Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מינימיינוריטיס אובססיביס קומפולסיטיס


שימו לב! השרשור הזה בן 2709 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

והרי לכם ציבור הקוראים התלבטות של שישי בבוקר (כן אצלי 1200 זה בוקר). האם עלי לרדות בנער בעל השם הבלתי קריא עד שידיר את אצבעותיו מן הדיון המרתק אודות המיני שלי, ובכך להסתכן בצמצום מונה הקוראים לשלושה, או שעלי לחבקו בהבנה משל היה אוטיסט בהתפרצות זעם ולקבל עמדות שונות משלי ומהמציאות, כאילו שיש בהן ערך כלשהו לאנושות? התשובה היא כנראה איפשהו באמצע. כן אני יודע זה משעמם ולא מה שציפיתם לקרוא.

 

1. אם אתה כבר יודע מה טוב בשבילי ובשביל המיני ובשביל כל קהילת המשפרים בעולם, למה שאלת אותי מלכתחילה?

 

2. אני כמובן לא הבנתי את הדוגמא שלך. כתבת שיש צורך בהכלת גלגלים רחבים במיוחד בעלי אופסט נמוך בבית הגלגל (צורך שאני לא מבין במילא), ושזה אומר ש-"אין ברירה" אלא לפנות למתיחה כזו או אחרת של הצמיג. אני אמנם לא מצטיין בלארוז מזוודות (ובכלל הייתי הולך לבצפר עם אותם ספרים בכל יום בשבוע) אבל מה נותנת מתיחת הצמיג בהיבט של הכנסת כל העסק בנפח נתון?

 

רציתי להמשיך עם זה כי אני מאוד אוהב סעיפים ממוספרים. אבל האמת היא שלא איכפת לי. אתה צודק. אני טועה. סטרטצ'ינג זה הכי טוב. פרארי טועים. מקלארן טועים. פורד טועים. כל המוטורספורט בעולם טועה. רק אתה צודק.

עכשיו אפשר לחזור ולדבר על מה שחשוב בחיים - מיני מיינור.

 

מה שהתחיל כשרשור מהנה ומענין נחרב בעיני לנוכח תגובה ספוגת אגו מצידך.

אתה חוצפן ומתנשא בצורה גלויה וחסרת טקט.

הדעות שלך מקובעות ואתה אפילו לא נותן אפשרות לניהול דיון.

אתה מעלה תהיות, ולא מוכן לשמוע שום אפשרויות.

חוצפה שכזאת עוד לא ראיתי כאן בפורום בכל שנותיי כאן.

תהנה לך עם המונולוגים שלך...

Honda civic EJ6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 88
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פרויקט מענין! מקווה שאתה מלווה אותו עם הרבה תמונות שיום אחד נזכה לראות.

שבוע הבא, אני מבטיח, יהיו גם תמונות. כרגע הכל תקוע במכס וחושך על פני תהום.

לגבי ענין הצמיגים, מצאתי ברשת מידות כגון 205/50/10 וגם 205/65/10. הבעיה היא שלרוב מדובר בצמיגים לעגלות גולף או לטריילרים.
אני אוהב את איך שאתה חושב. יצירתי.

אבל לפי מה שראיתי בנתיים, למעט ה-Nitto Motivo, כל הצמיגים במידות הללו לא מיועדים למכוניות, בגלל load index ו-speed index. אני צריך משהו שיכול לנסוע 180 קמ"ש (לא שזה ינסע כ"כ מהר, אני פשוט רוצה לקחת מרווח בטיחות).

 

היום טיפלתי דווקא במכוניות האחרות שלי אז אין מה לחדש לגבי המיני הלבנה עם המגבים המצ'וקמקים. אבל אכתוב בכל זאת, כי אין לי מה לעשות עד שהבוילר יתחמם למקלחת הדו-חודשית שלי.

אחד השיפורים היקרים והדביליים ביותר שאפשר לעשות למנוע של המיני הוא לשחק עם הקרבורטור. הקרבורטור שמגיע עם מנוע המטרו הוא HIF44, והוא טוב עד 120 כ"ס (בהנחה שהמחט, ה"תוכנה" שלו, מתאימה למנוע שאליו מותאם). כל מה שקרבורטורים כפולים, ווברים ומיקונים עושים זה שוקלים יותר וקשים יותר לכיוון מהקרבורטור הזה.

המגבלה, כמו שאמרתי כבר פעמים מספר, היא בראש המנוע. כל עוד אין עבודה רצינית על הראש, שום אפליקציה, מדיטציה או וריאציה של קרבורציה לא תוציא יותר כח בפוטנציה מהמנוע העלוב הזה. כן המשפט האחרון היה בכוונה.

 

יש מספר שיפורים שכן ניתן לעשות בהיבט של הזרקת דלק. הזרקת דלק אמנם לא תוציא יותר כח מקרבורטור, אבל היא תחסוך דלק, תהיה קלה יותר לכיוון, תהיה אמינה יותר בטווח הארוך ותמיד ניתן לשפרה בעלות נמוכה יחסית. העלות הראשונית היא המכשול בדרך כלל, אבל אני מתכוון לחסוך באמצעות כך שארכוש אותה מהבחור שמכין לי את הסופרצ'ארג'ר.

אה כן, יהיה סופרצ'ארג'ר.

וזה בעצם כל הרעיון רבותי. רצועת כח רחבה שמתחילה בסרק ונגמרת ב-5,000 סל"ד. כמו באוטו מודרני. כמה כח אפשר להוציא ככה? כמה שרוצים.

אני אסתפק במספר שציינתי קודם לכן, 120, מכיוון שגל הזיזים שרכשתי מתאים לסל"ד נמוך ולא צפוי ליצר הרבה מעבר לכך.

 

אבל למה בעצם לא טורבו?

הרי הפוטנציאל של טורבו להוציא כח הוא הרבה יותר גדול... יש מנועים במיני שמוציאים מעל 200 כ"ס באמצעות טורבו. אבל אז אני חוזר על הטעות של לשפוך מלא כסף על בניית מנוע אימתני שיחזיק מעט מאוד זמן. ואת זה אני לא רוצה.

סופרצ'ארג'ר לעומת זאת, זה כלי שמרחיב אוטומטית את טווח הסל"ד האפקטיבי. הוא טוב תמיד. הוא מרגיש אטמוספרי. והוא אמין מאוד. זה כמו ההבדל בין מקדונלדס ובין מקס ברנר. שניהם יהרגו אותך, אבל מסיבות שונות.

 

אני מקווה שעכשיו יותר ברור למה בחרתי בתיבת הילוכים בעלת יחסי העברה ארוכים כל כך.

עד הפעם הבאה,

אחד

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום הלכתי לבקר ב-man-cave שלי. זה מחסן במיקום סודי שמכיל הרבה מאוד חלקי מיני. אני נוהג להתיחד עם החלקים שלי שעות ארוכות ולקבל מהם אהבה.

היום לא היה לי זמן לאהבה כי לקחתי כיסא נהג שהיה לי, והחלפתי אותו בכיסא נהג שהיה במיני הלבנה.

התהליך ארך כשעה וכלל החלפה של הריפודים. יצא לא משהו אבל זה לא מפריע לי.

מה היה תקול בכיסא המקורי? שהמשענת היתה יורדת למצב שכיבה על דעת עצמה בעת קפיצות או מהמורות או סקס. וזה קורה הרבה במיני. טוב אז לא הסקס אבל השאר כן.

עד כה התמודדתי עם הבעיה בכך שתקעתי מברג אחושרמוטה באחד מן החורים הרבים שיש בשלדת הכיסא וככה נסעתי. עד שהגעתי למסקנה שאפשר פשוט להחליף את הרכיב הבעייתי ולגמור עניין.

 

כל זה לא כל כך קשור לשיפורים, אבל די קשור לאיכות החיים שלי.

מצ"ב תמונה של המחסן האוטומטי המסודר על פי מספרים קטלוגיים למדפים השונים. זאת אומרת שהכל על הרצפה ואין לי כוח לסדר שום דבר. כמו כן תמונה של כיסא הנהג החדש לאחר החלפת הריפוד.

 

תודה ויום טוב.

אחד

IMG_20140111_114157.jpg

IMG_20140111_160402.jpg

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את השרשור מהתחלה ועד לסוף,עושה רושם שאתה מבין ברכבים (ואני לא כל כך) אבל בכל זאת מה שמפריע הוא שכניראה אתה טיפה לוקה בחסר במה שנוגע לנימוסים/קבלת הערות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום הייתי בצד השני. במקום שבו ההיגיון נעצר בש.ג., המקום שבו ריח סיגריות וזיעה נודף מן הקירות, המקום שחובבי רכב רבים נכנסו אליו ולא יצאו.

היום הייתי בממן.

 

"מה זה, פלאפונים?" התעניינה הפקידה.

"לא זה..." התחלתי להסביר. "...זה דברים שאף אחד לא יכול להבין מהם. קורות ברזל. חלקי רכב."

"אהה. כנראה שאתה מאוד אוהב את האוטו שלך."

 

וכך התקדמתי עמדה אחר עמדה. מבחן אחר מבחן. משקר פה, משלם אלפיה שם. מבלף כאן, זורק טופס הצהרת תכולה באמצע, אבל מיד רץ לשלם עוד אלפיה בצד. לוחם מכס מיומן לא עומד לרגע. העיקר להמשיך לזוז, ללעוס את המסטיק, להראות להם שאתה לא מפחד. ואז בסוף, ממרום מושבו על מגדל הפיקוח שמנטר את כניסת המשאיות לרמפות, גנדאלף מאפשר לי להכנס ומנחה אותי להחנות את רכבי בסמוך לרמפה ולאסוף את המטען. הוא ראה, עוד כשהגעתי, שהיה לי את הניצוץ בעיניים. שאני לא מהוותרנים.

 

בשעה 11:00 הייתי בחוץ. ברשותי הפריטים הבאים כפי שנראים חלקית בתמונה מטה:

שרשרת טיימינג דופלקס של Swiftune.

משאבת שמן חדשה.

גל זיזים SW5 שנותן בערך 5 כ"ס אבל בעיקר הרבה מומנט ביחס למקור.

תיבת הילוכים של Guessworks עם דיפרנציאל פתוח מחוזק (X pin diff), יחס העברה סופי 2.76:1 והתאמה לספידומטר שלי.

ועוד כמה דברים לא חשובים.

 

עכשיו צריך למצוא מישהו שיעשה את העבודה על האוטו.

 

עד הפעם הבאה,

אחד

29gfvya.jpg

v4421u.jpg

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Beserker השרשור של האדון והוא בא להציג פרוייקט.

 

לא ביקש שתלמד אותו לחיות, אני נהנה גם מהכתיבה וגם מהפרוייקט, תסכים לא להסכים... אין פה טועה או צודק, עושה האדון כרצונו.

 

עזוב את העובדה שמה שהוא רשם בהתחלה הם החסרונות של הסטרצ' ואתה רשמת את ההיסטוריה של התופעה, לא מבין מה סותר פה בכלל...

 

IMHO.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

stretching זו יותר אופנה מכל דבר אחר. למעשה לוקחים צמיג צר ומלבישים אותו על חישוק רחב בניגוד להוראות יצרן. מה שזה עושה זה משתמש בדפנות הצמיג כשטח מגע עם הכביש. בהיבט של ביצועים זה על הפרצוף אחו-שקשוקה, כי הדפנות לא בנויות מחומרים ובאופן שמתאים לנסיעה על כביש. עושים את זה כי זה נראה טוב (בעיני כל מיני אנשים).

 

אחד

 

חחחח

הרשה לי לגחך, מר בחור.

זאת השטות הכי גדולה ששמעתי לאחרונה.

מאיפה המצאת את זה? חשבת על זה לבד?

 

 

 

 

2. אני כמובן לא הבנתי את הדוגמא שלך. כתבת שיש צורך בהכלת גלגלים רחבים במיוחד בעלי אופסט נמוך בבית הגלגל (צורך שאני לא מבין במילא), ושזה אומר ש-"אין ברירה" אלא לפנות למתיחה כזו או אחרת של הצמיג. אני אמנם לא מצטיין בלארוז מזוודות (ובכלל הייתי הולך לבצפר עם אותם ספרים בכל יום בשבוע) אבל מה נותנת מתיחת הצמיג בהיבט של הכנסת כל העסק בנפח נתון?

 

אחד

 

הבדיחות שלך מאוד מצחיקות כל הכבוד.

הסבירו לך לא רע,

אבל אם אתה לא מבין במילים אז אולי תמונה תעזור, אולי.

 

24.media.tumblr.com/tumblr_m6p0z0Kv8e1r431ico1_1280.jpg

 

אבל לא בשביל זה אני מגיב,

כבר ראיתי לפי התגובות שלך שאין עם מי לדבר.

מר בחור חושב שאם הוא יודע משהו, אז הוא יודע הכל,

ושמישהו יעז להגיד אחרת.

 

 

לכן אני לא יעמיק בהסברים כי אין טעם,

אבל אני רק יגיד,

סטרצ'ינג אולי מוכר יותר בתחום ה- Stance, כמו בדוגמא למעלה,

אבל הוא כן תורם לביצועים במשהו מסוים, אם עושים אותו במידה הנכונה ולא בהגזמה. אפילו במרוצי Autocross עושים סטרץ'.

 

הייתי יכול להרחיב ולהסביר את עצמי אבל אתה הכי חכם ויודע הכל אז זה לא משנה מה אני יגיד.

אני רק יציע שתלך לעשות שיעורי בית לפני שאתה מצהיר שטויות בביטחון מלא.

 

יבגני,

אני לא ראיתי אף אחד מכריח אותו לעשות שום דבר.

ברסרקר רק העלה בפניו רעיון, בפורום מדברים, ככה זה עובד.

בין אם הוא טועה או צודק יש דרך להתנסח ובטח לא ככה,

הבנאדם אחרי הכל רק ניסה לעזור.

ואחד בפירוש טועה ולא יודע על מה הוא מדבר בעניין הסטרץ'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפילו במרוצי Autocross עושים סטרץ'.

על מה אתה מדבר? אנשים שבאים ככה לאוטו-קרוסים בארה"ב אפילו לא עוברים בהצלחה Tech-inspection.

צמיג מתוח יתר על המידה לא טוב לכלום, נקודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה אמרתי ש''מתוח יתר על המידה'' זה טוב לביצועים?

 

אני יעזור

 

אבל הוא כן תורם לביצועים במשהו מסוים, אם עושים אותו במידה הנכונה ולא בהגזמה. .

 

ואתה מוזמן לבדוק אותי, אני יודע מה אני אומר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שזה עושה זה משתמש בדפנות הצמיג כשטח מגע עם הכביש

 

כן, ממצה ומדויק.

הצמיג מתהפך ונוסע על הדפנות.

 

אם הסטרץ' מוגזם ויש קאמבר גבוה, תחת עיוות יש סיכוי שמעט מהדפנות תיצור מגע עם הכביש, וזה גם תלוי בלחץ האוויר.

זה עדיין לא אומר ששטח המגע של הצמיג המתוח עם הכביש נהפך לדפנות ומנתק את הסוליה מהכביש.

לכן לא, אני לא רואה את ההסבר שלו ממצה ומדויק.

 

במקרים מסוימים, אם עושים את זה נכון, זה כן יתן פידבק ותגובה טובים יותר, ויפחית את עיוות הצמיג תחת לחץ.

 

כבר אמרתי קודם,

ממליץ ללכת לקרוא קצת חומר,

ולרדת מהעץ שטיפסתם עליו, כל אחד רק תוקף את האחר שמעז להביע דעה שונה, כל אחד חשב שהוא יודע הכל.

 

 

לעצלנים במיוחד, סתם מחיפוש זריז.

 

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ID/1424/PageID/1732/The-Ultimate-guide-to-Suspension-and-Handling-Part-1-Wheels-and-Tires.aspx

 

http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=18443

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2709 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...