Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דרושים רציניים המעוניינים להכין רכבי ראלי...


אלון חלווה
שימו לב! השרשור הזה בן 7158 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עם התקדמות חוק המירוצים אני מנסה בשנית לארגן קבוצה רצינית של אנשים המעוניינים להכין רכבי ראלי.

בדגש לרכבי ראלי ספרינט 2 על 4 והכיוון הוא צרפתיות קטנות (205, 106, 206, RSI וכו').

קנייה מרוכזת של חלקי המירוצים תוזיל עלויות בניית הרכב עד כ 50% וכך ניתן יהיה להכין למשל 106S16 בצורה מקצועית ב 35000 עד 40000 ש"ח בלבד. היות ויש לי נגישות לקניית רכבים מתאימים בזול - עלות כוללת לא תעבור את ה 50000 לרכב מקצועי כולל הקנייה שלו והכנתו.

בבקשה בבקשה, רק רציניים שיודעים במה מדובר - צרו איתי קשר ב: 050-6286973

למי שלא יודע מה מדובר ניתן לשאול פה ואני מקווה שחברה עם סבלנות יענו - לי אין כוח...

תודה,

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה? 50K???

מדבקת "אל פחד" ומדבקת "נשר" עולות הרבה פחות!!!

 

סתם... יוזמה מבורכת!

אבל אולי תחכה עד שיאושר החוק? תראה מה מותר ומה אסור?

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה? 50K???

מדבקת "אל פחד" ומדבקת "נשר" עולות הרבה פחות!!!

 

סתם... יוזמה מבורכת!

אבל אולי תחכה עד שיאושר החוק? תראה מה מותר ומה אסור?

 

גילי

אני מחזיק אצלי את טיוטות החוק - מותר ויהיה מותר תקן FIA

כל השאר - שולי וניתן להתאמה.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם התקדמות חוק המירוצים אני מנסה בשנית לארגן קבוצה רצינית של אנשים המעוניינים להכין רכבי ראלי.

בדגש לרכבי ראלי ספרינט 2 על 4 והכיוון הוא צרפתיות קטנות (205, 106, 206, RSI וכו').

קנייה מרוכזת של חלקי המירוצים תוזיל עלויות בניית הרכב עד כ 50% וכך ניתן יהיה להכין למשל 106S16 בצורה מקצועית ב 35000 עד 40000 ש"ח בלבד. היות ויש לי נגישות לקניית רכבים מתאימים בזול - עלות כוללת לא תעבור את ה 50000 לרכב מקצועי כולל הקנייה שלו והכנתו.

בבקשה בבקשה, רק רציניים שיודעים במה מדובר - צרו איתי קשר ב: 050-6286973

למי שלא יודע מה מדובר ניתן לשאול פה ואני מקווה שחברה עם סבלנות יענו - לי אין כוח...

תודה,

אלון

אתה יודע מה המחיר רק של קשת ההתהפכות מהחומרים ובתצורה שמחייב ה-FIA?....לא יישאר לך כסף להרבה שיפורים מעבר לקשת....

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע מה המחיר רק של קשת ההתהפכות מהחומרים ובתצורה שמחייב ה-FIA?....לא יישאר לך כסף להרבה שיפורים מעבר לקשת....
אם אתה רוצה לקנות אחת מוכנה [קשת התהפכות], זה יעלה לך בערך 4000 ש"ח.. כמובן תלוי ברכב

 

וכמובן שאני מתכוון לקשת מוכנה, אני מתכוון לנתמך שילדה.

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רוצה לקנות אחת מוכנה [קשת התהפכות], זה יעלה לך בערך 4000 ש"ח.. כמובן תלוי ברכב

 

וכמובן שאני מתכוון לקשת מוכנה, אני מתכוון לנתמך שילדה.

ממש לא.....קשת התהפכות תקנית זה לא רק הצורה והחיבור, זה סוג המתכת. מרכיבים של חוזק ומשקל. והמתכת שאני מדבר עליה עולה לא מעט וצריך עשרות רבות של מטרים....עד כמה שזה נשמע תמוה..

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר הנקוב ממש מצחיק אני בטוח שגם במרוכז לא תצליח לשפץ רכב לרמה תחרותית ב50K רק החיזוקים והמיגון יעלו כ 40K ולא לדבר על שיפור המרכיבים המכניים עצמם!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא.....קשת התהפכות תקנית זה לא רק הצורה והחיבור, זה סוג המתכת. מרכיבים של חוזק ומשקל. והמתכת שאני מדבר עליה עולה לא מעט וצריך עשרות רבות של מטרים....עד כמה שזה נשמע תמוה..

סלח לי ליאור, אבל על איזה מתכת אתה מדבר?

 

והמחיר הנקוב, הוא ממש לא מצחיק, זה בערך מה שעלה לאלון [205CTI] לבנות ה-106 S16 שלו.

 

שניכם מדברים, כאילו יש לכם נסיון רב בזה, האם בניתם רכב ראלי פעם?

 

ליאור, אני רוחש לך הרבה כבוד, אבל אני באמת לא יודע על איזה מתכת אתה מדבר?

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיים שלי לא ראיתי גיבוב שטויות כל כך מרובה בת'רד אחד.... ואני לא רוצה להעליב אף אחד - באמת!

 

נראה לכם שהייתי כותב סתם מחירים. אני כבר בניתי שלושה רכבים לפי תקן FIA.

205 ראלי, 205 GTI ו 106S16

רולבאר תקני עולה אצל יובל מלמד בין 4000 ל 5000 שקל כולל מע"מ, קבלה, אישור של ספרקו ותקן FIA

אין לי כוח לפרט הכל - אבל מי שרוצה מוזמן לבדוק את ה S16 שלי שמוכנה למירוצים כולל מתלים בטיחות (רול באר, באקטים, רתמות וכו') ולא עלתה לי מעל 50000 ש"ח כולל קניית הרכב. נכון, העבודה לא עולה לי כסף ויש הרבה עבודה. לכן הצעתי להתארגן בקבוצה ואני מתחייב למי שרוצה שיוכל להעמיד רכב כמו שלי בסכום של עד 50000 ש"ח.

מי שרוצה רכב מוכן - מוזמן לקנות את ה S16 שלי שעוד לא התחרתה יום אחד (רק אימונים) והיא חדשה לגמרי ב - 45000 ש"ח - בתנאי שניתן להשמיש את ה S16 השחורה וכך זה נראה כרגע.

 

נכון, ניתן להשקיע עוד אלפים רבים במנוע וגיר מקצועיים (של דולרים) השאלה אם יש צורך בזה לנהג מתחיל ברמה פה בארץ - והתשובה, כמובן ש... לא!

להחזיק רכב כזה בעונת מירוצים תלוי מאוד בתקלות תאונות והתהפכויות בקיצור תלוי בנהג ובמזל. יכול לנוע בין 5000 ל 50000 ש"ח בעונה.

צריך גם עגלה נגררת להובלת הרכב ורכב גורר - או קשרים בחברת שירותי גרר שתעביר את הרכב ממקום למקום.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלח לי ליאור, אבל על איזה מתכת אתה מדבר?

 

והמחיר הנקוב, הוא ממש לא מצחיק, זה בערך מה שעלה לאלון [205CTI] לבנות ה-106 S16 שלו.

 

שניכם מדברים, כאילו יש לכם נסיון רב בזה, האם בניתם רכב ראלי פעם?

 

ליאור, אני רוחש לך הרבה כבוד, אבל אני באמת לא יודע על איזה מתכת אתה מדבר?

 

לשאלתך, כן, לפני כשנתיים בניתי ביחד עם סדנא סובארו אימפרזה GT בתצורת ראלי שהשתתפה בראלי קפריסין והיום היא משמשת כרכב אימונים לנהג ראלי בארץ ובניתי מכונית בתצורת Street שמשמשת אותי אישית, לפי תקנות SCCA וכל מה שצריך כדי לאשר אותה למרוצי דראג הוא קשת התהפכות. העלות עברה את ה-100000 השקעה, ללא עלות הרכב כמובן, ללא דוג-בוקס, ללא עוד הרבה דברים שיכולנו לשפר ולהוסיף.

 

אני אשמח לדבר ולעזור למי שמחליט לבנות מכונית ראלי ברצינות.

 

דבר חשוב שיש לי לומר....כן, אפשר לבנות גם כלוב התהפכות במחירים נמוכים בהרבה ולבנות מכונית בתצורת ראלי במחיר שאמרת. אני מסכים במאה אחוז. אבל אל תשכח שבאותה קטגוריה יהיו מכוניות דומות שהשקיעו יותר ואי לכך, התוצאות יהיו בהתאם... הייתי במרוצי ראלי בחו"ל כחלק מצוות המרוצים, ראיתי שם נהגים שנהגו במכוניות שהושקעו בהם 20-30 אלף במקרה הטוב, הם אמנם לא הובילו, אך הם התחרו, נהנו וחיכו למרוץ הבא ועל ההנאה הזאת גם אני לא הייתי מוותר :wink:

 

החוכמה זה לא לבנות רכב לפי תקן. החוכמה היא לבנות מכונית ראלי אמיתית, לרבות מתלים מיוחדים (10000 ש"ח לארבעה), צמידים מיוחדים (5000 ש"ח) וכו'....תלוי כמובן בקטגוריה ובמספר השינויים המותרים, שעל הדרך, גם תעמוד בתקן...

 

כמה מילים על תקנות וסוגי קשת התהפכות. הסוג שאני מדבר עליו, הוא ה -chrome moly בתקן SAE 4125 או 4130. :

 

The SCCA allows only four materials for roll bar construction: seamless, DOM and ERW mild steel and chrome moly. Seamless tubing is produced using a process that is similar to forging. It has a refined grain structure and has a slight spiral twist for added strength. Drawn Over Mandrel (D.O.M.) tubing is made from steel strips and welded together. It is then cold drawn down to a smaller diameter and thinner wall to give it more strength. Electric Resistance Welded (ERW) tubing is made by rolling flat steel into a tube and welding it together. It is easily identifiable by the short flashing on the inside of the tube.

 

Any of these materials are usable, but ERW tubing needs to be thicker than the others for the same strength. Mild steel is available in many types depending on the metals it is made from. Some are stronger, while others are easier to form. The SCCA requires roll bar or cage material to be SAE 1010, 1020 or 1025. Due to its greater strength, chrome moly (SAE 4125 or 4130) can be thinner than mild steel but is much harder to weld properly. It must be "normalized" after welding, which involves heating and slowly cooling the entire structure in a specialized oven. If this is not done weld embrittlement can weaken the structure.

 

Some racecars have been built with stainless steel or aluminum roll bars, but these are highly specialized (and expensive). They are often not allowed in amateur racing due to the difficulty of welding and normalizing them, which can lead to failure even if the welds look good to the naked eye. Mild steel is actually the best material as it is easy to weld properly (by a professional) and does not require treating before use.

 

The diameter and wall thickness of your bar will be determined by the weight of your car. A good starting point is 1.5 inches in diameter x .120 wall for cars under 1,500 pounds; alloy (chrome moly) could be 1.375 x .090 wall. For 1,500 to 2,500 pound cars 1.75 x .120 (mild) or 1.625 x .102 (alloy). For cars over 2,500 pounds consider 2.25 x .120 (mild) or 2.00 x .102 (alloy).

 

Roll cages can use smaller tubes since a cage is a stronger structure. For under 1,500 pounds, tubing could be 1.375 inches x .095 (mild) or 1.375 x .080 (alloy). For 1,500 to 2,500 pounds the SCCA requires 1.5 x .095 (mild) or 1.375 x .095 (alloy). Over 2,500 pounds required 1.50 x .120 (mild) or 1.50 x .095 (alloy). These dimensions are for properly designed and triangulated cages. If you are planning for a more basic cage, then stronger tubing would be appropriate. Some other clubs require a 3/16-inch inspection hole be drilled in a non-stressed portion of the bar, so tech inspectors can verify the wall thickness.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לשאלתך, כן, לפני כשנתיים בניתי ביחד עם סדנא סובארו אימפרזה GT בתצורת ראלי שהשתתפה בראלי קפריסין והיום היא משמשת כרכב אימונים לנהג ראלי בארץ ובניתי מכונית בתצורת Street שמשמשת אותי אישית, לפי תקנות SCCA וכל מה שצריך כדי לאשר אותה למרוצי דראג הוא קשת התהפכות. העלות עברה את ה-100000 השקעה, ללא עלות הרכב כמובן, ללא דוג-בוקס, ללא עוד הרבה דברים שיכולנו לשפר ולהוסיף.

 

אני אשמח לדבר ולעזור למי שמחליט לבנות מכונית ראלי ברצינות.

 

דבר חשוב שיש לי לומר....כן, אפשר לבנות גם כלוב התהפכות במחירים נמוכים בהרבה ולבנות מכונית בתצורת ראלי במחיר שאמרת. אני מסכים במאה אחוז. אבל אל תשכח שבאותה קטגוריה יהיו מכוניות דומות שהשקיעו יותר ואי לכך, התוצאות יהיו בהתאם... הייתי במרוצי ראלי בחו"ל כחלק מצוות המרוצים, ראיתי שם נהגים שנהגו במכוניות שהושקעו בהם 20-30 אלף במקרה הטוב, הם אמנם לא הובילו, אך הם התחרו, נהנו וחיכו למרוץ הבא ועל ההנאה הזאת גם אני לא הייתי מוותר :wink:

 

החוכמה זה לא לבנות רכב לפי תקן. החוכמה היא לבנות מכונית ראלי אמיתית, לרבות מתלים מיוחדים (10000 ש"ח לארבעה), צמידים מיוחדים (5000 ש"ח) וכו'....תלוי כמובן בקטגוריה ובמספר השינויים המותרים, שעל הדרך, גם תעמוד בתקן...

 

כמה מילים על תקנות וסוגי קשת התהפכות. הסוג שאני מדבר עליו, הוא ה -chrome moly בתקן SAE 4125 או 4130. :

 

The SCCA allows only four materials for roll bar construction: seamless, DOM and ERW mild steel and chrome moly. Seamless tubing is produced using a process that is similar to forging. It has a refined grain structure and has a slight spiral twist for added strength. Drawn Over Mandrel (D.O.M.) tubing is made from steel strips and welded together. It is then cold drawn down to a smaller diameter and thinner wall to give it more strength. Electric Resistance Welded (ERW) tubing is made by rolling flat steel into a tube and welding it together. It is easily identifiable by the short flashing on the inside of the tube.

 

Any of these materials are usable, but ERW tubing needs to be thicker than the others for the same strength. Mild steel is available in many types depending on the metals it is made from. Some are stronger, while others are easier to form. The SCCA requires roll bar or cage material to be SAE 1010, 1020 or 1025. Due to its greater strength, chrome moly (SAE 4125 or 4130) can be thinner than mild steel but is much harder to weld properly. It must be "normalized" after welding, which involves heating and slowly cooling the entire structure in a specialized oven. If this is not done weld embrittlement can weaken the structure.

 

Some racecars have been built with stainless steel or aluminum roll bars, but these are highly specialized (and expensive). They are often not allowed in amateur racing due to the difficulty of welding and normalizing them, which can lead to failure even if the welds look good to the naked eye. Mild steel is actually the best material as it is easy to weld properly (by a professional) and does not require treating before use.

 

The diameter and wall thickness of your bar will be determined by the weight of your car. A good starting point is 1.5 inches in diameter x .120 wall for cars under 1,500 pounds; alloy (chrome moly) could be 1.375 x .090 wall. For 1,500 to 2,500 pound cars 1.75 x .120 (mild) or 1.625 x .102 (alloy). For cars over 2,500 pounds consider 2.25 x .120 (mild) or 2.00 x .102 (alloy).

 

 

 

Roll cages can use smaller tubes since a cage is a stronger structure. For under 1,500 pounds, tubing could be 1.375 inches x .095 (mild) or 1.375 x .080 (alloy). For 1,500 to 2,500 pounds the SCCA requires 1.5 x .095 (mild) or 1.375 x .095 (alloy). Over 2,500 pounds required 1.50 x .120 (mild) or 1.50 x .095 (alloy). These dimensions are for properly designed and triangulated cages. If you are planning for a more basic cage, then stronger tubing would be appropriate. Some other clubs require a 3/16-inch inspection hole be drilled in a non-stressed portion of the bar, so tech inspectors can verify the wall thickness.

1. אף אחד לא דיבר על אימפרזה.

2. לא חייבים פרופלקס שמגיעים ל 20000 שח לסט ולא 10000 כמו שכתבת - גם סט של פז'ו ספורט + קוייל אובר ב 8000 ש"ח מספיק.

3. רול באר הכי מקצועי ל 106 עולה 1000 יורו - אין לי כוח להתנצח - כנס לאתר של ספארקו או OMP או תרים טלפון ליובל מלמד.

4. בהזדמנות אני אפרט יותר.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אף אחד לא דיבר על אימפרזה. נשאלה השאלה אם בניתי רכב ראלי...לא איזה..

2. לא חייבים פרופלקס שמגיעים ל 20000 שח לסט ולא 10000 כמו שכתבת - גם סט של פז'ו ספורט + קוייל אובר ב 8000 ש"ח מספיק. ברכב חובבני, נכון, ברכב מקצועי יש שיקולי משקל יותר קפדניים

3. רול באר הכי מקצועי ל 106 עולה 1000 יורו - אין לי כוח להתנצח - כנס לאתר של ספארקו או OMP או תרים טלפון ליובל מלמד. שיעלה כמה שתגיד..מאמין לך ..לא מתווכח על המחיר, מתווכח על סוג החומר, ממש לא מחפש להתנצח, זה דיון, לא תחרות.

4. בהזדמנות אני אפרט יותר. גבר גבר :-)

אלון

.....

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור נראה לי שהבחור מדבר על ראלי חובבים כמו באירופה (תסלח לי אם אני טועה),אף אחד לא התכוון להתחרות בWRC נגד היצרניות.

 

בתור התחלה של תרבות מטורית בארץ,אנשים כמו 205CTI נחוצים מאוד,מצידי שיבנה כלוב התהפכות בחצר האחורית שלו מחלקים של גדר ברזל,העיקר שמישהו עושה משהו ולא רק מדבר.

 

אותי אישית זה נורא משמח לשמוע על אנשים כמוהו ,אלו הניצנים הראשונים של תרבות מוטורית אמיתית בארץ.

 

הלוואי והיה לי את הזמן והכסף להצטרף לפרוייקט כזה.

 

 

בכל מקרה אני בטוח שהחבר'ה בפורום ישמחו לראות כמה תמונות של הS16 שבנית.

 

סתם שאלה מישהו יודע אם משדרים איפה שהוא את הראלי חובבים מחו"ל?

 

איציק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7158 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...