Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך בודקים זליגת זרם אם מולטימטר(רב מודד)? כולל תמונה


robertoic
שימו לב! השרשור הזה בן 2941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קניתי מולטימטר ואני משפץ את הרכב והמצבר שלי בן חצי שנה. אני כמעט בטוח שמשהו גומר לי את המצבר.

 

איך עושים את הבדיקה? לאן לכוון את המחוג?

 

זה המולטימטר עלה לי 80 + משלוח. תודה לעוזרים

UNI-T-UT33D-Palm-Size-LCD-Digital-Multimeter-with-Square-Wave-DMM-DC-AC-Voltage-Current.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב תמיד לציין את דגם הרכב ושנת ייצור.

 

 

בהנחה שמדובר באוטו יחסית ישן עם מערכת חשמל לא מתוחכמת:

 

מכבים את כל האביזרים, סוגרים סוויץ' ומנתקים את ה ( - ) של שהמצבר.

 

במולטימטר קובעים תחום 10A בחוגה, מחברים את הפרוטבים (החוטים של מולטימטר) אחד ליציאת 10A ואת השני ליציאת COM.

 

חוט אחד מצמידים לקוטב ( - ) במצבר, חוט שני לכבל ( - ) של הרכב שבמצב רגיל מחובר למצבר.

לא משנה איזה מהם לאן.

 

זליגת זרם תקינה עד 50-60 מיליאמפר. מיליאמפר הוא אלפית אמפר, תוודא שאתה קורא את התצוגה נכון.

 

בחלק מהמכוניות החדשות עם מערכת חשמל מתקדמת לא כ"כ אפשר לבצע את הבדיקה הזו מכיוון שמערכת חשמל נכנסת למצב sleep רק אחרי 20-30 דקות מנוחה. עד אז תהיה צריכת זרם גבהה יותת שלא משקםת את הזליגה האמיתית.

ניתוק/חיבור מצבר יוצאי את המערכת ממצב sleep ולכן קריאה בשיטה הנ"ל לא תהיה מהימנה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

80 יקר מדי, הוא עולה 50 באיביי.

 

http://www.ebay.com/itm/UNI-T-UT33B-Digital-LCD-Multimeter-Palm-Size-DC-AC-Ohm-Current-Resistance-Tester-/351479139317?hash=item51d5ca0bf5:g:BDAAAOSwgQ9Vyvtw

 

בכל מקרה,

תסובב את החוגה בדיוק 180 מעלות ממצבה הנוכחי. שים אותה על 10 אמפר.

 

את הפרובים תכניס לחור הכי שמאלי והחור הכי ימני.

 

תנתק את נעל הכבל של הפלוס מהמצבר, תחבר פרוב אחד אל הנעל, והשניה אל קוטב המצבר החיובי. בעצם שהזרם יזרום דרך המכשיר שלך.

 

תן לו לעבוד ככה במשך 5 דקות עד שכל המחשבים למיניהם יירגעו. עכשיו תסובב את החוגה קליק אחד הצידה, ל-200 מילי אמפר.

 

הסרטון הזה יעזור לך להבין:

 

 

 

עריכה: בוקי הקדים אותי.

לגבי מערכות מחשב מתקדמות - אפשר פשוט לחבר תנינים לפני שמנתקים את הנעל מהקוטב ואז כלום לא מתאפס ולא צריך להמתין.

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף, כמה הארות או הערות מנסיוני עם גולף דור 5 בבדיקה של צריכת זרם פרזיטית.

 

1. ברכבים עם מערכות מחשב מתקדמות וערוץ CAN-BUS בהחלט צריך להמתין פרק זמן מסויים של 5-10 דקות עד שכול המחשבים יכנסו למצב SLEEP, יתרה מזאת יישנם ייצרנים הממליצים לבצע את הבדיקה הזו בעזרת ציוד מתקדם יותר אשר מחברים אותו למשך הלילה בכדי לנטר פעילות אקראית של המחשבים וצריכת זרם פרזטית.

 

2. בזמן הבדיקה רצוי וחשוב להתחיל את הבדיקה כאשר רב המודד נמצא על תחום 10A או 20A ולאחר מכן להעביר לתחום מדידה של 400 מיליאמפר קרי בזמן סבוב החוגה נוצר נתק דבר שעלול להעיר את ערוץ CAN-BUS וגם מחשבים נוספים דבר אשר יגרום לעליית צריכת הזרם לפרק זמן מסויים.

 

3. אם בזמן הבדיקה אתה שולף פיוז שקשור למחשב מסויים או מחובר לערוץ CAN אתה גורם לטריגר למערכת אשר בהמשך גורם להתעוררות מחשבים מסויימים וצריכת הזרם עולה לכן צריך להפעיל שיקול דעת במקרים כאלה.

 

לחבר תנינים למצבר הרכב בזמן הבדיקה בהחלט חשוב אבל את הפרקטיקה שציינת קשה לבצע תאכל'ס בשטח בגלל חוסר מקום לחבר את התנין למצבר לפני ניתוק נעל הכבל ומבלי להעזר ביד נוספת.

 

בכדי להקל על בדיקות מסוג זה ייצרני הרכב פיתחו שיטות שונות לבדיקת צריכת זרם פרזיטית וגם דובר על הנושא בעבר בקישור המצורף.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?361102-%D7%93%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%91%D7%A9%D7%99%D7%98%D7%95%D7%AA-%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%93%D7%AA-%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%AA-%D7%96%D7%A8%D7%9D-%D7%A4%D7%A8%D7%96%D7%99%D7%98%D7%99%D7%AA-(%D7%A4%D7%95%D7%A6%D7%9C-%D7%9E%D7%A9%D7%A8%D7%A9%D7%95%D7%A8-%D7%96%D7%9C%D7%99%D7%92%D7%AA-%D7%96%D7%A8%D7%9D-%D7%91%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%A3-5)

Picture 033.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רב מודד צבת יעשה את העבודה בקלות או שאני מפספס משהו?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צבת לזרם DC בעל טווח מדידה של 100 מיליאמפר יקר מאוד אלא אם אתה קונה איזה מכשיר סיני שאינך יכול בוודאות לסמוך על המפרט שלו.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קניתי את הבחור הנ"ל

http://www.dx.com/p/uni-t-ut204-400-600a-1-57-lcd-digital-clamp-meter-red-grey-1-x-6f22-398520#.VuKTVX0rLIU

 

שים לב שזה UT 204

ולא UT204A

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קניתי את הבחור הנ"ל

http://www.dx.com/p/uni-t-ut204-400-600a-1-57-lcd-digital-clamp-meter-red-grey-1-x-6f22-398520#.VuKTVX0rLIU

 

שים לב שזה UT 204

ולא UT204A

לא תצליח למדוד בצורה מדוייקת צריכת זרם פרזיטית מתחת ל-100 מיליאמפר בעזרת הצבת בקישור שצירפת. עבור בדיקות כאלה הייצרנים לתחום האוטומטיבי פיתחו ציוד עם צבתות מתאימים לכול תחום מדידה.

 

לדוגמא: אם אתה מתכוון למדוד זרם של 100 אמפר אתה עובד אם צבת מתאימה ולתחום של 1 אמפר עם צבת אחרת.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...