Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצלמות המהירות החדשות ומיקומן ביחס לרמת הסיכון לתאונות (חלק א')


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 4301 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בהמשך לשלל ה"מחקרים" של אור ירוק:

 

מה שאני הולך להציג כאן לא יפתיע אף אחד. מספיק הרי שתראו בעיניכם שלכם היכן ממוקמות מצלמות המהירות החדשות בשביל להבין שזו באמת מסחטת כספים ולא איזו תוכנית חכמה להקטנת מספר תאונות הדרכים וההרוגים.

 

אבל אפשר למשל גם לראות את נתוני הלמ"ס על תאונות: פחות מ-4% מהתאונות בשנת 2011 נגרמו בעת נהיגה במהירות מופרזת (עוד לפני ההפרדה למהירות מופרזת בהתאם לתנאי הכביש ולמהירות מופרזת בהתאם לחוק).

 

ואפשר לשמוע מה יש למפכ"ל המשטרה לשעבר, משה קראדי, להגיד: "אגף התנועה מתקין מצלמות כחלק ממנגנון הרתעה. הבעיה היא שנקבע רף אכיפה לא סביר, ושהמצלמות הוצבו במקומות שאין בהם תאונות דרכים"

 

או מה יש לח"כ רונית תירוש להגיד: "משטרת ישראל מתכוונת להציב את המצלמות בהרבה מאוד מקומות שמועדים למהירות גבוהה ולא בהכרח מועדים לפורענות... משום שהם מתכוונים להציב את המצלמות הללו בכבישים רחבים מאוד, עם תשתית נוחה מאוד, שם יש נטייה לנהגים לפתח מהירות."

 

אבל רגע, למה שלא נבדוק בעצמנו עד כמה המקומות בהם הוצבו המצלמות אינם מועדים לתאונות דרכים?

 

הרשת מאפשרת לעשות את זה היום בצורה מאוד טובה, הרבה בזכות אתרים כמו זה. וזה מה שבעצם עשיתי ב"מחקר" הקטן שלי על מיקומי המצלמות החדשות. העבודה הייתה פשוטה מאוד - מציאת מיקומי המצלמות החדשות ברשת, ובדיקת כמות התאונות במקומות אלו לפי המפה שבאתר של הלמ"ס. נתוני הלמ"ס הולכים עד לשנת 2003, כלומר כמעט 10 שנים אחורה.

 

הנה דוגמא. ב-10 השנים האחרונות היו 2019 תאונות קטלניות בכבישים בינעירוניים, מתוכן 1649 התרחשו לא בתוך צומת, מתוכן ב-399 ההרוג היה הולך רגל או רוכב אופניים.

תאונות קשות היו 5900, מתוכן 4360 לא בצומת, מתוכן 576 שבהן הפצוע קשה הוא הולך רגל או רוכב אופניים.

 

עכשיו בואו נראה דוגמא למיקום של מצלמת מהירות. זוכרים את מצלמת הפיילוט? זו שעדיין מתנוססת בגאון בין מחלף מורשה למחלף גהה בכביש 4 לכיוון צפון? הנה הנתונים:

 

attachment.php?attachmentid=295814&stc=1&d=1341951455

 

שימו לב, התאונה הקטלנית ב-2004 הייתה פגיעה בהולך רגל (לא רלוונטי למהירות. הולך הרגל לא היה צריך להסתובב בכביש בינעירוני). התאונה במרץ 2010 הייתה פגיעת חזית-צד ולא מצאתי ברשת מידע נוסף עליה. זהו, ב-10 שנים. בקטע כביש ישר, מואר ומרובה נתיבים.

 

עוד דוגמא? הנה:

 

attachment.php?attachmentid=295816&stc=1&d=1341951810

 

בתמונה זו של המצלמה מדרום לצומת מגידו, שימו לב בעיקר לכך שאמנם היו תאונות קשות וקטלניות באזור, חלקן אמנם לא קשורות למהירות (הולך רגל ופניית פרסה אסורה) וחלקן אולי כן, אבל המצלמה בכלל ממוקמת בקטע הישר והבטוח ביותר (תאונה קשה אחת ב-10 שנים!).

 

דוגמאות נוספות, בהמשך...

 

רוני

gatso_morasha.jpg

gatso_megido.jpg

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק אתמול קראתי את הטור שלך באתר אוטו (או שאני לא מדייק בפרטים?) לגבי המצלמות.

אין חדש תחת השמש, מאז הטור ועד עכשיו אין כלל שינוי מן הסתם והדברים כבר ידועים וברורים לכל מי שמתעניין ולא חוזר על הסיסמאות של עמות אור ירוק וכל שאר ״מגיני הכביש״ למיניהם.

ידוע שמהירות היא לא הגורם מספר אחת לתאונות, אנשים טיפשים הם הגורם מספר אחד, ומאלו יש לנו אלפים.

 

 

אגב, אפשר בקלות להוסיף את העובדה הידועה שמצלמות מהירות, בשל ההרתעה שהן יומרות אף גורמות לתאונות, כאשר נהג בולם בפתאומיות בכביש המהיר בהיתקלו במצלמה ומפתיע את כל מי שנוסע אחריו.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להוכיח שמהירות בכביש ראוי היא לא גורם לתאונות. אם תקחו את מספר התאונות הקטלניות בכביש 6 ביחס לכמות הנסועה בו - תגלו שלמרות מהירויות שיוט ממוצעת של 120-140 קמ"ש - אחוז התאונות שם נמוך במיוחד בהשוואה לכבישים אחרים בישראל.

We are the Human Race

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להוכיח שמהירות בכביש ראוי היא לא גורם לתאונות. אם תקחו את מספר התאונות הקטלניות בכביש 6 ביחס לכמות הנסועה בו - תגלו שלמרות מהירויות שיוט ממוצעת של 120-140 קמ"ש - אחוז התאונות שם נמוך במיוחד בהשוואה לכבישים אחרים בישראל.

 

לא עשיתי חישוב של אחוז התאונות אבל פילחתי לפי כביש 6 ותאונות לא בצומת וקיבלתי שמ-2003 היו בכל קטעי כביש 6 (שנפתחו לתנועה בזמנים שונים, חשוב לציין) 463 תאונות בסה"כ. מתוכן 73 קשות ו-50 קטלניות, מתוך הקטלניות 11 עם הולך רגל.

 

בקטע המרכזי שנפתח כולו בינואר 2004 ואורכו 87 ק"מ היו:

424 תאונות, מתוכן 61 קשות ו-44 קטלניות, מתוכן 8 הולכי רגל.

לשם השוואה בכביש 1 לאורך 87 ק"מ:

1072 תאונות, מתוכן 145 קשות ו-72 קטלניות, מתוכן 22 הולכי רגל.

 

עם זאת, חשוב להדגיש שבכביש 1 התנועה הרבה יותר גדולה מאשר בכביש 6...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

אגב, אפשר בקלות להוסיף את העובדה הידועה שמצלמות מהירות, בשל ההרתעה שהן יומרות אף גורמות לתאונות, כאשר נהג בולם בפתאומיות בכביש המהיר בהיתקלו במצלמה ומפתיע את כל מי שנוסע אחריו.

בכביש החוף לכיוון דרום יש כמה מצלמות, צפונית לקייסריה אני לא זוכר איזה מצלמה זאת בדיוק.

אבל יש שם כמה סימני צמיגים שאנשים ניסו לבלום ועפו לשוליים.

 

כולם עושים כסף מהמצלמות החדשות, זה לא מעניין אף אחד אם הן עוזרות או לא.

חברה פרטית מתפעלת את המצלמות, אם ירדו מספרי הקנסות אז הם יכוונו את המצלמות ל 90.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה הבאת את הנתונים, והוכחת שאכן אין קשר.

 

מצלמות המהירות החדשות אכן רק מסחטת כספים.

 

אבל לצערנו אין מי שכן ידאג לבעלי הרכב, לא סופרים אותנו ממטר ורק הכיס שלנו מעניין אותם.

 

נקווה שיגיע איזה משה כחלון למשרד התחבורה ושיעשה בו סדר.

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני שאפו על ההשקעה

 

ויש מה לעשות עם המחקר הזה לעומת "המחקרים" שמבצע אור ירוק.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחקרים של אור ירוק מקומם בבית הכסא, ואיני מתכוון כחומר קריאה :wink:

 

בעניין המצלמות, הרי ידוע שלנהג הישראלי גם ככה אין שום מודעות למיקומו (פיזית ורעיונית), מהירותו ואופן התנהלותו בכביש, ולכן הוא בולם לפני מצלמה גם אם הוא נוסע 5 קמ"ש פחות מהמהירות המותרת. פועל יוצא של היעדר תרבות נהיגה שמגובה בספורט מוטורי שאינו חוקי ומיוחס ע"י הרוב הגדול למשוגעים ש"לא מבינים" שאוטו צריך לשרת אותך מנקודה לנקודה וזהו זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכביש החוף לכיוון דרום יש כמה מצלמות, צפונית לקייסריה אני לא זוכר איזה מצלמה זאת בדיוק.

אבל יש שם כמה סימני צמיגים שאנשים ניסו לבלום ועפו לשוליים.

 

בחלקים הבאים אוסיף פירוט תאונות גם עבור המצלמות שבכביש החוף.

 

רוני, כל הכבוד. הראית בצורה יפה את מה שכבר ידוע הרבה זמן לגבי המצלמות החדשות.

 

כמו שאמרתי, אני לא מנסה לחדש את המסקנות של רובכם לגבי מצלמות המהירות, אלא רק להראות זווית מעט יותר... סטטיסטית לגבי ההנחה שהן לא משמשות כאמצעי להורדת מספר התאונות אלא פשוט כאמצעי לסחוט מאיתנו כספים.

 

תשלח את הנתונים שמצאת ל-YNET או וואלה.

מגיע שתהיה יותר חשיפה.

 

כאן יש מספיק חשיפה בשבילי כרגע. מה גם שהנתונים קיימים ברשת וניתן למצוא אותם בקלות. לא באמת עשיתי פה מחקר מקיף, אתם יודעים :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ניתן למצוא נתונים המאפשרים השוואה בין כבישים דומים מבחינת עומס ואופי התשתית אשר המהירות החוקית בהן שונה, מבחינת כמות תאונות. או לחילופין כביש אשר המהירות המותרת בו שונתה, מה היקף התאונות לפני/אחרי?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באתר המדובר אין התייחסות למהירות הנסיעה בכבישים (רק אבחנה של "כביש בינעירוני" מול "כביש עירוני"). אבל בוא נשלב כוחות - מצא לי כמה כבישים כאלו ואני מבטיח לחזור עם כמות התאונות בהם. שים לב שאם השתנתה המהירות המותרת בכביש בשלב מסוים, חשוב לדעת מתי זה נעשה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתמקדות מן הסתם הנה ב"דרך מהירה"- 110 קמ"ש.

וב"דרך לא עירונית המחולקת ע"י שטח הפרדה בנוי" - 90 קמ"ש.

האם ידוע למישהו מהי רשימת הדרכים המהירות ומתי הוחלט על העלאת המהירות בהן?

 

מתוך ויקיפדיה: (תוספת לאחר "עריכה" שלי)

המהירות המרבית המותרת לפי החוק בכבישים מהירים בישראל היא 110 קמ"ש. ועדה שהוקמה בשנת 2005 לצורך בחינה מחודשת של מהירויות הנסיעה בישראל בראשות הפרופ' משה ליבנה, המליצה להסיר את ההגבלה של 100 קמ"ש בדרכים מהירות ולהתיר את מהירות הנסיעה המרבית המותרת על פי חוק - 110 קמ"ש. להמלצה זו תומכים ומתנגדים רבים. בתאריך 10 באוקטובר 2010 החליט שר התחבורה לאמץ מגבלות מהירות מרבית חדשות בכבישים מהירים: 110 קמ"ש (קטעים מכביש 1, כביש 431 ו-כביש 4, בנוסף לכביש 6), ו-100 קמ"ש (קטעים מכביש 2, כביש 5, כביש 77 בקטע בין צומת ישי למחלף המוביל וכביש 40 בקטע העוקף את באר שבע. בחודש ינואר 2011 הועלתה בפועל מהירות הנסיעה.

 

כבישים מהירים בישראל

רשימת הכבישים, נכון לשנת 2008:

הקישור:http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%A9_%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%A8

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה חייב לשלוח את זה לאתרים כמו מאקו,YNET,NRG.

לקבל קצת חשיפה שהציבור בארץ יראה את זה.

תפתח גם דף פייסבוק ותאמין לי יפיצו את זה מהר מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4301 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...