Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה ברגשות מעורבים: תוסף AA וCP לרכבי פיג'ו/סיטרואן (SMEG)


שימו לב! השרשור הזה בן 1162 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,

לפני חודש וחצי פלוס מינוס התקנתי בסיטרואן C4 שלי תוסף סיני בכדי להוסיף AA וCP למערכת המקורית של הרכב.

אחרי שימוש של כמה חודשים ולפי כמה שרכבים אלו (208/308/קקטוס וכו') נפוצים פה בפורום, החלטתי לשתף קצת את דעתי על המכשיר.

בחרתי אותה כי ניסיתי להימנע ממערכות אנדרואיד מלאות תואמות מקור, מניסיון שיש לי ברכבים של חברים הן איטיות, לא אמינות ומלאות בבעיות. בנוסף אין לי צורך בכלום מעבר לוויז וספוטיפיי, לא מתכוון לראות נטפליקס באוטו...

דובר על זה כמה פעמים פה בפורום, אבל לא ראיתי שמישהו פירט עליה או חווה את דעתו.

 

קודם כל לינק כדי להבין במה מדובר: https://www.aliexpress.com/item/4001015569525.html (מגיע עם משלוח של fedex, לא הייתי צריך לשלם מיסים הוא מצהיר מחיר נמוך בלי שביקשתי).

 

בגדול - מערכת קטנה יחסית שמתחברת במקביל למערכת המקורית, וכוללת בתוכה תמיכה בAndroid Auto וCarPlay - שניהם אלחוטיים אם הטלפון תומך, ומוסיף חיבור למצלמת רוורס גנרית.

המעבר בין המערכת החדשה למקורית מתבצע ע"י לחיצה ארוכה על כפתור LIST בהגה, או לחיצה ארוכה בפינה השמאלית העליונה של המסך.

 

לאיזה רכבים זה מתאים? לכל פיג'ו או סיטרואן עם מערכת SMEG. כדי לבדוק תלחצו לחיצה ארוכה על כפתור ההגדרות ויופיע לכם מידע על המכשיר. יהיה כתוב שם SMEG וגרסה, אין חשיבות על איזה גרסה אתם.

 

יתרונות:

- AA וCP אלחוטיים, לא צריך לחבר כבל מעבר להגדרה הראשונית.

- אפשר לחבר מצלמת רוורס גנרית, לא צריך מקורית ויקרה. כמובן שעובר אוטומטית למצלמה כשמשלבים רוורס, יש תמיכה בקווים שמסונכרנים עם ההגה (תקנו מצלמה בלי קווים!), והתמיכה בחיישני רוורס המקוריים נשארת.

- סוף לדיליי המעצבן בבלוטוס! (מחברים את הטלפון למערכת החדשה ולא המקורית)

- כפתורי השליטה בהגה עובדים (ווליום, העברת שירים, לענות/לנתק, עוזרת קולית)

- נדלקת מהר, בניגוד לחלק ממכשירי המולטימדיה הסיניים.

- נשארים עם המערכת המקורית: הרדיו עובד טוב, שליטה על הגדרות הרכב וכו'. בעיקר נוח למי שיש לו שליטה על המזגן מהמסך.

- התקנה פשוטה למי שיש מעט חוש לנושא. זה בגדול plug&play, פשוט יש כמה וכמה כבלים לחבר. לצערי המערכת מגיעה ללא הוראות התקנה, אני נעזרתי ביוטיוב.

 

חסרונות:

- לפעמים נתקעת, בעיקר בתחילת הנסיעה, ואין מה לעשות עם זה עד שמכבים את האוטו לכמה דק. כיבוי ומיד הנעה לא פותר את הבעיה, ולא מצאתי עדיין דרך להדליק מחדש את המערכת.

- החיבור USB מטעין לאט. למי שאין תמיכה באלחוטי הטעינה תהיה די איטית.

- AA אלחוטי לוקח דקה בערך להתחבר אצלי. לא ניסיתי עם אייפון או במערכת מקורית מהיצרן עם תמיכה באלחוטי.

- החסרון הכי גדול בעיניי: בכדי לשמוע משהו, בכל הנעה של הרכב צריך לעבור לAA/CP - להפעיל מוזיקה - לחזור למערכת המקורית - להעביר לAUX - לחזור לAA/CP. קצת מעיק. יש לזה שתי משמעויות שצריך לשים לב אליהן:
1. אי אפשר לשמוע רדיו והתראות מוויז במקביל.
2. כדי שיהיה אפשר לשמוע רדיו ולענות לשיחות, צריך להיות תמיד מחובר בבלוטוס גם למערכת המקורית וגם למערכת הזו. הטלפון עושה את זה אוטומטית אחרי שעושים את זה פעם אחת, אבל עדיין לא טריוויאלי.

אמור להיות פתרון למעבר לאוקס כל פעם - מתאם AUX-USB. המערכת המקורית יודעת לחזור למקור שמע USB לאחר הנעה מחדש, אבל לAUX לא. זה עדיין לא נותן את האופציה למערכת "להתפרץ" לתוך מקור שמע אחר, כלומר לשמוע התראות מהוויז בזמן ששומעים רדיו. בכל מקרה, בינתיים לא מצאתי מתאם כזה במחיר שפוי.. רק אצל המוכר של המערכת שרוצה 50$ כולל משלוח, אז עוד לא יודע להגיד איך וכמה טוב זה עובד.

 

בקיצור,

רשימת החסרונות היא לא קצרה, והמערכת לא זולה. לדעתי היא יקרה מידי, במחירים דומים אפשר לקנות מערכות אנדרואיד שגם כוללות מסך שהוא רכיב לא זול.

בעיניי זה שווה את זה, כי עלות ההחלפה למערכת מקורית חדשה (NAC) הייתה יקרה עוד הרבה יותר ומסובכת, וכל מה שרציתי הוא AA ולהיפטר מהדיליי בבלוטוס, והמערכת הזאת עונה לי על הצורך הזה. על הדרך התקנתי מצלמת רוורס שגם את זה לא הייתי יכול לעשות בקלות עם מערכת מקורית חדשה.

בסה"כ אני מרוצה, אבל מאוכזב מזה שהיא נתקעת מידי פעם ואין לי מה לעשות עם זה עד סוף הנסיעה, ומההתעסקות עם החלפת מקור השמע.

לדעתי לא ממש מתאים לטכנופובים שיהיה להם קשה לזכור את סדר הפעולות אחרי כל הנעה, לוודא שהטלפון באמת התחבר בבלוטוס לשתי המערכות וכו'.

 

מוזמנים לשאול שאלות אם יש :)

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1162 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...