Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקודה אוקטביה RS 245 בישראל


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2256 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא. רק קופרה וגולף r. אבל היא כן מגיעה עם dq381

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה מה שכתבתי בזמנו על הקודמת ששווקה בארץ. מעניין איך החדשה ביחס אליה.

 

לפעמים רק כשמשנים את נקודת המבט התמונה מתחילה לעשות הגיון; אנחנו מבינים את הורינו טוב יותר כשאנחנו הופכים הורים בעצמנו, ותמונת העולם בתחום הפיזיקה עושה הגיון רב יותר כשמשנים במשוואות את מספר המימדים במרחב ליותר משלושה.

 

באופן דומה, ההיכרות הראשונה שלי ושל שותפיי לנסיעת המבחן עם האוקטביה RS התחילה בתהייה "מה זו המונית המוגזמת הזו? איך היא אמורה להיות אלטרנטיבה לרכבי 'ספורט' כמו גולף GTI, פוקוס ST ואחרות?", או כפי ששאל זאת ידידי צביקה פיק (האמיתי, לא הזמר) "האם ה-RS היא אלטרנטיבה למי שמחפש רכב להתגרזנות בסופי השבוע?".

 

אשתדל לא לחזור על מה שכבר נאמר, ואחרי למעלה מ-12 שעות מבחן עם האוקטביה אני יכול לומר שרק כאשר משנים את הפריזמה דרכה בוחנים אותה, ומנטרלים את השפעת הברושורים והמגזינים, מבינים את טבעה (המורכב למדי) של ה-RS ומתחילים לכבד אותה בעד מה שהיא.

 

ומה היא באמת? סבלנות, בואו נתחיל בהתחלה.

 

לקחנו את האוקטביה למבחן ממושך ומתיש במגוון תוואי דרך ונסיעה – כבישים בין עירוניים מהירים (בהם היא מצטיינת, עוד אגיע לזה), כבישי B מפותלים (לא סביבתה הטבעית, גם לזה אגיע), כבישים משובשים, כבישים עם שיפועים הפוכים כאילו הכובען המטורף תכנן אותם, כבישים סלולים היטב, כבישים מוכרים וכבישים שמעולם לא נסעתי בהם, ועוד.

 

בנוהגים היו ארבעה, כאשר שלושה ליוו את רוב נסיעת המבחן ואחד היה רפרנט נס הרים שלנו. מבינינו, אני בעל הנסיון המועט ביותר בנהיגת ביצועים אך בעל רכב חזק וחד במיוחד, שניים בעלי נסיון רב יותר בנהיגת ביצועים ובעלי רכבים בעלי יחס כח משקל דומה לאוקטביה, ואחד שהיה רפרנט מעטפת ביצועים, אשר לחם חוקו הוא רכבי על (בטח בנוף הישראלי) ונהיגת ביצועים ובחינה של רכבי פרפורמנס היא שמו השני.

 

ובכן, בנסיעה בדרכים בין עירוניות מהירות האוקטביה מרגישה בבית ושמחה לתקשר את זה לנהג ולנוסעים. בכלל, האוקטביה היא דברנית – גם כאשר טוב לה וגם כאשר רע לה. כשטוב לה היא מדברת בקול אחד ברור וכשרע לה היא מדברת בכמה קולות שמביעים הסתייגות.

 

האוקטביה משייטת בנוחות במהירות גבוהה מאד, כח המנוע ופעולת הגיר המפתיעה בחמאותה מניחים לנהג ולנוסע לעסוק בענייניהם בקבינה כשתשומת הלב העיקרית של הנהג צריכה להישמר ממארבי מהירות ולאותת בהבהוב אורות לרכבים מלפנים, גם כדי לפנותם מהמסלול השמאלי וגם כדי להבהיר שלמרות שאנחנו מסנוורים אותם אנחנו לא במצב "אור ראשי". אורות הקסנון המכוונים אוטומטית מסנוורים באופן עיקבי את הרכבים שמלפנים במצב "אור דרך". במצב "אור ראשי" הסנוור הופך לחרב פיפיות כאשר כל שלט מחזיר את אלומות האור היישר ליושבי הקבינה ומסנוור אותם לאות סולידריות עם שותפיהם לדרך. המושבים הקדמיים נוחים מאד גם לרחבים שבינינו אך המושב האחורי נוח רק בנסיעה מנהלתית והופך לבלנדר של קפיצות בנסיעה מאתגרת.

 

שמנו לב שהאוקטביה זוכה לכבוד רב בכביש ולתשומת לב העוברים והשבים, בעיקר במהדורה הלבנה כמו רכב המבחן שלנו, ובעיקר בשטחים בהם בילינו את רוב נסיעת המבחן. יש לציין שציוד המיגון והסיוע לנהיגה שחיברנו בקבינה, על שלל חוטיו המסולסלים, לא הזיק לתדמית המתגבשת.

 

כאשר פונים לכבישים טכניים יותר ומעבירים את ההגה לנהגים הטובים יותר, התמונה משתנה. כח המנוע הרב אמנם מדרבן את הרכב להמשיך ולטרוף את הפיתולים, אך השלדה, המתלים, הגלגלים וההגה מדברים כל אחד בקול אחר ומעבירים כמקהלה לא מתוזמרת את חוסר שביעות רצונם מהמשימה. בקרת האחיזה אמנם מפעילה את סמכותה ומנסה ליישר את הלהקה לכדי התנהגות קוהרנטית, אך זו לא חדה, לא מדויקת ובתנאים לא קיצוניים במיוחד חורגת מגבול מעטפת הביצועים של הרכב ומביאה לניתוק מהכביש של החלק האחורי ולכניעה לחסדיה של הפיזיקה.

 

כאשר בקרת האחיזה זוכה למנוחה, קקפונייית המסרים מהאוקטביה מביאה מהר יותר לגבולות היכולת של הרכב. נהגים שעושים את צעדיהם הראשונים בנהיגת הביצועים יתלהבו מרעש המנוע, צווחות הצמיגים ואיבוד החלק האחורי של האוקטביה, אך לדעת צוות הנהגים יידרשו למיומנות גבוהה מאד כדי להתגבר על חוסר התיאום בין השלדה, המתלים, הגלגלים וההגה ולהביא לנהיגה אפקטיבית. על הגיר אני לא כותב מכיוון שלו ולספורט אין דבר מן המשותף. אני אוהב אותו והייתי קונה רכב שמצוייד בתיבת DSG6 ללא היסוס, אבל לא ברכב ביצועים.

 

אחרי כמה שעות טובות של נהיגה, נסיעה, שיחות קבינה ומחשבות, התחלנו להבין שכדי להבין את האוקטביה RS אנחנו צריכים להתעלם מתפיסות היסוד איתן באנו, מהברושורים, מהמגזינים ומהנסיון המלאכותי להפוך את אוקטביה למה שהיא לא. לא, היא לא רכב ספורט. היא לא צריכה להישקל מול ה-GTI, הפוקוס ST, הקופרות וחברותיהן, אלא מול המשפחתיות החזקות בשוק – פוקוס אקובוסט חזקות, אולי מאזדה 3 שני ליטר, אולי אפילו סופרב בגרסאות החזקות, אולי מכוניות אחרות.

 

האוקטביה RS איננה גרזן לסופי שבוע כי אם לדרמן מבצעי יעיל שעושה מעל הממוצע מכל דבר (אם תרצו, המנוע החזק משול לפלייאר עוצמתי במיוחד באותו לדרמן). ככל שהבנו יותר את מקומה של ה-RS ביקום ואת העוול שעושה לה המיצוב שלה, התחלנו יותר ויותר לכבד ולאהוב אותה, והסכמנו כולנו שאם מחירה היה שפוי היינו שוקלים לרכוש אותה כרכב משפחתי חזק.

 

התחלנו את המבחן בסנוביות כלפי המונית המוגזמת וסיימנו אותו בחיבוק עם הרכב המועדף על המדורניקים שבינינו.

 

מקווה שנהניתם לקרוא.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין מה עובר לצ'מפיון בראש שהם משווקים את האוקטביה RS עם אבזור נדיב 6אילו הגולף GTI מאובזרת בקמצנות.

 

חבל שאין גם אופציה לאוקטביה RS בסיסית מוזלת וגולף GTI מאובזרת יותר.

 

בכל הקשור לשיווק ומכירה, כל מותג בצ'מפיון הוא יחידה עסקית נפרדת. אם ג'קי מחליט להפוך את הסופרב לרכב עם תמורה גבוהה למחיר, זה ממש לא מעניין אותו אם במותג פולקסווגן לא ימכרו ולו פאסאט אחת בשל כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שכתבתי בזמנו על הקודמת ששווקה בארץ. מעניין איך החדשה ביחס אליה.

כנראה שההבדל בין המתוחה לקודמת לא גדול.

כמו שה-GTi MK7.5 לא שונה מאוד מה-MK7.

 

מבחינת השוק המקומי, ההבדל יותר משמעותי.

עברנו מלקבל רק את הגרסה הרגילה ללקבל רק את הגרסה המתוגברת.

בעיקר הדיפ' VAQ וה-DSG7 יבדלו ביניהן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקטביה RS. ה-V מסמל Victory והוא מעולם לא היה חלק מהשם, זו טעות נפוצה. אין בעד מה :lol:

 

מאתר העיתונות של סקודה:

 

[ATTACH=CONFIG]500256[/ATTACH]

 

מעניין, החכמתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין מה עובר לצ'מפיון בראש שהם משווקים את האוקטביה RS עם אבזור נדיב 6אילו הגולף GTI מאובזרת בקמצנות.

 

חבל שאין גם אופציה לאוקטביה RS בסיסית מוזלת וגולף GTI מאובזרת יותר.

 

אני חושב שזה עניין "חטיבתי" ולא בטוח שאחד תלוי בשני. גם אצל היצרן עצמו ואצל יצרנים אחרים בעלי מספר מותגים, ההתנהלות של המותגים והחטיבות היא בדרך כלל אוטונומית. כל מנהל צריך להציג את ההצלחות שלו ולא להסביר, "הורדנו את הריווחיות כדי שהמותג השני יצליח למכור יותר" כי מהר מאוד הוא מקבל בעיטה בתחת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שלא מגיע עם IS38,

יחד עם זאת תוספת ה דיפ והגיר הטוב יותר לטעמי מ ה-6 אמורים לעשות את ההדבל.

כמובן שזה לא יהפוך אותה לגרזן סופשים, אבל לרכב מתנהג יותר ומהנה יותר כנראה שכן.

2017 Type R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף בלי 38. עדיף כבר להלביש על זה 38 הברידי שתומך סביב 440 סוסים. עם גיר החדש זה יהיה חתיכת מכונה.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר לי שהיא שוקלת פחות מהקופרה 1370 ק"ג לעומת 1420 בקופרה.

והיא הרבה יותר מרווחת ממנה ותא מטען עדיף.

 

 

הקופרה 5 דלתות 1420 כולל נהג :

http://www.cartube.co.il/images/stories/seat/leon/2017/seat-leon-cupra-290-mifrat-2017-07-04.pdf

 

האוקטביה 1465 כולל נהג :

 

http://www.cartube.co.il/images/stories/skoda/octavia/2018/skoda-octavia-rs245-mifrat-2018-02-07.pdf

 

 

הלכתי לאולם של סקודה בחיפה לראות אותה היום, מסתבר שזה היום האחרון למבצע WINTER SALE, אבל הRS לא נכללת במבצע. המחיר על הכביש כולל איתורן ורישוי - 229K.

ביקשתי לתאם נסיעת מבחן ממצה, הסכימו לתאם לי סלוט כפול, כלומר במקום חצי שעה אני אקבל שעה שלמה, עם נציג ברכב.. שזה ממש לא ממצה ולא מספיק כדי לבחון רכב ספורטיבי. נתחיל מזה ונראה מה יהיה..

כרגע מול הקופרה היא מנצחת מבחינת שימושיות, גיר, ומערכות בטיחות אקטיביות. מפסידה במראה חיצוני, מנוע ומחיר (קופרה 5 דלתות כרגע 220K על הכביש). אם הקופרה תקבל מערכות בטיחות אקטיביות ותישאר באותו מחיר - היא מנצחת מבחינתי.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין, כבר הגיעו ברכבים ספורטיביים עממיים ל250 כ"ס ומעלה ועדיין נשארים בהנעה קידמית? למה? שישימו דפינציאל ועוד פטנטים זה עדיין נשאר הנעה קדמית עם כוח שקשה להוריד לכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עובדה שהעסק עובד, ועובד טוב. קופרה עם 300 כס ודיפרנציאל מצליחה להוריד את הכוח בצורה טובה, וגם כשמוסיפים תוכנה ועולים ל350 זה עדיין עובד. כמובן שכדאי שיהיו צמיגים טובים.. ברור שעדיף הנעה כפולה אבל זה מייקר מאד את הרכב. לאוקטביה יש גם גירסה עם הנעה כפולה שלא מיובאת.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2256 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...