה הליכה) או להגיע ברכב (כשעה ועשר דקות הלוך חזור) ולשלם הון עתק על חניה. אני מאמין שתוכלו להסיק באיזו אפשרות בחרתי.

 

תחבורה ציבורית בארץ איננה אפשרות סבירה לרוב מי שידו משגת לרכוש ולהחזיק רכב.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי במקום מגורים. לרוב זה מותרת, אלא אם מדובר בצפון, דרום, או כמעט כל הישובים והקיבוצים.

 

בהתחלה גם חשבתי שאי אפשר להתסדר בלי אוטו, עד שהוא נגנב והוצאתי רב קו עם מנוי חודשי באזור 430 שקל לחודש, שכולל רכבות ואוטובוסים לכל אזור המרכז, והאמת? גיליתי שהשד לא כזה נורא.

אני מגיע לעבודה בלי המלחמה בפקקים והנהגים החסרי תרבות כל בוקר. ברכב בממוצע נסיעה לעבודה לוקחת באזור ה-40 דקות בגלל הפקקים לכל כיוון במקום 15 דקות, כאשר ברכבת הנסיעה לוקחת 10-15 דקות, וגם אז אני מנצל את הזמן לקרוא ספר או כל דבר אחר שאי אפשר לעשות תוך כדי נהיגה.

יוצא לתל אביב ברכבת באמצע שבוע בלי לדפוק חשבון למי יהיה נהג תורן שלא שותה, או איפה מוצאים חניה.

בסופי שבוע אם מתכנן טיול, אני שוכר אוטו באזור ה-350 שקל לסופ"ש, שזה עדיין רחוק מעלות חודשית של אוטו סטנדרטי.

אז נכון זה לא תמיד נוח, את הקניות בסופר צריך לסחוב, ולפעמים ללכת כמה דקות בחמסין או בגשם לא ממש כיף, אבל ברגע שמתרגלים, זה לא נורא במיוחד.

 

אומנם אפשר לטעון שהרכבות והאוטובוסים לא הכי מדייקים ויש עומסים בעיקר בראשון, אבל מי אמר שהכבישים יותר טובים?

אז גם אם יש עיכוב ברכבת של 7~10 דקות (נדיר כשזה עולה מעבר לזה), זה עדיין הרבה יותר עדיף מהעיכוב בפקקים.

 

במילים אחרות אילו הייתי מחזיק אוטו עכשיו, ללא ספק שהייתי משתמש בו רק לסופש"ים וסידורים אחרי עבודה. מעבר לזה הייתי ממשיך להתנייד בתחבורה ציבורית.

 

ורק נקודה אחרונה למחשבה. בגלל הראיה והתרבות בארץ שלכל נפש בבית, שמעל לגיל להוצאת רישיון נהיגה חייב שיהיה אוטו, יש יותר עומסים בכבישים, וכך גם האוטובוסים לא יכולים לדייק כי בגלל אותם פקקים.

עריכה אחרונה על ידי serg90
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי באיזה קווים אתה משתמש, יש קווים שבאופן תדיר מאחרים\לא מגיעים, כאשר נסיעה של 20 דקות גורמת לבזבוז של שעה וחצי לעיתים.

אוטובוסים שצפופים עד אפס מקום שזה כבר מסוכן לנסוע בהם, ורמת התחזוקה והניקיון.

ואחרי שעות מסוימות אפשר לשכוח מתחבורה ציבורית וכמבון שישי\שבת\חגים.

 

על מנת שאפשר יהיה באמת לא להחזיק רכב צריך לשפר את התחבורה הציבורית, ובכנות אני לא חושב שאנחנו אפילו צריכים רכבת תחתית בגוש דן ככל שעובר הזמן אני נוטה לחשוב שמה שבאמת מניע את הפרויקט זה הרצון לסמן וי, עדיף היה בתקציב הזה לקנות צי של אוטובוסים\מיניבוסים להטיל מס לכל מי שנכנס עם רכב פרטי לתל אביב ולאזורים עמוסים בגוש דן או אפילו לחסום לגמרי, ואת הכל להחליף בצי יעיל של מיניבוסים ואוטבוסים.

 

 

וכמובן לשדרג משמעותית את התחבורה הציבורית בפריפרייה אם זה יותר אוטובוסים רכבות מהירות יותר ובתדירות גבוהה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש יותר מדי תנאים שצריכים להתקיים כדי שרכב לא ייחשב כמותרות, לדוגמה:

1. מגורים בעיר מרכזית

2. עבודה במקום ספציפי ומוגדר אשר בינו לבין הבית התחבורה הציבורית טובה, וכמו כן חס וחלילה שלא יהיו משמרות לילה.

3. אין ילדים שצריך לפזר בבתי ספר לפני העבודה.

4.הבריאות שלך ושל שאר בני המשפחה תקינה

 

מכיוון שחלק גדול מהדברים הנל לא מתקיימים על חלק עצום מהאכלוסיה לא ניתן להגדיר רכב כמותרות.

יתרה מכך, ניתן להניח שלא ניתן להגיע למצב בו כל המדינה תהיה מרושתת בתחבורה ציבורית יעילה (מטעמי עלות) ועל כן לא משנה כמה ישפרו את התחבורה הציבורית - זאת עדין לא תהיה מותרות עבור חלקים נרחבים במדינה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1930 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...