Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בטר פלייס מארחת את נבחרת קארספורום ליום חשמלי.


שלומי
שימו לב! השרשור הזה בן 4322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם ערך הרכב מעוגן בחוזה קניה ומבוטח חיצונית במקרה שBP פושטת רגל? או שלקוחות נשארים עם ערימת ברזלים וקצת גומי?

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 525
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לצוות בטר פלייס,

 

אגרתי די הרבה שאלות שנשאלו כאן בעבר, אשמח לקבל עליהן תשובות.

 

נתחיל ב-5 שאלות:

 

1. נהג רגוע שאל מדוע לא מציעים להחכיר את הרכב ללקוחות פרטיים? ואני מוסיף לכך - האם אתם מודעים לעלויות הגבוהות שדורשות חברות הליסינג על המכונית שלכם, שהופכות אותה ללא רלוונטית מול מתחרות בנזין רגילות?

 

2. נהג רגוע גם שאל מה דעתכם על טעינה מהירה? עד כמה רחוקה הטכנולוגיה ומה תעשו אם היא תגיע לכלל הציבור? הרי אז החלפת הסוללות תהיה כבר לא רלוונטית.

 

3. keyser שאל מאיפה המידע על התדלדלות מאגרי הנפט העולמיים, עליו אתם מבססים את עליית מחירי הדלק בשנים הבאות?

 

4. yehuda k שאל מדוע שי אגסי טוען שהוא לא קיבל שקל אחד מהמדינה, כאשר כביכול הוא קיבל אפלית מס בוטה לטובתו: מס נמוך על קנית הרכב, אי גבית מס על המצבר, אפלית מס לטובת החשמל מול הבנזין, מדובר על הטבת מס בשווי השימוש. כלומר המדינה גובה ממנו מעט מאוד מס יחסית לרכבים אחרים.

 

5. Eowyn שואלת מדוע בטר פלייס לא מפרסמת את "טביעת הרגל" הירוקה של חיי המכונית החשמלית ביחס למכוניות בנזין.

היא טוענת שחברה שדוגלת ב-"אהבת הסביבה" ויכולה להוכיח שכל תהליכי הייצור שלה הם אכן ירוקים כבר מזמן הייתה מפרסמת לפרטי פרטים את תהליך הייצור כולו. שי אגסי אכן טען בפנינו שהמכונית "ירוקה" בסדרי גודל ממכונית בנזין רגילה. האם יש הוכחות?

 

יש עוד הרבה שאלות, אבל נתחיל באלו.

 

תודה

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כהערת ביניים, אוסיף למה שsronis כתב, שהעליה היא תוצאה של מס, ולא של מחיר הדלק עצמו.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שנכתב פה קודם, בתוך מעט שנים צפוי להיות הצע גדול של גז ויותר חשוב, טייקונים שידחפו ויקדמו שימוש בגז גם לרכבים. לכן, חלון ההזדמנויות הנוכחי של מיזם אגסי (שבו טיקון שדוחף את הממשלה לתת הטבות מס ) יסגר, לאחר שטייקונים אחרים יקדמו את צריכת הגז והממשלה תחלק הטבות מס להנעה בגז.

 

דה מרקר מהיום:

"הפיתוח המבטיח יותר של הגז הטבעי עבור כלי הרכב הוא CNG (גז טבעי דחוס). לא פחות מ-15 מיליון מכוניות בעולם מונעות כיום ב-CNG, רובן באיראן, פקיסטאן ובארגנטינה. באחרונה החלה חדירת הטכנולוגיה גם באירופה, בעיקר בגרמניה ובאיטליה. יצרניות הרכב הגדולות בעולם, כמו פולקסוואגן, מרצדס ופיאט - כבר מייצרות דגמים המאפשרים תדלוק ב-CNG. כמו בגפ"מ, גם כאן הליך ההסבה של מכוניות בנזין ל-CNG פשוט יחסית, וכרוך בהתקנת מיכל גז דחוס מאחור ובחיבור הזרקת גז למנוע.עלות ההסבה מוערכת ב-8,000-10,000 שקל.

צריכת הדלק ברכב מוסב עשויה להיות גבוהה יותר בכ-10% לעומת הצריכה במנוע בנזין, אך זו פוחתת ברכב שיוצר מלכתחילה לשימוש דו-דלקי בבנזין ובגז דחוס.

יתרונות השימוש ב-CNG הם מחירו הנמוך, הפחתה כמעט מוחלטת של פליטות חלקיקים מזהמים לאוויר, הפחתת רעש - וניצול מקומי של משאבי טבע לאומיים, תוך הפחתת התלות ביבוא (בניגוד לגפ"מ המיובא).

ה-CNG שמתנדף בחלל פתוח, מסוכן פחות מגפ"מ, שנאגר בשטח הדליפה - והוא גם נפיץ פחות ממנו. "לוס אנג'לס המירה באחרונה את כל צי האוטובוסים שלה, כ-2,000 במספר, לשימוש בגז טבעי, ובשיקגו התפרסם באחרונה מכרז להסבת מוניות ל-CNG", אומר מקור בענף. "אתה יודע מה תעשה לרעש ולזיהום בתל אביב הסבה של 600 אוטובוסים של דן להנעה ב-CNG?".

אלא שהשימוש ב-CNG כרוך עדיין בחיסרון מהותי - הסיכון הבטיחותי. ניסוי שערכה המשטרה לפני כשנה העלה חשש מפגיעה חמורה יותר כתוצאה מפיגוע טרור שיבוצע באוטובוס שהוסב ל-CNG. חיסרון נוסף הוא הצורך בהקמת תשתיות יקרות להולכת הגז לתחנות התדלוק ודחיסתו.לדוגמה, חיבור של תחנת דלק בדרום לרשת הולכת הגז הטבעי עשויה להסתכם ב-650 אלף שקל - לא כולל עלויות דחיסה נוספות.

"כעיקרון, ה-CNG נכון יותר לשימוש מגפ"מ", מודה משגב. "הוא נקי ויהיה גם זול יותר, אך הוא מצריך תשתית יקרה. בנוסף, כדי שיאפשר מרחק נסיעה סביר, אתה צריך לדחוס את הגז ללחץ של כ-250 אטמוספירות ולהחזיק את המיכל בתא המטען. לא ראיתי הרבה לקוחות שרצים לזה". לדבריו, ה-CNG ייכנס לשוק לבסוף רק אם הממשלה תראה בכך יעד: "אלופות העולם ב-CNG הן איראן, אינדונזיה, ארגנטינה ומלזיה, משום שהממשלות שם פשוט מכריחות את האזרחים להשתמש בו".

כך או כך, האינסנטיב של בעלי מאגרי הגז בים התיכון עושה את שלו, ומשרדי ראש הממשלה והאנרגיה, שכל אחד מהם מחזיק במעין מנהלת תחליפי נפט משלו, בוחנים בימים אלה את הכדאיות הכלכלית שבמעבר לשימוש חלופי ואת התנאים הרגולטוריים הדרושים לשם כך. התקינה של תדלוק בגז טבעי דחוס תובא בקרוב לאישור - ולאחריה יחל הליך כתיבת התקנות לכלי רכב."

 

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר אתם מבססים את הטרייד אין על ספקולציות (בעברית פשוטה)

חצי מהמשפט הוא בכלל במילים באנגלית :lol:

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי בעיית הבטיחות שהעליתי ?

נתפסה "דוושת הדלק" כתוצאה מקצר חשמלי או כל סיבה אחרת והנהג איבד בלמים כתוצאה מהתחממות. מה עושים כדי להאיט את הרכב?

אין גיר רגיל שאפשר להוריד הילוכים, אין גיר אוטומט שאפשר להוריד הילוכים.

 

אמיר - נתפסה דוושת הדלק *וגם* התחממו הבלמים?

נשמע כמו תרחיש לא מאוד סביר.

 

אם נתפסה דוושת הדלק אז הפתרון הוא העברה לניוטרל. להבנתי גם בפלואנס יש מצב ניוטרל בבורר ה"הילוכים".

 

רק אם ניסית לבלום בלימה ממושכת עם דוושת דלק תקועה והרתחת את הבלמים, ורק אז נזכרת שאתה בבעיה - אז אכלת אותה.

אבל מה ההבדל בין רכב בנזין (ידני או אוט', לא חשוב) לפלואנס ZE במקרה הזה? זה אותו דבר בדיוק. ע"ע הגרנדיס האומללה שהתרסקה בירידות לפני כמה חודשים.

 

ראה תגובתו הנכונה של WILL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע להירגע עם עניין הבלמים.

ברכב רגיל יש רק דיסקים שיכולים לעצור.

ברכב חשמלי יש 2 מערכות: גם הדיסקים הרגילים, וגם מנוע חשמלי (שהוא מגנט ענק בעצם).

 

ברכב רגיל יש בלימת מנוע שנובעת מהחיכוך במנוע והיא די חלשה בסך הכל.

ברכב חשמלי המנוע יודע להפוך את הזרם (אם רוצים, עניין של תוכנה). מה שאומר שאותו כוח חזק של האצה מרבית, מתאפשר גם הפוך, לצורך בלימת האוטו.

 

והערה-

ברכב רגיל עם גז שנתקע והילוכים שהועברו לניוטרל, יש בלימה. המנוע הרי פועל (אפילו בפול גז) ולכן יש לחץ בבלמים.

אבל גם עם מנוע מכובה אפשר לעצור. פשוט צריך ללחוץ חזק ולוקח זמן עד שמרגישים שהאוטו מגיב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה להערה - ברכב רגיל עם דוושה תקועה בפול גז יש תגבור בלימה שמספיק ל2-3 בלימות חזקות.

אחרי זה הדוושה מתקשה ואין תגבור. הסיבה היא שאין ואקום מהמנוע שבונה לחץ בבוסטר, זה קורה רק בעזיבת גז.

נבדק ואומת בצורה אמפירית..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראה תגובתו הנכונה של WILL

 

אם כבר נכנסתם וקראתם מה הבעייה לענות על השאלות?

 

הרי לא מדובר במידע שלא נמצא בחברה או שלא חשבתם עליו (בכל אופן אני מקווה שזה המצב. קשה לי להאמין שעכשיו כולם באטרף לתפוס את אגסי כי שכחו במודל העסקי שלסוללות יש אורך חים ושכחו להגדיר מתי הן יצאו משימוש).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדברי BP הרכב מוגבל אלקטרונית ל 135 קמ"ש כך שאפילו עם בלוק על המצערת בירידות לים המלח הרכב לא יוכל לעבור מהירות זו.

 

ד"א, שתי שאלות לאנשי BP.

-האם במצב הניוטרל בבורר ה"הילוכים" הגבלת המהירות עדיין מתפקדת?

-האם ישנו חיבור מכני/הידראולי ישיר בין דוושת הבלם לבלמים כך שבמקרה של כשל במגבר הבלימה ניתן עדיין להפעיל את הבלמים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שיכולת לראות באתר שלנו, יש 39 תחנות כבר על הקרקע. על פי כל הבדיקות שערכנו, בטווח זמן הקרוב זה מספר התחנות הנדרש וכולן יפתחו עד סוף השנה כמובטח

 

אני מזכיר לכם שהשאלה היתה:

התכוונתי להתחייבות ממש. עם תוקף משפטי.

 

אני מנחש מהתגובה הלא ענינית שלכם שהתשובה הנכונה היא "לא".

 

ראה תגובתו הנכונה של WILL

אני שמח לראות שמישהו עונה כאן לענין. וזה מעניין ומאד סמלי לראות שהוא לא נציג של חברת ב"פ.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

3. keyser שאל מאיפה המידע על התדלדלות מאגרי הנפט העולמיים, עליו אתם מבססים את עליית מחירי הדלק בשנים הבאות?

 

 

 

התדלדלות מאגרי הנפט (נתוני ארגון האנרגיה העולמי): כמו שתוכל לראות בגרף המצורף (ולקרוא במחקרים רבים בנושא) רוב המאגרים העולמיים מצויים בהגדרה אחרי נקודת הpeak oil – כלומר שיא יכולת האגירה, מעתה ואילך, המאגרים הולכים ומצטמצמים

נפט.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

Eowyn שואלת מדוע בטר פלייס לא מפרסמת את "טביעת הרגל" הירוקה של חיי המכונית החשמלית ביחס למכוניות בנזין.

היא טוענת שחברה שדוגלת ב-"אהבת הסביבה" ויכולה להוכיח שכל תהליכי הייצור שלה הם אכן ירוקים כבר מזמן הייתה מפרסמת לפרטי פרטים את תהליך הייצור כולו. שי אגסי אכן טען בפנינו שהמכונית "ירוקה" בסדרי גודל ממכונית בנזין רגילה. האם יש הוכחות?

 

 

בטר פלייס נמצאת בעיצומם של מחקרי LCA למוצרים שלה – BSS ועמודי הטעינה, ותפרסם את הממצאים בתום המחקרים. טביעת הרגל של הרכב היא נתון של יצרן הרכב ולא של בטר פלייס, ונתונים אלו קיימים בשפע בספרות המקצועית (השוואה של רכב בנזין לרכב EV ), כולל תהליכי ייצור הסוללה ועד סוף חיי הרכב והסוללה גם יחד – כלומר ייצור, שימוש וסוף חיים. כשכוללים את כל מהלך החיים, ל-EV יש יתרון סביבתי מובהק על פני הבנזין, גם כאשר ההנעה היא מפחם באופן משמעותי (ראה אימאג' מצורף)

איכות סביבה.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שואלים אתכם שאלה ואתם מביאים תמונה מוויקיפדיה? :|

כבר אמרתי שלמחקר / שיטה הזו יש מתנגדים. לא רק זה, אלא שכיום הטכנולוגיה מאפשרת לשאוב יותר נפט ובעומקים גדולים יותר. בנוסף, עקב השתפרותה ניתן למצוא יותר בארות (וזה בכלל בלי לומר שום דבר על פצלי שמן).

נכון לעכשיו, העליה היחידה במחיר היא כתוצאה ממס.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...