Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוטור בתוך המפלג-הסבר טכני למי שיוכל להסביר לי.


michaelbe6
שימו לב! השרשור הזה בן 5617 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתמול הרכב של אשתי נתקע.הרכב עצמו הניע אבל לא הצליח להעלות טורים ונכבה.

האינטואיציה הראשונית שלי הייתה משאבת דלק שנתקעה/הלכה לעולמה.

הרכב נגרר למוסך וכרגע לאחר בירור עם המכונאי שלי התברר שהלך רוטור במפלג.

לא הספקתי עדיין להגיע אליו ולקבל הסבר מפורט אז אני מכין שיעורי בית והשאלה מופנית למכונאים שביננו. מה זה החלק שהלך ומה תפקידו??

תודה לעוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת החשמל ברכב מקבלת מתח נמוך (12 וולט) מהמצבר.

מתח זה נכנס אל הסליל (קויל) אשר הופך אותו למתח גבוה (אבל בזרם נמוך מאוד).

המתח הגבוה נוצר באמצעות מיתוג המתח הנמוך בעזרת מגעים הנקראים פלטינה ונפתחים/נסגרים ע"י סיבוב המנוע.

מהסליל המתח עובר אל המפלג (דיסטריבוטור), על מוליך (חוט הצתה), ומשם למכסה המפלג (כמו בתמונה, כאן זה מנוע בעל 6 בוכנות):

distributor_cap1jpg.jpg

 

כמו שאתה יכול לראות, המתח מגיע דרך חוט ההצתה למגע המרכזי.

כאן נכנס הרוטור לפעולה. הרוטור מונע ע"י המנוע (בד"כ ע"י גל הזיזים), ובתיאום עם פעולת הבוכנות במנוע, אחראי להעביר את הזרם כל פעם לבוכנה אחרת, ראה תמונה:

Ign%20timing%20-%20distributor.JPG

 

כמו שאפשר לראות, על הרוטור יש מגע מתכת מהמרכז (מתחבר לחוט ההצתה שמגיע מהסליל) לקצה, אשר נוגע כל פעם במגע אחר במכסה - אשר הולך, מצידו, דרך חוט הצתה נוסף, אל המצת (פלאג) בכל בוכנה.

 

כאשר המגע ברוטור נשחק - אין מעבר זרם אל המצת, ואז ההצתה חלשה מידי עד לא קיימת.

 

כל זה נכון רק לגבי מכוניות ישנות ללא מע' הזרקה והצתה מבוקרות מחשב. ברוב המכוניות היום יש סליל ליד כל פלאג (או זוג פלאגים) והבקרה שלהם נעשית באמצעות מחשב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוטור המפלג תפקידו להעביר זרם אל כל פלאג בהתאם לסיבובו הנקבע לפי סיבוב ציר המפלג.

זרם עובר מהכויל למרכז הרוטור דרך חוט הצתה, ומשם לפי סיבוב ציר המפלג, הרוטור מחלק את ההצתה לכל פלאג בנפרד.

תקנו אותי אם אני טועה..

 

תמונה לדוגמא:

disrotor.jpg

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה,מדובר על פולו שנת 2000 מנוע 1000סמ"ק.רכב בעל הזרקה .

אז החלפת הרוטור כולל עבודה בסכום של 150 שקלים זהו סכום הגיוני?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע קצר יקר לטעמי, אלא אם כן זה מבוצע במוסך מרכזי.

רוטור עלותו עשרות שקלים בודדים והחלפתו אורכת כמה דקות.

תחליט לבד.

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרוטור לא סדוק, שפשף מעט את פחית הנחושת בקצה הרוטור עם ניר זכוכית.

בנוסף נקה את האבנית על מגעי הנחושת. שבתוך מכסה המפלג, בעזרת מברג דק.

לא יזיק למרוח על המגעים מעט שמן עם האצבע.

וסע לשלום.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה,מדובר על פולו שנת 2000 מנוע 1000סמ"ק.רכב בעל הזרקה .

אז החלפת הרוטור כולל עבודה בסכום של 150 שקלים זהו סכום הגיוני?

 

רכב שנת 2000 עם מפלג?? :shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע קצר יקר לטעמי, אלא אם כן זה מבוצע במוסך מרכזי.

רוטור עלותו עשרות שקלים בודדים והחלפתו אורכת כמה דקות.

תחליט לבד.

 

רוטור מקורי עולה כ-100 ש"ח. את העבודה יכולת לחסוך כי להחליף רוטור זה הכי פשוט בעולם.

 

בכתב, כולם גיבורים.

 

אין אדם ישר מהמוסכניק שלך (לפחות במקרה הספציפי הזה). במקום לספר לך סיפורים שהלך חלק כזה או אחר ,למשל שהלך המפלג (הרוטור בתוכו..) ולשים אחר (עם רוטור תקין כמובן..) ולחייב אותך במחיר מפלג, כל שעשה, וביושר רב, בהגינות ובנאמנות, איתר את התקלה, אמר את האמת (שרבים לצערי חושבים שכל המוסכניקים רמאים) חייב מחיר של רוטור שעולה כמה עשרות שקלים, ורק עד 100 שח על איתור עבודה , כל זאת במקום לנסות למרוח אותך במאות שקלים הוצאה.

 

אז אין לי, אלא לומר לך, שיצאת זול, שהמכונאי/חשמלאי הזה, ישר אמין, הוגן, ומכובד, וגם , לקח לך מחיר זול, כי לעשות איתור תקלה אף הקל ביותר, ב100 שח, הינו סכום צנוע.

 

ולמי שיש לו מה לומר על המחיר (יקר וכו) שיחשוב שנית, או שיתנסה בלהחזיק מוסך עם כל ההוצאות והמיסוי שקיימים.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הידד למכונאי/חשמלאי שאיתר את התקלה והחליף לו רוטור וגבה 150ש"ח.

לדעתי האישית ודני אתה יכול לחלוק עלי כפי שכבר רשמת, זה מחיר גבוהה על העבודה שהתבצעה.

מזל באמת שנפל על בעל מקצוע הגון שלא מכר לו סיפורים כמו רבים שנתקלתי בהם.

אולי פותח השרשור יוכל לספר לנו כמה זמן לקח לו לאתר את התקלה?

עוד שאלה לפותח השרשור (לידיעה כללית) האם זו הפעם הראשונה אשר הגעת אל אותו מכונאי? או שכבר פנית אליו בעבר בתקלות אחרות?

לתמיכה טכנית וייעוץ בחומרה ומחשבים פנו בה"פ.

החלפת מסכים לניידים בעלות ללא תחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חולק עליך, אני מאיר את עינך. אני החזקתי מקום, אני יודע את העלויות, הנושאים האלה נדונו כאן רבות, מכל ההבטים, ומי שלא נמצא בתוך המערכת של מוסכים כמכונאי/בעל מוסך וכדומה, לא יוכל להבין.

 

שאל את איציק נ. לאחרונה, היה דיון כאן לעניין חיבור סקנר, ולמה לוקחים על חיבור סקנר , בניגוד שלא לוקחים (מחייבים) על שימוש בליפט, אתה מוזמן לקרוא את השרשור.

 

מכשור עולה כסף, גם אם לא משתמשים במיכשור כמו במקרה זה, ידע, ואחזקת מקום, עולה כסף. אם אתה רוצה לספור לו את הדקות, זו זכותך, אבל לא חובתו.

 

תגובתי אינה אישית נגדך, ממש לא. היא באה ממקום בו שהיתי 20 שנים, ואיתורי תקלה שארכו לעיתים שעות, והתגלו כמחבר לקוי (אין אפילו עלות של 50 שח חלקים, גם ל 10 שח) תמיד הסתיימו בשאלה "כולה שקע תקע, אתה מחייב אותי כסף? על שקע תקע?"

 

נחמד לא?

 

פתח מוסך, קבל כל יום מעטפות עם חיובים שונים לתשלום, מס שלטים, מיסי זבל, ארנונה, רואה חשבון, בגדי עבודה לעובדים והסכמי אחזקתם, תשלומים לרשויות כמו: מעמ, מס הכנסה, מס הכנסה ניקויים, ביטוח לאומי עובדים, קרנות פנסיה חובה לעובדים, השתלמויות, ספקי חלפים, ספקי כלי עבודה, חשמל ,מיים, טלפונים, טלפונים סלולרים, ציוד משרדי- ניירת , מחשבים והסכמי אחזקה, תוכנת מוסך והסכם רכישה והמשך פעולתה כל שנה מחדש, מדפסות מקצועיות והסכם החזקה לפי כמות הדפסות, מיכשור, ביטוחי מבנה, בטוחים מקצועיים, רכבי שירות, דלקים, אחזקת ותיקונים לציוד המוסך כמו ליפטים, ציוד אלקטרוני, וציוד ממוחשב לבדיקת רכבים, עדכוני גירסאות, מכשיר גזים ותחזוקו, כלי עבודה שנהרסים ו"נעלמים בחלקם" ,מנויים למידע טכני אנטרנטי של רכבים,

אוהווההוו שכחתי, אלפי דולרים לחודש שכירות, ואם למזלך המקום שלך, אז אחזקת המבנה, והפסד כסף שאתה לא משכיר אותו למישהו אחר,ובעצם משתמש בו, זה עולה לך כסף שאתה משתמש בכסף שלך,

והרשימה עוד ארוכה,

ואז, רוץ כל היום וכל השנים ללמוד, תעבוד בחום, בקור, בליכלוך, תסתכן בנזקים לרכבים שאתה אחראי להם, בנזקים שמנסים להפיל עליך, תטפל בגביה וחייבים שלא משלמים, ונראה איך תדבר.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

150 ש"ח זה מחיר רצפה!

 

ברוב המוסכים גובים תשלום עבור איתור תקלה (אף אחד לא עובד בחינם), מה שנשאר זה חיוב עבור החלק+מע"מ ועבודה.

 

אז 100ש"ח עבור הרוטור, ו 50ש"ח עבודה למכונאי האמין והמקצועי.

 

 

תחשוב שאם אתה הייתה מנסה לאתר לבד את התקלה בבית יכלת סתם ליקנות חלקים ולעבוד בשיטת מצליח ולבזבז כסף.

 

אני מסכים מילה במילה עם מה שדני אמר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5617 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...