Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי שיפוץ מנוע והרצה ברכב מרוץ


NadavRally
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6639 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

כפי שלרובכם בטח ידוע, אני נוהג ב106XSI מוכנה למרוצים.

לצערי עקב עבודה מאומצת :twisted: הלך מנוע:cry: :cry: :cry:

מה זאת אומרת הלך?

קומפרסיה 125 פחות או יותר אחידה בכל הצילנדרים.

בריחה של 25% של לחץ הפוך פחות או יותר אחיד בכל הצילנדרים.

 

לאחר התיעצויות רבות הוחלט על אוברול מלא ויסודי, כולל חריטת בלוק מנוע (צילנדרים) אם צריך,שיפוץ ראש מנוע מובילי שסתומים רינגים מיסבי מנוע בקיצור כל כל כל מה שצריך!

 

נאמר לי כי הרצה לאחר עבודה שכזו צריכה להעשות על גבי 1500 ק"מ. הבעייה היא שבשנה טובה הרכב עובר 1000 קמ'.

הציעו לי לעשות הרצה על הליפט, אך זה נראה לי מעט בעייתי מכמה סיבות:

1. בזמן ההרצה רצויי לא לחמם את המנוע יותר מדי (לא נראה לי בעייתי מדי)

2. רצויי לתת למנוע להתחמם ולהתקרר מהלך ה1500 ק"מ, לא נראה לי בעייתי מדי רק צומת לב של המוסך.

3. רצויי בכל זאת לאמץ מעט את המנוע, משמע לא להסיע אותו על ריק באוויר בניוטרל, איך אפשר לעשות זאת?

4. רצויי לא לשמור על סל"ד גבוהה אלא להעביר הילוכים ולשחק עם הסל"ד בתחום הרצויי.

 

אני מחפש עצות יעילות ומועילות בנושא זה... אני אודה מאוד לכל בעלי המקצוע והנסיון שיוכלו לכתוב פה ולייעץ לי!

 

בתודה מראש

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הגדרת במדויק מה צריך לעשות למנוע רכב שבהרצה.

 

כל שנותר לך להחליט על נסיעת נופש לאילת שבמהלכה תסיים את ההרצה.

אין מה לעשות - בעניין הזה אין קיצורי דרך.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה עושים רוכבים עם אופנועי שטח? מוציאים את האופנוע לשטח, ונותנים לו בראש. ממילא לא מדובר בכלים שמצפים מהם לעשות עד השיפוץ הבא את אותו קילומטראז שעובר רכב נורמלי. כנ"ל גם אתה. אתה לא בונה על כך שהמנוע ישרוד 200K ק"מ (200 שנה בקצב שלך? ) .

 

ככה לפחות אני עשיתי עם אופנועי השטח שלי לאחר ששיפצתי בהם מנועים. לא היו תופעות רעות נלוות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכבים מיצרן רכב מגיעים ללקוח יד 1 לאחר הרצה ,על ציוד שהמנוע כלל לא ברכב,

ואף רכב מיצרן לא מחויב בהרצה.

בברכה ניצן

 

ניצן - בעניין הזה אתה טועה. אשתי ואני כבר הספקנו לרכוש במשך השנים כ- 10 מכוניות חדשות (האחרונה עלתה על הכביש ב- 9/06). בכל ספר רכב ראיתי את ההמלצות הבאות:

לא לאמץ מנוע, לא להגזים בסל"ד, לא להעמיס את הרכב, לנהוג במהירות משתנה ולא ללחוץ על דוושת הגז בצורה חדה ועד לסוף המהלך.

נכון שלפני ההמלצות כתוב שהפתוח המודרני בלה- בלה- בלה הביא לכך שאין יותר צורך בהרצה אבל - אים זו לא הרצה אז מה זז הרצה ?

 

נ.ב. בתגובתי הקודמת לא הבאתי בחשבון שלרכב הנדון אין רישוי כביש - SORRY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה הרכב לא הגיוני לנסיעה על הכביש?

אם לא בטירוף, אז אולי כדאי לבקש ממישהו שיש לו לוחיות "במבחן" לנסוע על האוטו לאילת וחזרה.

כמובן שיש לבדוק את הצדדים החוקיים של העניין (למשל: רק בעל הלוחיות רשאי לנהוג למיטב ידיעתי)

 

עוד אפשרות: אפשר להוציא אישור נסיעה זמני ל-48 שעות ממשרד הרישוי. (32 שקל) כמובן שצריך גם ביטוח חובה - לא יקר לשבוע, סדר גודל של 50 שקל.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין אפשרות לנסוע על הכביש! אולי עם טסט פלייט...

 

לנסוע לאילת זה לא בדיוק הרצה טובה כיוון שזה נסיעה אחת ללא עצירות ארוכות...

 

אולי נשלב בין הרצה על הליפט להרצה בשטח במהירות איטית...

אני מניח שאפשר להסתמך על זה שהמנוע לא מיועד ל200 אלף קמ'... אבל חבל,

 

בתודה נדב

 

שמחכה לעוד עצות

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחבר שלום

קודם כל הכבוד על ההשקעה ,חיפוש אחר השלמות יביא אותך לפודיום

לפני כעשרים שנה או יותר היו מריצים מנועים בדינמומטר (לכל אלה שלא היה בידם הזמן לנסיעות מנהלתיות )כאשר הרכב היה מסובב את דרך הסרן המניע את גלגלי הדינמומטר וממול היה מאוורר חשמלי גדול ,בדוק אם האפשרות עדיין קיימת במכוני הרישוי והבדיקה !

זכור ,בהרצה שמן מינרלי בלבד ,כאשר להתאמת הטבעות עליך להאיץ באיטיות ולעזוב את המצערת בין מ70 ל100 קמש ,ולמיסבים סלד ,קבוע כאשר את רוטינת המיסבים אתה עושה בתחילה

יגאל

אין להריץ מנוע על ליפט ,ללא עומס על המנוע ,מיותר ועלול לגרום נזק לציריות ולגיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על תגובתך!

האם אתה אומר שאני צריך לעשות 1.5K קמ' על דינמומטר???

מי יסכים לדבר כזה? מה ישאר מהדינמומטר בסוף היום!?!?

 

אתה אומר שקודם צריך להתאים את המסבים בעזרת סל"ד קבוע? ואח"כ את הרינגים ע"י האצה והאטה בעזרת המנוע?

 

בתודה

נדב

 

נ.ב. אי אפשר לעשות את החלק של המסבים על הליפט, לא בהילוך ? חישוב פשוט יכול לתת משך זמן שצריך להשאיר את הרכב על סל"ד מסויים.

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה מוכרת.

בין החבר'ה אצלנו הרוב פשוט הריצו את האוטו ביום-יומיים על מסלול, בנהיגה עם התחשבות כלפיי המנוע.

שים לב אגב להמלצה של יגאל שכן היא מצויינת - הרצה מבצעים עם שמן מינרלי, אח"כ תעבור לסינטטי.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחבר שלום

ההרצה לרכבים על גבי דינמומטר התבצעה על בסיס יומי עם רכבים הרבה פחות "אקזוטיים" כמו טנדרים 504 וגם כמה רכבי מרוץ בתקופת אשקלון,הדבר התבצע על בסיס יומי כאשר האוברול היה נפוץ הרבה יותר ובעלי המוסכים לא סמכו על נהגי הרכב וההרצה התבצעה במסגרת האוברול

ההרצה צריכה להתבצע תחת עומס התנגדות הרכב לתנאי הכביש ,המשקל, והרוח כאשר מיסבי גל הארכובה יהיו תחת עומס והרינגים כנל,ללא עומס החיכוך יהיה מינימלי ותהליך ההתאמה יהיה לקוי

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אפשר לשאול שוב, מדוע עושים הרצה עם שמן מינרלי?

 

ולגבי הדינמומטר,

מה נוסעים 15 שעות על הדינמו???

 

זה נראה לי לא הגיוני בעליל,מצטער...

 

בתודה מראש

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...