Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקופה של מחאות - מחאה להורדת מחירי הרכב


אלוניר
 שיתוף
עוקבים 19

Recommended Posts

לפני 1 שעה, EvGriga כתב:

גם עם מדינה תוריד מס קניה בחצי - מחירי מכוניות לא ירדו כל עוד השוק נשלט על ידי יבואנים בלעדיים וחברות ליזינג שרובם בבעלות אותם יבואנים.

לדוגמה, מס קניה על טויוטה קורולה היברידית - 30%, אבל המחיר עדיין 138 אש"ח.

 

על פי הידוע לי, הדוגמה שהבאת לא מדוייקת, כי זה בדיוק להיפך - מכוניות היברידיות אמורות להיות יקרות בהרבה ממקביליהן המשפחתיות, ודווקא שיעור המס הנמוך משאיר את מחירן באזור הסטנדרטי.

 

ייתכן שאני טועה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

בוא, בלי להעליב, לא צריך יום לימודים ארוך: המיסוי בארץ מאוד גבוה. יש עוד גורמים, אבל זה הגורם העיקרי למחיר הגבוה של רכבים חדשים פה.   אתה באמת חושב שכשעסקים קורסים, אחוזי האבטלה מרקיעי שחקים

כדי להקטין את כמות המכוניות על הכבישים - זה לא יעזור לך לפסול רכבים ולא להחזיר את המס ל100%. עובדה היא שאנשים קונים בארץ רכב חדש גם כשאין להם כסף (ראה כל סוגי ההלוואות). ועובדה היא שמשק בית ממוצע

התשובה בגוף השאלה! אם אתה חושב שאוטובוסים ומשאיות מזהמים אז למה מיליוני רכבים שעומדים בפקקים עם נהג אחד לא מזהמים? תחבורה ציבורית היא לא הפסדית - היא השקעה כלכלית ויש עליה תמורה. תחבורה ציבורית

מתוך האתר toyota.com בארה"ב

מחיר מומלץ של היצרן:

טויוטה קורולה LE $20,275

טויוטה קורולה היבריד LE $23,400

 

:)

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי גם בארצות הברית יש הטבות מס על רכבים היברידיים/חשמליים.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, EvGriga כתב:

אני אישית חושב שצריכים להעלות מס קניה על רכבים בחזרה לאיזור 100% ולפסול בטסט מכוניות ישנות ומזהמות כדי להקטין כמות מכוניות על הכבישים וזיהום אוויר.

 

 

אבל אז אתה פוגע בעניים יותר שמחזיקים רכב ישן כי אין להם כסף לחדש

  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, EvGriga כתב:

כדי להקטין כמות מכוניות על הכבישים

כדי להקטין את כמות המכוניות על הכבישים - זה לא יעזור לך לפסול רכבים ולא להחזיר את המס ל100%.
עובדה היא שאנשים קונים בארץ רכב חדש גם כשאין להם כסף (ראה כל סוגי ההלוואות).
ועובדה היא שמשק בית ממוצע בישראל מחזיק 2 רכבים. לפחות!

אז צריך לשאול למה מישהו שאין לו כסף קונה רכב חדש או לחילופין למה מחזיקים שני רכבים?

והתשובה והפתרון נמצאים ב תחבורה ציבורית...
השקעת כספי מיסים בפיתוח תחבורה ציבורית, וכמובן התחבורה הזו חייבת לעבוד גם בסופ"ש וחגים.

וכמובן דרך נוספת היא לעודד אנשים לעבוד מהבית - שזה כנראה הוכח כפתרון נהדר (אם כי לא מספיק) בזכות הקורונה.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 6.8.2020 בשעה 12:41, zaf כתב:

מחאה? באמת?  אם אין לך כסף אל תקנה.

רוצה להוריד מחירים - מחירי דיור זה נושא ראוי. אתה רוצה למחות נגד מחירי רכב חדש או מחירי המשומשות כנגזרת ממחירון לוי יצחק?

 

 

מה הקשר בין התגובה שלך למה שכתבתי?

אנחנו משלמים הרבההה יותר ממה שמשלם אירופאי/אמריקאי/אסייתי על אותו הרכב!! לא נמאס לך להיות פראייר? 

 

מחירי הדיור זה פאזה שונה לגמרי, במרכז ברמת יש מחירים מנופחים אבל יש אופציות למצוא דירות ובתים זולים יחסית אם מתפשרים על מיקום, גודל, וכו'

בעניין הרכב - גם אם אני קונה רכב שהוא "זול" - המחיר שלו עדיין יקר משמעותית מאותו רכב בארץ הייצור. 

עיקר המחאה היא כנגד המחיר הלא הגיוני שאנחנו משלמים על רכב חדש לעומת ה- MSRP.

בתאריך 6.8.2020 בשעה 06:31, חולגי כתב:

יש מחאות קצת יותר חשובות "בתור", בימינו, למרות היותנו חובבי רכב.

 

הגישה הזו היא מה שהופכת אותנו לפרה חולבת, וחבל.

בתאריך 6.8.2020 בשעה 12:45, Adani כתב:

 

וחשבת אולי על ההבדל בין רכב מלפני 30 שנה לרכב עכשווי? הרכבים היום מציעים הרבה יותר, ואם זה לא מספיק, אז 146,000 שח זה סכום מאוד מכובד בשביל משפחתית סטנדרטית חדשה.

לא רואה שום טיעון כאן.

 

אתה צריך להבין שרכב פרטי, באופן עקרוני, הוא מותרות. בטח רכב חדש.

המיסוי על רכבים חדשים הוא מתוך תפיסה שמי שיש לו כסף לרכב חדש נמצא בשכבות היותר חזקות של האוכלוסיה ועדיף לקחת את המס ממנו מאשר מהשכבות היותר חלשות.

מי שאין לו כסף לזה יכול למצוא רכבים סבירים בהחלט ואפילו טובים בזול מאוד בשוק המשומשות.

בוא נדמיין סיטואציה, אתה מפגין את נפשך לדעת והמיסוי על רכב חדש יורד בחצי. אתה חושב שהממשלה תגיד ״טוב נחיה עם פחות כמה מיליארדים״? לא, הם יקחו לך את המס הזה ממקום אחר ואתה תגרום נזק לשכבות החלשות.

עם כל הצער שבדבר, עדיף ככה.

רכב זו לא מותרות! זה כלי תחבורתי בסיסי שמגיע אחרי דיור קרי בית דירה וכו'

אני לא להגיד שאני מצפה מהמדינה לממן לי רכב (יש לי אגב, כרגע רכב, וגם דירה), אבל אני מצפה שאנשים יתעוררו קצת ויחד נוזיל את המחירים. 

אתם זוכרים כמה שילמנו פעם על סלולרי? מי ישלם כאלה מחירים היום? 

146 אלף שח --- תעביר את זה ליורו או דולר ותבין איזה סכום הזוי זה ל"משפחתית"

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה צריך לארגן זה לא הפגנה אלא חרם צרכני.לאנשים אין פה משמעת צרכנית. אנשים קונים קוטג' תנובה שמחירו באמת ירד טיפה בעקבות מחאת הקוטג'. תלמד מהחרדים איך מורידים מחירים בעזרת חרם צרכנים

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מי שלא יכול לקנות רכב חדש שיקנה יד 2 יש מספיק רכבים שעדיין באחריות ייצרן ואפשר לשעבד את הרכב לבנק ולקבל הלוואה נוחה.. מצד שני צריך שר תחבורה מספיק אמיץ שיעשה פה משהו לטובת הצרכן כמו בסלולר...

ח'ברה תיזהרו בכבישים!!

 

מתגלגל לי בבורה 1600 לאט ובטוח.:? נמכרה ב21.8.12 :lol:

ניסן קשקאי 2010 רכב למישפוחה:wink:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

א. אין קשר בין מחירי הרכב למחיר הסלולר בעבר. מחירי הרכב גבוהים בעיקר בגלל המיסוי הגבוה. מחירי הסלולר היו גבוהים בגלל שהיה פה אוליגופול שהתנהל (לכאורה) בצורה קרטליסטית. מי שספג את הורדת מחירי הסלולר (בלית ברירה) היו חברות הסלולר, מי שיספוג את הורדת מחירי הרכב תהיה המדינה. אתה רואה את המדינה במצבה הנוכחי סופגת פגיעה משמעותית בהכנסות?

 

ב. מעבר לזה, להורדת מחירי הרכב יכולות להיות שתי השלכות מהותיות: פגיעה בכל מי שיש לו כרגע רכב (כמה אנשים שלקחו הלוואה על רכב ב-150 יצליחו להחזיר אותה אם בסוף תקופת ההלוואה הוא יהיה שווה 40 במקום 80?) ועלייה ברמת המינוע, כלומר במספר הרכבים על הכביש. במדינה צפופה כמו שלנו, רכב פרטי לא באמת יכול להיות פיתרון טוב (לפחות לא בכל מקום שהוא לא פריפריה רחוקה).

 

ג. רמת המחירים הנוכחית מחזיקה מים כי אנשים ממשיכים לקנות. אם אף אחד לא היה קונה, גם היבואנים וגם המדינה היו מבינים שצריך להוריד מחירים כי אחרת שניהם מפסידים. אם יש משהו בכלכלה  שהעשור האחרון הוכיח לנו מעבר לכל ספק, זה שאנשים ימשיכו לקנות כל עוד הם יכולים, כלומר כל עוד המעקל לא דופק להם בדלת. אתה פשוט לא יכול לנצח את זה.

  • רעיון טוב! 2


For I am a bear of very little brain, and long words bother me

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 6.8.2020 בשעה 08:51, Adani כתב:

למיטב ידיעתי גם בארצות הברית יש הטבות מס על רכבים היברידיים/חשמליים.

 

אין בארה"ב שום הטבה פדרלית על כלי רכב היברידיים לא נטענים. יש הטבות על כלי רכב חשמליים והיברידים נטענים, אבל הן מוגבלות לכל יצרן בנפרד. טסלה, למשל, ניצלו כבר את כל המכסה שלהם וההטבה הסתיימה עבורם. GM גם כן די קרובים לסיום ההטבה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@Adaniבמצב התחב"צ הנוכחי רכב אינו מוצר מותרות מבחינת בעל הרכב, ועדיין, המיסוי גבוה מכמה סיבות, חלקן היסטוריות:

 

1. בעשור הראשון המדינה חסרה מט"ח לרכישת רכב פרטי, אז זה נאסר או הוגבל מאד. 

 

2. בעשור או שניים הראשונים אכן  היה מיסוי על "מותרות" ממכוניות ועד רהיטים וכד'. חלק מהמיסוי צומצם או בוטל המהלך השנים.

 

3. ביטול, או אפילו צמצום, המיסוי על רכב יחייב הטלת מיסים אחרים, מה שיגרום מהומה רבתי במשק הישראלי. תחשוב על האפקט של העלאת המע"מ בשיעור קטן לש 4-5%.

 

4. מיסוי משמש, בין השאר, לקידום מדיניות. למשל לתת מוטיבציה לשימוש בתחב"צ.

  • אהבתי 1
לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תוריד מיסים, יגיעו עוד רכבים, ואין לנו מקום כבר.

תוריד מיסים, ומאיפה ישלמו מענקי בטלה ?

 

צריך להוריד אבל לא היום.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן חרם צרכני זו הכוונה שלי, לעמוד עם שלטים בצומת בקושי יגיע לעמוד 10 בעיתון הארץ... 

השאלה איך משכנעים את עם ישראל להפסיק לקנות רכבים חדשים במחירים כאלה

(וכן, בתור אחד שתמיד נדהם מרמת התחבורה הציבורית בחול, בישראל התחבורה ציבורית היא פחחח ) 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...