Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלקה בכביש מוצף בגשם


Rafal

פוסטים מומלצים

שאלה שניסיתי למצוא עליה הרבה זמן תשובה ולא מצאתי 

חיפשתי גם פה בפורום בנושאים ישנים יותר ולא הגעתי למסקנה ברורה 

 

שבוע שעבר נסעתי בכביש שש מהירות בטווח 90/100 קמ״ש  ירד גשם סוער 

באחד העיקולים ככה בקטנה של הכביש 

הכביש היה מוצף מים ברמה של בריכה קטנה

(כנראה בגלל השיפוע פלוס כמות המשקעים וכו

לא באמת ממש משנה ) 

דבר שלא היה אפשר לראות עקב הגשם

ברגע שנכנסתי למים הרכב פשוט איבד אחיזה  והחליק  ימינה ושמאלה פשוט בצורה לא יציבה על הכביש 

בתחושה שלי ושל עוד נוסע ברכב זה היה שניה מלהמרח על הגדר 

ואני לא מדבר מתוך פרנויה 

נשארתי עם הגה ישר ועם גז כדי לצאת כמה שיותר מהר מהבריכונת הקטנה 

השאלה שלי מה באמת עדיף ונכון לעשות בכזה מצב שהרכב מאבד אחיזה 

או לחילופין במצב שונה לא קשור לגשם 

במקרה של סטייה פיתאומית ויישור חזרה 

איך לגרום לרכב להתאפס על עצמו ולא פשוט לאבד את זה 

 

ולכל השואלים מדובר ברכב מדגם סיאט ארונה חדשה 2023 פחות מ 20k קילומטראז רק כמה חודשים על הכביש  

ככה שהצמיגים וכל המערכות בטיחות חדישים ומעודכנים 

ככה אמור להיות לכל הפחות 

עריכה אחרונה על ידי Rafal
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה מה שחוית היה כניסה לפעולה של מערכות הבטיחות המתקדמות שנועדו להציל אותך ממצב מסוכן יותר. שמירה על הגה ישר וגז קבוע בטח עזרה לך.

 

נהיגה לא לומדים בהתכתבות (למרות שזה פורום שכובתים בו בהרבה בנושא כך שאני סותר את עצמי) אבל:

כל הסימנים מעידים על כך שחווית "אקווה פלאנג'ינג", תופעה בה הרכב צף על גבי שיכבת מים, מאבד לשבריר שניה אחיזה, כתוצאה מכניסה מהירה לשלולית.

כאשר הרכב מחדש אחיזה, אז נוצרת הסכנה שהוא לסטיה ימינה או שמאלה, לפי הגלגל שמחדש קודם אחיזה.

תופעה מסוכנת, אבל בהדרכה נכונה ניתן להתגבר. ( כנראה במקרה שלך מע' בטילות מתקדמות עשו זאת עבורך)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה דבר מוכר שקורה כמעט תמיד כשנכנסים לשלולית בכביש מהיר.

הרכב אכן מאבד אחיזה קצת בגלל כמות המים הפתאומית, חשוב לא להגיב באגרסיביות והכל יהיה בסדר.

יש אנשים שנכנסים מזה לפאניקה מתחילים לסובב את ההגה ומשם הדרך למעקה הבטיחות קצרה מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה יותר בגלל כוח הבלימה שהמים מפעילים על הגלגלים

באופן לא שווה בגלל השיפוע, עמוק יותר בצד אחד.

ה-ESP אמור לטפל בזה מיידית ולהשאיר לך את הנורה שלו דולקת כמה דקות

כדי שתדע שהייתה התערבות.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר דיברנו על זה בפורום שסיאט ארונה לעיתים מגיעה עם צמיג סיני מהמפעל.

לפיכך, זה שהאוטו חדש לא מבטיח שהצמיג איכותי.

כמובן שVW מבטיחים שהצמיג הזה מספיק טוב לדרישות היצרן, אבל זה עדיין לא הופך אותו לצמיג טוב.

https://www.tiretechnologyinternational.com/news/design/seat-arona-city-crossover-to-be-equipped-with-gitisynergy-e1.html

 

פות"ש איזה צמיג מותקן אצלך? יצרן ודגם

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי אני נתקל יותר מדי פעמים בשלוליות ענק האלה בעיקר בכביש 4 לכיון צפון מעט לפני שמצידו השני של הכביש רואים את תחנת הדלק פז הסיירים , ולאורך הרבה נקודות באיילון - גם בשמאלי וגם בימני. בכבישי אירופה אני יכול לטוס 200 קמ"ש בלי בעיה כזו, בארץ לצערי ממש מסוכן. אני מחזיק טוב את ההגה ומוריד את הרגל מהגז, ללא בלימה וללא האצה.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Michazzz כתב:

בכבישי אירופה אני יכול לטוס 200 קמ"ש בלי בעיה כזו, בארץ לצערי ממש מסוכן.

 

בגרמניה נסעתי ב-BMW M550 במהירות של 250 קמ״ש בגשם שלא מבייש את הגשמים של ה״סופות״ שהיו כאן בשבועות האחרונים ללא שום חשש. מלבד זה שהרכב ״אכל״ את הגשם בלי בעיה, הכביש פשוט בנוי לזה. לאורך מסלול של כמה שעות, הייתה אולי נקודה אחת של שלולית.

 

בישראל לצערי המצב הפוך, בכבישים ראשיים שנוסעים בהם המון אנשים במהלך היום בגשם כבד אתה פוגש בשלולית אובדנית כזו המון פעמים. 

  • משעמם 1
  • רעיון טוב! 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משיגנע!

GPOPXL_20220908_100934759.jpg

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, amosbmw כתב:

כבר דיברנו על זה בפורום שסיאט ארונה לעיתים מגיעה עם צמיג סיני מהמפעל.

לפיכך, זה שהאוטו חדש לא מבטיח שהצמיג איכותי.

כמובן שVW מבטיחים שהצמיג הזה מספיק טוב לדרישות היצרן, אבל זה עדיין לא הופך אותו לצמיג טוב.

https://www.tiretechnologyinternational.com/news/design/seat-arona-city-crossover-to-be-equipped-with-gitisynergy-e1.html

 

פות"ש איזה צמיג מותקן אצלך? יצרן ודגם

 

נק' מעניינת, יכול להיות שקשורה:

image.thumb.png.545bf101a53a2683b09085481f96b484.png

 

נלקח מכאן https://www.tyrereviews.com/Article/2018-Auto-Bild-15-inch-Summer-Tyre-Test.htm

 

 

  • מעניין 2

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Meir r כתב:

כזה אסור לגעת בברעקס

זה מה שבדיוק מעניין אותי 

למה אסור לגעת בברקס ?

הקטע הדפוק שזה. האינסטינקט הכי טבעי של כל נהג קלאסי 

חייבים הוראות ברורות יותר בכאלו מצבים 

אין איזה מידע מקצועי בדברים באלו ?? 

 

ונכון שנהיגה לא לומדים מהמסך 

אבל עדיין יש כללים בסיסיים שכם אפשר להחכים בהם 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, Rafal כתב:

למה אסור לגעת בברקס ?

כי כשהצמיג מאבד את האחיזה שלו על האספלט,

הדבר האחרון שאתה רוצה הוא להפעיל עליו עוד כוח מנוגד לכיוון הגילגול שלו,

כי למעשה זה לא יועיל, ולרוב אפילו יזיק - כי האחיזה ממילא כבר כמעט לא קיימת.

סביר שהגלגל יינעל,  ואז תאבד את מעט ההיגוי שעוד נותר.

 

בדו-גלגליים הסיפור הזה מגיע בצורה קיצונית יותר, ולכן גם ברורה יותר.

ברכיבה בשטח, כשהאחיזה ממילא גבולית, לפעמים אפילו ליטוף של הבלם מביא לאיבוד אחיזה והשתטחות ארצה.

עם 4 גלגלים (והרבה אלקטרוניקה) על אספלט - האחיזה והיציבות גבוהות הרבה יותר, והסלחנות של המכונה לטעויות נהג גדולה יותר,

אבל הפיזיקה היא אותה פיזיקה, לכן לדעתי 3 הכללים שאני מיישם ברכיבה, נכונים גם ל-4 גלגלים:

 

מבט מוביל - תסתכל אל הנקודה אליה אתה רוצה להגיע, הידיים כבר יכוונו את ההגה לאן שצריך באופן טבעי.

ברקס מפיל - בלימה שנובעת מפניקה (פוס, לא משחקים...) היא לא אפקטיבית, ותביא לתוצאה הפוכה תרתי משמע.

גז מציל - צמיג מתגלגל אוחז וממושמע יותר מצמיג 'נעול', ולכן מייצר יותר היגוי גם בתנאים גבוליים.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.2.2024 בשעה 00:40, Rafal כתב:

שבוע שעבר נסעתי בכביש שש מהירות בטווח 90/100 קמ״ש  ירד גשם סוער 

באחד העיקולים ככה בקטנה של הכביש 

הכביש היה מוצף מים ברמה של בריכה קטנה

פשוט לא יאמן שבכביש הדגל של המדינה יש פגם כזה.

לא ברור אם זה עניין של תכנון, ביצוע או חוסר תחזוקה, אבל שווה לשלוח מייל אליהם עם מיקום.

פעם הבאה שמישהו מרסק שם את הרכב בתנאים כאלו - שווה להעלות את המייל לכאן...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Rafal כתב:

חייבים הוראות ברורות יותר בכאלו מצבים 

אין איזה מידע מקצועי בדברים באלו ?? 

מסכים.

הגיע הזמן שיכניסו מצבים כאלה ללימודי הנהיגה בישראל.

 

יש מדינות בהן שיעורים פרקטיים במסלול החלקה מלאכותי הוא חלק חובה בלימודי נהיגה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...