Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הזמנה פתוחה לחברי הפורום-


gibsonlp
שימו לב! השרשור הזה בן 7150 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מניח שרובכם כבר הבנתם שאני עומד ומגן בחירוף נפש (טוב נו, רק עומד ומגן ;)) על הכבוד שראוי לדעתי (ולדעת אחרים רבים וטובים) לתת לרכבים לוגמי דיזל.

 

אז הנה, ע"מ שאף אחד לא יגיד "לא ידעתי" - אני מזמין כל אחד מחברי הפורום לנסיעה קצרה באודי שלי (הייתי אומר לכם ללכת לסוכנות - אבל למיטב הבנתי הם לא מחזיקים את הTDI החדש כרכב הדגמה)

מי שמתחת לגיל 24 יאלץ להסתפק בכסא הימני (אין ביטוח).

 

אין בכוונתי שהרכב שלי יהיה "רכב זונה"... אני מן הסתם יהיה נוכח בנסיעה (שתארך כדקה, לא להתלהב...) פשוט נמאס לי להרגיש כמו תקליט שבור:

 

1. דיזל לא חלש יותר, דיזל מודרני יכול להיות ספורטיבי בדיוק כמו בנזין.

2. דיזל לא מרעיש יותר.

3. דיזל מודרני אכן נשמע כמו מונית - אבל אחת מאוד רחוקה.

4. דיזל לא עולה יותר בביטוח (פשוט תתקשרו לסוכן שלכם ותשאלו).

5. דיזל אכן עולה יותר באגרת הרישוי השנתית (2323 ש"ח בדיוק יותר מאשר רכב בקבוצת רישוי מקבילה, לרכבים מסחריים - "רק" 1273 ש"ח).

6. טיפולים בדיזל לא עולים יותר (טיפול קטן ל A3 FSI עולה בדיוק כמו באודי שלי, טיפול גדול עולה כמה עשרות שקלים פחות. זניח.

7. ירידת הערך ברכבי דיזל עקב שימוש מסיבי יותר היא נמוכה יותר מאשר בבנזין, אוטודיל לדוגמא מחשבים לפי מספר הק"מ פחות 20% מכוון שמדובר במנוע דיזל שחי הרבה יותר מאשר בנזין.

8. דיזל מזהם פחות מבנזין (במיוחד אם הוא מונע בbiodiesel שמייצר כמעט 0g פליטת חלקיקים רעילים לק"מ)

9. מבחינת חיסכון - הרכב שלי עושה בממוצע 1ל15 (וזה משתפר). כל זאת כאשר אני נוסע עם רגל יחסית כבדה וכפתור economy במזגן שמרגיש בודד. נסיעה רגועה יותר בחורף (ללא מזגן) תעלה אותי לאיזור ה 1 ל 17.

 

אני מאמין שסיבוב באודי יוכיח את סעיפים 1-3...

 

למעוניינים - ניתן לפנות אלי בה"פ.

ההצעה נכתבה ברגע של חולשה (בוקר... קמתי לא מזמן וכו'...) - לכן מומלץ לנצלה בהקדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש באפשרותך להגיע ביום באחד מהימי שישי למפגשים תוכל להראות את מוצגים 1 2 ו3 לתביעה ללא צורך בהפיכת רכבך ל"רכב זונה" :wink:

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש באפשרותך להגיע ביום באחד מהימי שישי למפגשים תוכל להראות את מוצגים 1 2 ו3 לתביעה ללא צורך בהפיכת רכבך ל"רכב זונה" :wink:

אני כעקרון לא מגיע למפגשים.

הבנתי שחוץ מילדים מתלהבים, ערסים ו50 סמ"ק אין שם יותר מדי "מציעס".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנו בעלי הדיזל, הספקנו להבין את הכוח העצום של הטורבו דיזל "במשיכות" , הרגשתי זאת במיוחד במנועי ה TDI וה HDI, פחות ב XUD9TE , אבל עדין מספק בהחלט. אומנם אצלי רק 90 כ"ס, אבל הם מתבטאים היטב בעזרת הטורבו.

הספקתי לבדוק אוקטביה TDI וטולדו, אני רוצה להגיד שהמשיכה שלהם בעת לחיצה על דוושת האצה, זה משהו שלא היה קיים בעבר, מכיוון שאין לי ניסיון עם בנזין, רציתי לשאול את בעלי רכבי הבנזין: (לא משופרות או משהו) שאתם לוחצים על דוושת האצה עד סוף הטווח שלה, נופלים לכם הדברים בבגאז? זאת אומרת, האוטו יורד אחורה מהעוצמה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך לצאת בהצהרות, בשביל מה יש נתוני יצרן ?

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה ביליתי שבוע עם 406 HDI ידנית בדרום ספרד. ואתיחס רק למנוע. המנוע הזה עגלה ללא הטורבו. במידה וחם מדי ההספק יורד וזה מורגש. נסיעה צמודה אחרי משאית לא מאפשרת לצאת לעקיפה כי האינרקולר כנראה לא קיבל מספיק אויר והמנוע לא מושך. אחרי שהתרחקתי קצת עקפתי בלי בעיות

 

המנוע לא מרעיש וניתן להתרגל, מאוד גמיש, ונעים לנסיעה בעיר, גיר ידני חביב, לא בדקתי חסכון בדלק אבל הנהיגה היתה מאוד לא חסכונית :-)

 

ה406 היתה מצויינת לשיוט של 170 לפרקי זמן ארוכים.

 

האם הייתי קונה דיזל כן לאוטו משפחתי כמו 406 לא ב 206 GTI

 

זאב

Mazda MX-5 NC RWD

Subaru Forester 2.5 Sport AWD

BMW R1200GS Adv

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני חושב שיש צורך שתוכיח לאנשים עובדה קיימת!

מי שלא חושב כך, בעיה שלו.

חבל לצאת בהצהרות ידועות ונתינת הוכחה ושימוש באוטו שלך ע"י אנשים זרים.

 

אתה לא חושב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני חושב שיש צורך שתוכיח לאנשים עובדה קיימת!

מי שלא חושב כך, בעיה שלו.

חבל לצאת בהצהרות ידועות ונתינת הוכחה ושימוש באוטו שלך ע"י אנשים זרים.

 

אתה לא חושב?

יש בזה משהו, כמו שציינתי הייתי ברגע של חולשה (בוקר, ישיבה בשירותים עם הנייד) ופשוט מתחיל להמאס לי להשמע כמו תקליט שבור.

יש לי חבר שנוהג כבר כמה שנים על גולף V6, בהחלט רכב ספורטיבי ויחסית חזק, אמנם זה לא הרכב הכי ספורטיבי בעולם אבל הוא נופל יותר טוב לקטגוריה של ספורטיבי מאשר של רכב משפחתי קומפקטי.

עוד לפני שרכשתי את הרכב הראשון הוא תמיד אמר לי כמה שדיזל זה עגלה, כמה שזה רועש, כמה שזה רעו וכו'...

 

אחרי שהוא נהג באודי התגובה שלו הייתה:

"אוטו מדהים, זה לא הדיזל שחשבתי שאני מכיר, פשוט מפלצת"

וזה מ140 כ"ס בסה"כ (כאשר בקרוב תצא גרסאת ה160 כ"ס עם 34 קג"מ)

 

במבט לאחור קצת יצאתי פלצן בהודעה המקורית, אני יודע - אבל אני פשוט מרגיש שאני טוחן מים בנסיון (כושל משהו) להסביר לאנשים שדיזל זה לא טרקטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא סתם שבוחני הרכב מעדיפים את BMW סדרה 3 (וכנראה שאר הסדרות ,חוץ מדגמי הM המדהימים כמובן) בתצורת הדיזל, בטענה כי הם מוצלחים יותר.

אין ספק שטכנולוגיית הדיזל השתפרה מאוד, וכיום משווה קו עם הבנזין ואפילו עדיפה במובנים מסויימים.

 

בוא נסכם שלאוהבי "התחושות" עדיף הדיזל המודרני והמתקדם עם המומנט המטריף,

ולאוהבי "התוצאות על המסלול" עדיף הבנזין...

 

:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. דיזל לא חלש יותר, דיזל מודרני יכול להיות ספורטיבי בדיוק כמו בנזין.

אין לי שום בעיה עם שאר הנתונים שרשמת.

מנהיגה על אי אילו TDI-ים של VAG, אין מה להתלונן על הנהיגה וההיפך הוא הנכון.

אך המשפט המצוטט כולל סתירה.דיזל מוגדש מודרני הוא אכן חזק אך בינו לבין ספורטיביות המרחק גדול.

אופי של מנוע דיזל (זמינות מומנט בסל"ד נמוך וחוסר נשימה במעלה הסקלה) אינו מאפיין שמחפשים

בנהיגה ספורטיבית. משיכה בסל"ד גבוה עבור מינימום נפילת סל"ד בין ההילוכים היא דוגמא למאפיין של

מנוע ספורטיבי.

דיזל חזק הוא פרקטי ובעל בטיחות אקטיבית מצויינת. ספורטיביות? יוק.

במבט לאחור קצת יצאתי פלצן בהודעה המקורית, אני יודע - אבל אני פשוט מרגיש שאני טוחן מים בנסיון (כושל משהו) להסביר לאנשים שדיזל זה לא טרקטור.
זה מזכיר לי את כל הדעות הקדומות שקיימות לנושאים בתחום המוטורי.

קח לדוגמא את הפורום המוטורי של חובבי הגה, כביכול. כמות הדעות הקדומות כאן זהה לזו שקיימת "בחוץ".

תתעלם. אי אפשר להעלים אותן לחלוטין, גם אם ממש נרצה.

 

אגב, האוטו שלך ספציפית נבחן בעבר במגזין אוטו?

דניאל

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

6. טיפולים בדיזל לא עולים יותר (טיפול קטן ל A3 FSI עולה בדיוק כמו באודי שלי, טיפול גדול עולה כמה עשרות שקלים פחות. זניח.

7. ירידת הערך ברכבי דיזל עקב שימוש מסיבי יותר היא נמוכה יותר מאשר בבנזין, אוטודיל לדוגמא מחשבים לפי מספר הק"מ פחות 20% מכוון שמדובר במנוע דיזל שחי הרבה יותר מאשר בנזין.

אני איתך במאבקך הצודק למען דיזלים, אבל:

 

דיזלים בדרך כלל זקוקים לטיפולים תכופים יותר - שנה או 15 אלף ק"מ לעומת שנה או 30 אלף בהרבה ממכוניות הבנזין. ולכן האחזקה שלהם קצת יותר יקרה.

 

אולי שימוש מאסיבי פחות משמעותי לירידת הערך במקרה שלהם, אבל לוי יצחק כמעט תמיד מוריד יותר למכוניות דיזל מאשר לבנזין. אני לא מבין מה הסיבה ואני לא בטוח שזה "משקף את השוק", אבל זה מה שקורה אצלו במחירון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

אני נוהג על ב.מ.וו סידרה 7, גרסת הדיזל - ואני רק רוצה להגיד שאני מסכים לגמרי איתו ויכול להצדיק אותו. המנוע מאוד חזק ומאוד שקט ובקושי שומעים שהוא דיזל וגם זה רק כשהוא מתאמץ. בכללי הרכב הזה מאוד נעים וכל מי שמעוניין להיווכח בזה שיהיה איתי בקשר ואני אעשה לו סיבוב ..... :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אצטרף לאנשים שאומרים "בשביל מה אתה צריך להוכיח.." וכו..

קודם כל בלי קשר A3 זה הרכב הקומפקטי הכי יפה שיש:smile:

ורואים שאתה נהנה מכל רגע וזה מה שחשוב.

אישית אני לא אוהב דיזל, כשאני קולט את האות D מרחוק-

אני מעביר את המזגן לסיחרור (שלא יכנס אויר מבחוץ):smile: .

 

מה שאני מתכון, שסעיף 8 הוא הכי מפתיע אותי..

אז שלא יפתיע - הרכב שלי פולט פחות חלקיקים רעילים מה 1.6 FSI והרבה פחות מה2 ליטר FSI...

 

אין לי שום בעיה עם שאר הנתונים שרשמת.

מנהיגה על אי אילו TDI-ים של VAG, אין מה להתלונן על הנהיגה וההיפך הוא הנכון.

אך המשפט המצוטט כולל סתירה.דיזל מוגדש מודרני הוא אכן חזק אך בינו לבין ספורטיביות המרחק גדול.

אופי של מנוע דיזל (זמינות מומנט בסל"ד נמוך וחוסר נשימה במעלה הסקלה) אינו מאפיין שמחפשים

בנהיגה ספורטיבית. משיכה בסל"ד גבוה עבור מינימום נפילת סל"ד בין ההילוכים היא דוגמא למאפיין של

מנוע ספורטיבי.

דיזל חזק הוא פרקטי ובעל בטיחות אקטיבית מצויינת. ספורטיביות? יוק.

זה מזכיר לי את כל הדעות הקדומות שקיימות לנושאים בתחום המוטורי.

קח לדוגמא את הפורום המוטורי של חובבי הגה, כביכול. כמות הדעות הקדומות כאן זהה לזו שקיימת "בחוץ".

תתעלם. אי אפשר להעלים אותן לחלוטין, גם אם ממש נרצה.

 

אגב, האוטו שלך ספציפית נבחן בעבר במגזין אוטו?

דניאל

כל זה נכון מאוד אלמלא היה מדובר בשילוב ה TDI עם הDSG.

היתרון הענק של הDSG הוא החלפת ההילוך ללא נפילת כוח בכלל (כשהילוך מסויים מנתק - תוך כדי ההילוך הבא משתלב)

לכן השילוב של TDI (מומנט שמגרה את בלוטות העונג באופן ישיר) עם DSG הוא כל כך מוצלח.

נאמר את זה כך - הרכב לא מרגיש פחות ספורטיבי מגולף V6 לדוגמא (יעיד על כך בעל הV6)

 

לגבי הכתבה - לא, הרכב המוצג שיך לארנון, ידיד שלי.

 

אני איתך במאבקך הצודק למען דיזלים, אבל:

 

דיזלים בדרך כלל זקוקים לטיפולים תכופים יותר - שנה או 15 אלף ק"מ לעומת שנה או 30 אלף בהרבה ממכוניות הבנזין. ולכן האחזקה שלהם קצת יותר יקרה.

 

אולי שימוש מאסיבי פחות משמעותי לירידת הערך במקרה שלהם, אבל לוי יצחק כמעט תמיד מוריד יותר למכוניות דיזל מאשר לבנזין. אני לא מבין מה הסיבה ואני לא בטוח שזה "משקף את השוק", אבל זה מה שקורה אצלו במחירון.

ברכבי VAG הטיפול הוא כל 15 אלף ק"מ גם ברכבי בנזין.

יכול להיות שברכבים אחרים ההבדל גדול יותר - אני התייחסתי לA3 בנזין (הרכב הכי "מקביל" שיש)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מי שתהה לאן חלק מהתגובות כאן נעלמו - אני מחקתי אותן. הגעתי למסקנה (בעזרת כמה אנשים פה) שהן מאוד לא נחוצות, כולל אלו שלי. אז דיונים על מהירויות בסיבובים ספציפיים - בה"פ בלבד :wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7150 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...