Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תחילת תיכנון טיול מוטורי, ובחירת רכב לשכור


serg90
 שיתוף
עוקבים 7

פוסטים מומלצים

לאור פתיחת האיחוד האירופאי לתיירים, החלטתי להגשים חלום ולעשות טיול מוטורי של שבועיים וחצי בספטמבר באזור גרמינה, אוסטריה, איטליה, שוייץ ואולי גם צרפת (תלוי אם לא יצא לחוץ בזמנים).

 

תמיד רציתי לשכור M2, אבל מסתבר שהרכב נעלם מהמבחר של SIXT, וכרגע האופציות הכי מעניינות שיש הן: 
M235, M240 Convertible, M440
כולן באזור טווח מחירים לא רחוק אחד מהשני, כשיש גם M4 שאומנם עולה $27 ליום יותר מה-M440, אבל שוקל גם אותה.

 

התכנון הוא עם עוד חבר, אז אם זה מוסיף לשיקול, יהיו תיקים/מזוודות בבאגז' ו/או במושב האחורי.

 

שנינו אף פעם לא נהגנו על רכבים כאלה חזקים, וגם לא ברכבים עם הנעה אחורית, אז כנראה שלא נוכל בכל מקרה להביא אותם אל הקצה, ונהיה הרבה יותר זהירים, במיוחד בימים הראשונים.

 

עם כל השיקולים האלה, מה מכל אלה יספקו חווית נהיגה הכי מהנה?

 

ובטוח שיש כאן אנשים שעשו מסלולים דומים, אז אשמח לסיכומי טיולים / מסלולים מומלצים שאפשר להתבסס עליהם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בני כמה אתם? בכל מדינה מגבלות גיל כלליות לשכירת רכב, ולרכבים חזקים/יוקרתיים מגבלות יותר חמורות. שים לב שמגבלה "מעל גיל 25" היא למעשה מיום ההולדת ה-26. כעקרון בגרמניה אין בעיה לשכור מגיל 18 (אבל רכבים חזקיםמרק מגיליםמיותר גבוהים), באיטליה רק מ-25-26, ובמדינות אחרות כללים שונים.

 

בדרך כלל המחירים והמבחר הטובים ביותר הם בגרמניה, אבל מצריך בדיקה.

 

להרחיב את כל הביטוחים האפשריים, ולהביא בחשבון מגבלות ק"מ ביום, אם קיימות, כי חריגות יקרות וצריך לתחשב אותן.

 

לעתים יש הגבלות על מעבר למדינות מסויימות, במיוחד ברכבים יותר יקרים.

 

תכננו את הטיול בהתאם למטרותיו. האם כל שברצונכם לעשות הוא לנהוג, או גם לראות נופים ואתרים? מטרת הטיול מכתיבה את התוכנית. כמוכן, הביאו בחשבון שהנהיגה מעייפת, שאינכם מכירים את הדרך והחוקים , יש פקקים וצריך הפסקות. אם אתם מתבססים על הזמנים במפות גוגל הוסיפו עליהם 40-50% כדי לקבל זמנים ריאליים. כמוכן, בגלל דינמיקת הקורונה, הכינו תכניות חלופיות.

 

למדו מראש היטב את כללי הנהיגה בכל מדינת יעד.

 

והמלצה אחרונה : תפסת מרובה - לא תפסת. בחרו לכם תא שטח יותר קטן והתרכזו בו. החוויה מובטחת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון

לא רוצה לקלקל שמחות רק שים לב שבניגוד לכותרות בטמקא וב ווא! האיחוד לא באמת נפתח.  יש הצהרה כללית של האיחוד.  הפרטים תלויים בכל מדינה - כולל אם בכלל אפשר, דרישות לכניסה, כניסה להסגר וכו'.  שלא לדבר על עוצרים במדיונות שונות באזורים שונים ולו בלילות וכן הלאה.

 

בתור תרגיל אינטלקטואלי לתכנן עכשיו טיול לאן שהוא בספטמבר - יכול להות מעניין.  לפחות יהיה תכנון במגירה.  אבל לא הייתי קונה כל כרטיס שהוא ולא שוכר רכב בלי שיובטח לי החזר כספי מלא במקרה ש*אני* מבטל את העיסקה.  ובלי אותיות קטנות.

 

מבדיקה שעשיתי לפני כשבועיים ב KLM לדוגמא - יש הצהרה על החזר כספי מלא.  אבל כשנכנסים לאותיות הקטנות מגלים שמדובר בסך הכל ביכולת שלך לשנות את מועדי ויעדי הטיסה בצורה מלאה.  וואצ'ר בלשון העם.  זה לא החזר כספי.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה מתכנן זה אחד הדברים החביבים עלי בעולם הזה, ויצא לי לעשות בערך 7 טיולים כאלו ב 5 שנים האחרונות.

העצה שלי - חכה. אין טעם בטיול כזה בלי האפשרות לספוג כמו שצריך את התרבות המקומית - וכרגע זה בעייתי.

מוזמן לחפש דיונים שלי בפורום, בחלקם צירפתי גם מסלולים ספציפיים ב Google Maps.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו לא יודעים מספיק על פות"ש וניסיונו בטיולים מסוג זה. מכל מקום, לפי התאור של "נסיעה עם חבר" אני מניח שמדובר בבחור צעיר. זה משפיע מאד על נושא שכירת הרכב, שכן במדינות שונות יש מדיניות שונה לגבי נהגים צעירים - החל מגרמניה שבה ניתן לשכור רכב מגיל 18 (ויום אחד) ועד מדינות שבהן הגיל המינימלי לשכירת רכב הוא מבוגר בכה שנים. כמוכן צריך להביא בחשבון מגבלות על שכירת דגמי רכב יותר יקרים או "חזקים" מבחינת גיל ומעבר גבולות, עלויות ביטוח לנהג צעיר ועלויות חריגה ממכסת הקילומטרים היומית. כל אלה אינם מונעים טיול מהנה, אבל צריכים להביא אותם בחשבון בתכנון.

 

 בעיה נוספת ששמתי אליה לב בשרשורים דומים במהלך השנים היא קושי של אנשים לא מנוסים בהערכת המרחקים והזמנים. שוכחים שלא נוהגים כל הזמן במהירות המקסימלית המותרת או האפשרית, שיש צורך בהפסקות שתיה ואוכל ושרוצים לראות גם משהו שנמצא מחוץ לרצועת האספלט המשובחת. כל אלה מצריכים תכנון מבחינת המסלולים ולוח הזמנים.

 

וכל זה נכון לימים שלפני הקורונה. כעת פתיחת וסגירת גבולות ואתרים הם עניין יומיומי, מה שמצריך הכנת תוכניות חלופיות והרבה גמישות בזמן אמת. וכמובן מוכנות לדרישות משתנות כמו בדיקות קורונה לפני ולאחר טיסות, שינויים בכללי הבידוד העצמי ודומיהם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • אחראי פורום

טיולים עם חברים יכולים להיות גם אחרי גיל 40. לי יש תכנון די אפוי לטיול כזה כבר שלוש שנים בערך, שכל פעם נדחה מסיבה אחרת.

וגם עכשיו אני בכלל לא חושב לקדם אותו, גם לא עוד חצי שנה. המצב עוד נזיל, מדינות מתאוששות ונפתחות ואז שוב נסגרות.

מעבר לכספים שאתחיל לדאוג אם יחזרו או לא, להרוס התרגשות ותוכניות זה ממש מבאס.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה שגרם לי להתיחס לחוסר הניסיון הוא שפות"ש ציין 4-5 מדינות בשבועיים ומשהו. עכשיו, בהחלט אפשרי להתחיל ולסיים טיול במינכן או ציריך (אלה הנמלים שאליהם יש כעת טיסות ישירות מת"א ומתאימים לתכנית הראשונית של פות"ש).  ולתכנן מסלול שיכלול, נניח, את בוואריה, אולי נגיעה ביער השחור, צפון שוויצריה ומערב אוסטריה,  עד אזור זלצבורג (או מעגל יותר מזרחי או מערבי, וגם לטוס לנמלים אחרים כגון וינה או פרנקפורט). את איטליה הייתי מסיר מהתוכניות גם בגלל מרחקים וגם בגלל מגבלות אפשריות על הכנסת הרכב (שוב, מצריך בדיקה פרטנית, הדברים האלה משתנים ומאז הקורונה לא תכננתי שום נסיעה. חוץ מזה, איטליה ענקית ואפילו טיול בצפונה יכול למלא את השבועיים בלי לחרוג מגבולותיה). 

 

איפה אני רואה בעיה מרכזית: עד ימי הקורונה הגבולות במרחב השנגן היו פתוחים, וחוץ משלט כחול עם כוכבי זהב ותמרור המציג את המהירויות המותרות בכלל לא היית מרגיש במעבר הגבול. כיום המצב הרבה יותר נזיל וגבולות עלולים להסגר ללא התראה. לכן, בתנאים הנוכחיים (ומי יודע מה יקרה עד ספטמבר) לדעתי עדיף לתכנן את הטיול במדינה אחת, כך שגם אם גבול ייסגר עדיין לא תתקע עם קנסות על החזרת רכב מעבר לגבול וצורך ברכישת כרטיסי טיסה חדשים, מה שעלול לעלות הרבה מאד כסף וגם לשבש את לוח הזמנים בגלל ביטולי טיסות וחובת בידוד. כיוון שכל אחת מהמדינות שפות"ש ציין יכולה לספק הרבה חוויות אני לא רואה בכך בעיה, והמדינות האחרות יישארו לטיולים עתידיים. מהסיבה הזו צריך גם להכין מסגרת תקציב מוגדלת מאד, בתקווה שלא תנוצל עד סופה.

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההבהרות בנוגע למצב באירופה.

אכן מחפש דילים אם אפשרות ביטול, אבל בכל מקרה לא ממהר להזמין מיד. אם יהיה צורך, נדחה את זה עד שיהיה אפשרי, אבל בכל מקרה כמו שנאמר, טוב שתהיה תוכנית מוכנה בכל מקרה, גם אם זה לעוד שנה או שנתיים קדימה.

 

אנחנו בני 31, וממש לא נהגים חדשים או צעירים, אז זה לא מהווה בעיה וכמובן שכל הביטוחים והתוספות נלקחות בחשבון.

מה שכן, גם אחרי שאנחנו מוסיפים את הסכום המקסימאלי לביטוחים, יוצא שנשארת לנו השתתפות עצמית באזור 1500 יורו. יודע שזה תשלום "פרימיום" על אוטו לא זול.

האם בעזרת ביטוח נסיעות כמו שיש ל-PassportCard לדוגמא, אפשר לכסות הוצאה כזאת למקרה הצורך?

 

ודווקא יש לי ניסיון בטיולים ארוכים עם רכב בניו-זילנד ומזרח אירופה. מוכר לי גם הנושא של ה"קמ"ש מעל המותר בשוייץ", ובכל מקרה זה לא בתיכנון שלנו לנהוג במהירויות לא חוקיות.

העניין הוא שזה אף פעם לא היה מעורב ברכב הנעה אחורית חזקה, ולשם שינוי בא לנו לנהוג באוטו עם התנהגות מהנה, בעיקר בכבישים המפותלים, ולכן התעניינתי בהמלצה לרכב כזה.

 

לפי מה שיצא לי לקרוא באינטרנט, אני מסיק ש:

M240 בעלת מנוע חדיש וחזק יותר משל M235, ומרכב קבריולט גם אם יותר כבד ומוריד ביצועים, נשמע כחוויה מאוד מעניינת.

M440 כוללת מנוע בדיוק כמו של M240, אבל גודלה גורם לה להיות פחות מהנה מ-M240, ולכן אני מסיק שעדיף לבחור ב-M240. אם יהיה מספיק מקום לשני אנשים עם תיקים?

האם זה גם יהיה אותו המקרה בהשוואה ל-M4, או שזה כבר סיפור שונה לגמרי?

 

ולמי ששאל, העלות היא בעזור $99-$125 ליום, לפני ביטחים, אישור יציאה מגבולות גרמניה למדינות אחרות וכו'...

 

Morningstar, אתחיל לקרוא, תודה.

 

עריכה אחרונה על ידי serg90
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 10.5.2021 בשעה 01:04, serg90 כתב:

תודה על ההבהרות בנוגע למצב באירופה.

אכן מחפש דילים אם אפשרות ביטול, אבל בכל מקרה לא ממהר להזמין מיד. אם יהיה צורך, נדחה את זה עד שיהיה אפשרי, אבל בכל מקרה כמו שנאמר, טוב שתהיה תוכנית מוכנה בכל מקרה, גם אם זה לעוד שנה או שנתיים קדימה.

 

אנחנו בני 31, וממש לא נהגים חדשים או צעירים, אז זה לא מהווה בעיה וכמובן שכל הביטוחים והתוספות נלקחות בחשבון.

מה שכן, גם אחרי שאנחנו מוסיפים את הסכום המקסימאלי לביטוחים, יוצא שנשארת לנו השתתפות עצמית באזור 1500 יורו. יודע שזה תשלום "פרימיום" על אוטו לא זול.

האם בעזרת ביטוח נסיעות כמו שיש ל-PassportCard לדוגמא, אפשר לכסות הוצאה כזאת למקרה הצורך?

 

ודווקא יש לי ניסיון בטיולים ארוכים עם רכב בניו-זילנד ומזרח אירופה. מוכר לי גם הנושא של ה"קמ"ש מעל המותר בשוייץ", ובכל מקרה זה לא בתיכנון שלנו לנהוג במהירויות לא חוקיות.

העניין הוא שזה אף פעם לא היה מעורב ברכב הנעה אחורית חזקה, ולשם שינוי בא לנו לנהוג באוטו עם התנהגות מהנה, בעיקר בכבישים המפותלים, ולכן התעניינתי בהמלצה לרכב כזה.

 

לפי מה שיצא לי לקרוא באינטרנט, אני מסיק ש:

M240 בעלת מנוע חדיש וחזק יותר משל M235, ומרכב קבריולט גם אם יותר כבד ומוריד ביצועים, נשמע כחוויה מאוד מעניינת.

M440 כוללת מנוע בדיוק כמו של M240, אבל גודלה גורם לה להיות פחות מהנה מ-M240, ולכן אני מסיק שעדיף לבחור ב-M240. אם יהיה מספיק מקום לשני אנשים עם תיקים?

האם זה גם יהיה אותו המקרה בהשוואה ל-M4, או שזה כבר סיפור שונה לגמרי?

 

ולמי ששאל, העלות היא בעזור $99-$125 ליום, לפני ביטחים, אישור יציאה מגבולות גרמניה למדינות אחרות וכו'...

 

Morningstar, אתחיל לקרוא, תודה.

אוסיף עוד כמה סנטים:

בטיול כזה - קבריו זה מצרך חובה. לא אפשרי - חובה.

ה M240 - רכב ישן מאוד, והרבה יותר אנלוגי ו "של פעם" מאשר ה M4.

ברכב כזה הייתי נזהר יחסית - המערכות ישנות יותר וכו'

ה M4 היא ה M4 מהדור החדש, קשה לי להאמין שיש מה לדאוג במקרה כזה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, Morningstar כתב:

אוסיף עוד כמה סנטים:

בטיול כזה - קבריו זה מצרך חובה. לא אפשרי - חובה.

ה M240 - רכב ישן מאוד, והרבה יותר אנלוגי ו "של פעם" מאשר ה M4.

ברכב כזה הייתי נזהר יחסית - המערכות ישנות יותר וכו'

ה M4 היא ה M4 מהדור החדש, קשה לי להאמין שיש מה לדאוג במקרה כזה.

מה הכוונה "יותר אנלוגי" ושל פעם?

האם יש לזה השפעה על חווית הנהיגה נטו, במיוחד שבכל זאת מדובר ברכב קבריו עם התנהגות כביש טובה?

ובעצם אני מסיק ממך ש-M4 תהיה יותר מהנה, בין היתר כי היא יותר מודרנית?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע למה מורנינג התכוון אבל ברוב המקרים כשמדברים על חוויה יותר אנלוגית ושל פעם אז הכוונה היא שהרכב יותר מהנה ומתקשר, אחת הטענות הנפוצות שיש כלפי רכבים מודרנים זה שהם פחות מהנים ומתקשרים. 

 

שוב זה בגדול, לא יודע אם הוא גם חושב ככה. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 שעות, serg90 כתב:

מה הכוונה "יותר אנלוגי" ושל פעם?

האם יש לזה השפעה על חווית הנהיגה נטו, במיוחד שבכל זאת מדובר ברכב קבריו עם התנהגות כביש טובה?

ובעצם אני מסיק ממך ש-M4 תהיה יותר מהנה, בין היתר כי היא יותר מודרנית?

לא נהגתי ב M4 החדשה, בקודמת כן ובפירוש לא הייתי לוקח אותה לטיול כזה בלי ניסיון בהנעה אחורית חזקה

ב 240 נהגתי רק בגרסאת לא קבריו, רכב חמוד לאללה, אם אתה לא מבטל בקרות כנראה שתהיה בסדר (להזהר עם גז עם הגה לא ישר)

מה שכן, הביקורות של ה M4 החדשה די טובות, אז אולי כן כדאי לשקול

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 12.5.2021 בשעה 02:00, Morningstar כתב:

בטיול כזה - קבריו זה מצרך חובה. לא אפשרי - חובה.

 

בגלל התחושה והחוויה?

Today is a great day!

Just like every day...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...