Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סל"ד קבוע לגמריי בנסיעה בינעירונית - הגיוני? (שברולט סוניק 2014)


yonisi
שימו לב! השרשור הזה בן 2009 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

 

היום בבוקר התכוונתי לנסוע לעבודה כרגיל עם האימפלה, איך שיצאתי מהחניה נדלקה לי מנורת מצבר, ההגה התקשה וחום מנוע התחיל לעלות (הרכב כבר היה חם כי אני מניע אותו 6-7 דקות לפני תמיד גם בשביל לתת לגפ"מ להכנס לעבודה). בקיצור זה או אלטרנטור או הרצועה (לא הספקתי לבדוק כי הייתי חייב לצאת אז לקחתי את הרכב השני)

 

בקיצור, אני נוסע עם הסוניק ב"ש-דימונה (וקצת אחרי), אותה נסיעה שאני עושה כל יום עם האימפלה. בקרת שיוט על 120 קבוע כמעט כל הדרך. עכשיו אם אני משווה בין ההתנהגות של 2 הרכבים:

 

עם האימפלה אמנם אין לי מד סל"ד אבל יצא לי לבדוק עם אפליקציה ו OBD וראיתי שהתנהגות הסל"ד במהלך הנסיעה הגיונית לחלוטין - ז"א במישור הסל"ד בערך 1900, בירידות יורד לאזור ה 1300-1500 תלוי איזו ירידה ובעליות קלות מגיע לאזור ה 2500, אם עליה רצינית אז לפעמים גם יורד הילוך והסל"ד מטפס לאזור ה 3000 - הכל הגיוני וצפוי.

 

עם הסוניק היום שמתי לב שלא משנה איפה מי כמה ולמה, הסל"ד קבוע יושב על 2500 כל עוד המהירות היא 120 קמ"ש. קבוע לגמריי, ממש עקבתי אחרי הענין לאורך כל הנסיעה וזה קבוע לגמריי. יש לי מד שמתחבר ל OBD ומראה (בין השאר) גם צריכה רגעית, הצריכה אכן עולה ויורדת לפי העליות והירידות אבל הסל"ד נשאר קבוע לחלוטין ומשתנה רק במידה ואני בולם למשל והמהירות יורדת.

 

האם זו התנהגות הגיונית? כי לפי ההגיון זה לא, מצד שני הצריכה הרגעית כן מושפעת אז אני לא מבין איך הענין עובד ולמה ההתנהגות שונה ממה שאני רואה עם האימפלה?

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיוני לגמרי, בסוניק כנראה יש גיר מודרני יותר שמשאיר את ממיר המומנט נעול בהילוכים הגבוהים כל זמו שניתן. ואז זה כמו בגיר ידני, בלי שום משחק בסל"ד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף, הטורבו מבוקר אלקטרוני ואם למשל תשחק קצת בעליה עם דוושת הגז תרגיש את הקיק הקטן כשהטורבו נכנס לעבודה ואת הדחיפה הפתאומית למרות שהסלד נשאר כמעט זהה לחלוטין.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר לטורבו. זה עבד בדיוק כך במכוניות צרפתיות לפני 20 שנה עם מנועים אטמוספריים.

 

ממיר מומנט נשאר נעול כל הזמן, כל עוד הגיר משולב להילוכים הגבוהים ולכן מהירות שתלויה באופן קשיח בסל"ד.

 

 

היום הרבה תיבות הילוכים מודרניות עובדות כך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, מה שהצרפתים הבינו לפני 20 שנה מיישמים היום כולם.

אגב, זה נכון לגבי איבזור נוחות שקיים היום בהרבה רכבים - הוא היה קיים בתחילת שנות ה-2000 ברוב הצרפתיות

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיוני לגמרי, בסוניק כנראה יש גיר מודרני יותר שמשאיר את ממיר המומנט נעול בהילוכים הגבוהים כל זמו שניתן. ואז זה כמו בגיר ידני, בלי שום משחק בסל"ד.

לא הבנתי לגמרי. זה לא ככה בכל רכב שיוצר אי פעם עם נעילת ממיר?

מה ההגיון בכלל שהנעילה תתבטל בהילוך האחרון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא בכל רכב ככה.

בהרבה מכוניות עם גיר אוטומטי משנים קודמות, הוספת גז במצב שיוט גורמת לפתיחה של נעילת הממיר.

 

 

נניח היית בשיוט ב 2500 סל"ד עם ממיר נעול. נותן גז, נעילת הממיר נפתחת, הסל"ד עולה ל 3000. ההגיון הוא שב 3000 סל"ד יש למנוע יותר מומנט, הממיר מצידו מבצע המרת מומנט והרכב יאיץ יותר מהר. וישרוף יותר דלק.

 

 

נותן עוד יותר גז, רק אז יתבצע קיק דאון להילוך יותר נמוך.

 

הלוגיקה השניה היא שבהילוכים הגבוהים הממיר לא נפתח בשום מצב. נותן גז, הוא מאיץ כמו רכב ידני. נותן יותר גז, קיד דאון להילוך נמוך יותר. זה יותר חסכוני וזה עובד יותר טוב בתיבות עם 6 או 8 הילוכים מאשר בתיבות עם 4. למרות שיש תיבות 4 הילוכים שעובדות כך, ה AL4 המפורסם לדוגמא.

 

 

יש גם מכוניות שמשחררות את הנעליה בעזיבת גז ואז הסל"ד יורד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה AL4 נועל את הממיר מאד מוקדם כאשר בקרת השיוט עובדת. יש גם הבדל מאד משמעותי בצריכת הדלק כאשר נוסעים בבינעירוני עם בקרת שיוט או לא.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה AL4 נועל את הממיר מאד מוקדם כאשר בקרת השיוט עובדת. יש גם הבדל מאד משמעותי בצריכת הדלק כאשר נוסעים בבינעירוני עם בקרת שיוט או לא.

הAL4 נועלת את הממיר באמצע ההילוך השני ועד הסוף, לא שום תלות בבקרת שיוט.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הכי מדוייק..

ב-C4 2008 הוא נועל הילוך שני ממש לפני העברה להילוך שלישי.

במצב טיפטרוניק הוא נועל כבר במהירות 20-22 קמ"ש לפי לוח שעונים.

כאשר מעבירים הילוכים בטיפטרוניק, ממיר לא ינעל ללא לחיצה על דוושת התאוצה. אותו הדבר גם ב-407 2008 של אבא שלי.

 

ב-307 דור ראשון, המצב שונה (כנראה ניהול שונה) ושם הנעילה באמת מתחילה בהילוך שני (21-22 קמ"ש) ונמשכת לכל אורך הדרך ללא תלות במשהו אחר. בגלל זה הדור השני מרגיש נעים יותר להעברות.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה ההבדל בין הדור הראשון לשני ב D?

רק זה שהנעילה בהילוך שני מתבצעת מאוחר יותר?

 

לא.

ההילוכים עוברים מעט מאוחר יותר (מהירות גבוהה יותר)

הרכב מרגיש זריז יותר ביציאה מהמקום (מתבטא גם בצריכת דלק עירונית גבוהה יותר).

 

אני אישית מעדיף את הדור הראשון שם אני גם מצליח להוציא צריכת דלק טובה יותר. ב-307 אני מוציא 1:12.5. באותו התוואי ה-C4 עושה 1:10 במקרה הטוב

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2009 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...