Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוחיות זיהוי לרכב אספנות במסגרת תקן ישראלי ת"י 5327


מועדון סאאב
שימו לב! השרשור הזה בן 2250 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

2. לכל שוטר באשר הוא, אם תציג לו את נספח י"א של האוגדן לבחינת רכב(ספר הבוחן), פניו יהפכו :?::shock::| (אתה מוזמן לבחור אחד או יותר).

.

 

עמית

האם תוכל להעלות לכאן סריקה של נספח י"א ?

אני פשוט שותף לבעיה של ליאור (בכמה מובנים :roll:)

 

תודה

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ראה בהודעה הראשונה של אורן קיפניס.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין שהפסים הזוהרים לפי התקן האירופי והלוחית עם המיספר לא ,עוד חומר למחשבה על מכון התקנים וועדות מומחים

 

אם זה מעניין, אזי מעניין עוד יותר שלפי התקן האירופאי בכלל לא צריך פסים זוהרים על גבי רכבים פרטיים, בטח שלא מהעשורים האחרונים. אפשר להחיל גם את התקן האירופאי לזיהום בעת עישון סלמון על הרכבים שלנו בהזדמנות חגיגית זו. העיקר שיש "תקן" ותירוץ להכביד על נהגים שלא יכולים להרשות לעצמם רכב חדש שחייב במעל 100% מס.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין שהפסים הזוהרים לפי התקן האירופי והלוחית עם המיספר לא ,עוד חומר למחשבה על מכון התקנים וועדות מומחים

 

 

לוחיות זיהוי:

 

אין תקן אירופי ללוחיות זיהוי. אם היה, העבודה של וועדת המומחים וועדת התקינה היו קלות.

 

 

מחזירי אור לסימון אחורי של כלי רכב:

 

1. מחזירי האור לסימון אחורי של כלי רכב הם המצאה ישראלית, אי שם בשנות השישים של המאה שעברה.

 

2. הצורה והמידות של הסימון השתנו מספר פעמים לאורך השנים, ובארץ כמו בארץ מעולם לא נערכה בדיקה מדעית להשפעתו.

 

3. באירופה התפתחה דרישה לסמן משאיות, גרורים ונתמכים כבדים בסימון זוהר, במיוחד עקב בעיות ראות במזג אוויר בעייתי, וכן על מנת ליצור הבדלה בין כלים אלו לאחרים. באיחוד האירופי קיימת תקנה ECE R-70 העוסקת בסימון זה. התקנה מפרטת שילוט בצבע אדום וצהוב, בצורת זברה למשאיות ובצורת מסגרת לגרורים ונתמכים. האדום מחומר פלואורוסנטי או רטרו-רפלקטיבי והצהוב מחומר רטרו-רפלקטיבי. כמו כן, התקנה מפרטת מידות. התקנה חלה על משאיות במשקל כולל העולה על 12 טון, ועל גרורים שמשקלם עולה על 10 טון ו/או אורכם עולה על 10 מטר.

 

4. תקן ישראלי ת"י 5381, נכתב לראשונה בשנת 2002, אחרי שנים של שימוש במפמ"כ 381. התקן התבסס על התקנה האירופית הרלוונטית עם שני שינויים. שימוש באדום רטרו-רפלקטיבי (טוב מאוד,) וקביעת מידות מופרכות לסימון הנדרש (רע מאוד.)

 

5. תקנות התעבורה עודכנו שנים אחר כך, ולכן לא היה שימוש בתקן. בתקנות שעודכנו בשנת 2008 נעשה סלט שלם, ועיקרן בשפה מובנת לבני העם:

* מכוניות נוסעים בסווג M1 משנתון 1995 ומטה וכן טרטורים בסווג T, יסומנו בפסים זוהרים קטנים במידות 400*50 מ"מ ובצבעים אדום ולבן, על פי השיטה הישנה.

* רכב מסחרי/משא בסווג N1 (עד 3.5 טון) ורכב מסחרי/משא בסווג N2 (עד 12 טון) במשקל עד 7.5 טון יסומנו בפסים זוהרים קטנים במידות 50*400 מ"מ ובצבעים אדום וצהוב.

* מיניבוסים ואוטובוסים בסווג M2 ו- M3 למעט אוטובוס מפרקי, וכן רכב מסחרי/משא בסווג N2 במשקל העולה על 7.5, יסומנו על פי התקן- סימון זברה במידות 140*545 מ"מ.

* כל הגרורים והנתמכים בסווג O, יסומנו על פי התקן- סימון מסגרת במידות 200*545 מ"מ.

* אוטובוסים מפרקיים יסומנו בסימון של גרורים.

התקנות נכנסו לתוקף, והשוק הגיב אחרת, לדוגמא: שימוש בפסים זוהרים בצעים אדום וצהוב במקום אדום ולבן למכוניות נוסעים, שימוש בסימון במידות הגדולות יותר בכל כלי רכב בסווג N2 וסימון אוטובוסים במידות הישנות שאינן בתוקף.

 

6. תקן ישראלי ת"י 5381 עודכן בשנת 2009 ובין היתר הסימון הותאם למידות המקובלות באירופה.

 

7. במשרד התחבורה עובדים כיום על עדכון לתקנות בנושא הסימון בצבעים אדום ולבן. במקום לבטל את הסימון למכונוית נוסעים, כפי שמקובל במכוניות נוסעים משנתון 1996 ומעלה ישנו את הצבעים לאדום וצהוב.

 

8. בפגישות שלי במשרד התחבורה, ניסיתי לשכנע את בעלי התפקידים הרלוונטיים לפטור את כלי הרכב הקלים בסווג M1 ו- N1 מחובת השימוש בפסים זוהרים אולם עד כה לא הצלחתי. מי שיצליח יבורך !

עריכה אחרונה על ידי מועדון סאאב

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין לראות כיצד משרד התחבורה מגלה ניתוק ואנכרוניזם בתקנותיו וגישתו במקרה הטוב או אינטרסנטיות ומניעים זרים במקרה הרע.

יש להעריך את פועלו של אורן קיפניס (שנעשה בהתנדבות) כדי לתרום להזיז דברים לטובת ציבור הנהגים וחובבי הרכב.

אם עוד חובבי רכב היו יותר פעילים ותורמים כנראה המציאות המוטורית ונגזריה הייתה משתפרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוחות של מרכבה כנענית...

לקרוא מימין לשמאל...

IMG-20150306-WA0009.jpg

עריכה אחרונה על ידי דורון סגל

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 2250 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...