Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקודה פאביה 1.4MPI במבצע שופרסל 77,777 ש"ח, כדאי?


NINJMNKY
שימו לב! השרשור הזה בן 4700 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 131
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שלא יבינו אותי לא נכון

המבצע עדיין המשתלם ביותר שיש היום

עבור מחיר של פחות מ 80K אתה מקבל רכב חדש דנדש שלפני חצי שנה היית מקבל עבור 87K

לשאלה אם עדיף להשקיע עוד קצת כדי לעבור מC1 או ספארק: ברור שעדיף.

עבור עוד 8K אתה מקבל רכב שאפשר לנסוע בו 5 אנשים ואפילו לזרוק את התיקים של כולם לתא מטען.

אם התקציב הוא 70K לרכב אז עדיף לגרד מכל מקום שהוא עוד 8K.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

saar5555, זאת הייתה בדיוק המחשבה שלי. כמה שיותר "אוטו" בכמה שפחות שקלים. [...]

 

בכל אופן מחר בבוקר אני בנתניה בסוכנות. נראה מה מדובר =)

 

1. תבדוק טוב טוב באיזה מנוע מדובר. אצלי זה 1.4 16V מנוע 86 כ"ס. אין לי מושג איך MPI מולו.

2. לדעתי, 10K ש"ח הבדל מול ה-107 לא מתבטא רק במחיר אלא בהוצאות השוטפות. מנוע ליטר 3 צילינדרים, מול מנוע 1.4 ... לדעתי אין מה להשוות.

 

ה-107 אולי מאוד חמודה, וסקסית... אבל כשאני הלכתי לבדוק את ה-107 תנאי התשלום לא היו אטרקטיביים כ"כ, ומעבר לכך האוטו הרגיש מאוד ספרטני לטעמי. אל תשכח שהוא מאובזר הרבה הרבה פחות מהפאביה. הפאביה יכולה להיות יקרה יותר מאשר הפג'ו ודומותיה בעלויות הביטוח/תחזוקה/דלק.

 

חשוב לי לציין שהפאביה הינה מקבוצה 1 בדרגות הרישוי (אם יש לזה משמעות היום... אני חושב שזה רלוונטי אך ורק למחיר הטסט) אבל מגיעה מאובזרת ומחושמלת לעילא ולעילא (4 חלונות חשמל...ABS, ESP וכו').

 

בהצלחה בכל מה שתבחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

. תבדוק טוב טוב באיזה מנוע מדובר. אצלי זה 1.4 16V מנוע 86 כ"ס. אין לי מושג איך MPI

 

MPI הוא הכינוי למנועי הבנזין האטמוספריים של VAG,

ואגב זה בדיוק אותו המנוע ששוכן בחזית הפביה שלך.

 

כל החכמים שזועקים כי מדובר בחיסול מלאים - אולי מלאי עולמי, לא מלאי מקומי.

פביה 1.4MPI לא נמכרה בארצנו בגרסת FL עד רגע זה, אלא רק בטרום מתיחת פנים.

 

מחיר מפתה ביחס לשאר האופציות שניתן לקבל בסכום דומה או נמוך יותר.

רק אל תשכחו דבר חשוב - מקבלים מנוע מיושן יחסית (ומיושן מאוד ביחס ל-TSI) והייתי שוקל זאת פעמיים, ואין ספק שהאקסטרה תשלום ל-TSI מצדיק זאת מכל בחינה אפשרית,

הרי מדובר במנוע עדיף (מכל בחינה) בעשרות מונים על פני אחיו הגדול והאטמוספרי.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

MPI הוא הכינוי למנועי הבנזין האטמוספריים של VAG,

ואגב זה בדיוק אותו המנוע ששוכן בחזית הפביה שלך.

 

כל החכמים שזועקים כי מדובר בחיסול מלאים - אולי מלאי עולמי, לא מלאי מקומי.

פביה 1.4MPI לא נמכרה בארצנו בגרסת FL עד רגע זה, אלא רק בטרום מתיחת פנים.

 

מחיר מפתה ביחס לשאר האופציות שניתן לקבל בסכום דומה או נמוך יותר.

רק אל תשכחו דבר חשוב - מקבלים מנוע מיושן יחסית (ומיושן מאוד ביחס ל-TSI) והייתי שוקל זאת פעמיים, ואין ספק שהאקסטרה תשלום ל-TSI מצדיק זאת מכל בחינה אפשרית,

הרי מדובר במנוע עדיף (מכל בחינה) בעשרות מונים על פני אחיו הגדול והאטמוספרי.

 

למה זה עדיף?

 

אני באמת שואל. שני המנועים נותנים כמעט אותו הספק מבחינת כוחות סוס וההפרש בצריכת הדלק לא יותר מדי משמעותי.

 

מה גם סביר להניח שהעובדה שישנו מגדש טורבו גורמת לכך שיש יותר סיכוי לתקלות.

 

זאת לפחות דעתי. אשמח אם תחכימו אותי.

אודי 80 ידנית 1991 1.6i 102hp הזרקה חד נקודתית K-Jetronic

 

Vorsprung durch Technik

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדימיון היחיד בין יחידות הכוח מסתכם בהספק ולא מעבר לזה.

 

ל-1.2TSI יש 16.3 קג"מ המומנט הזמינים אי שם סביב 1500 סל"ד, בעוד ל-1.4MPI יש 13.8 קג"מ מומנט והם זמינים ב-3800 סל"ד.

ה-MPI מתהדרת ב-16 שסת' (לעומת 8 שסת' ב-TSI), אך ה-TSI מצוייד במגדש טורבו והזרקה ישירה,

אשר משנים לגמרי את שם המשחק ואת הדרך בה מתקבל הכוח וזמינות הכוח לאורך רצועת הכוח.

 

ה-TSI הינה יחידת כוח טובה משמעותית בכל פרמטר - צריכת דלק, זמינות כוח,

רמת רעש נמוכה יותר וביצועים עדיפים.

 

נסיעת מבחן קצרצרה תדגים עד כמה המנוע הצנום והמוגדש גורם לאחיו הגדול והאטמוספרי להראות/להרגיש עצל,

רועש, פחות יעיל ופחות נעים לשימוש יום יומי.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי המבצע נראה די מפתה - מי שזהו התקציב שלו יקבל תמורה מלאה ובמיוחד אם יש גם צורך לשנע ילד או שניים - תא המטען והמושב האחורי בסופר-מיני תמיד יהיו עדיפים על מקביליהם במיני למיניהן (משחק מילים...) פשוט מצחיקים.הפאביה גם "תשב" טוב יותר על הכביש ותרגיש "יותר אוטו" ובאיכות גימור עדיפה משמעותית - אין את הרגשת ה"חסכו עלי" שיש במיני (למיניהן...).

 

במחיר של 77,777 ש"ח קצת קשה לבוא בטענות לגבי חוסר גמישות במחיר, מה-גם שמקבלים חיישני רוורס ו-GPS כצ'ופרים - להערכתי השווי של מתנות אלו מגיע לכ-1,000 ש"ח נוספים. אל תשכח שרק באוגוסט האחרון הם הציעו את הדגם הזה במבצע שופרסל ב-84,000 ש"ח...

 

בשורה הסופית אין מה לדאוג מהמנועים הותיקים של VAG - הם ידועים כפשוטים אבל מצד שני לא צרכנים "כבדים" של דלק ואמינים ביותר.

 

אני מתנהל כיום על גולף 1.6, לא TSI ולא FSI. בזכות הגיר הידני המנוע מגיב טוב למדי וצריכת הדלק הממוצעת הינה 1:12 עם הרבה עליות בדרך.

 

לפותח השרשור - אם זה התקציב ואלו הדרישות, זו בהחלט ההצעה הטובה ביותר שיש היום לגבי רכב חדש. מצד שני, אם אתה צריך רכב לנסיעות ארוכות או מעמיס בקביעות 2-3 נוסעים נוספים, תוכל למצוע בתקציב הזה לא מעט משפחתיות בנות שנה-שנתיים, שיתנו לך את הערך המוסף של הגודל והכח. ותודות ללוי יצחק, במחיר הזה גם ניתן לקנות A6 משנת 2003-2004...

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים, להלן רשמים מסוכנות סקודה נתניה לגבי המבצע;

 

המבצע של 77,777ש"ח תקף על ה1.4MPI בלבד בגימור אמביאנט. כאשר מחירו של רכב זהה מבחינת איבזור אך עם מנוע 1.2TSI עם 86 כוחות סוס עומד על 82K אחרי המבצע של שופרסל. (ההנחה היא 4K על גרסאת הTSI, ו 9.2K לMPI)

במחירים הנ"ל מדובר על גרסא ידנית - DSG עולה יותר.

 

אפשר לוותר על התקנות מקומיות (חיישן, איתוראן SAVE ועוד כמה מזיקים) אך זה לא מוזיל את המחיר. גם ויתור על GPS לא משנה שום דבר. זה מתנה וזהו :)

אם מוותרים על התקנה של איתוראן במעמד הקניה, ז"א לוקחים את הרכב "נקי" מכל נגיעות מקומיות - צ'מפיון לא יסבסדו את עלותו בשנה הראשונה ומחיר התקנה יהיה יותר גבוהה לאחר מכן.

הסוכנת ציינה שסביר להניח ששום סוכנות ביטוח לא תיתן מקיף לרכב הזה בלי איתוראן.. אז חבל לפספס את ההתקנה שלהם. (חבל, לצורך ההשוואה אלטו ו107 לא דורשות מיגון אקטיבי שעולה עוד כמה עשרות שקלים בחודש. אף על פי היותו זול ביותר - לא אוהב שמתעסקים לי באלקטרוניקה של הרכב)

תוספות - לא חסר. אני התעניינתי ספציפית לגבי חישוקים קלים כמו שיש בגימור ספורט אך נענתי בשלילה. אי אפשר להזמין אותם על גרסאת האמביאנט. וחבל.

נסיעת מבחן זמינה רק בעוד שבועיים, בפועל אין להם רכב 1.4MPI כרגע. מה שכן אני רשום בתור הראשון לנהוג עליו :lol:

 

מה שכן - מלאי של ה1.2TSI - אמביאנט עם 86 פוני יש להם בערך שלושה רכבים. "צריך לשריין עוד היום או שתפספס הזדמנות..", ספורט עם 105 סוסים יש קצת יותר.. במהלך כל הביקור שלי בסוכנות נתנו לי את ההרגשה ש1.4MPI זה בחירה שגויה לחלוטין ושצריך להזמין את הTSI במקום - לא משנה ההפרש במחיר. אולי הסוכנים יודעים משהו ולא מספרים? או שזה סתם נסיון למכור בלחץ? לא יודע. ככה או ככה הם ממש נגד. (הם=היא, הסוכנת שדיברתי איתה)

עשתה פרצוף של תשעה באב כשהתעקשתי לקבל נסיעת מבחן על הרכב הזול יותר =\

 

זהו. בגדול.

מחכים לנסיעת מבחן ונראה הלאה.

 

 

נ.ב.

"טרייד במחירון" ? זובי. לוקחים מחיר בסיס של לוי יצחק, לא מוסיפים עליו כלום (אף על פי שצריך). ומהבסיס שגם ככה מעליב מורידים עוד 20% "כי הסוכן גם צריך להרוויח משהו". בפועל במקום מחירון משוקלל יד2 של 47K - הציעו לי 32K. שזה מעליב בעליל. טוב נו..

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונת ל-83K בנוגע ל-1.2 TSI, לא?

 

גם אז, מפתה לשים יד על המנוע הזה במחיר כזה (נהגתי על פולקסוואגן טוראן עם 1.4 TSI + DSG אמנם ובכל זאת הוא מדהים - בנייה ליניארית של הכוח, ללא היסוס, כמעט בכל נקודה על מד הסל"ד במסגרת הטווח היעיל של רצועת הכוח. כמובן שהוא חזק יותר מה1.2 משמעותית, אך הוא גם סוחב מרכב שונה לגמרי מבחינת משקל ואווירודינמיות), אלא שכאן אני מרגיש ביציאה מ"הנקודה המתוקה" עבור מי שרוצה לצאת מסוכנות רכב בעונש מינימלי. כמובן, בהסתכלות כוללת (משמע, אם מראש מגדירים תקציב לסגמנט הסופר מיני) ה-TSI הוא "הנקודה המתוקה", כשהוא משולב עם ה-DSG.

 

עם זאת, לא מן הנמנע שבמעמד המכירה ה-TSI יסגור את הפער בקלות ולכן זה חכם לגרד עוד כמה אלפים בשבילו. אבל, זה עדיין קשה לבליעה עבור מי שממילא צריך להימתח הרחק מעבר לתקציב הראשוני למימוש האופציה במבצע ואף יצא בכלל מהסגמנט שהתרכז בו בשל כך.

 

לדעתי האישית, אם לעלות למעלה מהפאביה במבצע, אז את ה-1.2 TSI + DSG. אחרת, להישאר עם ה-MPI.

 

*שאלה שתשובה עליה עשויה לשנות דעתי: האם המומנט של ה-TSI עשוי לפצות על קיומה של תיבה ידנית, באופן שניתן יהיה "למשוך הילוכים"? כמובן, יהיה עונש בצריכת דלק, אבל אם נניח אני נמצא בהילוך 4 במהירות 75 קמ"ש ופתאם יש האטה בתנועה לאזור ה-40 קמ"ש, האם אפשר יהיה פשוט ללחוץ על הדוושה ולתת ל-1.2 (גרסאת ה-86 כ"ס) לעשות את שלו ולהמריא חזרה ל-75, בהילוך 4, מבלי לעכב את התנועה מאחור ומבלי לזכות לקולות מחאה נמרצים שמנוע אטמוספרי היה משמיע?

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפער נתון של כ-5K ש"ח ה-TSI (86 כ"ס) עדיפה באופן משמעותי על גרסת ה-1.4.

כמו כן, אל תבהל בקשר ל"דרישות הביטוח". בפביה הקודמת שלי וגם ברומסטר הנוכחית אין כלום מעבר לאימובילייזר המקורי שהגיע מהמפעל. אני מניח שזה תלוי היכן אתה גר וכו' (אני במרכז).

 

הפביה שלי בוטחה ב-2400 ש"ח מקיף (ללא קודן ושאר חולרה'ס)

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונת ל-83K בנוגע ל-1.2 TSI, לא?

 

גם אז, מפתה לשים יד על המנוע הזה במחיר כזה (נהגתי על פולקסוואגן טוראן עם 1.4 TSI + DSG אמנם ובכל זאת הוא מדהים - בנייה ליניארית של הכוח, ללא היסוס, כמעט בכל נקודה על מד הסל"ד במסגרת הטווח היעיל של רצועת הכוח. כמובן שהוא חזק יותר מה1.2 משמעותית, אך הוא גם סוחב מרכב שונה לגמרי מבחינת משקל ואווירודינמיות), אלא שכאן אני מרגיש ביציאה מ"הנקודה המתוקה" עבור מי שרוצה לצאת מסוכנות רכב בעונש מינימלי. כמובן, בהסתכלות כוללת (משמע, אם מראש מגדירים תקציב לסגמנט הסופר מיני) ה-TSI הוא "הנקודה המתוקה", כשהוא משולב עם ה-DSG.

 

עם זאת, לא מן הנמנע שבמעמד המכירה ה-TSI יסגור את הפער בקלות ולכן זה חכם לגרד עוד כמה אלפים בשבילו. אבל, זה עדיין קשה לבליעה עבור מי שממילא צריך להימתח הרחק מעבר לתקציב הראשוני למימוש האופציה במבצע ואף יצא בכלל מהסגמנט שהתרכז בו בשל כך.

 

לדעתי האישית, אם לעלות למעלה מהפאביה במבצע, אז את ה-1.2 TSI + DSG. אחרת, להישאר עם ה-MPI.

 

*שאלה שתשובה עליה עשויה לשנות דעתי: האם המומנט של ה-TSI עשוי לפצות על קיומה של תיבה ידנית, באופן שניתן יהיה "למשוך הילוכים"? כמובן, יהיה עונש בצריכת דלק, אבל אם נניח אני נמצא בהילוך 4 במהירות 75 קמ"ש ופתאם יש האטה בתנועה לאזור ה-40 קמ"ש, האם אפשר יהיה פשוט ללחוץ על הדוושה ולתת ל-1.2 (גרסאת ה-86 כ"ס) לעשות את שלו ולהמריא חזרה ל-75, בהילוך 4, מבלי לעכב את התנועה מאחור ומבלי לזכות לקולות מחאה נמרצים שמנוע אטמוספרי היה משמיע?

 

מנסיון בפאביה TSI שלי (105 כ"ס) ידנית, אכן אפשר, המנוע גמיש כל כך כל סל"ד בכל הילוך ובכל מהירות כמעט שגם במהירות כזאת תוכל לנסוע בהילוך גבוה מבלי שהמנוע ירעיש או יקרקש אך ברור שפעולה זו לא טובה לא למנוע ולא לצריכת הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונת ל-83K בנוגע ל-1.2 TSI, לא?

 

גם אז, מפתה לשים יד על המנוע הזה במחיר כזה (נהגתי על פולקסוואגן טוראן עם 1.4 TSI + DSG אמנם ובכל זאת הוא מדהים - בנייה ליניארית של הכוח, ללא היסוס, כמעט בכל נקודה על מד הסל"ד במסגרת הטווח היעיל של רצועת הכוח. כמובן שהוא חזק יותר מה1.2 משמעותית, אך הוא גם סוחב מרכב שונה לגמרי מבחינת משקל ואווירודינמיות), אלא שכאן אני מרגיש ביציאה מ"הנקודה המתוקה" עבור מי שרוצה לצאת מסוכנות רכב בעונש מינימלי. כמובן, בהסתכלות כוללת (משמע, אם מראש מגדירים תקציב לסגמנט הסופר מיני) ה-TSI הוא "הנקודה המתוקה", כשהוא משולב עם ה-DSG.

 

עם זאת, לא מן הנמנע שבמעמד המכירה ה-TSI יסגור את הפער בקלות ולכן זה חכם לגרד עוד כמה אלפים בשבילו. אבל, זה עדיין קשה לבליעה עבור מי שממילא צריך להימתח הרחק מעבר לתקציב הראשוני למימוש האופציה במבצע ואף יצא בכלל מהסגמנט שהתרכז בו בשל כך.

 

לדעתי האישית, אם לעלות למעלה מהפאביה במבצע, אז את ה-1.2 TSI + DSG. אחרת, להישאר עם ה-MPI.

 

*שאלה שתשובה עליה עשויה לשנות דעתי: האם המומנט של ה-TSI עשוי לפצות על קיומה של תיבה ידנית, באופן שניתן יהיה "למשוך הילוכים"? כמובן, יהיה עונש בצריכת דלק, אבל אם נניח אני נמצא בהילוך 4 במהירות 75 קמ"ש ופתאם יש האטה בתנועה לאזור ה-40 קמ"ש, האם אפשר יהיה פשוט ללחוץ על הדוושה ולתת ל-1.2 (גרסאת ה-86 כ"ס) לעשות את שלו ולהמריא חזרה ל-75, בהילוך 4, מבלי לעכב את התנועה מאחור ומבלי לזכות לקולות מחאה נמרצים שמנוע אטמוספרי היה משמיע?

 

כ"כ קשה להוריד לשלישי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

hehe, אתה "נטפל" למישהו שמעולם לא היה לו רכב אוטומטי. אני רק מנסה להבין אם ה-TSI יכול להמתיק את הגלולה שבעיני הרוב, הבה נודה, טעמה מר. אם המנוע הזה יכול לחפות על מצבים מעין אלו, זה הופך את העסקה ב-83K לכדאית יותר.

 

פשוט, לא יכולתי שלא להיזכר באוקטביה 1.9TDI הקלאסית עליה למדתי נהיגה, שם המומנט הבשרני איפשר לי לפעמים לחסוך בהורדת הילוך וחשבתי האם אפשר לשחזר כאן את התסריט (למקרה שיקפצו עלי, ברור היה לי אז כמו גם היום שרצוי להוריד הילוך במצב זה).

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4700 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...