Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחממות


שי
שימו לב! השרשור הזה בן 7839 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בזמן האחרון, כלומר מאז שחם קצת פחות ואני לא נוסע עם מזגן כל הזמן, שמתי לב שהאוטו שלי (תמא 93') מעט מתחמם בתנועה עירונית, כלומר הטמפ' במחוג מגיעה לכ-100-102 מעלות. כאשר נוסעים עם מזגן או במהירות שיוט, הטמפ' יורדת מתחת ל-90 מעלות (באזור ה-80). משאבת מים וטרמוסטט הוחלפו לא מזמן ואין נזילת מים כלשהי (אני לא מוסיף מיליליטר).

 

לפי ספציפיקציות היצרן, המאוורר אמור להכנס בין 90-94 מעלות (שתי המהירויות יחד). הטרמוסטט נפתח בין 81 ל-85 ומגיע לפתיחה מקסימלית בין 99 ל-103.

 

למיטב ידיעתי, הרדיאטור מקורי ולא עבר ניקוי, אך אני לא מוכן להשבע (אני יד שניה על האוטו). מכון רדיאטורים בחולון בדק את האוטו, אמר שההתחממות לא שווה בכל חלקי הרדיאטור ושניקוי יעלה 300 ש"ח לפני מע"מ, אך אמר שיתכן ותהיה בעיה ואז המחיר יעלה (משהו עם הדודים בצד שיתפוצצו/ינזקו).

 

שאלתי גם במוסך המרכזי ונאמר לי כי נורמלי שהמנוע יגיע ל-105 מעלות, אך אם הרדיאטור בן עשר ולא עבר ניקוי, זה מומלץ.

 

ועכשיו לחלק לו חיכיתם, השאלות:

1. לנקות את הרדיאטור או לא?

2. אם כן, האם כל רדיאטוריסט יכול לבצע את העבודה או לעשות זאת במרכזי?

3. האם המחיר שהציעו לי סביר?

4. למישהו יש המלצות על מקום טוב מקצועי והגון באזור המרכז והשרון?

5. האם אפשר לדחות זאת מעט, במידה ואני דואג להדליק מזגן בתנועה עירונית כבדה?

 

תודה,

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ועכשיו לחלק לו חיכיתם, השאלות:

1. לנקות את הרדיאטור או לא?

2. אם כן, האם כל רדיאטוריסט יכול לבצע את העבודה או לעשות זאת במרכזי?

3. האם המחיר שהציעו לי סביר?

4. למישהו יש המלצות על מקום טוב מקצועי והגון באזור המרכז והשרון?

5. האם אפשר לדחות זאת מעט, במידה ואני דואג להדליק מזגן בתנועה עירונית כבדה?

 

תודה,

שי

 

1. לדעתי, כן.

2. אני מניח שכל רדיאטוריסט יוכל לטפל בזה... יש משהו מיוחד ברדיאטור של התמא שצריך לדעת ? אם לא אז אפשר להניח שלא צריכה להיות בעיה.

מהמרכזי שווה לקבל הצעת מחיר, אם הפער לא גדול לדעתי כדאי לעשות אצלם (הכל תלוי בניסיון שלך איתם וכמה אפשר לסמוך עליהם)

3. המממממ...נשמע שכן - למרות שתמיד כדאי לקבל עוד הצעת מחיר, ורצוי ממקום מקצועי עד כמה שאפשר...

4. לשמחתי, אין לי...

5. לדחות ? למה ? הרי בסוף גם ככה תצטרך לעשות את זה :-)

בצע בהקדם האפשרי, למרות שמדובר על התחממות "זניחה" (לטעמי 103 מעלות זה בכלל לא זניח) כדאי לטפל. מדובר בבריאות המנוע של האוטו פור גוד סייק...

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה!

 

סביר להניח שיש משהו מסובך שם - החבר'ה בלנצ'יה לא יודעים אחרת :lol: ולחשוב שעוד יש לאוטו גירסא עם 8 צילינדרים :twisted:

 

בכל אופן, אני אבקש הצעת מחיר מהמרכזי ביום א'. אם למישהו יש נסיון טוב עם מכון רדיאטורים, אשמח לשמוע!

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר נוסעים עם מזגן או במהירות שיוט, הטמפ' יורדת מתחת ל-90 מעלות (באזור ה-80). משאבת מים וטרמוסטט הוחלפו לא מזמן ואין נזילת מים כלשהי (אני לא מוסיף מיליליטר).

 

 

 

שי, שים לב למה שאתה אומר כאן. כאשר אתה נוסע עם מזגן, מצב שבו מנוע הרכב מתאמץ יותר, הטמפרטורה תקינה ואפילו נמוכה. זה אומר שהרדיאטור, בין אם סתום או לא, הוא לא מקור הצרות שלך.

 

מאד יכול להיות שבזמן הדלקת המזגן מופעלים המאווררים באופן מלא כל הזמן. כך זה במכוניות פג'ו סיטרואן, ואולי גם אצל האיטלקים. המסקנה מזה היא שכשאתה נוסע בלי מזגן, המאווררים לא נכנסים לפעולה בזמן. אולי הבעיה היא ביוניט/מעגל שמדליק אותם.

 

אצלי בסיטרואן התגלתה בעיה כזאת בדיוק. בסוף הקיץ, בכמה נסיעות ללא מזגן, גיליתי שאני מגיע ל 100° ואפילו עובר אותם. בדיקה מהירה גילתה שהמאווררים נפתחים מעל 100°, במקום באיזור ה 90. כיוונו לי את זה במוסך והכל בסדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים, יש משהו בדבריך.

 

המאווררים היו באמת הדבר הראשון שחשבתי עליו. שמעתי בעצמי ששני המהירויות פועלות, אך ליתר ביטחון בקשתי מחשמלאי במוסך פיאט-לנצ'יה לבדוק את העניין והוא אישר ששתי המהירויות פועלות.

 

אכן, הפעלת המזגן מפעילה את המאווררים באופן מלא כל הזמן.

 

הרדיאטורריסט שהייתי אצלו אמר שהבעיה אכן יכולה לנבוע מאותם חיישנים המפעילים את המאוורר וממוקמים, לדבריו, בתחתית הרדיאטור. הוא טען שיתכן והחיישנים פגומים (הוא אומר שהוא יכול לספק חיישן אוניברסלי עפ"י הטמפ' המקורית), הצטברו עליהם בוץ וקורזיה הקיימים ברדיאטור, או שיש סתימה ברדיאטור הגורמת לכך שהמים באזור החיישנים קרים יותר מהמים בשאר הרדיאטור. הוא טוען שזוהי אינדיקציה נוספת למצבו הגרוע של הרדיאטור...

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי אומר שהרדיאטוריסט משוחד משהו...

 

תתחיל מלהחליף יוניט (30 ש"ח ליוניט אוניברסלי) ואם זה לא עוזר תמשיך לניקוי רדיאטור.

 

לא שיש משהו רע בלהקדים תרופה למכה ולנקות אותו כבר עכשיו, אבל אם עברת את כל הקיץ, עם מזגן, עם מנוע שעובד על 80° - 90°, עושה רושם שהמצב רחוק מלהיות דחוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי אומר שהרדיאטוריסט משוחד משהו...

 

תתחיל מלהחליף יוניט (30 ש"ח ליוניט אוניברסלי) ואם זה לא עוזר תמשיך לניקוי רדיאטור.

 

לא שיש משהו רע בלהקדים תרופה למכה ולנקות אותו כבר עכשיו, אבל אם עברת את כל הקיץ, עם מזגן, עם מנוע שעובד על 80° - 90°, עושה רושם שהמצב רחוק מלהיות דחוף.

 

מה הכוונה ביוניט? החיישן שמרגיש את טמפ' המים ומפעיל את המאוורר?

 

אם כך, אני מניח שמדובר במשהו שמוברג לרדיאטור.

 

מי מתעסק עם החלפת יוניט שכזה? חשמלאי או רדיאטוריסט?

 

תודה,

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מה הכוונה ביוניט? החיישן שמרגיש את טמפ' המים ומפעיל את המאוורר?

 

אם כך, אני מניח שמדובר במשהו שמוברג לרדיאטור.

 

 

תודה,

שי

 

אכן, מוברג לרדיאטור.

 

מי מתעסק ? להערכתי, גם חשמלאי וגם רדיאטוריסט... (חשמלאים מטבעם מתעסקים בכל חיישני החום הללו ומרכיבים גם שעוני חום חיצוניים כך שסביר להניח שיש להם את הידע להתעסק עם זה).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך, לאן עדיף ללכת לחשמלאי או לרדיאטוריסט?

 

לחשמלאי יש יתרון כיוון שאין לו אינטרס לנקות את הרדיאטור, אבל מצד שני, אם משהו משתבש, הוא לא יוכל לעזור לי. אני מניח שלהיכן שלא אלך, מומלץ להביא שני ליטר פאראפלו ("מים ירוקים" בפיאטית) ומים מזוקקים.

 

למוסך המרכזי אני לא רואה סיבה ללכת כיוון ששם ודאי אין יוניטים אוניברסלים וכל חלק עם שני חוטים שיוצא מקופסא עם סמל לנצ'יה עלול לעלות מאות שקלים...

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך, לאן עדיף ללכת לחשמלאי או לרדיאטוריסט?

 

לחשמלאי יש יתרון כיוון שאין לו אינטרס לנקות את הרדיאטור, אבל מצד שני, אם משהו משתבש, הוא לא יוכל לעזור לי. אני מניח שלהיכן שלא אלך, מומלץ להביא שני ליטר פאראפלו ("מים ירוקים" בפיאטית) ומים מזוקקים.

 

שי

 

:mm_yeah:

תראה, בכל מקום יכול להשתבש משהו אבל אם אתה הולך לחשמלאי (באיזור התעשיה הקרוב למקום מגוריך) סביר להניח שבמקרה הכי גרוע אם ישתבש משהו אתה גם ככה באיזור תעשיה, כך שהמרחק בין החשמלאי הקרוב לרדיאטוריסט הקרוב הוא לא יותר מכמה מאות מטרים בד"כ.

מעבר לכך, לא הרבה יכול להשתבש....תביא איתך מים מזוקקים ותרכיז פאראפלו (או "מים כחולים" בפיאטית :mm_tongu:) ונגמר הסיפור.

 

בהצלחה :)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מצב שאני הולך ל"חשמלאי הקרוב".

 

לא מזמן הלכתי בגישה הזו להחליף שמן. את השמן היה לי, את הפילטר היה לי, אבל ליפט עוד אין לי. נכנסתי למוסך שנראה גדול יחסית ועושים שם הכל (יש שם מכונאות, חשמלאות, צמיגים, אגזוזים, שטיפה ומה לא). בזמן שהבחור החליף לי את השמן והפילטר (לקח לסתום חצי שעה...), ראיתי איך מבצעים דיאגנוזה של מחשב מנוע גמור בקליאו (לפי הריח, מה חשבתם?) ואיך מגלים למה דייהו לאנוס לא מניעה (חוטי ההצתה לא היו מחוברים עד הסוף, אבל עד שגילו את זה נתנו סטרטר רבע שעה רצוף תוך כדי לחיצת פול גז).

 

אין לי שום בעיה לנסוע גם חצי שעה למקום מקצועי שאפשר לסמוך עליו. יש לך המלצות?

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מצב שאני הולך ל"חשמלאי הקרוב".

 

לא מזמן הלכתי בגישה הזו להחליף שמן. את השמן היה לי, את הפילטר היה לי, אבל ליפט עוד אין לי. נכנסתי למוסך שנראה גדול יחסית ועושים שם הכל (יש שם מכונאות, חשמלאות, צמיגים, אגזוזים, שטיפה ומה לא). בזמן שהבחור החליף לי את השמן והפילטר (לקח לסתום חצי שעה...), ראיתי איך מבצעים דיאגנוזה של מחשב מנוע גמור בקליאו (לפי הריח, מה חשבתם?) ואיך מגלים למה דייהו לאנוס לא מניעה (חוטי ההצתה לא היו מחוברים עד הסוף, אבל עד שגילו את זה נתנו סטרטר רבע שעה רצוף תוך כדי לחיצת פול גז).

 

אין לי שום בעיה לנסוע גם חצי שעה למקום מקצועי שאפשר לסמוך עליו. יש לך המלצות?

 

שי

 

שי, אל תיקח כל דבר כל כך קשה... כוונתי היתה שהסיכויים שתתקע במשהו בעייתי אצל החשמלאי יהיו פתירים בקלות _יחסית_ אצל רדיאטוריסט - וקיים הסיכוי שתוכל למצוא מקום קרוב (וטוב) באיזור הקרוב למקום מגוריך.

 

לשמחתי, אין לי המלצות בנוגע לחשמלאים או רדיאטורטיסטים...

אני מקווה שמישהו מחברי הפורום יוכל להמליץ על מקום אמין ונוח.

 

האם יצא לך לבדוק היכן בדיוק ממוקם החיישן ? האם יש גישה לפירוק ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העפתי היום מבט על העסק. אם אני מזהה נכון, יוצאת מהרדיאטור מעין פיה (כמו פיית משפך-כאשר הרדיאטור הוא המשפך עצמו) עליה מותקן איזשהו חיישן. כנראה זה זה.

 

הגישה דווקא די סבירה, אך מלמטה, לא מלמעלה.

 

אני שוקל להכניס את האוטו לאיזשהו מורשה פיאט-לנצ'יה (המליצו כאן על איטליאנו). אני מניח ששם הסיכוי ליפול קטן יותר ולחשמלאי יהיה חיישן אוניברסלי.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז היום הלכתי לבקר ב"איטליאנו".

 

הבעלים של המוסך, בחור בשם ויקטור, ידע מה הבעיה עוד לפני שאמרתי לו (התחלתי להגיד: "יש לי בעיה, אבל אם אני מסתכל בשעונים" ואז הוא אמר: "מתחמם לך האוטו בסרק!").

 

הוא טוען שהנושא הזה הוא בעיה בכל התמות באשר הן והוא מצא לכך פתרון: כיום, חיישן הטמפ' ממוקם באמצע הגובה של הרדיאטור בצד של משאבת המים (הטרמוסטט בצד שני). הוא טוען שמיקום החיישן שגוי ואינו משקף את הטמפ' האמיתית של המנוע וזו הסיבה שהמאווררים אינם נכנסים לפעולה בזמן. הפתרון שלו הוא מיקום מחדש של החיישן (כמדומני על הצינור שמוביל מהמנוע לרדיאטור). לדבריו, החלפת חיישן הטמפ' לא תפתור את הבעיה ואין סבירות שהוא מקולקל (הוא אומר שעד היום הוא החליף רק אחד כזה). גם הוא אומר שהרדיאטור כנראה תקין ועובדה היא שהאוטו לא מתחמם בנסיעה עם מזגן או בכביש פתוח.

 

עבור השינוי הוא דורש כ-300 ש"ח לפני מע"מ.

 

מצד אחד, הבחור נראה מקצועי ומבין עניין. הוא טוען שהוא ביצע את השינוי לעשרות מכוניות וזה פתר את הבעייה (ולא זרקו אותו מרשת השירות לאחר מכן :wink: ).

 

מצד שני, אני מאמין שמהנדסי לנצ'יה יודעים לתכנן רדיאטור כמו שצריך...

 

מה דעתכם? ללכת על זה?

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7839 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...