Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט- VW type2 קמפר Riviera 1978


asafk
שימו לב! השרשור הזה בן 4431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא עדכנתי, אבל התקדמתי.

כאמור כמה תגובת למעלה, זה התחיל בזה שלקראת החזרה לכביש רציתי לבדוק שכל מערכת החשמל עובדת- תאורה, צופר, דברים כאלו - מה שבודקים בטסט.

אז זה התחיל בזה שמצאתי שלא הכל עובד. קצת חפרתי במערכת, התחלתי לפרק את הלוח שעונים...

אבל הרצפה מלוכלכת, ולא נוח לעבוד... נו, דבר אחד הוביל לאחר, ותוך מעט מאוד זמן מצאתי את עצמי עם דשבורד מפורק, שטיחים בחוץ, מושבים בחוץ, רצפה שטופה, כל הפלסטיקים נקיים...

אז קודם כל - מפתיע עד כמה הכל במצב מצויין. הדשבורד כמו חדש, בלי סדק או קרע. ממש כאב לי להגדיל את החור של הרדיו בשביל רדיו מודרני.

הפנסים עצמם דרשו ליטוש של המגעים, ניקוי אינטנסיבי בכמה מקומות, והרכבה של פלסטיקים שנפלו במהלך השנים.

בסופו של סוף השבוע הכל מותקן חזרה במקום, נקי ומסודר, כולל הרדיו החדש, קופסת בלוטות', המסך של המצלמת רוורס, ובעיקר (וחשוב מכל) - כל הפנסים עובדים, וכל החשמל חזר למצב מקורי לחלוטין.

בגלל שהכל כל כך מקורי, נראה לי לא לעניין להרכיב את השעונים הנוספים שתיכננתי מתחת, מעל, או לייד לוח השעונים המקורי. אז אני אנצל את החור שבו תכננתי להרכיב את המד-טורים וארכיב בו משהו אחר כתחליף לשעוני הטמפרטורה והלחץ לשמן שתכננתי להתקין בחוץ. יש הפתעה בדרך...

 

חוץ מזה סוף סוף קניתי את הקפיץ שמחזיק את המכסה מנוע, משומש, והרכבתי. יופי יופי.

 

 

אסף.

camper dash  1.JPG

camper dash  2.JPG

camper dash  3.JPG

camper dash  4.JPG

camper dash  5.JPG

camper dash  6.JPG

camper dash  7.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 439
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חבילה הגיעה היום בדואר. חיכיתי לה כדי להחזיר את השטיח לרצפה. במה מדובר?

אתן מכירים את ההרגשה כשמעבירים הילוכים כאילו מדובר בערבוב פודינג? אם כן, כנראה שאתם נוהגים באוטו עם גיר שנמצא שני מטר מאחוריכם, והבושינגים של המוט שמוביל מהידית הילוכים לגיר גמורים. justkampers האנגלים התחילו לייצר בזמן האחרון קיט בושינגים מפלסטיק, המיועדים לפתור בדיוק את הבעיה הזו. הזמנתי את הקיט דווקא מארה"ב (יותר זול), ויחד איתו גם קיט קוויק-שיפט, שאני חושב שנחוץ. חוץ מזה קניתי לפני כמה זמן את הגומיה של החיבור לגיר עצמו, ואת הגרמושקות של ידית ההילוכים ושל המוט. אני מקווה שככה אני אפתור במכה אחת את התחושה המעורפלת (פודינג, זוכרים? ) של ידית ההילוכים, ואז אני אוכל להחזיר את השטיח...

 

אסף.

shifter things 1.JPG

shifter things 2.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אז מה היה לנו היום?

אמרתי שתהיה הפתעה בחור הפנוי שייועד למד טורים? אז ההפתעה הגיעה בדואר מחנות של חלקים למטוסים. כן כן, אם אתם רוצים מדידה מדוייקת של משהו, כדאי לחפש בחנות של מטוסים. במחיר של שעון VDO בודד, קניתי מכשיר תצוגה דיגיטלי של MGL, שיודע להציג נתוני לחץ וטמפרטורה בו בזמן משני חיישנים שונים. הוא נכנס בול בחור הריק, וככה לא צריך לאלתר מקומות לשעונים נוספים מחוץ ללוח. קצת עבודת דרמל, מקדחת עמוד ומשחזת שולחנית, ולפניכם פלטה מתאמת, לתוכה נכנס ה"מד" להתקנת נסיון לפני החיווט, ואז חיווטתי אותו והוא מוכן להתקנה.

 

ניצלתי את היום גם לטיפול בענייני העברת ההילוכים המעורפלים. קודם כל מזלג השילוב שעל הגיר עצמו- החדש קצת רחב יותר מהמקורי, מה שיוצר חופש מסויים בין המוט לבינו. חופש זה לא טוב. החדש גם עשוי מחומר דק יותר במעט - 1.6 מ"מ במקום 1.8 מ"מ המקורי. בתמונות לא רואים כי הן אחרי שיישרתי את הישן, אבל הוא היה ממש עקום - וזה אומר שדווקא לא כדאי לוותר על העובי. חשבתי להשתמש בבוקסות האדומות בתוך ה"כלוב" הישן אחרי יישור וצביעה, אבל אז ראיתי שהציר שלו מסתובב חופשי - וזה ממש לא טוב, וגם מסביר את החופש המוגזם בהעברת ההילוכים. אז השתמשתי בחלק החדש כולו, וגם החלפתי את הבושינג הקדמי של מוט ההילוכים. "החלפתי" זה קצת מפרגן לעובדה שבושינג כזה לא היה קיים כלל...

מעבר לכך ניסיתי להרכיב את הקוויק שיפט. החלק לא מתאים, כך התברר, לפלטת העצירה עם הבליטות בצדדים, אלא רק לפלטה מהסוג הישן בלי הבליטות. לא נורא, קצת דרמל, קצת משחזת שולחנית... הייתי כבר בשוונג. וזה מתאים. אבל אחרי שהרכבתי הכל נטרפתי מהנסיונות החוזרים לכוון את הידית - ופירקתי את הקוויקשיפט. אז המהלך ארוך, אבל לפחות אפשר לכוון את הידית.

 

ויש לי עוד איזה גרמלין חשמלי שצריך לצוד - חסר 0 לחלק מלוח השעונים. התחלתי לאתר את הבעיה לפי הספר, אבל לא הספקתי. בפעם הבאה.

 

בצד המנוע, מצאתי עוד נקודה ממנה המנוע מושך אוויר, אז עכשיו הוא עובד ממש יפה, אבל לדעתי עדיין יש "משהו", כנראה עוד צינור סדוק או עניין כזה. מנגן יפה והוואקום טוב, אבל באוזן שלי משהו מפריע. לאט לאט נמצא הכל.

 

אסף.

camper qs mgl 001.jpg

camper qs mgl 002.jpg

camper qs mgl 003.jpg

camper qs mgl 004.jpg

camper qs mgl 005.jpg

camper qs mgl 006.jpg

camper qs mgl 007.jpg

camper qs mgl 008.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

אסף,

 

מה אתה חושב על התמונה הבאה? (מצולם בבריטניה)

 

bugjam800.jpg

 

כל הפרטים כאן:

 

http://www.bugjam.co.uk/index.php

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף,

 

מה אתה חושב על התמונה הבאה? (מצולם בבריטניה)

 

 

 

כל הפרטים כאן:

 

http://www.bugjam.co.uk/index.php

 

 

:roll::roll::cry::cry::cry:

איפה אנחנו ואיפה הם...

 

השוק באנגליה מטורף לחלוטין. אולי "מוטרף" יותר מתאים מ"מטורף". המחירים מתחילים ב 10000 פאונד לBUS במצב "ככה ככה", ומגיעים לסכומים לא הגיוניים. עשיתי חשבון עם מישהו ששיפץ לא מזמן קמפר למצב לא רע (לא מצב תצוגה) והגענו להשקעה של יותר מ 20 אלף פאונד. והוא לא במצב תצוגה. סטטיסטיקה ששמעתי לפני שנה היא שבכל חודש נכנסים לUK בערך 100 BUSים ישנים, מכל השנים. בעיקר מארה"ב אבל גם מאירופה (בעיקר גרמניה והולנד משום מה). זה התמתן משמעותית בחודשים האחרונים. נכון, כל התרבות של רכבי האספנות מפותחת באנגליה, אבל שוק הCAMPERים פשוט מוטרף. הייתי באירוע אחד בערך בגודל של BUGJAM לפני קצת יותר משנה, והייתי בשוׁק.

 

בי-ם יש אחד יפה ומקורי בעבר פירסמנו תמונה שלו במפגש י-ם שווה הצצה - רן

אני גם מבטיח באופן רשמי ביקור במפגש ירושלים במסגרת "סיבוב הופעות" שאני מתכנן לתחילת החורף.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אני חייב לכם עדכונים. ויש הרבה.

קודם כל, האגזוז. כזכור, במקור רציתי לשנות את תצורת האגזוז ולהפוך את סעפות הפליטה, וכך גם הרכבתי את הסעפות. בסופו של יום החלטתי להרכיב את האגזוז בתצורה המקורית, קניתי מRAMP אגזוז ת'נדרבירד אמריקאי שהוא הדרס מאחורי מחליפי החום ועוד דוד. האגזוז הגיע עם שלושה אטמים משולשים - אבל שלושתם גדולים, בגודל של האטם הבודד שצריך בין ההדרס לדוד. בלי קשר הייתי צריך עוד אטמים משולשים קטנים, בשביל חיבור סעפות הפליטה ומחליפי החום, היו לי רק שני אטמים ממתכת, שקניתי בארה"ב, והייתי צריך עוד ארבעה מאסבסט. חיפשתי בחנויות אטמים, ובכולם קיבלתי תשובה שלילית והמלצה ללכת לייצר אטמים במיוחד. כשהראיתי את האטם לחבר מהעבודה הוא הסתכל, חשב, ואמר "פרגסון 35, מנוע פרקינס, לך למשולם חלקי חילוף לטרקטורים". אז הלכתי למשולם, ותוך חצי דקה בערך, אחרי ששאלו אותי כמה אני צריך ואם מתכתיים או מאסבסט הייתי בדרך החוצה. מתברר שצריך לדעת איפה לקנות.

אז בסופו של דבר הרכבתי את האגזוז, לא לפני שניקיתי וצבעתי את מחליפי החום שהיו במצב מזעזע, בשביל זה הייתי צריך להפריד בין חלקי מערכת האגזוז הישן, בעזרת החבר ארבע וחצי שבא לעזרתי, וקצת עבודה עם אזמל.

פרט לכך, צד ימין אחורי כמעט מוכן לטסט. החלפתי את הצינור הגמיש של הבלם, החלפתי את משאבת הגלגל של הבלם, פירקתי והרכבתי מחדש את מערכת התוף. הפירוק היה קצת קשה כי מי שעשה רגולאז' בפעם הקודמת כנראה לא מבין כל כך טוב את העניין של כיוון בשני הצדדים, הברגה ימנית גם בצד שמאל, לא פשוט. יש שם מין בורג עם כוכב שמסובבים ודוחף את החלק התחתון של הרפידה, ואחד מהכוכבם היה בפנים עד הסוף, כשהשני בחוץ עד הסוף, כך שרק רפידה אחת השתתפה בבלימה. כנראה הרכב לא נסע ככה יותר מדי, כי הרפידות שתיהן במצב טוב מאוד. בכל מקרה ניקיתי את המקום, והרכבתי הכל חזרה, עם גריז נחושת בין החלקים הנעים כולל הקצוות של הרפידות והברגים של הרגולז'.

עדיין בצד ימין אחורי הבורג של הבולם בצד השלדה לא יוצא. אילתרנו משהו, שדורש עוד כמה שעות עבודה. כדי שתבינו כמה הבורג עיקש, ריתוך שלו לשלדה נשבר, וגם ריתוך מוט לאום נשבר.

לפני כמה שבועות כשהרכבתי את הציריות, ראיתי שברגי האלן הלא מקוריים לא יעמדו במומנט ההידוק שצריך. חיפשתי ומצאתי ברגים מקוריים משומשים, שהגיעו יחד עם הציריות שנעם פירק מהטרסנפורטר של אלי בשביל הבאחה. הברגים הם עם כוכב של 12 פינות, ולא אלן. על הכוכב אפשר להפעיל מומנט גדול. ניצלתי את זה שבצד ימין האוטו על בוקים והגלגל מפורק, החלפתי את כל הברגים של הציריות בברגי כוכב.

יש לי עוד נזילת שמן מהאטם של מכסה שסתומים צד ימין. מעצבן, וייפתר איכשהו. אומרים לי שהמקורי עובד טוב, אם רק מרכיבים אותו כשהאטם נקי והראש יבש. ננסה שוב.

זהו להפעם...

 

אסף.

קמפר 1.JPG

קמפר 2.JPG

קמפר 3.JPG

קמפר 4.JPG

קמפר 5.JPG

קמפר 6.JPG

קמפר 7.JPG

קמפר 8.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד תמונות - התוף מורכב, נזילה מאטם מכסה שסתומים ימין, הבורג של הבולם העיקש.

 

אסף.

קמפר 9.JPG

קמפר 10.JPG

קמפר 12.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן , טוב לראות עידכונים

 

שתי שאלות לדבי הבורג הסורר.

עד כמה קשה להשיג כזה חדש ?

נגיד שכן מצליחים לפתוח בורג כזה , ההתעללות שהוא עובר בפתיחה ( חימום האום בריתוך, לחצים גבוהים מאוד בנסיונות פתיחה , ואין ספור קללות ) לא יכולים לפגוע בעמידות שלו אחר כך ?

 

בקיצור , לא יותר פשוט להביא בורג חדש מתאים ודיסק ?

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אחליף את הבורג. הבעיה היא להוציא את הישן. האום היה במקור מרותך לשלדה, והגישה אליו מוגבלת מאוד. צמוד אל האום, מאחוריו, קורת שלדה. זה אומר שלחתוך את ראש הבורג לא יעזור, כי אין לאן להפיל אותו בפנים. צריך לחתוך את הבורג צמוד לאום, ולשם אי אפשר להיכנס עם דיסק, בקושי עם משורית, וזה כרגע הפתרון שאנחנו עובדים עליו, משורית שבורה בצד ההוא, ופטיש אוויר מסובב את הבורג מהצד הזה. שעה של עבודה, התקדמנו כמה מילימטרים...

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד אפשרות זה לשיף עם שופין את האום מהצד שלו עד שחלק מההברגה נחשפת , ואז אתה מפחית את ההתנגדות בין הבורג לאום .

זה לוקח זמן , ומפתח שריר....

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה. נתת לי רעיון. אני אנסה להכניס שופין, אולי יש מקום.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוט גמיש של דרמל... איך זה נראה? יש לי דרמל, לא מכיר מוט גמיש, אולי זו התוספת הבאה?

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...