Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7773 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קניסטר = מיכל (באנגלית).

 

ניתן למצוא שימוש למונח בהרבה מקומות.

באקווריומים , למשל , פילטר קניסטר הוא פילטר חיצוני הבנוי מדוד (פלסטיק בד"כ) בתוכו שכבות סינון , ובעזרת משאבה חשמלית המים מועברים דרך שכבות הסינון ומנקות את המים.

 

בהקשר של הרכב - מדובר במיכל האוגר את אדי הדלק שלא נשרפים במהלך פעולת העבודה של המנוע , ודרך השסתום הם מוחזרים אל סעפת היניקה , לשריפה חוזרת.

 

בדרך זו נמנעים הן בזבוז דלק בצורת אדים , והן זיהום הסביבה (אדים כאלה הם לא הדבר הכי בריא לנשימה).

פורסם
קניסטר = מיכל (באנגלית).

 

ניתן למצוא שימוש למונח בהרבה מקומות.

באקווריומים , למשל , פילטר קניסטר הוא פילטר חיצוני הבנוי מדוד (פלסטיק בד"כ) בתוכו שכבות סינון , ובעזרת משאבה חשמלית המים מועברים דרך שכבות הסינון ומנקות את המים.

 

בהקשר של הרכב - מדובר במיכל האוגר את אדי הדלק שלא נשרפים במהלך פעולת העבודה של המנוע , ודרך השסתום הם מוחזרים אל סעפת היניקה , לשריפה חוזרת.

 

בדרך זו נמנעים הן בזבוז דלק בצורת אדים , והן זיהום הסביבה (אדים כאלה הם לא הדבר הכי בריא לנשימה).

אתה טיפה טועה , אתה מתבלבל בין ה EGR שתפקידו לשרוף את אדי הדלק שלא נשרפים בפעולת עבודה של המנוע , לבין הקניסטר שתפקידו לשחרר לחץ ממיכל הדלק ולהעביר את אדי הדלק לשריפה (וכך יש חסכון בדלק ) ...

פורסם
אתה טיפה טועה , אתה מתבלבל בין ה EGR שתפקידו לשרוף את אדי הדלק שלא נשרפים בפעולת עבודה של המנוע , לבין הקניסטר שתפקידו לשחרר לחץ ממיכל הדלק ולהעביר את אדי הדלק לשריפה (וכך יש חסכון בדלק ) ...

השאלה עינב האם יש לקניסטר קשר להקלת התנעה מנוע חם?

והאם ביטולו ,יביא בהכרח לקשיים בהתנעת מנוע חם?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

לקניסטר אין קשר להקלת מנוע חם , וביטולו לא ישפיע ..

 

עכשיו לשאלתי אליך צביקה אני לא מכיר מערכת שתפקידה להקל בהתנעה על מנוע חם , אלא אם אתה יכול להזביר לי מה היא וזה יהיה מצויין ....

פורסם

שלום לכולכם..

 

אני די מאמין לכם בכל מה שאמרתם בהקשר לקניסטר, אבל, העובדה המוגמרת היא שאני נוסע ברכב שלי כבר שנתיים וחצי, 120K קילומטרים, ועד תחילת השבוע האחרון שבו הוצאתי את המסנן/ קניסטר/ מה שהדבר הזה לא יהיה, הרכב תמיד הניע בנגיעה הראשונה, בשבוע האחרון, כשהנעתי את הרכב בבוקר - הוא הניע מיד, אבל אם עצרתי איפושהו (נגיד לתדלק...), אז היה קשה מאוד להניע אותו שוב.

 

ב ANDY SPARES פורום, קיבלתי את התשובה הבאה;

the unit that you refer to is not a fuel filter, but a fuel evaporation device, the reason that it was fitted was that the BX 16/19 petrols with carb were very hard to start when the engine was hot, due to fuel evaporation under the (hot) bonnet. So Citroen introduced a fuel evaporattion cannister on the later models in order to return hot fuel to the tank, where it would cool and be returned to the pump.

 

They also retrofitted (there was a dealer circular) a similar system using an aftermarket evaporation chamber, which was fitted if a customer complained of hot starting problems. I used one on my 1300cc Ami Super, which I "borrowed" from a BX, it really helped.

 

 

 

בכל מקרה, היום בבוקר, החלפתי את הקרבורטור המצ'וקמק הזה ושמתי קרבורטור WEBER מקורי.

עכשיו צריך לכוון את הקרבורטור החדש, ניסיתי מהבוקר ולא הצלחתי- הרכב מניע בנגיעה, עובד בטורים גבוהים עד שמתחמם (היום זה היה כדקה) ואז נכבה.

כשמניעים שוב הוא לא נשאר פועל בטורים נמוכים, צריך לעזור לו עם הגז כל הזמן כדי שלא יכבה.

 

מרוב משחקים, נראה לי שהבנתי איך עובד הצ'וק האוטומטי ואיך מכוונים אותו, לא נראה לי שהבעיה שם.

 

מה עושים?

בריאות לכולם!

פורסם
אתה טיפה טועה , אתה מתבלבל בין ה EGR שתפקידו לשרוף את אדי הדלק שלא נשרפים בפעולת עבודה של המנוע , לבין הקניסטר שתפקידו לשחרר לחץ ממיכל הדלק ולהעביר את אדי הדלק לשריפה (וכך יש חסכון בדלק ) ...

תודה על התיקון , השכלתי.

 

תוכל לפרט עוד קצת על שני המתקנים , או שנלך לקרוא חומר באנגלית?

פורסם
שלום לכולכם..

 

אני די מאמין לכם בכל מה שאמרתם בהקשר לקניסטר, אבל, העובדה המוגמרת היא שאני נוסע ברכב שלי כבר שנתיים וחצי, 120K קילומטרים, ועד תחילת השבוע האחרון שבו הוצאתי את המסנן/ קניסטר/ מה שהדבר הזה לא יהיה, הרכב תמיד הניע בנגיעה הראשונה, בשבוע האחרון, כשהנעתי את הרכב בבוקר - הוא הניע מיד, אבל אם עצרתי איפושהו (נגיד לתדלק...), אז היה קשה מאוד להניע אותו שוב.

 

ב ANDY SPARES פורום, קיבלתי את התשובה הבאה;

the unit that you refer to is not a fuel filter, but a fuel evaporation device, the reason that it was fitted was that the BX 16/19 petrols with carb were very hard to start when the engine was hot, due to fuel evaporation under the (hot) bonnet. So Citroen introduced a fuel evaporattion cannister on the later models in order to return hot fuel to the tank, where it would cool and be returned to the pump.

 

They also retrofitted (there was a dealer circular) a similar system using an aftermarket evaporation chamber, which was fitted if a customer complained of hot starting problems. I used one on my 1300cc Ami Super, which I "borrowed" from a BX, it really helped.

 

 

 

בכל מקרה, היום בבוקר, החלפתי את הקרבורטור המצ'וקמק הזה ושמתי קרבורטור WEBER מקורי.

עכשיו צריך לכוון את הקרבורטור החדש, ניסיתי מהבוקר ולא הצלחתי- הרכב מניע בנגיעה, עובד בטורים גבוהים עד שמתחמם (היום זה היה כדקה) ואז נכבה.

כשמניעים שוב הוא לא נשאר פועל בטורים נמוכים, צריך לעזור לו עם הגז כל הזמן כדי שלא יכבה.

 

מרוב משחקים, נראה לי שהבנתי איך עובד הצ'וק האוטומטי ואיך מכוונים אותו, לא נראה לי שהבעיה שם.

 

מה עושים?

פונים ליועץ הכלכלי של הארץ נחמיה שטרסלר/ כלומר צביקה קרבורטורים , אשר נמצא במקום נידח

אישם בארץ, בנתניה!

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
תפקיד המתקן לאפשר התנעה קלה שהמנוע חם.

לפי מיטב זיכרוני האלמנט הנ"ל הורכב בBX משנתון יצור 1990 ומעלה.

להורים שלי היו BX

88 ו-92 יד ראשונה .ב88' ללא האלמנט הנ"ל היה קושי בהתנעה חמה.(נכון,פרט למתקן גם הקרבורטור שונה).ב-92' ההתנעה היתה קלה .

האומנם?? עינב שאלתי באה בעקבות תשובה זאת, אבקש את התיחסותך !

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

דווקא לי נראה ששמר יותר קרוב בתשובתו למקרה שלי; כמו שכתבתי בקודם, ע"פ הבחור מאנגליה שאת שתגובתו הוספתי, סיטרואן היו מודעים לבעית התנעה ולכן יצרו את ה fuel evaporation device, אבל המיתקן לא מחזיר את האדים לסעפת אלא למיכל הדלק להתקררות ולשימוש חוזר וזה גם יותר מתאים לחיבורים שיש לי על המיתקן; אחד מגיע ממשאבת הדלק, שני יוצא אל הקרבורטור ושלישי חוזר אל מיכל הדלק.

 

אלעד.

בריאות לכולם!

פורסם
ע"פ הבחור מאנגליה שאת שתגובתו הוספתי, סיטרואן היו מודעים לבעית התנעה ולכן יצרו את ה fuel evaporation device, אבל המיתקן לא מחזיר את האדים לסעפת אלא למיכל הדלק להתקררות ולשימוש חוזר וזה גם יותר מתאים לחיבורים שיש לי על המיתקן; אחד מגיע ממשאבת הדלק, שני יוצא אל הקרבורטור ושלישי חוזר אל מיכל הדלק.אלעד.
יופי אלעד, להבא אקדיש זמן ואנרגיה ואכתוב באנגלית, ואז תצטט גם אותי. האורקל מאנגליה כתב, ולמרות שלא קראתי בתשובתו הסבר פיזיקלי על לחץ האדים, העיקר שזה באנגלית. אמן סלה.

 

יוסי

פורסם

זה לא קשור לאנגלית ואני גם לא אומר שהוא יודע יותר מכם פה, אבל ההסבר שלו די מתאים למצב אצלי.

גם בתחילת השרשור בחור בשם אורן סיפר על מקרה דומה הרכבים של הוריו (אורן?), בנוסף לכך שאתה בעצמך נתת לי את אותו הסבר... אז מה הבעיה?

 

אני מוצא ששלושה מקורות שונים שנותנים לי את אותה הדיעה פחות או יותר, די משכנעים לא???

 

ואני מתנצל בפומבי אם פגעתי ברגשותיו של מישהו פה..:?

 

אלעד.

בריאות לכולם!

פורסם

בדיאל שהייתה לי גם היה מין מיכל כזה,לייד מיכל הדלק,על הקו בין המיכל דלק לקרבורטור,פשוט פירקתי אותו ושמתי לב שזה סתאם מיכל קטן בגודל של פילטר דלק קטן,פירקתי אותו ופתחתי אותו-אין בו כלום,סתאם מיכל ריק,פשוט ביטלתי אותו,שמתי צינור חדש במקומו,לא היה שום הבדל עם ובלי.

פורסם

כיוון שטרחת לענות ואפילו הבעת צער, אנסה להסביר את סיבת התגובה שלי.

שאלת שאלה. לפחות שתיים מהתשובות שקיבלת היו מאד עניניות. מישהו סיפר לך על היסטורית האביזר בדיגמי BX שונים, ואני הסברתי את המנגנון הפיזיקלי שמאחורי האביזר, ולמרות שהייתי הגון והדגשתי שהדברים אינם מבוססים על ניסיון אישי, הרי ברור שהעקרון הפיזיקלי שתארתי (כולל דוגמאות היסטוריות) + התאור של הופעת התקלה שנתת אתה עצמך + התאור של התפתחות הנושא בדגמי BX שמישהו הוסיף היו אמורים לכסות את כל טווח הספקות. מעבר לזה, לפחות שלושה עונים יעצו לך לגבי השגת תחליף או תיקון האביזר (שמר, צביקה ואני). לגבי ביצוע תיקון, שוב קיבלת פרוט מדויק (ניקוי, התאמת החומר ליעודו ואפילו הסבר פיזיקלי על בעית התפשטות תרמית). אם אחרי כל זה אתה נזקק לדעה נוספת, זה בסדר, אבל למה להדגיש אותה על פני התשובות שקבלת מחברי הפורום? אין באנגליה דבילים או שרלטנים? האם אתה מכיר את הכותב האנגלי ובטוח שהוא פיתח את האביזר ולכן כנראה מוסמך יותר לענות תשובה?

בראית הדברים שלי זו התבטלות בפני זר הנובעת מקרתנות, ועמך הסליחה.

 

יוסי

פורסם

בכל מקרה תודה לכולכם על התשובות, ע"פ עצותיכם השתמשתי בחומר ה'נקניקי' וסתמתי את החור לא לפני ששייפתי מעט את המקום וניקיתי אותו.

 

החומר תפס מצויין ובזאת נפתרה הבעיה בינתיים..., אני לא יודע אם אחזיר את ההתקן למקומו וזאת מפני שהחלפתי את הקרבורטור באחר ובחדש יש יציאת עודפי דלק מה שאומר שאין לי צינורות מיותרים כמו מקודם... אז אם לא תתעורר בעיה - ההתקן נשמר בחוץ בינתיים.

 

שוב תודה וסליחה על מה שכנראה התפרש כזלזול בכם,

אלעד.

בריאות לכולם!

פורסם

הזבר קצר בשביל שמר על מערכת EGR וקניסטר ..

מערכת הEGR תפקידה היא למחזר אדי דלק שלא נשרפו עם פעולת המנוע הסדירה ובכך לחסוך בדלק וגם לצמצם את זיהום האוויר של פעולת המנוע , מערכת הEGR נראת בשרטוט בנקודה 3 ו 11 ..

מערכת הקניסטר היא מערכת שתפקידה לשחרר לחץ ממיכל הדלק של הרכב , הריי בפעולת המנוע נוצרים אדים בתוך המיכל ובמקום לשחרר את האדים החוצה , ישנה מערכת שמעבירה את האדים האלו לשריפה , ובכך חוסכת בדלק ...כפי שנראה בנקודה 1 ו 2 ..

h-20130.jpg

×
×
  • תוכן חדש...