Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שימון(הרטבת)אטם ראש המנוע לפני הרכבתו,דעות בעד או נגד?


SpeeDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 5578 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם,

בעודי מכונאי כמה שנים בודדות נתקלתי בכמה סוגים של מכונאים,

ויש כאלו המשמנים לפני הרכבת אטם ראש המנוע את האטם בשמן מנוע או

אפילו מורחים שכבה קטנה של גריז תלוי בסוג האטם.

וישנם כאלו שמרכיבים על יבש.

אני למשל באטמים מסוג של שכבות אני מורח שכבה קטנה של שמן בשני צדדיו.

על הרטבה אומרים שמגביר אטימה וגם בפירוק הבא יהיה קל ונקי להוציא.

אז אני פונה אל הותיקים והמומחים מבינכם,

מה דעתכם?

תודה,

יניב

1983 & Opel Astra DTI 2003 , Citroen Visa Club 1982

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תקין. אטמי ראש יש להרכיב על משטחים יבשים ונקיים לחלוטין משומן.

 

כמובן שיש לפעול לפי הוראות יצרן ולא נתקלתי מעולם בדרישה לשמן או למרוח חומר כלשהו לפני הרכבת אטם ראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לעוד חו''ד,

לי נראה הגיוני לשמן מעט את האטמי מנוע החדשים שמגיעים(כמה שכבות דקות של פח)

במיוחד למנועי אלומיניום וראשי אלומיניום.

למעט אטמי ה''קרטון'' שאותם כדאי על יבש.

:?::!:

1983 & Opel Astra DTI 2003 , Citroen Visa Club 1982

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אטמי מתכת מרכיבים יבש לגמרי ויש אטמים שמגיעים מרוחים מעט בשכבה דקה שמנונית ומעבר לכך לא צריך למרוח שום דבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתקלתי לא פעם במכונאים שמורחים שכבת דבק "שרלק" על האטם ראש לפני הרכבתו, ולא משנה מה סוג האטם.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במסנן שמן זה לא נותן שום דבר לאטימות, רק מונע את קריעת הגומיה בזמן ההידוק הסיבובי, שיוצר חיכוך על הגומי.

 

גם הפטנט הזה של השרלק - מיותר ואך עלול להזיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שמעתי על מריחת שמן או חמרי אטימה באטם ראש.

 

אטם ראש בנוי כך שהוא מתאים את עצמו לראש ולבלוק בזמן הידוק ברגי הראש,לכן אני לא מבין מה שמן או משחות אטימה מועילים במקרה הזה,כי הרי אין סכנת בריחה של תערובת או גזים דרך האטם ראש.

 

אם מהדקים ראש שהאטם שלו משומן ושמן יחדור לצילינדרים או לחלל השריפה,נראה לי שזה רק יזיק,עוד יותר מזיק אם שלק או פרמטקס יחדרו פנימה בזמן הידוק הראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"אם מהדקים ראש שהאטם שלו משומן ושמן יחדור לצילינדרים או לחלל השריפה,נראה לי שזה רק יזיק"

זה לא יזיק. כאשר עושים שיפוץ מנוע משמנים את הרינגים ואת הצילינדר בשמן מנוע, ואז יש כמות שמן גדולה יותר בתא השריפה מאשר בהידוק הראש.

אצלנו במוסך מורחים שמן על אטם הראש. כמות קטנה על יד אחת ומשפשפים את הידיים זו בזו. לאחר מכן מלטפים את האטם

משני צידיו.

בועז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"אם מהדקים ראש שהאטם שלו משומן ושמן יחדור לצילינדרים או לחלל השריפה,נראה לי שזה רק יזיק"

זה לא יזיק. כאשר עושים שיפוץ מנוע משמנים את הרינגים ואת הצילינדר בשמן מנוע, ואז יש כמות שמן גדולה יותר בתא השריפה מאשר בהידוק הראש.

אצלנו במוסך מורחים שמן על אטם הראש. כמות קטנה על יד אחת ומשפשפים את הידיים זו בזו. לאחר מכן מלטפים את האטם

משני צידיו.

בועז.

 

 

בזמן שיפוץ מנוע משמנים את החלקים הנעים על מנת שבזמן ההנעה הראשונית לאחר השיפוץ יהיה אפשר להגיע למצב של מינימום חיכוך שלהם.

 

לא כך בחלקים הנייחים,ובפרט לא חלל שריפה,שמן באיזור זה יגרום לפיח,ופרמטקס או שלק לשחיקת יתר במידה והוא יהיה במגע עם חלקים נעים.

 

אגב שאלה,מה הערך המוסף של שימון אטם ראש לפני הידוקו ?.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר הוסבר למה זה מיותר וזה שמוסך X או מכונאי Y עושה זאת, לא נותן גושפנקה לפעולה זו.

חומרי אטימה למיניהם שמורחים על האטם ראש, עלולים בקלות לחדור למערכת הקירור או השימון ולגרום לתקלות מאוד רציניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5578 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...