ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,546 נושאים בפורום הזה
-
- 0 תגובות
- 977 צפיות
שלום רציתי לדעת איך ה306 סופר סלון אוטומט בכללי איך היא מבחינת אמינות תיקונים ועוד תודה שי.
הודעה אחרונה מאת renault5, -
- 7 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום לזקני הפורום... היום הלכתי לראות איביזה GTI שנת 96. רציתי לציין כמה נקודות, ואשמח אם תגיבו מה הייתם עושים במקומי: 1. המוכר אמר בטלפון כי האוטו הוא יד 3. ברישיונות כתוב 03 בבעלים קודמים, כלומר יד רביעית. האם הייתם פוסלים בגלל זה? יצויין כי הבעלים איננו סוחר. 2. הכפתורים של הצופר (בהגה, ליד הכרית אויר) קצת בולטים החוצה... האם זה היה מעלה בדעתכם חשד גבי התעסקות עם הכרית? 3. במפתן הדלת יש סימון של כאילו חיבור שתי חתיכות (פס קטנטן). מה חיברו שם? 4. הבעלים טוען בתוקף שהרכב 1.8 עם 150 כ"ס. חלק מהחבר'ה כאן טענו ש-1.8 זה רק 115 כ"ס, אבל הרכב מרגיש הרבה יותר חזק מ-115 (נהגתי על מספיק רכבים כדי לדעת זאת). לסיכום: יצויין כי נהגתי ברכב, כיפי, בי…
הודעה אחרונה מאת aa123, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 26.6 אלף צפיות
למישהו יש ניסיון ? רכש רכב בלי מיסים דרך ביטוח לאומי ? יכול לפרט את התהליך כולו ? תודה לעונים.
הודעה אחרונה מאת Sefi, -
-
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אהלן. אחי חיפש רכב קטן ולא יקר שיוכל לשרת אותו בזמן שרותו הצבאי ואולי מעבר לכך. מצאנו דיהטסו שרייד יפה ועושה רושם ששמורה 1300 סמ"ק, ידנית מודל 1993, יד 2, נראית שמורה פנים וחוץ, אין דפיקות, בקיצור רכב נקי- וכנראה שניקח אותה לבדיקה במוסך של חבר משפחה. שתי שאלות לי אליכם. 1. מה מחירון הרכב הנ"ל? המוכר טוען ל 11,500 ש"חים. 2. למה כדאי לשים לב בבדיקה עצמה מעבר לבדיקה שגרתית? מהן נקודות התורפה של הרכב הזה מבחינה מכנית? תודה רבה מראש. -ארז-
הודעה אחרונה מאת אורן 16V, -
-
- אחראי פורום
- 25 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
חשבתי על רעיון טוב: שכל אחד מחברי הפורום ירשום איפה נמצאת "שדרת המכוניות למכירה"בעיר שלו.( מקום מסוים,והרחוב) ככה מי שרוצה לחפש רכב יוכל להגדיל את החיפוש שלו אפשר גם לרשום בנוסף על מכוניות "מיוחדות"שמוצעות שם למכירה אז אני יתחיל: "שדרת המכוניות למכירה" הכי מפורסמת בהרצליה היא ברחוב "בן -גוריון" מול "פיצה האט"! מבקש מההנהלה לחשוב על הרעיון ולהפוך אותו לדביק בפורום הזה רועי.
הודעה אחרונה מאת אורן 16V, -
-
- 8 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
היי אני יודע שדנו בנושא כבר הרבה בעבר, אבל לא ממש הצלחתי להחליט לפי הדיונים הקודמים על איזה אוטו ללכת. אני מחפש אוטו במחיר של עד 70,000. אני מתלבט בין מספר רכבים, כולם עם גיר ידני: גולף שנת 1.6 2000 (חלק טוענים שהיא עגלה ושהאחזקה יקרה למדי). פיז'ו 206 1600 שנת 2000 (שעליה טוענים שהיא לא אמינה ועושה כל הזמן בעיות). אופל טיגרה 1600 שנת 2000/99 (שמעתי שאין שוק לרכב הזה ושהחלקים נורא יקרים). פולו 16V שנת 2000 או פולו GTI שנת 2000/99 הציעו לי גם פונטו HGT שנת 2001 אבל שמעתי שהביצועים שלה טובים רק בכבישים ישרים, ז"א גרועה בסיבובים. אשמח ליעוץ מצדכם, מה עדיף, מה טוב ורע בכל אוטו ואיזה רכב הייתם עוד מציעים. דניאל
הודעה אחרונה מאת אייל, -
פג'ו 205 GTI
מאת shmul87s-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
יש לי שאלה קטנה , למה רשום GTI אם היא לא מודגשת??? עד כמה יהיה קל להשיג אוטו כזה במצב טוב??? ומה נקרא מצב טוב לאוטו כזה
הודעה אחרונה מאת אייל, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 902 צפיות
שלום אני מחפש טויוטה חדשה סביב 110,000 ש"ח למעט היאריס שהיא קטנה מדי,צפופה ותא מטען מאוד קטן. האם בשנת הדגם החדשה יהיו דגמים חדשים סביב סכום זה? שאלה נוספת, האם הסובארו הגרנד ליאונה (הדגם החדש יותר של שנות ה-90) היא מכונית מומלצת? מה עלות אחזקתה בערך? תודה עידו
הודעה אחרונה מאת אייל, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 10 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום לכם יש לי חבר שמתעניין בדייהו לאנוס שנת 98 99 י1500 סמ"ק דני והוא מעוניין לדעת כמה שיותר על הרכב לפני שהוא בודק אותו והוא גם נהג חדש ודרישותיו הם: 1) מהי צריכת הדלק של האוטו 2) האם החלקים שלה יקרים או לא 3) האם השילדה חזקה 4) כמה היא מבלה במוסך 5) כמה עולה הביטוח לאוטו 6) וגם דעה אישית שלכם על האוטו חשבוה מה אתם אומרים עליו
הודעה אחרונה מאת beresford, -
-
- 3 תגובות
- 967 צפיות
שלום שאלתי היא כזאת.. למה לרוב האימפרזות GT יש מיספר ידיים רב ומופרז? הרכב לא טוב עלויות גבוהות..?נימעס להם מימנו??
הודעה אחרונה מאת VW RaCiNg, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
לקחתי היום רנו סניק שנת 1999 2000 סמ"ק לבדיקה. האוטו עם 73 אלף ק"מ במצב חיצוני שמור ומאדם פרטי שפגשתי בביתו ועושה רושם של הגון למדי. אבל ..... בבדיקה אמרו לי שיש תיקון בקורה הרוחבית האחורית ושהחליפו את הדלת. הבודק אבל אמר שלא מדובר במשהו רציני אלא בתיקון קטן. אח"כ לקחתי את הרכב להערכה במוסך של רנו וגם שם אמר הפחח שמדובר בתיקון ממש מינורי שלא אמור אפילו להוריד את ערך הרכב ונעשה כנראה מטעמי אסתטיקה (על רקע פגיעה בדלת אחורית). חשוב לציין שהמוכר אמר לי כי אצל הבעלים הקודם עשו איזשהו תיקון גדול לדלת האחורית - אבל לא אמר לי שיש פגיעה בקורה ולדבריו לא ידע על כך. בנוסף דיברו בבדיקה על נזילות שמן חזקות מהמנוע ונזילת שמן מהגיר. עכשיו אני יודע שזה מריח רע - א…
הודעה אחרונה מאת נהג רגוע, -
-
שלום יש למישהו ניסיון עם הרכב? אם כן אני מעוניין לשאול אותו כמה שאלות בפרטי תודה
הודעה אחרונה מאת Yogev, -
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
דבר ראשון, רציתי לומר שיש כאן אחלה של פורום ומההיכרות הקצרה שלי איתו (כחודש וחצי) למדתי המון. אני חייל משוחרר (בן 21 וחצי) ואני רוצה לקנות כנראה או שרייד או פונטו (מודל 95/6). כרגע מזומן הוא לא הצד החזק שלי בדיוק. יש לי מספר שאלות אליכם: 1. באיזה ביטוח אני יכול לבטח את הרכב וכמה זה יכול לעלות לי? 2. במידה ואני אחליט לקנות את השרייד, יכול להיות שאני אעדיף אוטומט. האם בשנתון הזה יש הרבה בעיות עם אוטומט? והאם זה יצרוך דלק בכמות הרבה יותר רצינית מאשר הידני? (בהתחשב בעובדה שהרכב הולך לשמש רק ביציאות של שישי או באמצע השבוע לנסיעות קצרות) 3. טסטים וכל שאר הדברים שמסביב (אני לא בדיוק יודע מה "יש מסביב" אז אני אודה לכם אם תפרטו. אני ממש בור…
הודעה אחרונה מאת Tzvika-Pick, -
-
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום לכולם. אבא שלי שוקל את האפשרות להחליף את המאזדה 6 שברשותו שקרבה ל-3 שנים של פעילות. הכיוון שלו הוא ה-6 פרימיום המאובזרת יותר או ה-B4 החדשה. הרכב משמש רוב הזמן את אמי בדרכה לעבודה ולכן גודל המכונית לא משחק תפקיד (אבא שלי פשוט נעול על סגמנט המנהלים) אני חותר לכיוון האלפא 147..משומשת.. אני יודע מרשמים שונים שהשוק של הרכב קשה, וקשה למכור אותו קרוב למחירון. עוד שמעתי שמוסכים רבים של פיאט בארץ לא יודעים לטפל ברכב כראוי... כנ"ל לגבי חלפים מקוריים במחסור תמידי במלאי.. תיבת הסלספיד לא באה בחשבון (אני לא התחברתי אליה בנסיעה ב-156) אלא אוטומטית בלבד (יש חיה כזאת ב-147)? מישהו יכול לתת דעה על הרכב ולהתייחס לדברים שרשמתי (לא מנסיון אישי שלי) ?? כמו-כן גם …
הודעה אחרונה מאת zvih, -
-
- 1 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
האם כדאי לחכות עד אחרי החג או שזה לא קריטי ?
הודעה אחרונה מאת volvo 240, -
-
- אחראי פורום
- 25 תגובות
- 4.2 אלף צפיות
הורים של חבר שלי רכשו את הג'יפ הנ"ל ביבוא אישי, הרכב מדהים , עזבו שהוא חזק מאוד יחסית לג'יפ (עומד יפה עם הקליאו שלי) הרכב פשוט מאוד מאוד קונספטי. מה זאת אומרת שאני אומר קונספטי , ז"א שהג'יפ נראה כאילו הוא לקוח מתצוגה של רכבים עתידיים. מאוד חללי, מאוד מרשים , מנופח מאוד ובעל חזית מרשימה. הרכב עצמו מאובזר בצורה מאוד מכובדת ונאה, מה רק שהכל קצת יותר מידי מרובע וסימטרי, ואיכות ההרכבה והחומרים לא מדהימה יחסית. ההגה קטן יחסית וספורטיבי ביותר. כרגע אין לי עדיין התרשמות נהיגה על הרכב הזה, אבל שנסעתי בו עם חבר שלי , התרשמתי לטובה, יציבות גבוהה , וכוח שלא מפסיק לבוא. למרות שהוא מוצהר 6.2 מ 0-100 , לפי הניסיון שביצעו עם הקליאו שלי מול הג'יפ הוא לא עמד במבחן בכלל..…
הודעה אחרונה מאת K-f-i-r, -
-
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום רב! כידוע חבר מחפש פיאט אונו, במהלך חיפושיו נתקל חברי במספר גדול של אונו אשר בעלי הזרקה, חלונות חשמליים קדמיים ,נעילה מרכזית. כולם כאחד רצו הרבה מעל המחירון,וכולם אמרו שזה המחיר של הרכב עם ההזרקה. כאשר חברי אמר להם שזה לא המחירון וזה הרבה מעל המחירון ענו לו:תברר אצל סוכן הביטוח לגביי מחירון של אונו בעלת הזרקה. ולשאלתי: מדוע במחירון הרכב הרגיל ,לא מצוין הדגם המסוים הזה, והאם הוא מומלץ בכלל? חג שמח לירון
הודעה אחרונה מאת רפי לין, -
- 11 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום.. חברה טובה שלי מתכוונת למכור את הסובארו סטיישן שלה(93) ולקנות משהו חדש יותר. דרוש לה שטח איחסון דיי גדול,לא פחות ממה שיש בסובארו או 5 דלתות בעל יכולת איחסון ענקית. חשבתי להציא כהתחלה לחפש את הלאנטרה או הבאלנו סטיישן בגלל המחיר הנמוך והמודל החדש יחסי. הסכום שהיא מוכנה להוציא רק על הרכב עומד כרגע על 50,000 שקלים. אשמח לעוד הצעות.. וחג שמח פלויד.
הודעה אחרונה מאת zx12r, -
- 11 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
מבחינת הכל מה דעתכם? והאם מנוע 1.8 אוטו' יהיה חלש בשביל האוטו הזה והוא ישתה לי דלק? תודה.
הודעה אחרונה מאת cocAIn, -
- 2 תגובות
- 4.1 אלף צפיות
שלום, היתענייתי לאחרונה בדגם של טויוטה ראב 4 קצר הצורה הישנה,אני ממש מעוניין ברכב רוצה לדעת אם הוא אכן מתאים לדרישות שלי: * אני מעונייין בגיפ עם יכולות כביש מהנות מכוון שאני לא מעוניין בגיפ לצורך שטח כדומה. * גיפ נוח,מהנה,זריז. *רוב הנסיעות יהיו בדרכים עירונית . בגדול רציתי לדעת על בעיות נפוצות בדגם הנ"ל בעיות אמינות(למרות שזה טויוטה) דברים שחשוב לדעת עליו,המלצות של אנשים יתרונות או חסרונות. *האם קשה למצוא כאלה במצב מצויין? * מה השנתון הכי גבוה לצורה הישנה? תודה רבה לכל העונים, יניב
הודעה אחרונה מאת yaniv69, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
מבין שני הרכבים הללו בגירסתם הידנית, לאחר שפסלתי את האפשרויות האחרות בעיקר עקב עלויות אחזקה ומחיר יחסית לתמורה (אוקטביה, פאסאט, בורה, גולף, פולו וכ'ו), אילו מבין השתיים אמינה יותר, חסכונית יותר, מהנה יותר לנהיגה, וזולה יותר לאחזקה? מי עדיפה, אם בכלל, בשוק המשומשות? איזו מהן תשרוד טוב יותר לאורך זמן? אני צריך רכב שישרת אותי שנים רבות. תודה.
הודעה אחרונה מאת roee, -
-
- 1 תגובות
- 4.7 אלף צפיות
מה הליך הרכישה מעולה חדש: תשלום לשחרור ממכס? האם קודם צריך לשלם למכס, או חייב לעשות העברת בעלות? תודה מראש אילן
הודעה אחרונה מאת Ran157, -
-
- אחראי פורום
- 19 תגובות
- 8.2 אלף צפיות
מנוע 1300, אוטומטית, יד ראשונה עם 35,000 ק"מ. רוצים עליה 47,000 - כשאנחנו מנסים להוריד את המחיר.. כדאי או להמשיך לחפש שרייד (האמת שכבר נימאס מהחיפושים, אני פשוט לא מוצאת אחת כזו ראשונה ואוטומטית באיזור שנות ה- 2000) אני צריכה אוטו אמין ושייסע ולא יילך (כלומר משהו שנוסע מעל 90 קמ"ש) רוב הזמן לא יהיו באוטו יותר מ- 2 נוסעים. תודה!
הודעה אחרונה מאת מסטיק, -
-
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
שלום לכולם... אחרי שיחה לא קצרה עם אבי ואחרי פוקס שקרה בעיתון החלטנו ללכת להתרשם מהאלפא.. שנת 96 יד 1 112000 ק"מ!! משהו שווה עכשיו מה אתם אומרים על האוטו? ביצועים,אחזקה,אמינות,דלק וכו'... חייב תשובה כמה שיותר מהר... בקשה ח"ד מקצועיות בלבד ולא כאלה ששמעו מהאבא של החבר.. תודה רבה! מתן
הודעה אחרונה מאת מתן נחום, -
-
- 1 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום, ברצוני לרכוש רכב יפני משומש וברצוני לקבל המלצות על מכוני בדיקה ישרים וקפדניים שבודקים עד הפרטים הכי קטנים שאפשר...באזור המרכז ... תודה
הודעה אחרונה מאת Guy, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
הי, הציעו לי באוטו סנטר יונדאי גטס GLF (הפחות מאובזרת) אוטו' 2004. המחירון 74K, המחירון מהשכרה (פחות 12%) 65K. הם מציעים לי ב63K (פחות 15%). כעיקרון אני מרוצה מהדגם עצמו. אך האם העסקה כדאית? או אולי צריך לצפות להנחה גבוהה יותר, בהתחשב בכמות הגטס בשוק?
הודעה אחרונה מאת gibsonlp, -
-
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
ברשותי רנו קליו 1400, ידני, שנת 2002. אני מתכוון למכור אותו ולקנות רכב חדש. דרישות: רכב בסגנון של רנו שיש לי כרגע. חשבתי לקנות עוד רנו קליו חדשה, אבל רציתי לדעת איזו אופציות נוספות פתוחות. התקציב הוא עד 110K והרכב ישמש 2 אנשים לנסיעות עירונית. התלבטות נוספת היא האם לקנות ידני/אוטומט. כאשר נטיה היא ידני, הבעיה זה למכור אותו אח"כ. ושאלה נוספת האם כדאי לעשות טרייד אין. מצד אחד זה חוסך המון כאב ראש, מצד שני הם רוצים להוריד על רכב ישן 15% מחירון וזה לפי דעתי מוגזם (הרכב ברשותי ללא תאונות, יד ראשונה וקילומטרז' נמוך)
הודעה אחרונה מאת sronis, -
הפוקוס החדשה
מאת DJO- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
אהלן, עומדים להחליף לנו את הפוקוס בפוקוס החדשה (קוראים לזה פוקוס 2?) (מודל 2006) מתי שהיא תגיע - עוד מספר שבועות. חיפשתי פרטים אבל לא מצאתי יותר מידי, גם לא תמונות. האם יש כבר מבחן עליה? האם היא שומרת על ההתנהגות המצויינת של הפוקוס המקורית? שאלה נוספת, אני שוקל לבקש את גרסאת ההאצ'בק, האם יש למישהו תמונה? התמונה שהצלחתי למצוא היא רק של האצ'בק 2 דלתות.
הודעה אחרונה מאת XENON, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 15 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
שלום קודם כל זאת ההודעה הראשונה שלי, אז אני חייב לציין שזה פורום מאוד מקצועי והידע של חלק מהאנשים מדהים אותי כל פעם מחדש. יש ברשותי תקציב של 35K לרכב, הייתי מעוניין ברכב גדול ומרווח שיספק הנאה מנהיגה ובצועים טובים. 2 הרכבים האלו עלו לי לראש, ערכתי עליהם חיפוש בפורום הזה וממה שהבנתי הם די מתאימים לי. הייתי מעוניין לדעת מה מבינייהם עדיף מבחינת אמינות (אני יודע שהם לא מצטיינים בזה, אבל מה עדיף), בטיחות, אבזור, ביצועים וכו'.
הודעה אחרונה מאת רנזי, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 4.3 אלף צפיות
כמו שחלקכם אולי יודעים אני מחפש רכב סופר מיני שהוא בראש ובראשונה אמין וזול לאחזקה ואח"כ כל השאר... כל הצרפתיות ישר נופלות מהרשימה (206,קליאוB) בגלל האמינות, הארופאיות נופלות גם כן (פולו למשל) בגלל האחזקה, נשארו רק היפניות או ליתר דיוק היפנית היחידה בקטגוריית הסופר מיני שעונה לדרישות - טויוטה יאריס. עד אתמול הייתי בטוח שהיא היפנית היחידה ברשימה, עד שגיליתי שהסוזוקי איגניס היא אופצייה... השאלה שלי היא לא איזה מכונית טובה יותר, כי ברור שהיאריס תזכה, אלא איזה מכונית טובה יותר ביחס של עלות\תועלת(ההשוואה היא בין יאריס 2000 1.3 לבין איגניס 2001 1.3). משום מה ערכתי חיפוש בפורומים רבים ולא מצאתי שום מידע על הרכב הזה... הנה כמה שאלות ספציפיות שיעזרו לי להחליט: 1.האם יש…
הודעה אחרונה מאת חן פרחי, -
-
מי מחובר 4 משתמשים רשומים, 1 אנונימיים, 203 אורחים (הצג רשימה מלאה)
