Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בחירה בין פוקוס לאלמרה (2 אקסמפלרים ספיציפיים) ובירור לגבי מוסך


bloodymeli
שימו לב! השרשור הזה בן 4981 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

יש שני מתמודדים על תואר המכונית הראשונה שלי.

בפינה הימנית, פורד פוקוס 2004, 114K קילומטר, GHIA, יד 2, יד ראשונה ליסינג. המוכר מתחייב על שלדה+מנוע+גיר בבדיקה. התענוג: 35K ש"ח (לא כולל סחר סוסים). מחירון יד 2 ללא הוזלות: 42K.

 

בפינה השמאלית, ניסאן אלמרה 2004, 110K, יד 2, שתי ידים פרטיות. הניסאן עברה בדיקה ובה נמצאו צמיגים שחוקים, סימני נזילה ברדיאטור ויתכן בעיה בתרמוסטט. הייתה תאונה מאחורה שתוקנה ללא נזק לשלדה. המחיר: 38K ש"ח (אולי אפשר גם 37.5K). מחירון יד 2 ללא הוזלות: 42K.

 

בדיקה שטחית של עלות הביטוח: הניסאן יקרה ב-600 ש"ח לשנה.

 

א. תחת ההנחה שהוצאת הדלק המשפחתית שלנו כיום היא 600-500 ש"ח לחודש, בשקלול עלויות אובדן הערך ותיקונים פוטנציאלים, מהי הקנייה המשתלמת כלכלית (להחזקה לאורך 5-4 שנים)?

ב. תהייה: הדעה שאני מקבל מאנשי רכב בארץ לגבי הפורד (זללנית דלק, פחות בטיחותית ואמינה מהניסאן) שונה ממה שאני קורא בפורומים בעולם. האם האלמרות בארץ או הפוקוסים שונים מהמשווק בעולם? האם הדעות לגבי הפורד/אלמרה שיש בארץ מוצדקות? אגב, האם אחת מהמכוניות שקטה משמעותית מהאחרת?

ג. הסיפור לגבי האלמרה הוא כזה: קונה פוטנציאלי כבר בדק את הרכב, אך לא הצליח להשיג מימון. הוא דורש תשלום תמורת הדו"ח המלא. את המידע שציינתי הוא מסר לי טלפונית. המוכר דיבר עם מכון הבדיקה (אוטוטסט בנתניה - מכון אמין?) והם אמרו לו שאם נבוא נוכל לעיין במקום בדו"ח הבדיקה אך הם לא יכולים לתת לו עותק כיוון שלא הוא שילם על הבדיקה. סיפור אמין? חשוד?

ד. מה זה GHIA (לגבי פורד)?

 

תודה!

 

נ.ב סליחה על ההפרה של כללי הפורום מקודם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הניסן אלמרה נחשבת למאוד אמינה (בלי קשר למתחרה), משהו באזור הטופ יחד עם הקורולות... הרכב הוא שנת 2004 שזו לדעתי שנה שבה כבר צריך לתת משקל לא מועט לאמינות. הבעיות שמצויינות בבדיקה של הניסן הן יחסית "קלילות" ואני בטוח שניתן להגיע עם המוכר להסכמה של הורדות על ריג'קטים בבדיקה. כמובן שבגלל שמדובר ברכבים ספציפיים לא ניתן על גבי הפורום לדעת את מצבם המדוייק אבל בהנחה ששניהם במצב טוב, לדעתי הניסן תהיה משתלמת יותר בטווח הארוך, ואם אינני טועה היא גם יותר חסכונית מהפוקוס ככה שגם הפער בביטוח מתקזז גם אם במעט.

 

דרך אגב אל תתפלא לגבי היחס לניסן בארץ... ביפן דגמי הניסן פופולריים בערך כמו שמאזדות פופולריות כאן, כנראה שהם שם יודעים משהו שאנחנו עוד לא הפנמנו כל כך. :)

 

לגבי הבדיקה, בכל מקרה תבדוק טוב אבל אני לא חושב שזה מחשיד, הגיוני שהמכון לא ימסור את טופס הבדיקה למישהו סתם כך אלא בהסכמת מי שהבדיקה רשומה על שמו...

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא התכוונתי לטענה הפוכה - ממה שקראתי, הפורד פוקוס נחשבת בעולם לרכב יותר מוצלח מהאלמרה.

 

ובנוגע לרג'קטים - המחיר המקורי היה 39K, אחרי ההתקזזות מדובר ב-38K.

 

בנוסף, יש עניין של הפרש מחיר התחלתי (3K) לטובת הפוקוס. האם לאורך 4-5 שנים ההפרש יתקזז?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא התכוונתי לטענה הפוכה - ממה שקראתי, הפורד פוקוס נחשבת בעולם לרכב יותר מוצלח מהאלמרה.

 

אכן, גם אני התכוונתי לכך, רק שאמרתי אל תתפלא כי לא רק פה האלמרה נחשבת אמינה ומוצלחת מאוד אלא גם ביפן (לא מהפוקוס מין הסתם אלא מיפניות מתחרות אחרות). אני בשום פנים לא טוען בכך שהפוקוס לא אמינה ולא מוצלחת אני רק אומר שלדעתי האלמרה אמינה יותר ובשנתונים האלו אמינות הולכת לשחק תפקיד ל 4-5 שנים הבאות.

 

בנוסף, יש עניין של הפרש מחיר התחלתי (3K) לטובת הפוקוס. האם לאורך 4-5 שנים ההפרש יתקזז?

 

מממ... 3K לטובת הפוקוס אבל זה ליסינג מול פרטית, אל תשווה, ה 3K מתקזזים בדיוק על זה... לטווח הארוך הייתי לוקח ניסן... תחשוב למשל שאתה חוסך טיפולי טיימינג כי לאלמרה יש שרשרת, אבל הצרות היותר גדולות טמונות בהסתברות לתקלות רציניות אחרות. כמובן שהסתברות זה לא 100% ולכן יכולות להיות גם הפתעות, אני רק אומר שמבחינת נתוני פתיחה של אמינות, הניסן עדיפה.

 

חוץ מזה אם אני זוכר נכון מה ששמעתי מהרבה אנשים וקראתי בכל מיני כתבות, הפוקוס נחשבת לחלשה יחסית לרוב המתחרות מבחינת ביצועים, לא יודע כמה זה נכון אבל אם כולם אומרים כנראה שיש משהו בזה, בנוסף לכך לדעתי השילוב של מנוע של הניסן1800 עם רכב משפחתי הוא שילוב מעולה שמתברר לעיתים אפילו כחסכוני בדלק (המנוע מתאמץ פחות) ועדיין בעל כוח זמין גבוה יותר כשצריך. לדעתי האישית הניסן גם יותר יפה\מרשימה אבל זה ענין של טעם.

 

בכל אופן... תעשה את השיקולים שלך, אם הפוקוס נראית לך יותר, אז זו לא תהיה בחירה רעה כי כבר מצאת אחת במצב טוב עם קילומטראז' נמוך יחסית שגם אם תוסיף את הכמות שאתה צפוי לנסוע במשך 4-5 שנים (500-600 ש"ח בחודש על דלק שזה נניח 800-1000 ק"מ...) תגיע בערך ל 160-170K שזה לא יהיה הרבה בכלל לאף אחד משני הרכבים הנ"ל.

 

שורה תחתונה: אני ממליץ ניסן אבל אם הפוקוס עושה לך יותר טוב, זרום עם זה, לדעתי יותר חשוב שתאהב את הרכב שאתה קונה מאשר תקנה משהו אחר בגלל המלצות של אחרים.

 

בהצלחה! :)

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ממש חושב שיש כאן התלבטות.

האלמרה היא פרטית לגמרי עם ק"מ עדיף במעט על הפורד (שהייתה בבעלות ליסינג).

סימני נזילה ברדיאטור והחלפת תרמוסטט הם לא השקעה גבוהה ליישור קו.

צמיגים זה לא רלוונטי כי לבטח בשני המקרים תתצטרך להחליף צמיגים (את הסינים הגרועים בפוקוס והיבשים בניסן).

תאונה מאחורה ללא נזק כלל והורדת מחיר יכולה להיות גם תאונת פגוש-פח קלה שבה הוחלפו ותוקנו החלקים החיצוניים.

 

הניסאן בשנים האלו הפגינה אמינות מופתית ורכב משפחתי בסיסי וטוב.

גם הפוקוס קצרה שבחים בתחומים מסויימים, אך מדובר ברכב עצלן יותר מהניסאן ולמעט אבזור (ואולי בטיחות) הוא אינו מתעלה על האלמרה

(דווקא הדור הקודם של הפוקוס היה מוצלח יותר והציע שלדה מצויינת ומערכת היגוי מעולה).

 

בקיצור:

1) אני כנראה הייתי לוקח את הניסאן (עם הנתונים היבשים שהבאת מאומתים).

2) שלא יעניין אותך שום בדיקת עבר או שמועות בטלפון- תעשה בדיקה מסודרת במכון!! (450 ש"ח על רכישה של רכב ב-40K זה באמת לא מוגזם ולא חוסכים).

 

נ.ב.

בבעלות אחותי ניסאן אלמרה (01) שגמעה למעלה מ-130K, אפס תקלות וסיפוק רב כבר כ-3 שנים של בעלות.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שצויין,אין לאלמרה תחרות בתחום האמינות,ברשות משפחתי היו שתיים,אחת משנת 1999 (1600 יפנית) שהוחזקה 10 שנים והשניה משנת 2003 (1800 תוצרת אנגליה כמו כל האלמרות מ-2002 ומעלה). שהוחזקה 3 שנים.אפס תקלות ואפס משמעו אפס,שום כלום.

 

מנגד,אין ספק שנוחות הנסיעה בפוקוס עולה בהרבה על זו שבאלמרה הסובלת מבולמים חלשים ונוטה להזדעזע ול"התרסק" לנוכח כל מכשול בדרך.אני חושב שהפוקוס המודרנית יותר עדיפה גם בבטיחות (ואין לי כוח לחפש את דירוגי מבחני הריסוק..).

 

אם הייתי רוכש רכב חדש במטרה להחזיקו 3-4 שנים,הייתי בוחר בפוקוס שכן עניין האמינות פחות מטריד,אם מדובר על רכישת רכב בן קרוב ל-7 שנים ואחזקתו עד היותו בן 11 או 12,גורם האמינות הופך להיות דומיננטי יותר ולכן הייתי בוחר באלמרה.

 

צריך להבהיר,תיתכן נפילה גם עם אלמרה לא מוצלחת ואין "ביטוח" של מאה אחוז לאפס תקלות,מנגד הפוקוס נחשבת גם היא לרכב אמין,במיוחד בשנות חייו הראשונות.

 

GIHA הוא שם של סדנת עיצוב ובפוקוס מדובר בדרגת גימור גבוהה יותר ולפחות עד כמה שידוע לי רוב דגמי GIHA הם בעלי מנוע 2 ליטר (לא יודע אם כך היה בשנת 2004 אך ניתן לבדוק זאת ברישיון הרכב).

 

כך או כך,שיהיה בהצלחה.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4981 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...