Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טורבו /מגדש על - כן או לא ?


דובי מילר
שימו לב! השרשור הזה בן 6699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערכתי חיפוש קטן מלבד הקישורים שצירפת.. משעשע שכל הסופרצ'ארג'רים שראיתי הם בדיוק אותו המגדש שמראש תחושת הבטן שלי אמרה לי שיהיה נכון, אותו ה-M45 שדיברתי עליו לפני כמה הודעות :-)..

 

לפי המראה של פרוייקטים שונים, נראה כאילו הסופרצ'ארג'ר יהיה דווקא זה שיישרת את מטרתך בצורה הטובה יותר, נראה כאילו יהיה הרבה יותר קל להתקין אותו, תגובת הדוושה שלו בלי ספק תהיה הרבה יותר טובה - הוא יושב ממש באמצע סעפת היניקה!

את מערכת הפליטה תוכל לשפר בלי קשר ולעלות בכמות הסוסים.

את הסופרצ'ארג'ר הנ"ל גם ניתן להשיג מכמה רכבים שונים - מנועי ה-1.8L המוגדשים של מרצדס הם מקור טוב, נמצאים במרצדסים שהתגים שלהן אומרים 230 Kompressor... כנ"ל מיני קופר S.

 

החסרון הגדול יהיה ההגבלה על כמות השיפורים העתידיים אם תרצה לעלות מעל נגיד 220 כ"ס אי פעם... תצטרך להחליף סט-אפ למגדש יותר גדול כמו נגיד M62 וזה כבר יהיה סיפור אחר..

בכל מקרה, למטרה שהצבת, ה-M45 יספיק לגמרי ואפילו קצת יותר.

 

אגב, מקריאה של כמה שרשורים כרגע בפורומים שקישרת, נראה כאילו הגיר מסוגל לסחוב עד 270-280 כ"ס לפני שהוא הופך לסלט גלגלי שיניים.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי

 

מסתבר שה-M45 מהמיני קופר S הוא אכן הבחירה הפופולרית .

ישנו בחור אנגלי עם 145 שעשה את כל השינוי-שיפור הזה באלפא שלו והבחירה היתה במגדש הזה .

מעבר לפרוצדורה של התקנת המגדש מה זה עוד כולל מסביב ?

 

תודה

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל מתחילים בסעפת היניקה - תיאלץ לבנות אחת חדשה או לשפצר את הקיימת למרות שזה לא יהיה פשוט...

השאלה היא אם הסעפת המקורית מספיק נמוכה כדי שתוכל לסגור עליה מכסה מנוע אחרי שהסופרצ'ארג'ר יעמוד עליו, אם כן אז מה טוב, הסעפת המקורית בהחלט תהיה ההעדפה שלי, אני מניח שמדובר באלומיניום ככה שתצטרך למצוא בעל מקצוע שמסוגל לרתך אלומיניום ברמה גבוהה (שים לב - רמה גבוהה!) כדי לחתוך אותה ולבנות את התושבת של המגדש עליה מאלומיניום עבה למדי וחזק (נגיד עובי של 12-14 מ"מ..).

מה שיפה בסעפת המקורית לעומת שאר הסעפות שראיתי הוא שהראנרים (Runners) יותר קצרים וכך תגובת הדוושה יותר טובה. כמובן שלסעפת המקורית יש גם את היתרון שהיא מתחברת בדיוק לראשי המנוע בלי שום סטיות בפלאנג'ים שיכולות להיות אם בונים סעפת מאפס.

 

הבעיות מתחילות במידה ומכסה המנוע לא נסגר על הסופרצ'ארג'ר אם הוא עומד על הסעפת המקורית ואז זה תלוי בכמה מ"מ בעצם מפריעים למכסה להיסגר.

אם מדובר בכמה מברזלי החיזוק מתחת למכסה המנוע שמפריעים בכמה מ"מ בודדים זו לא בעיה, קצת עבודה עם משור דיסק קטן ואפשר לזרוק את הברזלים לקיבינימאט, לסגור את המכסה ונסגר הסיפור.

באם זה הפתרון הרי שמומלץ בחום להוסיף נועלים למכסה המנוע (מומלץ בחום = חובה עליך).

אם מדובר בכמה סנטימטרים רציניים של הבדל הרי שיש לך שתי אפשרויות -

1. לבנות סעפת יניקה מאפס שתמקם את הסופרצ'ארג'ר יותר אחורה למקום שמכסה המנוע ייסגר בלי בעיות.

2. לחתוך את מכסה המנוע מסביב לסופרצ'ארג'ר איפה שהוא נוגע ולעשות עליו בניה יפה מפיברגלאס שתכסה את המגדש... זה יכול אפילו לצאת יפה, אם תצרף שתיים שלוש תמונות של האוטו שלך מקדימה ואחת של מכסה המנוע פתוח אני אוכל להראות לך עם פוטושופ זריז מה הרעיון.

 

עוד בעיות שלדעתי תצטרך להתמודד איתן הן טמפ' שמן גבוהה יותר - קולר שמן קטן בחרטות ואתה פותר את הבעיה.. אל תרכיב קולר שמן גדול מדי כי אז תתמודד עם בעיה אחרת, המשאבה לא תצליח לבנות לחץ שמן גבוה מספיק וזו בעיה חמורה למדי כי אתה יכול לגרום לבלאי רציני למנוע.

 

בעיה נוספת שיש סיכוי של 50:50 שתצטרך להתמודד עימה היא טמפ' יניקה גבוהה למדי עקב היעדרו של אינטרקולר.

כאן יש מספר פתרונות כמו הזרקת מים לדוגמא, אבל לדעתי עדיף בחלק הזה להגיע קודם לגשר, אח"כ נעבור אותו אם בכלל הוא יהיה שם.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי

 

 

לא צריך פוטושופ ...הנה דוגמא לבחור עם 33 , מנוע זהה - 1.7 16V שהרכיב טורבו -

 

http://cgi.ebay.co.uk/ALFA-ROMEO-33-1-7-16v-TURBO-RACECAR_W0QQitemZ4601390015QQcategoryZ9834QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דובי.. אתה משווה בין תפוזים לבננות.

אלפא 33, גם אם יש לה את אותו המנוע, לא נראית כמו 145... אולי קוי המתאר השונית מונעים ממכסה המנוע להסגר?

קרא את ההודעה שלי בעיון, דיברתי על בעיות בהתאמה של סופרצ'ארג'ר.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי האם נהוג בהגדלות כאלו של ההספק להתאים אגן שמן עם שטח פנים גדול יותר במקום קולר שמן?

ידוע שזה מוריד את טמפ' השמן משמעותית.

בנוסף לזה האם לא עדיף לבנות אגן שמן מוגדל גם בתכולה וגם בשטח הפנים וכך להוריד את טמפ' השמן עוד יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפוזים ...בננות....סלט פירות , יופי .:wink:

סה"כ הבאתי עוד דוגמא לבחור שהתקין מגדש על מנוע 1.7 בוקסר .

אם אני לא טועה , אגב , ב-145 יש בתא המנוע יותר מקום מאשר ב-33 , אבל צריך לבדוק את זה .

בעקרון עד כמה שהבנתי כרגע , וצא מנקודת הנחה שהידע הבסיסי שלי מאד נמוך , העדיפות היא למגדש על ולא לטורבו . נכון ...?

 

מבחינת עבודה - השלב הראשון הוא , מעבר למציאת המגדש , התקנת תושבת מתאימה .

האם יש חשיבות למיקום המדוייק על פני הסעפת , מבחינת מרחקים ...?

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי האם נהוג בהגדלות כאלו של ההספק להתאים אגן שמן עם שטח פנים גדול יותר במקום קולר שמן?

ידוע שזה מוריד את טמפ' השמן משמעותית.

בנוסף לזה האם לא עדיף לבנות אגן שמן מוגדל גם בתכולה וגם בשטח הפנים וכך להוריד את טמפ' השמן עוד יותר?

אגן שמן יכול להגדיל את התכולה אבל ברגע שהשמן יגיע למצב של Heat Soak אין שום דבר שיוריד את הטמפ' שלו...

תשווה את זה להתקנה של קולר שמן שלא רק שמגדיל את תכולת השמן במערכת אלא גם מקרר את השמן באופן אקטיבי ומונע ממנו להגיע למצב של Heat Soak בכלל.

 

דובי, הרעיון הוא ללכת עם מגדש על לדעתי, אותו ה-M45 שדברנו עליו.

אם נפשט את הדברים, סעפת היניקה היא העכביש הגדול מאלומיניום שעוטף את המנוע מלמעלה, ובמקום החלק השטוח במרכזה אתה אמור לשים מגדש שהוא לא דבר קטן במיוחד, ולכן אתה עלול להכנס לבעיות של מקום מתחת למכסה המנוע מבחינת הגובה כי המגדש יושב גבוה ויכול להיות שזה יהיה קצת יותר מהחלל שיש שם כרגע.. במצב כזה תצטרך למצוא פתרון למכסה ולדוגמא קשקשתי בזריזות בפוטושופ מכסה מנוע עם ניפוח קל כלפיי מעלה במרכזו איפה שהמגדש עלול לשבת בסופו של דבר.

 

מיקום המגדש צריך להיות מעל מרכז סעפת היניקה, ה"עכביש".

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק מוטי, אבל אני מדבר על שיפורים ברמה בינונית.

בעצם אני שואל...

כמה כל העסק של קולר שמן עולה והאם בשיפורים לא קיצוניים משתלם כלכלית רק להגדיל את שטח הפנים של הנוזל באגן השמן בלי להגדיל את הכמות?

מתוך מחשבה על רכב שנוסע יום יום נסיעות קצרות ותכולת שמן גדולה תפגע ביכולת השמן להתחמם מהר אחרי זמן עמידה ממושך.

האם הקולרים עובדים כל הזמן או שיש טרמוסטט?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנסה להבין את הרעיון... העלות של קרטר כזה לא הולכת להיות יותר זול ה מסט-אפ של קולר שמן עם טרמוסטט... וכן, יש הרבה קולרים של שמן שבאים עם טרמוסטט.

אני לא רואה שום סיבה להשקיע בקרטר מסוג זה אלא אם האוטו סובל מבעיות של לחץ שמן בתנועה לכיוון מסויים בגלל מיקום הפיק-אפ של השמן, מעבר לסיבה מסוג זה, לסט-אפ שכולל קולר שמן יש הרבה מאוד יתרונות.

אגב, עוד בעיה של קרטרים מוגדלים היא הרבה פעמים מרווח גחון.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...