Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4414 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התמונות כבר 3 שעות בפורום.

למה אין התקדמות , למה לא מורכבים תתי מכלולים על השלדה :twisted:

 

כל הכבוד לשלומי ולאורן. נראה מדהים

 

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

  • תגובות 235
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

היי ישי,

 

העיכוב נובע מכך שכבר 3 שעות שאני ממיין ברגים וצירים שחזרו אתמול מגילוון. כדי לחסוף כסף החלטתי שאני מערבב את כל הברגים והצירים של הפאנטיק, הדרבי אירופה, והדרבי רגיל. היה מעט מכל דבר (מעט זה יחסי) וביחד הכל הרכיב "מנה" שלמה לגילוון (בכל זאת, כל "מנה" עולה 160 ש"ח לפני מע"מ).

 

חשבתי שאני חכם, צילמתי הכל כולל כיתוביות לגבי כל קבוצת ברגים ואומים, ממש הכנתי תווית מפורטת מעל כל בורג או אום, ושמחתי על ה"תושיה" שלי בחיסכון הכספי.

 

נו, מה שנחסך בכסף עלה בזמן. הכל חזר כמבוקש אבל ב"חבילה" אחת, וכאן התחילה עבודת נמלים של מיון כל בורג ואום אל האופנוע אליו הוא שייך, התאמת שייבות ואומים לברגים, התאמה של כל דבר לתווית המתאימה בתמונה המתאימה, בקיצור - פאזל תלת מימדי ארור שמחדד את הצורך לדפוק את הראש בקיר.

 

לא נורא, זה מאחורי. עכשיו אפשר להתחיל בהרכבה. אני מניח שעוד "עיזים" תצאנה בחדווה אל האחו בהמשך, אבל בגדול אפשר לראות את סוף הסאגה הזו. תמיד האמנתי שהכלי יחזור לכביש, עכשיו אני גם מתחיל לחוש שזה אמיתי. אני רוצה להגיע קודם כל למצב של "שלדה מתגלגלת" כדי שאוכל למקם את הנסיך על שטיח ייעודי עבורו בסלון......אני מניח שלנשמה תהיה הסתייגות אחת או שתיים, אבל מצאתי פתרון להתנגדות שלה. אני רק צריך לחשוב על "מיון ברגים" והסעיף משתחרר לי, והנשמה יודעת שלא מתקרבים אלי כאשר הסעיף מתרוצץ חופשי והסכך עף לי מהראש.....

 

שלומי

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

שלום חברים,





מזמן לא עדכנתי. הדרבי עומד לפני סיום הפרוייקט ונותרו ממש עוד כמה פרטים קטנים על מנת להגיע אל קו הגמר, ואז להניע. הוא כרגע מורכב לחלוטין, לבוש במיטב מחלצותיו, מנועו צוחצח ונצבע ע"י ארז דרור, צמת חשמל חדשה הוכנה והורכבה, כבלים, שרשרת, סוויץ' אורות, ידיות בלם ומצמד, אגזוז , מסכה קדמית וכולי – בקיצור – תאווה לעיניים.



מובן מאליו שהוא שוכן בסלון הבית, כדי שחלילה לא יצא מטווח ראייתי. מהכריכם את הנפשות הפועלות בסאגה המתמשכת של שיפוץ הדרבים שלי, אני מניח ששיערתם כי הנשמה שחיה עימי התנגדה נחרצות לכך שהוא יגור עימנו בחדר השינה, ולכן כפשרה הסכמתי על הצבתו בסלון. גידרתי אותו עם רצועת מיקוש סמלית, הסברתי לכלבה הארורה שאם היא תתקרב כדי להשתין לו על הגלגלים זה יהיה הדבר האחרון שהיא תעשה לפני שתצנח מקומה 15, הזהרתי את האוצר הקטן שאסור לו "לנקות אבק" בישיבה על האופנוע בלי פיקוח שלי, ועכשיו נותר רק להמתין לרגע ההנעה/הנאה, שיגיע בקרוב.



על מלאכת ההרכבה אספר בהמשך, ותמונות מההנעה (ואולי גם וידאו) אצרף כאשר הכל יסתיים. בינתיים תהיו במתח.



בכל מקרה, רציתי לחלוק עימכם מעט מחוויות המכס שעברתי אתמול.



ובכן, כמו כל סיפור ראוי, הכל התחיל בשיחת אגב שקיימתי עם המר"ן ליאור ברוך. בעודנו משוחחים בעניינים ברומו של עולם, הבהיר לי כבוד המר"ן שלא יעלה על הדעת לשפץ אופנוע לרמה המטורפת אליה הגעתי עם הדרבי, ולהסתפק בכסא משופץ. חובה לאתר כסא חדש.

קל להגיד, קשה לבצע. מיד יצרתי קשר עם הספק הספרדי שלי, וביקשתי ממנו לאתר עבורי כסא חדש. להפתעתי הוא אכן מצא כסא כזה, ו"על הדרך" הוא הצליח לאתר לי סט אטמי מנוע לדרבי. המחיר סוכם והמשלוח יצא בדרכו לישראל ביום 6 מאי 2013, ואכן, בתום עשרה ימים נחת במשרדי הדואר ונתקל במוכס יעיל. אני יודע זאת מחותמת בדיקת המכס הנושאת את התאריך 16 מאי.



המוכס היעיל עשה עבודתו נאמנה, ובמשך 3 שבועות תמימים הפך ושקל את נושא החבילה ותוכנה, ובתום פרק הזמן הסמלי הזה, נשלחה אלי הזמנה לסור אל משרדי המכס ביד-אליהו בלווית קבלה המעידה על התשלום שביצעתי.



בחיל ורעדה ובתחושה מבשרת רעות, אצתי רצתי אל המכס. מעבר לעובדה הקשה לכשעצמה שזה עלה לי בשעה וחצי שנעדרתי מהעבודה ולא אקבל על כך תשלום, חשבתי שתעריכו את העובדה שהנסיעה היתה מתישה בחום הלוהט כי אין לי מזגן ברכב....



לאחר שמצאתי חניה על גבי זקנה בקלנועית שהחליטה משום מה לנסוע דווקא בנתיב השמאלי של הכביש, ואז לסטות בניחותא ימינה תוך גרימת התקף לב לי ולעוד משתמשים אחרים בדרך, ולאחר שעברתי בידוק בטחוני בכניסה למשרדי הדואר והמכס, מצאתי את עצמי אל מול פקידה אדיבה, מנומסת ויפה עם תודעת שירות מפותחת (מגעילה, ללא תודעת שירות, שונאת אדם, רזה בטירוף, וגם השיער שלה דליל), וביקשתי את החבילה.

כאן החלה סאגה חדשה. לאחר שהיא סיימה לקשור אותי לכסא, לחבוט בי עם מחבט בייסבול, לנעוץ בי מבטים שאפילו פיטבול היה מתחלחל מהם, ולאחר שתלשה את החשבון מידי הרועדות, היא ביקשה שאפרט מה יש בחבילה כי הקבלה אינה מספקת בלי פירוט כתוב. היא רוצה גם פירוט ותכתובת של מה שקניתי. במקרה הכינותי מראש פירוט כזה, והצגתי את המסמך הנדרש בחדווה רבה. היא כמובן הזדעזעה מהיעילות שגיליתי, ומיד אמרה שהיא לא יודעת אנגלית (ממש כך) ושאתרגם לה......אז עשיתי לה הצגה שלמה שאני לא יכול לקרוא כי אין לי משקפיים, אבל כתוב במפורש שיש בחבילה כסא (ואפילו תירגמתי ואמרתי "סיט") ואטמים ורגליות.



מסתבר שהיא עשתה לי בחינת אמינות כי על המחשב היה לה פירוט של מה שיש בחבילה כי המוכס פתח אותה, ועדכן את רישומי המחשב. כאשר ראתה שאני לא משקר, ואפילו מתנהג בנימוס, היא הפסיקה להתייחס אלי כאל מחלה מדבקת, והחלה לתקתק במרץ ובהנאה את החשבון לתשלום שהסתכם בסכום סמלי של 352 ₪. רק כדי שתבינו, כל הרכישה במקור עלתה לי כ-830 ₪. לא יאומן איזה יעילות גילתה המנוולת ואיך אפילו לא השמיטה אגרת מחשב בסך 18 ₪.



המום וכואב מכדי להתווכח עם הרוטוויילרית הגמדית, רצתי לשלם באשנב הדואר הסמוך במזומן בלבד כמובן כי הם לא שמעו בדואר על כרטיסי אשראי.

לאחר שסיימתי לשלם בכאב, המתנתי עד שהדביל המגמגם באשנב מסירת החבילות הצליח לקרוא מה כתוב בדפי המכס שהנפיקה הרוטוויילרית ונחתמו ע"י הגנבת מאשנב הדואר. שמחתי לגלות שסוף כל סוף מישהו מגלה עניין אמיתי בשמי המלא, ולמה אני אומר שקוראים לי "שלומי" אם בתעודת הזהות כתוב בפירוש "שלמה". הדביל גם ערך מחקר השוואתי בין השם על החבילה לבין השם על שטר המטען, ואז השווה את הממצאים שגילה לשם המופיע בתעודת הזהות. כל כך נהניתי מהיסודיות שלו עד שהבטחתי לו חגיגית שברגע שאמות אני אבקש מיורשי לשלוח לו צילום של המצבה שלי רק כדי שיהיה רגוע ובטוח שהשם שבדק אכן נכון. מובן שהוא הסמיק מגאווה ואז הודיע לי בחינניות להמתין בעוד הוא ממשיך לקבל חבילות במורד המסוע, להשוות מסמכים ממסמכים שונים, לקשור, להדביק, ולייצר מעבורת חלל מחתיכות נייר ואטבים, ופשוט להיראות יעיל להחריד. בעודני עומד משתאה לנוכח גילוי היעילות הנדיר במשרדי הדואר, שמתי לב שהזמן חולף, אנשים אחרים מקבלים את חבילותיהם, חבילות נוספות נושרות במורד המסוע, ורק חבילה אחת שדווקא הגיעה כמעט בסמוך למועד בו דרשתי אותה, עומדת בודדה בצד. הפניתי את תשומת ליבו של הדביל לעובדה שאולי זו החבילה שאני ממתין לה, והוא בארשת חשיבות הודיע לי שלא יכול להיות כי כתוב עליה בפירוש באנגלית "שלמה" ואני הזדהיתי כ-"שלומי". אני חושב שאת הצעקות שלי הוא לא ישכח עוד הרבה זמן. הקפיץ השתחרר, הווריד במצח התפוצץ, ואני הסברתי לו באריכות על הייחוס המשפחתי שלו בדורות האחרונים, והדגשתי את תפקידה החשוב של אמא שלו בשיפור המורל אצל המורדים בסוריה. במאמר מוסגר אני חייב לומר ששמחתי בחלקי ובירכתי על מזלי הטוב שלא היה במקום תור, כי אחרת היו עדים לרצח.



סוף טוב הכל טוב, החבילה הועברה אלי, ואני נמלטתי מהמקום המקולל הזה כל עוד נפשי בי.



המסקנה המרכזית שלי מהמפגש הזה היא פשוטה. אם אתם נאלצים ללכת למכס, קחו יום חופש, לבשו בגדים קלים ונוחים, הצטיידו בהמון מסמכים באנגלית גם אם הם לא קשורים בהכרח לרכש שביצעתם כי כאמור, הם "לא יודעים אנגלית" כפי שאמרה הפקידה הרוטוויילרית, הקפידו להזדהות בשמכם המלא כפי שמופיע בתעודת הזהות, קחו שוקר חשמלי רק למקרה שמכת חשמל חביבה תסייע לפיתוח המוח ופתיחת הסינפסות של הדביל באשנב קבלת החבילות, קחו כסף מזומן, והכי חשוב – המון סבלנות ומצב רוח טוב.



ולסיום, אי אפשר בלי תמונות של הכסא החדש. תהנו.



שלומי

P6120014.jpg

P6120015.jpg

P6120018.jpg

פורסם

הי שלומי,

 

הסיפור כרגיל משעשע עד דמעות.

ההיא עם השיער הדליל כבר עובדת שם חמישים שנה והמגמגם דווקא בחור טוב.

הייתי שם היום ולהפתעתי מה רבה -לקח לי 15 דקות על השעון, מרגע שנכנסתי - ועד לרגע שהחבילה היתה בידי. באופן מפתיע גם אישור לא היה נדרש , וזה לא עניין של מה בכך - הבאתי מפלט אגזוז משומש .. הייתי בטוח שיוציאו לי את המיץ בגללו.

טוב לא הכל מושלם - מימנתי ביד רחבה עוד בורג בפרוייקט כיפת ברזל/נסיעה של ח"כ לחול/תלמיד תורה שקדן you name it...

 

מאז שהייתי שם פעם אחרונה לפני שנתיים אני חייב להגיד שהעסק השתפר, ולהוציא ממני מחמאה על המקום הזה זה רק בעינויים.

אורן

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
הזכרת לי שבעוד חודשים הדרבי שלי אספנות

המודעה המקורית היא מתאריך 11.10.12 .ורק היום העברתי בעלות על הכלי אחרי שהפך במשרד הרישוי לאספנות

עכשיו נישאר לי להרכיב צמיגים חדשים להרכיב מספר אספנות ולעשות טסט

ואולי ניפגש במיפגש

פורסם

שלום חברים,

 

מתנצל שטרם עידכנתי, ותודה ללירוי על הקפצת השרשור.

 

הדרבי שלי הועבר בתחילת החודש לסטטוס אספנות, הופק מספר רישוי חדש וקטן והוא אפילו כבר מורכב, נשאר רק לחבר ולכוון כבל קלאץ', ואז להניע, ואם הכל תקין אזי לגשת למוסך ולקבל אישור בלמים ואז לטסט המיוחל.

 

לצערי, נסיבות אישיות מונעות ממני להשלים את המלאכה כעת, והנסיבות הללו גם מונעות ממני להעלות תמונות עדכנית או לכתוב בהרחבה על המשך עלילותיו של הדרבי (אם כי חדי העיין שבכם ראו תמונה חטופה של הדרבי בשרשור שלי על משאבת הדלק....).

 

אני מקווה שבקרוב אוכל לחזור לשגרה ולעדכן.

 

שלומי

פורסם

היי לירוי,

 

אני רכשתי בדינמומטר ליד היכל נוקיה כי הוא מטביע את הכיתוב "רכב אספנות" בהבלטה ולא במדבקה.

 

העלות היא 60 ש"ח ללוחית. לא משנה גודל הלוחית.

 

אני הכנתי לוחית אחת עבור הדרבי ועוד 2 לוחיות עובור הסובארו.

 

יש צורך להגיע עם רישון הרכב, ובמידה והרכב הוא אספנות אזי גם על רישיון הרכב להיות אספנות. איו צורך בלוחיות קודמות.

 

מקווה שעזרתי.

 

שלומי

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

×
×
  • תוכן חדש...