Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חשבתם שאין תחרות אמיתית בענף הרכב? שדופקים את הצרכן? צדקתם!


rolling_stony
שימו לב! השרשור הזה בן 2593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תכלס, אנשים קונים מכוניות הרבה מעבר למה שהם צריכים בכסף לא שלהם.

אין צורך בהתערבות ממשלתית, מספיק לקנות רכב יד שניה בן שנתיים-שלוש ולהוריד את הביקוש ולאפס את היבואנים.

בלי קשר לחזירות המיסוי

אי אפשר "לאפס את יבואנים". הם ימשיכו למכור ובכמויות. אתה לא תקנה? ואני לא אקנה? אין בעיה. הם ימכרו לחברות הליסינג במחירים נמוכים הרבה יותר, ובכמויות. החברות הללו יצמחו ויפתחו אולמות תצוגה, ואז היבואן יהפוך להיות "יבואן בלבד" והליסינג יהפוך להיות " משווק מורשה". ויש עוד שיטות.

את השמנת שלהם הם יקבלו בדרך זו או אחרת. אני תמיד טענתי נגד מחירי הרכבים המופקעים. לא רק למדינה יש יד בדבר, אלה גם ליבואנים יש חלק לא מבוטל. {אפילו יחד עם כל ההוצאות שיש להם בקשר לייבוא}.

דוגמה נוספת וכואבת, היא שער המטבע שירד, וזה לא מזיז כלל ליבואן. וכרגע, במקום הנחה בשיעור דומה,{שהרי גם ככה זה פירורים בלבד} תעשיית הקודנים, החיישנים, המרימים, והפסי קישוט, משגשגת.

בהקשר הזה,{מטבע},מה שהכי מרגיז בסיפור הוא, שהאוצר זרק את הכדור במגרש של היבואן, במקום שהוא עצמו ישמש דוגמה להוזלת הרכבים.

ולבסוף, אם מישהו חושב שאי פעם יהיה ניתן לעצור את תעשיית החזירות, ולחסל את "הפרה החולבת",שנקראת מסים מופקעים או רווח יבואן , או אגרת רישוי{ורדיו}, או מסי דלק, הוא טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נו, מה חדש פה?!

דו"ח זליכה כבר פירט הכל.

למעשה, עשה את זה יותר טוב מהדו"ח הזה, שלא מסביר איך שיעור המס הגבוה גורם ליצרנים לתת הנחות מפליגות ליבואנים המקומיים (ביחס לשווקים אחרים), וזה מהווה חסם לייבוא מקביל, שלא יקבל את אותה ההנחה (ולהכריח יצרן למכור במחיר כזה או אחר, המדינה לא יכולה).

 

זה שהמחירים פחות או יותר אחידים, זה כי כל היצרנים מיישרים קו עם ההנחות שהם נותנים ליבואנים. זה יוצר את תיאום המחירים דה-פקטו.

אה, כן. המימון הזול דוחף אנשים לקנות רכבים חדשים.

 

הדבר היחיד שהשתנה זה ששער השקל השתפר בשביל היבואנים, והרווחיות עלתה.

חוצמיזה לא קרה כלום.

 

הכתובת על הקיר. ידוע מה צריך לעשות, והעיקר זה אפילו לא בשוק הרכב החדש, זה בשוק המוסכים והחלפים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש לא אוהב את העניין הזה של לנסות לגלגל את האחריות על הצרכן. זה לא מתפקידו או אחריותו של האזרח הפרטי "לתקן" את השוק.

אני סולד מנסיונות האזרח להתנער מאחראיות ולנסות להעביר אותה כל הזמן למדינה..

בשוק ישנן שתי ישויות: קונים ומוכרים. הם אלה שקובעים את הכללים והם אלה שמייצרים את כוחות השוק.

כל נסיון להתערב בשוק בצורה סינטטית (רגולציה) לרוב לא מיטיבה עם אחד הצדדים. במקרה של רגולטור שמקשיב לבעל המאה, הרגולציה לרוב לא תהיה לטובת הצרכן.

הדרך הטובה ביותר במקרה הזה לדעתי היא הורדת התערבות המדינה למינימום ההכרחי בשילוב עם צרכנות נבונה של האזרחים (שהישראלים עוד צריכים ללמוד מה זה בכלל)

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני סולד מנסיונות האזרח להתנער מאחראיות ולנסות להעביר אותה כל הזמן למדינה..

בשוק ישנן שתי ישויות: קונים ומוכרים. הם אלה שקובעים את הכללים והם אלה שמייצרים את כוחות השוק.

 

זה נכון במבוא לכלכלה, ביצפר תיכון.

 

במציאות הכל מנוהל והכל רגולציה.

מי יכול לקנות, מתי, איך, ממי ובאילו תנאים.

 

ביום שאתה תוכל לקנות איזה רכב שתרצה, ממי שתרצה, וגם למכור אותו לאחר, הכתוב למעלה יהיה נכון.

עד אז, זה סיפורי פיות.

 

http://www.themarker.com/magazine/1.2426498

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשוק ישנן שתי ישויות: קונים ומוכרים. הם אלה שקובעים את הכללים והם אלה שמייצרים את כוחות השוק.

 

במצב נורמטיבי, כן, אבל יש פה כביכול טענה לקרטליזם ותיאום מחירים מצד אחד או כשל מבני מצד שני.

 

כל נסיון להתערב בשוק בצורה סינטטית (רגולציה) לרוב לא מיטיבה עם אחד הצדדים. במקרה של רגולטור שמקשיב לבעל המאה, הרגולציה לרוב לא תהיה לטובת הצרכן.

 

אני מסכים שהמדינה צריכה להתערב בשוק כמה שפחות. אבל מה, כשסקטור כלשהו מתנהל בצורה מושחטת שפוגעת בצרכנים, כאן למדינה יש מנדט להתערב ולתקן את העוול. כבר ראינו בדוגמת שוק הסלולר שאם זה נעשה כמו שצריך, זה יכול להביא לתוצאות מאוד חיוביות.

 

מצד שני, אם שוק הרכב במתכונתו הנוכחית לא יכול לתפקד בצורה תקנית בגלל צורת המיסוי של הרכבים החדשים או כל סיבה מבנית אחרת, אז כאן שוב התפקיד לתיקון הבעיה נופל בידי הממשלה.

 

אבל אם שוק הרכב מתנהל בצורה תקינה, גם ברמת המבנה שלו וגם ברמת ההתנהלות של היבואנים, ואחוזי הרווח הגבוהים בסקטור הם פשוט אנומליה כלכלית, אז באמת אין כאן מקום להתערבות חיצונית, ורק נותר לחקות שהשוק יתקן את עצמו.

 

הדרך הטובה ביותר במקרה הזה לדעתי היא הורדת התערבות המדינה למינימום ההכרחי בשילוב עם צרכנות נבונה של האזרחים (שהישראלים עוד צריכים ללמוד מה זה בכלל)

 

אז מה אתה מציע לאזרחים לעשות?

 

לקנות יד שנייה? נכון, זה יותר זול ויותר משתלם בטווח הרחוק, אבל יש לזה מספר חסרונות לעומת רכישת רכב חדש (ואני לא מדבר רק על השופוני וה"חוויה" שב"קריאת ניילונים". רבים מאיתנו אכן בוחרים באפשרות הזאת מסיבה כזאת או אחרת (לי עד עכשיו לא יצא לקנות רכב חדש), אבל גם למי שקונה חדש יש סיבות, ואתה לא יכול לבוא אליהם בטענה שהסיבות האלה לא לגיטימיות.

 

להתנייד בתחבורה ציבורית? אלא אם אתה גר בעיר גדולה ואין לך כמעט אף פעם סיבה לצאת מגבולותיה, אלא על מנת להגיע לעיר גדולה אחרת, תח"צ זו לא אלטרנטיבה ראלית לרכב פרטי (במיוחד בהתחשב במצב המחפיר של התח"צ בארץ).

 

אם יש לך רעיונות מעבר לזה, באמת אשמח לשמוע אותם.

עריכה אחרונה על ידי Trilandian
איות

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה win win. אין סיבה שייפסק.

אפשר להקטין את התופעה ע"י שתהיה פה תחבורה ציבורית יעילה, חלילה וחס.

להעלים אותה לא נצליח כי עם ישראל אוהב את הרכב הפרטי שלו, בצדק.

נניח ומחר קמה תחבורה ציבורית יעילה עם אוטובוסים ורכבות לכל חור בארץ כל חמש דקות.

 

זה יגרום לך לוותר על רכב פרטי? לא, אתה תגיד "הנה סוף סוף תחבורה ציבורית יעילה וכבישים יהיו ריקים, אז היידה עם הגרוטאה הזקנה/רודסטר אדומה/לאדה מליסינג לכבישים, להזרים קצת שמן בגלגלי שיניים ולשרוף איזה דינוזאור מת או שניים" (אני יכול להיות משורר, in your face ח.נ. ביאליק).

 

הבעיה - שלוש ומשהו מיליון בעלי רכבים (לא כולל מסחרי, צמ"ה, טרקטורים ומכונות ניידות) יחשבו בדיוק כמוך, ויהיה פה פקק שלא ראו מתקופת אנטיוכוס.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה הזה ה״קרטליזם״ מתאפשר דווקא בזכות הרגולציה. פתיחת השוק לתחרות אמיתית מנטרל את הקרטליזם אוטומטית

 

נניח וכן, הפתרון היחיד הוא עדיין התערבות ממשלתית (ע"י הסרת רגולציות).

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זה רק אני, אבל לא הבנתי למה אמור להפריע למישהו שמישהו אחר מרוויח כסף ?

וחוץ מזה, מישהו מונע ממישהו להפוך ליבואן ?!

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וחוץ מזה, מישהו מונע ממישהו להפוך ליבואן ?!

אני חושב שהמעצרים של יוזמי יבוא מקביל היו בעקבות מידע שהגיע מגורמים שקשורים ליבואנים הרשמיים.

Peugeot 406 2L turbo 1998 Škoda Octavia RS 245 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח ומחר קמה תחבורה ציבורית יעילה עם אוטובוסים ורכבות לכל חור בארץ כל חמש דקות.

 

זה יגרום לך לוותר על רכב פרטי? לא, אתה תגיד "הנה סוף סוף תחבורה ציבורית יעילה וכבישים יהיו ריקים, אז היידה עם הגרוטאה הזקנה/רודסטר אדומה/לאדה מליסינג לכבישים, להזרים קצת שמן בגלגלי שיניים ולשרוף איזה דינוזאור מת או שניים" (אני יכול להיות משורר, in your face ח.נ. ביאליק).

 

הבעיה - שלוש ומשהו מיליון בעלי רכבים (לא כולל מסחרי, צמ"ה, טרקטורים ומכונות ניידות) יחשבו בדיוק כמוך, ויהיה פה פקק שלא ראו מתקופת אנטיוכוס.

 

רק תשנה את הכינוי שלך לנוסטרדמוס והכל טוב.

אני כבר מזמן עברתי לתחב"צ. הרכב יוצא מהחניה (עבורי) פעמיים בשבוע TOPS.

כמו כן פה בשרשור נכתב:

 

אני יכול להעיד רק על עצמי, אם היתה תחבורה ציבורית יעילה, הרכב היה מבלה רוב הזמן בחניה שלו.

 

מה זה פה בשרשור? זה פאקינג הודעה אחת מתחת לזו שציטטת. רק צריך לקרוא.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפורי פיות או לא, זו צריכה להיות המטרה.

ללכת בכיוון ההפוך ורק להגביר את הרגולציה זו טעות בסיסית.

הכל רגולציה ואין מקום בעולם שקנייה ומכירה של רכב היא עניין של שוק חופשי.

 

הכל מנוהל, בשם הבטיחות, בשם הבריאות, בשם הגנה על השוק המקומי ועוד.

תעשיית הרכב ושוק הרכב מנוהלים מ-א' ועד ת'. הכל כפוף לתקנים ורגולציות

 

אתה. מדבר במליצות חסרות קשר.

 

צ

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים איך אכלתם את הספין של המדינה.

היבואן לא בעיה שיימכור גם במיליון שקל לחתיכת מתכת.

זה מצחיק שמלין על היבואן אבל המרוויחה הגדולה היא המדינה.

 

אנשים קונים, שהמדינה תעיף את הרגולציה, ייכנסו מתחרים.

 

ומי שבוכה שהיבואן עושה הרבה כסף שייקנה מניית דלק רכב וקרסו (ואז יבין שהן מרוויחות רחמנא ליצלן אך יש להן הרבה בעיות).

 

המט"ח זה רווח חד פעמי, כמה רבעונים לפני הם הפסידו ואף אחד לא דיבר על זה.

 

דווקא מאזדה מציעה בטיחות מקורית של הרכב, לא ממש מעלה מחירים ומאבזרת יותר, משם מגיעה החיסכון של המט"ח.

יש גם את ה-0 ק"מ שגם הוזילו.

 

קיצר שוב שלא יבלבלו אתכם, בכלל כמעט כל דבר בתקשורת נועד לבלבל את האויב שזה אנחנו.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...