Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך יודעים שהרפידה שלך אגרסיבית מידי לצלחת?


פוסטים מומלצים

השאלה בכותרת.

איזה סימנים יכולים לרמז שהצלחת לא מספיקה לרפידה, מה יכול לקרות בעצם?

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חימום מהיר ועיוות של הצלחת. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגדיר עיוות, בגדול הצלחת לא באמת "מתעוותת" בטח שלא אחת שהיא ספורטיבית יחסית, היא עלולה לקבל או שינוי בגובה בגלל השכבה שהרפידה משאירה, או שהמרכז שלה יקבל עיות קל מאחר וזה החלק הכי דק בצלחת- במקרה שלי הצלחת צפה(שני חלקים) אז לא סביר.

 

לגבי השארת שכבה לא אחידה זה נקודה שאני עוד מנסה להבין עד כמה כן או לא זה בעייה.

 

התופעה שאני חווה היא שיש ירידה ברמה של הבלימה בצורה משמעותית, למרות שהרפידות הנוכחיות טובות מהסט הקודם שהיה לי שאיתו לא היו לי בעיות.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפידה אגרסיבית לצלחת פשוט תשחוק את הצלחת מהר יותר, אם אתה חווה דעיכה בבלימה, אז א תציין באילו מצבים זה קורה (רק כשהבלמים חמים מאוד? בכל מצב?) ו ב׳ אם בדקת את הדברים הרגילים (הקליפר לא תקוע, גירזת את המובילים) כלומר אם הכל מכנית תקין אז הבעיה היא כנראה ברפידות.

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסט חדש גם הרפידות גם הצלחות, הבעיה קורת בנהיגה חזקה +-(לא הייתי אומר קיצונית מאוד אבל), בבלימה בקר בכל מקרה הרפידות יהיו חצי כוח ברעיון, אבל זה לא באמת אישו בעירוני אני לא מרגיש בעיה.

אין איבוד תחושה בדוושה או נפילה שלה, נראה שהלחץ במערכת תקין.

לא נראה שיש בעיה בקליפר(המכונאי בדק איזה פעמיים את האיזור), קוראים לזה משהו "קליפר צף" כאילו שהבוכנות מכל צד דוחפות ולא רק מצד אחד כמו באחורי.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ik3 כתב:

הסט חדש גם הרפידות גם הצלחות, הבעיה קורת בנהיגה חזקה +-(לא הייתי אומר קיצונית מאוד אבל), בבלימה בקר בכל מקרה הרפידות יהיו חצי כוח ברעיון, אבל זה לא באמת אישו בעירוני אני לא מרגיש בעיה.

אין איבוד תחושה בדוושה או נפילה שלה, נראה שהלחץ במערכת תקין.

לא נראה שיש בעיה בקליפר(המכונאי בדק איזה פעמיים את האיזור), קוראים לזה משהו "קליפר צף" כאילו שהבוכנות מכל צד דוחפות ולא רק מצד אחד כמו באחורי.

אוקיי, עדיין לא הבנתי אם אתה מדבר על דעיכה, או בעיה כללית, כלומר התחלת נסיעה חזקה, לא בלימה ראשונה נניח, כי הכל עוד קצת קר, אבל בלימה שלישית רביעית, מרוצה מהבלימה? לא ?הרפידות לא טובות (בשבילך)

גם במקרה וזה קורה בבלימה העשירית, נניח ויש מצב של דעיכה, גם כאן זה אומר נטו שהרפידות לא מספיק טובות. אז בכל מקרה אלו הרפידות, מאחר והן חדשות, האם עשית הרצה כפי שנדרש?

 

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע הרפידות הן אנדלס MX72, הקודמות היו טארוקס קורסה, האנדלס נחשב גם בנתונים היבשים וגם מביקורות יותר ברמה מהטרוקס(לא בהרבה שניהם לא RACE ONLY אבל עדין), עברו בדינג מן הסתם, בסופו של דבר הם יעברו את הבדינג ככה או ככה החומר ישאר על הצלחת אחרי נסיעה.

הבעיה מתחילה כשאני קצת מתחיל לנהוג חזק נגיד כביש נהיגה אני מרגיש שהבלימה היא משמעותית ירודה ממה שבדרך כלל אני מכיר שיש.

נתעלם מתחילת הנהיגה למרות ששם לא עושה בעיות, נגיד אחרי דקה של קצב טוב הכל כבר חם(בהנחה שלא הנעתי באותו הרגע אלא הרכב מתחיל ממצב עבודה), ובלחיצה על הברקס הוא בולם אמנם אבל בולם חלש מאוד- הכניס אותי כמה פעמים למצבים מפתיעים מהסיבה הזו ואני כרגע כבר לא סומך על הרכב אז זה מוריד מהכיף הרבה.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ik3 כתב:

בעיה מתחילה כשאני קצת מתחיל לנהוג חזק נגיד כביש נהיגה אני מרגיש שהבלימה היא משמעותית ירודה ממה שבדרך כלל אני מכיר שיש.

נתעלם מתחילת הנהיגה למרות ששם לא עושה בעיות, נגיד אחרי דקה של קצב טוב הכל כבר חם(בהנחה שלא הנעתי באותו הרגע אלא הרכב מתחיל ממצב עבודה), ובלחיצה על הברקס הוא בולם אמנם אבל בולם חלש מאוד- הכניס אותי כמה פעמים למצבים מפתיעים מהסיבה הזו ואני כרגע כבר לא סומך על הרכב אז זה מוריד מהכיף הרבה.

נתחיל מהסוף - במצב שאתה מתאר יש לך ירידה ביכולת בלימה - אין לזה קשר לצלחות מספיק ״אגרסיביות״ - יש לך בעית התחממות שנובעת מאחד מ2 דברים:

1. רפידות

2. נוזל בלימה

 

אם זה רפידות אתה מגיע למצב של Gassing שבו הרפידות יגמרו מהר מאוד - כי הן ״מתאדות״ והשכבת התאדות הזו זה מה שמונע בלימה ראויה.

לא אמור לקראת כי ציינת שדווקא שדרגת את הרפידות.

אם זה נוזל בלימה - איבוד לחץ זה אופציה אחת - אבל כאמור אז היית בבעיה הרבה יותר חמורה , אופציה שניה זה שאתה ״מבשל אותו״ - במיוחד אם אתה על נוזל 5.1 ״רגיל״ ולא על נוזל DOT4 לטמפ׳ גבוהות והדרישות שלך מהמערכת בלימה עולות - זו בעיה נפוצה וזה ירגיש מה שאתה מתאר (לחיצה חזקה , הרכב בולם חלש מאוד , אבל אחרי איזה חצי שעה מנוחה זה דיי חוזר לעצמו - לא 100% אבל ירגיש פסדר)

 

אני הייתי מתחיל מהנוזל בלימה. במיוחד אם הוא ישן.

 

בתאריך 12.3.2025 בשעה 12:55, ik3 כתב:

איזה סימנים יכולים לרמז שהצלחת לא מספיקה לרפידה, מה יכול לקרות בעצם?

לשאלה המקורית התשובה הנכונה היא:

לפני 9 שעות, Or05230 כתב:

רפידה אגרסיבית לצלחת פשוט תשחוק את הצלחת מהר יותר

 

האם אתה תרוויח משהו ממעבר למחוררות מחורצות או לצלחות עמידות יותר מבחינת טמפרטורה ? בטח , האם זה יהיה מורגש ? כנראה שלא - כי הבעיה היא לרוב לא פה.

 

אגב, תלוי ברכב אבל הדרך הכי יעילה לרוב לקרר את המערכת בלימה זה לא צלחות מחוררות מחורצות וכו אלא הזרמת אוויר לאיזור. יש סיבה שנגיד בפורש ובחלק מהרכבים היותר ספורטיביים יש כל מני מערכות תיעול אוויר לבלמים.

אבל גם זה - רק אחרי שעשית את הצעדים הקודמים וההשפעה של זה הרבה יותר נמוכה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקנה רפידות אמיתיות ותחזור לדווח, אנדלס הם רפידות שיווקיות(אולי פרט לכמה דגמי קצה)

להלן רשימה קצרה

קארבון לוריין (היום cl) - כל דגם כמעט, וכנראה rc5/rc6 

Carbontech כל סדרת ה xp

Mu (איתם אין לי ניסיון)

פרודו 1.11 ds(יש גם ds uno אך אין לי ניסיון ואני חושב שה 1.11 עדיפות, ראה גרפים באתר של פרודו)

 

כמובן כמובן לבדוק שאתה באמת נוהג כמו שצריך, כלומר קורס קצר, רק לראות שאתה לא בולם יותר מדי, כי נהג לא מנוסה יגמור כל רפידה.

כמו כן הרצה נכונה מאוד חשוב, כמובן לכל חברה יש את הדרישות שלה

 

ממליץ להשתמש באנדלס לשולחן עם רגליים מתנדנדות, במקום הטישו/קרטון שכולם שמים.

עריכה אחרונה על ידי Or05230

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Or05230 כתב:

Mu (איתם אין לי ניסיון)

לי יש ניסיון עם Project Mu hc800 רפידות ביניים לא רעות למסלול / כביש לשימוש מעורב.

לפעמים קצת מרעישות אבל לא משהו שאני לא יכול לחיות איתו (מצד שני לחבר שרגיל רק לרפידות כביש הן הציקו מאוד).

יש להן גם יותר אגרסיביות ופחות (מתחת למה שציינתי זה לגמרי רק רפידות ליומיום להתגרזן פעם ב....)

 

לפני 7 דקות, Or05230 כתב:

אנדלס הם רפידות שיווקיות(אולי פרט לכמה דגמי קצה)

מעניין - הם לא פופולאריות פה בצד הזה של האוקיינוס - אבל אכן נראות רפידות ספורט לייט:

https://endlessusa.com/products/brake-pad-road-car/mx-72

לשם השוואה מה שאני דיברתי עליו:

https://www.project-mu.co.jp/en/products/pad_hcplus800.html

הרפידות האלו מתחילות בערך מהקצה יכולת בלימה של הendless , למרות שעל הנייר רפידות שמגיעות ל750 מעלות בנסיעה בכביש לא אמורות להגיע לבעיה של התחממות והתאדות.

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, Liviur כתב:

מעניין - הם לא פופולאריות פה בצד הזה של האוקיינוס - אבל אכן נראות רפידות ספורט לייט:

 

זה ישראליזם קלאסי, יש להם כמה משווקים, פמפמו את עניין האנדלס ושות' טוב ומאז כולם ממליצים, אכן רפידות ספורט לייט, כנל ebc,כנל hawk (שוב פרט לגרסאות קצה). וebc ו hawk מפומפמות יפה גם במיאטות בארהב לצורך העניין.

אגב כל מה שהמלצתי עושה המון רעש, טוב שהזכרת לי :)

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Or05230 כתב:

ebc ו hawk מפומפמות יפה גם במיאטות בארהב לצורך העניין.

זה רכב הרבה יותר קל עם מערכת בלימה שמתחממת פחות ופחות כח.

מה שעובד על המיאטה לא עובד על הBRZ או רכבים אחרים -> אפילו אם למיאטה יש כח דומה (מניסיון מן הסתם - היתה לי Mazdaspeed Miata עם בערך 200 כ״ס שגם בילתה על המסלול)

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, Or05230 כתב:

תקנה רפידות אמיתיות ותחזור לדווח, אנדלס הם רפידות שיווקיות(אולי פרט לכמה דגמי קצה)

להלן רשימה קצרה

קארבון לוריין (היום cl) - כל דגם כמעט, וכנראה rc5/rc6 

Carbontech כל סדרת ה xp

Mu (איתם אין לי ניסיון)

פרודו 1.11 ds(יש גם ds uno אך אין לי ניסיון ואני חושב שה 1.11 עדיפות, ראה גרפים באתר של פרודו)

 

כמובן כמובן לבדוק שאתה באמת נוהג כמו שצריך, כלומר קורס קצר, רק לראות שאתה לא בולם יותר מדי, כי נהג לא מנוסה יגמור כל רפידה.

כמו כן הרצה נכונה מאוד חשוב, כמובן לכל חברה יש את הדרישות שלה

 

ממליץ להשתמש באנדלס לשולחן עם רגליים מתנדנדות, במקום הטישו/קרטון שכולם שמים.

ממה ששמעתי על אנדלס המון ממליצים אמנם פחות בארץ כי בקושי מכירים אותם אבל הרבה בחול, ספציפית ברינג יודע שאוהבים את החברה כי נחשב שהן עם אורך חיים גבוה.

בכל מקרה אבדוק את החברות שהמלצת פרט לפרודו הן דיי חדשות לי, תודה.

MU נראה מעניין(גם יצרן יפני) הם גם משווקים בסדנה המרכזית של הטייפ רים, סוג של זריקת בטחון לגביהן מבחינתי.

לפני כשעה, Or05230 כתב:

זה ישראליזם קלאסי, יש להם כמה משווקים, פמפמו את עניין האנדלס ושות' טוב ומאז כולם ממליצים, אכן רפידות ספורט לייט, כנל ebc,כנל hawk (שוב פרט לגרסאות קצה). וebc ו hawk מפומפמות יפה גם במיאטות בארהב לצורך העניין.

אגב כל מה שהמלצתי עושה המון רעש, טוב שהזכרת לי :)

לגבי הEBC יש להם מספר דגמים מעניינים מאוד, שקיבלתי עליהם ספציפית ביקורות טובות מחברים שניסו למשל הRPX למרות שהיא לא חוקית בארץ כי נחשבת RACE ONLY, ודגם נוסף שלהם שאני שם עליו עין זה הSR11, לגביהם אם מביאים במחיר של בריטניה זה אטרקטיבי מאוד מבחינת עלות תועלת, אם לא אז המחיר שלהם קופץ משמעותית ואז כבר העלות תועלת שלהם משתנה.

 

 

לנושא, כיון נוסף שאני בודק לפני כניסה להוצאות גדולות זה החלפה נוספת של הנוזל קירור והזמנה של צינורות שזורים, זה לנסות לסגור סופית את כל הבעיות ה"פשוטות" האפשריות שיכולות להיות כאן.

 

שאלה לגבי נוזל בלמים, סיכוי סביר שהRBF 600 שיש לי כבר לא מספיק לדרישה, אני רואה ש660 אין בשום מקום בארץ וגם אין צפי.

כיון שחבר מתחום האופנועים המליץ שעובד לו מצויין(על S60 פולסטר) זה הputoline urbf אמנם מדובר על נוזל שמשווק לאופנועים, בנתונים הוא זהה ל660 פרט לזה שהוא 5.1 ולא 4.

לכאורה זה לא אמור לשנות, הוא מתאים לABS ובסוף נוזל בלמים הוא נוזל בלמים לא ככה? אז השאלה אם מישהו ניסה כזה עוד על רכבים?

הולך לכיון הזה מהסיבה הפשוטה אין אלטרנטיבה אחרת שזמינה עושה רושם.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, ik3 כתב:

ממה ששמעתי על אנדלס המון ממליצים אמנם פחות בארץ כי בקושי מכירים אותם אבל הרבה בחול, ספציפית ברינג יודע שאוהבים את החברה כי נחשב שהן עם אורך חיים גבוה.

בכל מקרה אבדוק את החברות שהמלצת פרט לפרודו הן דיי חדשות לי, תודה.

MU נראה מעניין(גם יצרן יפני) הם גם משווקים בסדנה המרכזית של הטייפ רים, סוג של זריקת בטחון לגביהן מבחינתי.

לגבי הEBC יש להם מספר דגמים מעניינים מאוד, שקיבלתי עליהם ספציפית ביקורות טובות מחברים שניסו למשל הRPX למרות שהיא לא חוקית בארץ כי נחשבת RACE ONLY, ודגם נוסף שלהם שאני שם עליו עין זה הSR11, לגביהם אם מביאים במחיר של בריטניה זה אטרקטיבי מאוד מבחינת עלות תועלת, אם לא אז המחיר שלהם קופץ משמעותית ואז כבר העלות תועלת שלהם משתנה.

 

 

לנושא, כיון נוסף שאני בודק לפני כניסה להוצאות גדולות זה החלפה נוספת של הנוזל קירור והזמנה של צינורות שזורים, זה לנסות לסגור סופית את כל הבעיות ה"פשוטות" האפשריות שיכולות להיות כאן.

 

שאלה לגבי נוזל בלמים, סיכוי סביר שהRBF 600 שיש לי כבר לא מספיק לדרישה, אני רואה ש660 אין בשום מקום בארץ וגם אין צפי.

כיון שחבר מתחום האופנועים המליץ שעובד לו מצויין(על S60 פולסטר) זה הputoline urbf אמנם מדובר על נוזל שמשווק לאופנועים, בנתונים הוא זהה ל660 פרט לזה שהוא 5.1 ולא 4.

לכאורה זה לא אמור לשנות, הוא מתאים לABS ובסוף נוזל בלמים הוא נוזל בלמים לא ככה? אז השאלה אם מישהו ניסה כזה עוד על רכבים?

הולך לכיון הזה מהסיבה הפשוטה אין אלטרנטיבה אחרת שזמינה עושה רושם.

איך ה rbf  לא מספיק לדרישה?

אני עם מוטול 5.1 שהוא יותר "חלש" מ rbf, צמיגי סמי סליק (יעני) ורפידות חזקות מאוד והנוזל עובד מעל ומעבר, אתה לא מגרד את חצי מהיכולת של ה rbf

 

ואין הבדל בין 4 ל 5.1 ו 3 פרט לטמפ הרתיחה של אחד מהם

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד הצלחת מיצרן איכותי זו לא הבעיה שלך, הבעיה שלך כנראה היא צלחות דקות/קטנות מדי לדרישות שלך ממערכת הבלימה. דרך אגב, זה גם יכול להיות משהו מהצמיגים, הם חדשים יחסית או כבר ישנים? 

עריכה אחרונה על ידי Supertigre
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...