Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7648 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מכובדי,

 

הדיון (המרתק כשלעצמו) שפתחתם אינו קשור לשרשור זה יותר מאשר הסטת דיון על לינקולן מארק II לעבר מרכבה סימן 2 או לחילופין, הסטת דיון בנושא הקרבורטור של המוסטנג של בני לעבר ההבדלים בין טעמה של סיגריית מוסטנג לבין מתחרותיה.

פורסם

ארנון מכובדי, אומי מכובדי, קהל נכבד:

 

אז הנה ה AMX סדנה ניידת וכבונוס AMX תומ"ת.

ניתן למצוא קשר בין הסיטרואן וה AMX:

שתיהן צרפתיות דקות גזרה וזריזות

שתיהן מתקלקלות כל הזמן

לשתיהן "פח צרפתי"...

שתיהן היו חלק מכמה סחורות מוזרות שנדחפו לצה"ל ולממשלה כמו דה שוו לקצינים או אוטובוס שוסון (שכונה שוסון - אסון)

105a_001.jpg

amx.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
ויותר מזה, איך הגיעו ל AX, BX, CX ? מסתבר שיש כאן הגיון. וזה גם מתחבר לרמז, שה BX קיבלה את שמה בעקבות מכונית אחרת, שיש סיבה לשם שלה...

יש הגיון בשגעון.

אם יורשה לי לעשות קצת סדר ב"טנקופיליה" שתקפה פתאום את הפורום:

 

ה-CX נקראה על שם המדידה הצרפתית של יעילות אווירודינמית (מה שמרביתנו מכירים כ-Cd, בצרפת הוא Cx).

כשה-BX הוצגה, בסיטרואן החליטו לתת שמות שיבטאו את הגודל. וכך היא B (כי היא קטנה מה-CX),

וה-AX נקראת כמו שהיא נקראת.

מאוחר יותר, כך זה נראה, פשוט נמאס להם מהשיטה והם התחילו לזרוק אותיות באופן אקראי - ZX למשל.

ה-XM, אגב, נקראת כך ולא MX כמצופה בגלל שבסיטרואן רצו משום מה ליצור קשר בינה לבין ה-SM.

 

משם חזרו לשיטת השמות בעלי המשמעות, כמו קסנטיה (מילה שפירושה "יפה") וסקסו (משחק מילים

בין סקסופון, ל-SAXO על שם המכונית שהיא החליפה) או חסרי המשמעות, שסתם מתיישבים טוב

על הלשון ויש בהם את האות X - כמו קסארה.

 

ובסוף... חזרו לשיטת C+מספר מהעבר...

 

צרפתים קפריזים, לכו תבינו :wink:

פורסם
אם יורשה לי לעשות קצת סדר ב"טנקופיליה" שתקפה פתאום את הפורום:

 

ה-CX נקראה על שם המדידה הצרפתית של יעילות אווירודינמית (מה שמרביתנו מכירים כ-Cd, בצרפת הוא Cx).

כשה-BX הוצגה, בסיטרואן החליטו לתת שמות שיבטאו את הגודל. וכך היא B (כי היא קטנה מה-CX),

וה-AX נקראת כמו שהיא נקראת.

מאוחר יותר, כך זה נראה, פשוט נמאס להם מהשיטה והם התחילו לזרוק אותיות באופן אקראי - ZX למשל.

ה-XM, אגב, נקראת כך ולא MX כמצופה בגלל שבסיטרואן רצו משום מה ליצור קשר בינה לבין ה-SM.

 

משם חזרו לשיטת השמות בעלי המשמעות, כמו קסנטיה (מילה שפירושה "יפה") וסקסו (משחק מילים

בין סקסופון, ל-SAXO על שם המכונית שהיא החליפה) או חסרי המשמעות, שסתם מתיישבים טוב

על הלשון ויש בהם את האות X - כמו קסארה.

 

ובסוף... חזרו לשיטת C+מספר מהעבר...

 

צרפתים קפריזים, לכו תבינו :wink:

שתי נקודות !

אחרי ה CX (שאכן שמה נגזר ממקדם האירודינמיות) הוצגו ה BX וה- AX שהיו קטנות ממנה. כשנתברר הצורך בהצגתה של מכונית חדשה ש"תשתחל" בין ה- AX ל BX, היא כונתה ZX, כדי לרמז שהיא תהיה האחרונה שתקבל שם במבנה הזה. אח"כ היתה אפיזודה קצרה של שמות שכללו את האות X בתוכם.

 

לאחרונה, כחלק מהחלטה אסטרטגית על חזרתו של המותג להציג מכוניות עם שונות טכנולוגית, חזרה סיטרואן לקונוונציית שמות מהעבר הרחוק. C1, C2, C3, C4, C5, C6, C8, על שמן של AC4 ו AC6 משנות ה-30.

 

דרך אגב, את קסנטיה וקסארה מבטאים באירופה זנטיה וזארה.

 

ועוד אחד קטן: ל DS היתה וריאציה זולה יותר ללא הגה ובלמים מתוגברים הידראולית, שנקראה ID (נשמע כמו Idea).

פורסם

ועוד בענין ה אי אם איקס 13...הכלי היה בעל שלשה אנשי צוות מאחר והיתה לו טעינה אוטומטית. וכך ניתן היה לוותר על הטען קשר. בין הכילים הבודדים שאני מכיר שהיתה לו מערכת כזאת.

פורסם

לאחר קריאת כל השירשור,הגעתי למסקנה שכולם צודקים..וטועים.

אם בשנות ה 80 הכל ניגמר ב X,מה עושה ה GSA הויזה וה C-15?

ניראה יותר ששיטת השמות בסיטרואן היא די מיקרית(בניגוד למיספור ברנו או פיג'ו).

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
לאחר קריאת כל השירשור,הגעתי למסקנה שכולם צודקים..וטועים.

אם בשנות ה 80 הכל ניגמר ב X,מה עושה ה GSA הויזה וה C-15?

ניראה יותר ששיטת השמות בסיטרואן היא די מיקרית(בניגוד למיספור ברנו או פיג'ו).

קצת סדר, הויזה הושקה במהלך שנות ה- 70 כמחליפה לאמי 8 ולאמי 6 (שהיו אמורות להליף את הדה-שבו, אבל מתו הרבה לפניה). ה C15 היא רכב מסחרי, שעליו לא חלה חוקיות השמות.

ה GS (וממשיכתה GSA) קיבלו את שמן בעקבות ה- DS, וגם הן הושקו בשנות ה-70.

פורסם

הויזה הוצגה ב 78,ולא החליפה ולא היתה אמורה להחליף שום דגם(האמי 6 ו 8 מתו כבר ב 74).

סך הכל היא היתה ניסיון(מוצלח)של סיטרואן להישתלב בשוק מכוניות הסופר מיני שהחל להיתפתח אז.

ואם בעיניין שמות עסקינן-איך מישתלבת ה LN בעסק?

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
הויזה הוצגה ב 78,ולא החליפה ולא היתה אמורה להחליף שום דגם(האמי 6 ו 8 מתו כבר ב 74).

סך הכל היא היתה ניסיון(מוצלח)של סיטרואן להישתלב בשוק מכוניות הסופר מיני שהחל להיתפתח אז.

ואם בעיניין שמות עסקינן-איך מישתלבת ה LN בעסק?

הויזה, ה LN וכן האקסל (שנמכרה בעיקר במזרח אירופה) הן שלושתן תוצרים של אותו פרויקט לתכנון מחליפת האמי 8, ששורשיו בתחילת שנות ה-70. תחילת הפרויקט בשיתוף פעולה בין סיטרואן לבין פיאט, ואבות הטיפוס הראשונים התבססו על ה- 127. הוא כונה אז פרויקט Y2.

תוכניתה של סיטרואן היתה להציג את המכונית החדשה (אחת, לא שלוש) בד בבד עם סיום חייה של האמי 8 (שתוכננה במקור, כאמור, להחליף את הדה-שבו, אך לא עמדה בצפי המכירות).

בשנת 1974 רכשה פיז'ו 30% מסיטרואן (ב 1976 הושלמה ההשתלטות), והתוכניות היו חייבות לעבור שינוי מהותי. פרוייקט המכונית הקטנה של סיטרואן (VD - "מכונית קטנה" בצרפתית), עבר בהוראת פיז'ו שינויים הנדסיים מהותיים, כדי להתאימו לפלטפורמה ולמנועים של פיז'ו באותה התקופה. מקץ שנתיים של עיכוב, הוצגה הסיטרואן LN, שהיתה לא יותר מפיז'ו 104ZS עם מנועי 2 צילינדרים של סיטרואן שהיו כבר על המדף.

המכונית הזו עוררה היסטריה רבתי בקרב חובבי היצרן הותיק והאקסצנטרי, שראו בה את התגשמות כל סיוטיהם לגבי הסוף הנורא שצפוי לסיטרואן.

גם בהנהלתה של פיז'ו לא היתה תמימות דעים לגבי עתידו של המותג. הדעות שנשמעו נעו בין חופש תכנון מוחלט, עבור באריזה חדשה למוצרי פיז'ו קיימים, וכלה בגניזה של המותג.

עם השתלטותה של פיז'ו הבהירו בעלי הבית החדשים למהנדסי סיטרואן שה- CX שהוצגה באותה התקופה תהיה המכונית האחרונה ה"מוזרה".

 

ב 1978, כשפיז'ו הצליחה לברור אסטרטגיה לסיטרואן, הוצג התוצר השני של פרויקט VD. זו היתה הויזה, שגם היא, כמו ה LN, התבססה על ה- 104, אך הפעם עם גוף ועיצוב פנים מתכנון עצמי (ובמילים אחרות - מוזרים באופן שימשוך גם את חובבי סיטרואן הותיקים).

בשנים הבאות התקיים מצב מוזר בו סיטרואן שיווקה במקביל שתי מכוניות שהתחרו זו בזו על אותו הסגמנט בדיוק. ה- LN נארזה שוב עם חזית ופנסים אחוריים שונים במקצת, ושווקה גם כטלבוט סמבה.

גרסה מתוחת פנים עם מנועים מוגדלים של פיז'ו יוצאה גם לשווקים מחוץ לצרפת, ונקראה LNA (לפי דפוס השמות שנקבע עם ה GS, שהפכה ל GSA אחרי המתיחה).

 

רצ"ב תמונות LN, 104ZS ואב טיפוס Y2 מבוסס פיאט 127. מצא את ההבדלים.

פורסם

למרות מה שנהוג לחשוב,הויזה לא היתה פיג'ו 104 עם סמל של סיטרואן.

השילדה של הויזה שונה מזו של ה 104,בסיס הגלגלים ארוך יותר והמיתלים האחוריים שונים.

כתוצאה מכך התנהגות הכביש ברמה אחרת לגמרי.השריד האחרון לסיטרואן של פעם,בויזה,היה מנוע 2 הבוכנות שנימכר כדגם הקלאב,ששימש את הדיאן.

הסיטרואן אקסל היא סה"כ ויזה שיוצרה ברומנייה.

ה LN היתה בדיוק פיג'ו 104,ולא היה הרבה הגיון לייצר אותה,מה גם שהיא כמעט ולא יוצאה ונימכרה בעיקר בצרפת.

ה CX שהוצגה ב 74 היתה כאמור סיטרואן אמיתית,שבשל הצרות שהיתה נתונה סיטרואן באותה תקופה,נאלצה להשתמש במנועיה העתיקים של ה DS,ונאלצה להמתין כמעט עשור למנועים חדשים שהלמו אותה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חזרה לAMX 13 מידע אישי הטנק הנ"ל נסע בירידה של אז מראש פינה לאלמגור כאשר אני נהגתי ברכב פרטי למדידת המהירות 130 קמ"ש בירידה (על שרשרות גומי ) שירתתי בגדוד בו היה הטנק הנ"ל.

בחיי תאמינו לי

פורסם
למרות מה שנהוג לחשוב,הויזה לא היתה פיג'ו 104 עם סמל של סיטרואן.

השילדה של הויזה שונה מזו של ה 104,בסיס הגלגלים ארוך יותר והמיתלים האחוריים שונים.

כתוצאה מכך התנהגות הכביש ברמה אחרת לגמרי.השריד האחרון לסיטרואן של פעם,בויזה,היה מנוע 2 הבוכנות שנימכר כדגם הקלאב,ששימש את הדיאן.

הסיטרואן אקסל היא סה"כ ויזה שיוצרה ברומנייה.

ה LN היתה בדיוק פיג'ו 104,ולא היה הרבה הגיון לייצר אותה,מה גם שהיא כמעט ולא יוצאה ונימכרה בעיקר בצרפת.

ה CX שהוצגה ב 74 היתה כאמור סיטרואן אמיתית,שבשל הצרות שהיתה נתונה סיטרואן באותה תקופה,נאלצה להשתמש במנועיה העתיקים של ה DS,ונאלצה להמתין כמעט עשור למנועים חדשים שהלמו אותה.

 

 

גם הטלבוט סמבה חלקה את המרכב של ה LN וה 104, לא?

אצא לי השוקה / להקת "ברוז"

פורסם
למרות מה שנהוג לחשוב,הויזה לא היתה פיג'ו 104 עם סמל של סיטרואן.

השילדה של הויזה שונה מזו של ה 104,בסיס הגלגלים ארוך יותר והמיתלים האחוריים שונים.

הויזה לא היתה 104 עם סמל סיטרואן. את זה עשתה ה LN, כאמור. עם זאת, פרויקט תכנון המכונית הקטנה של סיטרואן עבר שינויים מהותיים כדי להתאים אותו למה שהיה לפיז'ו על המדף באותה התקופה.

הויזה יושבת על רצפת פיז'ו 104 שעברה שינויים קלים (בסיס גלגלים ארוך בס"מ), בעוד ה LN ישבה על רצפת 104 קופה. שתיהן בנויות כך שיוכלו להשתמש במנועי פיז'ו שהיו במלאי, ומשתמשות בתצורת המתלים של ה- 104 - תמוכות מקפרסון.

במקור, תכנון הרצפה היה (כמובן) שונה מאוד, ודווקא האקסל היא הקרובה ביותר לתוכניות המקוריות של סיטרואן טרם השתלטות פיז'ו, ומשתמשת במתלה קורת מתח ולא מקפרסון. הבלבול לגבי היותה (לכאורה) סיטרואן ויזה נובע ממבנה הגוף של שתיהן. אם תביט בהודעתי הקודמת, תוכל לראות שהגוף הגמלוני משהו של הויזה והאקסל הופיע באב הטיפוס עוד בשנת 1972.

 

העיכוב בהצגת הויזה נבע מהצורך בהתאמת התוכניות למחסן החלפים של פיז'ו.

 

 

גם הטלבוט סמבה חלקה את המרכב של ה LN וה 104, לא?
אתה לא קורא את מה שאני כותב...:wink:

 

ה- LN נארזה שוב עם חזית ופנסים אחוריים שונים במקצת, ושווקה גם כטלבוט סמבה.

×
×
  • תוכן חדש...