Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרכב מתקרב לגיל 3 - האם עדיף להחליף מצבר באופן יזום? (פיקנטו 2014)


drsubaru
שימו לב! השרשור הזה בן 2492 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האלטרנטור יודע מתיי להטעין ומתיי להפסיק להטעין . - איך האלטרנטור בפיקנטו יודע מתי להפסיק להטעין את המצבר ?

הרצועה תסובב אותו אבל הפולי יש לו קלאצ הוא לא אמור להטעין כל זמן שהרכב מונע. - אתה בטוח שבפיקנטו קיים קלאצ' באלטרנטור ?

במצב שהמצבר לא יכול להיות בקיבולת מכסימלית אז הוא לעולם לא יגיע ל 12.7 ולכן האלטרנטור בפועל ימשיך להטעין כל הזמן הוא לא יודע שהמצבר לא יכול להיטען יותר נניח מ 12.4 לצורך העניין. - ?

אז האלטרנטור עובד נון-סטופ. - ?

אגב לומדים את זה בחשמל רכב.

חלק מהדברים שרשמת אינני מבין אותם לכן שמתי סימן שאלה.

 

דרך אגב האם למדת חשמל רכב ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ברכבים מודרניים האלטרנטור מקבל מהמחשב רכב מידע לגבי המצב של המצבר אם להטעין או לעבוד בלי קלאצ (להסתובב בלי עומס).

 

כן למדתי חשמל ומכונאות רכב (לא עובד בזה).

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים בעלי מערכת טעינה חכמה קיימת אפשרות של שליטה על מתח המוצא של ווסת המתח על-ידי מחשב הרכב. מערכת כזו לא קיימת בפיקנטו.

 

גם ניתוק של האלטרנטור על-ידי הקלאצ' לא קיים ברכב הזה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ניתוק של האלטרנטור על-ידי הקלאצ' לא קיים ברכב הזה.

 

יש ברכב כלשהו ניתוק אלטרנטור על ידי קלאץ'? לא שמעתי על זה אף פעם.

 

 

לא Overrun clutch שתארתי מקודם ומיועד למשהו אחר לגמרי, אלא קלאץ' של ממש?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לפי מה שאתה אומר האלטרנטור בקיה עובד קבוע על on כלומר מטעין כל הזמן את המצבר.

ומה קורה שהמצבר במכסימום שלו, האלטרנטור ימשיך להטעין אותו בלי סוף?

גם מטען מצברים חשמלי בייתי מפסיק להטעין במצב מלא.

או שבעצם טוב נו, קיה זה קיה (אין ארוחות חינם).

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לפי מה שאתה אומר האלטרנטור בקיה עובד קבוע על on כלומר מטעין כל הזמן את המצבר.

ומה קורה שהמצבר במכסימום שלו, האלטרנטור ימשיך להטעין אותו בלי סוף?

האלטרנטור מוציא מתח קבוע (מווסת) ללא תלות במצב המצבר.

כאשר המצבר טעון במלואו הוא פשוט מאוד יפסיק למשוך זרם.

גם מטען מצברים בייתי מזהה שהגיע הזמן לסיים עבודה על פי כך שהמצבר מושך זרם אפסי.

על המטען הבייתי שלי יש מסך שמדווח בכל רגע את צריכת הזרם של האלטרנטור. קל מאוד לראות כיצד הזרם יורד לקראת סוף הטעינה, מתי הטעינה נפסקת ולמה.

 

כתבת פה המון דברים שבמקרה הטוב לא מדוייקים, במקרה הרע לא קיימים.

אם זה מה שמלמדים בחשמל רכב, כולנו בצרות צרורות...

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי היה המורה שלך לחשמל רכב ?

רוצה להכיר אותו..

בכל אלטרנטור, או אפילו דינאמו, יש וסת טעינה, שתפקידו להפסיק את הטעינה ברגע שהמתח במצבר מגיע לרמה מסויימת, לרוב סביב ה 13.7 וולט.

אם לא היה וסת טעינה, המתח היה עולה ועולה, המצבר היה מתחמם ובסוף היה מתפוצץ.

כשוסת הטעינה פועל, האלטרנטור בעצם מסתובב על ריק ולא צורך אנרגיה.

באלטרנטורים הישנים הוסת היה חיצוני, ומאוחר יותר הורכב בחלקו האחורי של האלטרנטור.

במכוניות החדשות ויסות הטעינה מתבצע דרך מחשב ניהול המנוע, ולכן הויסות מדוייק בהרבה, על מנת לא לצרוך אנרגיה מיותרת, שמייצרת זיהום אוויר.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר המצבר טעון במלואו הוא פשוט מאוד יפסיק למשוך זרם.

 

המצבר לא יטען יותר אבל אלטרנטור ימשיך לעבוד ולהוציא הספק כי הוא מספק את כל צריכת החשמל של האוטו - מערכות מנוע, מזגן, רדיו, אורות ועוד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שמתח המצבר מגיע לרמה שנקבעה על ידי מתכנן וסת הטעינה של האלטרנטור, הוא יפסיק להטעין את המצבר, אחרת תיווצר טעינת יתר.

שימוש בצרכנים מאריך את הזמן הזה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שמתח המצבר מגיע לרמה שנקבעה על ידי מתכנן וסת הטעינה של האלטרנטור, הוא יפסיק להטעין את המצבר, אחרת תיווצר טעינת יתר.

שימוש בצרכנים מאריך את הזמן הזה.

איך בדיוק ווסת המתח מפסיק את טעינת המצבר כאשר מתח המצבר מגיע למתח קטבים של 12.7 וולט ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2492 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...