Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוחיות זיהוי לרכב אספנות במסגרת תקן ישראלי ת"י 5327


מועדון סאאב
שימו לב! השרשור הזה בן 2249 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מלא הערכה ליושבים בוועדות, וכמובן שמח לגלות שהמנהל תקין ביותר ובעלי ענין אינם נציגים בוועדות.

 

פו"ש, תודה על העדכון לגבי מצב הלוחיות, שלא חלילה מישהו יסע עם לוחית לא תקנית.

 

כמי שמרגיש חובה להראות איך נראית מציאות מוטורית שבה חיים בני-אדם בשר ודם בדיוק כמו בישראל (בני-אדם חיים בשתי המדינות) קבלו שתי תמונות של לוחיות רישוי.

הראשונה על טרקטורון שיש לו רישוי מלא לכביש כולל מאותתים ושאר אביזרים נדרשים לפי התקינה. דיפרנציאל אגב נדמה לי שאין לו.

יש לו לוחית רישוי מפלסטיק או בשפת וועדות חומר פולימרי מרוכב המכילות בעיקר מולכולות CH3 קשורות בשרשראות ארוכות.

 

אגב חח לפו''ש על הרצון לקדם את הנושא. חבל שאתה במיעוט. לא הרחבת למה הענין לא זכה להתיחסות מהמומחים בוועדה. כל הכבוד לך על המחקר שעשית בנושא כולל עלויות וכו'.

 

השנייה על האוטו שלי, רחמנא לצלן מדבקה! ועוד על מכסה המנוע, (מדבקה מחזירת אור ותקנית לרישוי בבריטניה) והכל בגלל שאני נוסע בלי פגושים. אצל עמית אני לא מקבל טסט עוד לפני שאני נכנס לבדיקת אורות. ובנוסף לכל האוטו מונמך, ויושב על צמיגים במידה שלא תואמת את מה שכתוב ברישוי הישראלי (ברישוי אנגלי לא מופיע מידת צמיגים).

 

רק מה, כשאני מטייל עם הילדות בפארק אין אף ילד על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי או כל כלי מסוכן אחר, שיכול בשניה אחת לשנות את החיים של כל המשפחה שלי.

וזה בגלל שלאי הבריטי אסורה כניסה של הכלים האלה.

וזאת משום שמה שמענין כאן אנשים בוועדות של משרד התחבורה זאת בטיחות. בטיחות. בטיחות. ולא שום דבר אחר.

 

מבחינתי כל יושבי הוועדה צריכים לקום בבוקר להסתכל בראי ולשאול את עצמם למה הם מתעסקים עם לוחיות רישוי כשהארץ מלאה באופניים חשמליים. אולי המומחית בעלת השם העולמי בשילוט מחזיר אור תפנה מעט מכוחה ומרצה להבטחת בטחונם של המשתמשים בדרך? כנ"ל לגבי כל שאר הנציגים מכל התחומים הרלוונטים.

 

זאת פשוט בדיחה להתעסק בענינים האלה באצטלה של בטיחות. מרוב עצים לא רואים שהיער חולה.

 

ליאור, ליבי אתך בנושא המפרשים והמפרשיות. האם הגיעו אלייך התמונות של חתיכות האלומינים?

 

כל טוב

גדי

2015-02-20 13.03.53.jpg

2015-02-19 16.12.52.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

גדי,

 

אתה צודק בדברים רבים, אבל אחדד לך.

 

ועדת המומחים פועלת במסגרת מכון התקנים ולא במשרד התחבורה. מכון התקנים נדרש לכתוב ולעדכן תקנים. במקרה זה הדרישה באה מכיוון משרד התחבורה ומכיוון ספקי לוחיות הגלם שרצו תקן ברור וקריא יותר. חברי הועדה פועלים בתחום מוגדר מאוד וממונים על ידי ועדת תקינה במכון התקנים עצמו. לכן, חברי הועדה לא אמורים לעסוק בבטחונם של משתמשים בדרך במסגרת הועדה. בשום מקום לא כתבתי שהועדה עשתה זאת באצטלא של בטיחות.

 

כמו שכתבתי בתגובה מספר 12, ישנן מדינות המגדירות תכונות נדרשות ולא טכנולוגיה. לשמחתך אתה נמצא כיום במדינה כזו, מדינה אשר מרשה לך לעסוק בדברים רבים שכאן רק ניתן לחלום עליהם. מנגד, ישנן מדינות ובהן ישראל, המגדירות את הטכנולוגיה של המוצר כבר בתקנות, שהן מספר 2 בהיררכיה, ומעל לתקן.

 

מכון התקנים לא יכול לכתוב תקן למוצר שמשרד ממשלתי מתנגד להכניס אותו לארץ.

 

ההתנגדות באגף הרכב של משרד התחבורה, היא פוליטית, ילדותית ומבטאת רצון של המשרתים בממסד הממשלתי לברוח מאחריות.

 

לצערנו כולנו, כל הנושא של בטיחות בדרכים מופקר בארץ. למרות שהמשטרה טוענת שהיא עסוקה בהגברת הבטיחות, היא אפילו לא עושה את מה שמוגדר לה - לאכוף את החוק. עוד לפני האופניים והקורקינטים החשמליים, היו אלו השליחים על הקטנועים שבזו ועדיין בזים לכל חוק, תקנה ומשתמש אחר בדרך העושה זו בצורה חוקית.

 

אבל...בקרוב בחירות. אולי בממשלה הבאה ישרתו מי שיכולו להוביל שינוי דרסטי במדינה. שר התחבורה הבא, שיביא איתו מנכ"ל חדש יוכל לשנות את המדיניות אם רק ירצה.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גדי,

 

אתה צודק בדברים רבים, אבל אחדד לך.

 

ועדת המומחים פועלת במסגרת מכון התקנים ולא במשרד התחבורה. מכון התקנים נדרש לכתוב ולעדכן תקנים. במקרה זה הדרישה באה מכיוון משרד התחבורה ומכיוון ספקי לוחיות הגלם שרצו תקן ברור וקריא יותר. חברי הועדה פועלים בתחום מוגדר מאוד וממונים על ידי ועדת תקינה במכון התקנים עצמו. לכן, חברי הועדה לא אמורים לעסוק בבטחונם של משתמשים בדרך במסגרת הועדה. בשום מקום לא כתבתי שהועדה עשתה זאת באצטלא של בטיחות.

 

כמו שכתבתי בתגובה מספר 12, ישנן מדינות המגדירות תכונות נדרשות ולא טכנולוגיה. לשמחתך אתה נמצא כיום במדינה כזו, מדינה אשר מרשה לך לעסוק בדברים רבים שכאן רק ניתן לחלום עליהם. מנגד, ישנן מדינות ובהן ישראל, המגדירות את הטכנולוגיה של המוצר כבר בתקנות, שהן מספר 2 בהיררכיה, ומעל לתקן.

 

מכון התקנים לא יכול לכתוב תקן למוצר שמשרד ממשלתי מתנגד להכניס אותו לארץ.

 

ההתנגדות באגף הרכב של משרד התחבורה, היא פוליטית, ילדותית ומבטאת רצון של המשרתים בממסד הממשלתי לברוח מאחריות.

 

לצערנו כולנו, כל הנושא של בטיחות בדרכים מופקר בארץ. למרות שהמשטרה טוענת שהיא עסוקה בהגברת הבטיחות, היא אפילו לא עושה את מה שמוגדר לה - לאכוף את החוק. עוד לפני האופניים והקורקינטים החשמליים, היו אלו השליחים על הקטנועים שבזו ועדיין בזים לכל חוק, תקנה ומשתמש אחר בדרך העושה זו בצורה חוקית.

 

אבל...בקרוב בחירות. אולי בממשלה הבאה ישרתו מי שיכולו להוביל שינוי דרסטי במדינה. שר התחבורה הבא, שיביא איתו מנכ"ל חדש יוכל לשנות את המדיניות אם רק ירצה.

 

תודה על ההבהרה, ועל ההתיחסות.

חבל שקובעי המדיניות במשרד התחבורה הם לא אנשים כמוך, אני לא מצליח להבין איזה מין אנשים אלו? אין עיניים בראשם? אין שם בנאדם אחד שיכול להוביל תהליך?

 

אולי הבחירות ישנו משהו. אני זוכר עבודה של מאסטרנט שקראתי שמסבירה שהחלפת שלטון לא מחליפה פקידות במשרדים ולכן דברים לא משתנים כ''כ בקלות.

 

שאלה אחרת בנושא סאאב, אני מתאר לעצמי שאתה קשור בנושא. בזמנו בעל גלגלים של פעם הייתה כתבה על מועדון סאאב והוצגה בו בין היתר מכונית שתי פעימות ששופרה באופן משמעותי והיה לה הספק מרשים לעומת הסטוק. כנער מאוד התרשמתי מהצליל.

האם האוטו עדיין קיים? נוסע?

תודה רבה

גדי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכון התקנים, עוד גוף שכל מטרתו היא כסף

 

לא מקבל את מה שאתה אומר. נכון שמכון התקנים גובה מחירים גבוהים לכל בדיקה במעבדה, אך אגף התקינה לא מונע ממניעים כספיים כלל וכלל

 

57mmStroke[/url'>;4655367]

תודה על ההבהרה, ועל ההתיחסות.



חבל שקובעי המדיניות במשרד התחבורה הם לא אנשים כמוך, אני לא מצליח להבין איזה מין אנשים אלו? אין עיניים בראשם? אין שם בנאדם אחד שיכול להוביל תהליך?

אני מאוד מקווה שנגיע למנוחה והנחלה, ונזכה לאדם כזה. זו תהיה הקלה לכולם בענף, ולא רק ברכב אספנות.

 

57mmStroke;4655367]

אולי הבחירות ישנו משהו. אני זוכר עבודה של מאסטרנט שקראתי שמסבירה שהחלפת שלטון לא מחליפה פקידות במשרדים ולכן דברים לא משתנים כ''כ בקלות.

השר שיתמנה יביא איתו מנכ"ל. ירצה ישנה, לא ירצה לא ישנה. השר היוצא היה דומיננטי מאוד בתחומים מסוימים והוביל שינויים בחלק מאגפי המשרד.

 

57mmStroke[/url];4655367]

שאלה אחרת בנושא סאאב, אני מתאר לעצמי שאתה קשור בנושא. בזמנו בעל גלגלים של פעם הייתה כתבה על מועדון סאאב והוצגה בו בין היתר מכונית שתי פעימות ששופרה באופן משמעותי והיה לה הספק מרשים לעומת הסטוק. כנער מאוד התרשמתי מהצליל.



האם האוטו עדיין קיים? נוסע?

הכתבה בתכנית על גלגלים זכורה, והשתתפתי בה.

המכונית עם מנוע שתי פעימות משופר, היא מכונית הראלי קרוס של דוד נמרי, איתה הוא זכה באליפות בקבוצת נפח עד 1,000 סמ"ק.

המכונית קיימת, אולם מרוצי הראלי קרוס לצערנו כבר לא קיימים בארץ.

על מנת לא לסטות מנושא השרשור, אשלח לך מידע נוסף בפרטי.

 

בברכה,

 

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחיים UFD:

מה שכתבת אינו נכון.

הקטע הכחול עם דגל המדינה אינו חובה.

הוא מופיע כאופציה בלוחית, גם במסגת תקנות התעבורה וגם במסגרת התקן.

 

לליאור:

אכן ספר הבוחן ציין בלוחית לרכב אספנות: "ללא ציון אורך ורוחב הלוחית." באותה עת הלוחיות היו על פי "מפרט 327," והתקן נכתב מאוחר יותר. מכיוון שהתקן קיים כיום, ומכיוון שנציג משרד התחבורה נמצא גם בועדת המומחים וגם בוועדת התקינה המאשרת כל תקן, נושא זה בא מכיוון נציג זה.

 

כללי לכולם:

בתוספת השלישית לתקנות התעבורה מוגדר איזה מין לוחית ישא כלי רכב, וחובה זו חלה גם על רכב אספנות. בעקרון כל כלי רכב עם 4 גלגלים ויותר חייב לשאת לוחיות רחבות "אירופיות," למעט כלי רכב שמיקום ההתקנה אינו מאפשר התקנת לוחיות מסוג זה. אז מותר להתקין את הלוחיות הצרות "אמריקאיות." בטרקטור מותר להתקין גם לוחית מהמין המשמש לאופנועים עם מנוע בנפח העולה על 50 סמ"ק. באופנועים, מנוע בנפח 50 סמ"ק הוא הגבול העליון ללוחית הקטנה,ובנפח מנוע גדול יותר יש להתקין את הלוחית הגדולה.

 

עכשיו אני מבין שזה לא חובה .

שכחתי לשים סימן שאלה.

ועל נאמר" מוות וחיים ביד הלשון" :)

עריכה אחרונה על ידי UFD41

"ברוכים הבאים לעולם הטילונים"

אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/

אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/

פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מקבל את מה שאתה אומר. נכון שמכון התקנים גובה מחירים גבוהים לכל בדיקה במעבדה, אך אגף התקינה לא מונע ממניעים כספיים כלל וכלל

 

 

דבר איתי כשתהיה יבואן שמביא מוצר שיש לו תקן ארופאי וגם תקן אמריקאי ובכל זאת מחייבים אותך לעבור את הבדיקה, כאילו שאנחנו יודעים יותר טוב משאר העולם.

עוד יותר מעניין שכבר ניתנה להם הוראה לבחון את המקרים האלה שבהם כבר יש תקן ארופאי למוצר, ולהקל בנושא ואף לשנות את התקנות במקרים אלה והם בינתיים לא עושים דבר בנידון ואף מעקבים את בחינת הנושא בוועדות בכנסת.

 

אני מצטער, אבל לא תשכנע אותי שגוף שהוא מונופול וחלק מנושא וועדי העובדים במשק לא מונע מכסף, ואני לא מדבר על העובד הספציפי בתחתית הפירמידה אלא על מדיניות של המכון במשך שנים.

Jeep CJ7 Laredo 1982

Suzuki GSXR750 1987

Yamaha Vmax1200 1986

Harley Davidson Sportster XLH 1200 1989

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סך הכל נראה שנעשתה פה עבודה מקצועית , וגם נושא הלוחיות לרכב אספנות הוגדר.

תודה לאורן והצוות שלו .

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

שוב אני קורא שטויות שקשורות למשרד התחבורה שמחפש להתעסק בטפל ולא בעיקר.

ומכון התקנים מעורב אז בכלל סיבה למסיבה, מכון התקנים הוא גוף שפועל בהרבה מיקרים לטובת בעלי הון, שמעתי ממקור ראשון שמשנים תקנים לפי צרכים של גופים גדולים שמשלמים על שינוי התקן כדי להטמיע מוצר שלהם.

בטח בא איזה מקורב שרוצה לעשות קופה על לוחיות רישוי, משנים את התקן ואז כולם חייבים לקנות/לשלם,

אותו הדבר עם המדבקות הזוהרות הצהובות במקום הלבנות.

מכעיס שגם בתקופת גילויי שחיתות בממשלה ועוד גופים אני רואה שהשחיתות חוגגת בלי הפרעה.

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

שוב אני קורא שטויות שקשורות למשרד התחבורה שמחפש להתעסק בטפל ולא בעיקר.

ומכון התקנים מעורב אז בכלל סיבה למסיבה, מכון התקנים הוא גוף שפועל בהרבה מיקרים לטובת בעלי הון, שמעתי ממקור ראשון שמשנים תקנים לפי צרכים של גופים גדולים שמשלמים על שינוי התקן כדי להטמיע מוצר שלהם.

בטח בא איזה מקורב שרוצה לעשות קופה על לוחיות רישוי, משנים את התקן ואז כולם חייבים לקנות/לשלם,

אותו הדבר עם המדבקות הזוהרות הצהובות במקום הלבנות.

מכעיס שגם בתקופת גילויי שחיתות בממשלה ועוד גופים אני רואה שהשחיתות חוגגת בלי הפרעה.

 

לא ברור למה אתה מתייחס בכתיבתך, אבל תגובתך היא גיבוב של שטויות !!!

חזור וקרא לעומק את תגובה מספר 13.

אז תגיד מיהם בעלי ההון, ומה עשתה וועדת המומחים במסגרת אגף התקינה של מכון התקנים עם הדרישות של הספקים.

עד כאן הטפל. העיקר שיהיה לך על מי ללכלך.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופיר,

1. אין כל חובה להחליף את הלוחית הקיימת כל עוד לא ניזוקה. במידה וניזוקה הרי יש צורך להחליפה, אזי יחליפו אותה ע"פ התקן החדש. זה לא עוד מקרה שבו יש דרישה להחלפה כוללת ומיידית.

2. את הפסים הזוהרים החליפו לאלו הקיימים ע"פ התקן האירופאי. גם במקרה זה לא היתה החלפה מיידית וכוללת של הפסים, אלא היא נמשכה על פני 3 שנים.

3. די לחפש שחיתות בכל שינוי.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאיחוד האירופי אין תקן אחיד לגבי לוחית הרישוי. הוא מאפשר לחברות בו לבחור מבין מס' אפשרויות.

בארץ החליטו על לוחית אחידה(אשר היא אחת מהאפשרויות באיחוד) בכדי ליצור פיקוח קל יותר.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופיר,

1. אין כל חובה להחליף את הלוחית הקיימת כל עוד לא ניזוקה. במידה וניזוקה הרי יש צורך להחליפה, אזי יחליפו אותה ע"פ התקן החדש. זה לא עוד מקרה שבו יש דרישה להחלפה כוללת ומיידית.

2. את הפסים הזוהרים החליפו לאלו הקיימים ע"פ התקן האירופאי. גם במקרה זה לא היתה החלפה מיידית וכוללת של הפסים, אלא היא נמשכה על פני 3 שנים.

3. די לחפש שחיתות בכל שינוי.

 

השאלה היא...

 

איך אופנוען אמור להתמודד עם זה שיש לו מספר "קטן" באופנוע כי כך היה עד עכשיו וכך יש לי בכל הכלים שלי ועכשיו יבוא שוטר/מתנדב ויציג לי תקנה שאני חורג ממנה?.. את הדו"ח הם ימהרו לרשום..

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור,

 

1. התקן החדש עדיין לא הובא(עדיין) לידיעת הכחולים ומכוני הרישוי(אם בכלל).

2. לכל שוטר באשר הוא, אם תציג לו את נספח י"א של האוגדן לבחינת רכב(ספר הבוחן), פניו יהפכו :?::shock::| (אתה מוזמן לבחור אחד או יותר).

3. אף אחד לא ימהר לרשום דו"ח בשל זאת. במקס' תתבקש לבצע תיקון הליקויים(הורדה של 48 שעות) וחזרה אל השוטר(נכון מעצבן).

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2249 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...