Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו brz, החלום ושברו (ניסיתי להכניס פנימה ילדים)


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 1423 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא מגביה את המושב כי אני תמיד יושב כשהמושב בנקודה הכי נמוכה כדי להיות כמה שיותר קרוב לציר הגלגול של הרכב. הן גם לא יכולות להכניס את הרגליים מתחת למושב כי הן בבוסטר ובבוסטר גב וקטנות מדי פיזית בשביל להגיע לשם.

 

לגבי החשש מהיכולות של ההאצ'ים - לא מבוסס. הן לא יותר קשות לנהיגה, אדרבא - הן קלילות לנהיגה, גם בהשוואה ל-BRZ. 

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 151
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 21 דקות, mcshmupi כתב:

האם הבנות שלך מצליחות להכניס את הרגליים מתחת למושב? האם אתה מגביה את המושב לשם כך?
לגבי הוט האץ', אני פוחד שלהפך: יהיה לי קשה יותר ללמוד בגלל היכולת האבסולוטית הגבוהה יותר.
למשל, במנוע אטמוספרי כמו ב brz יש פחות כוח ואין השהיה אז יותר קל להבין מתי לחזור לגז ביציאה מפנייה.
ואני מניח שאם יש פחות תקשורת אז זה פחות אינטואיטיבי. אז ברור שאני יכול לפנות למדריך שילמד אותי איך לנהוג (וזה כנראה נחוץ בכל מקרה) אבל נדמה לי שב brz
יהיה קל יותר. 
חוץ מזה, נדמה לי שיש לה הרבה יתרונות, למשל מול ה308: הנעה אחורית, גיר יותר קצר מדויק, הגה יותר מדויק, יותר משוב, מיקומי דוושות יותר טובים, אפילו צליל יותר מגניב.
כל אחד מאלה נדמה לי כמאוד משמעותי.
 

 

דווקא מבחינת קושי אני לא בטוח שאתה צודק, אם כבר טענה שיש לרבים כלפי רכבים מודרנים בסגנון זה שהם קלים מדי לנהיגה, יש הרבה בקרות ואלקטרוניקה ושאר אמצעים שאמורים לעזור גם לנהגים פחות מנוסים להרגיש ״סופרמנים״, הרכבים האלה עם ביצועים מטורפים וקשה להגיע למגבלות שלהן ובאמת לאתגר אותן ככה שאם כבר יותר קל לנהג מתחיל לקחת עם רכב כזו פנייה מאשר עם רכב הנעה אחורית כמו ברז.

 

דווקא ה 308 עם תדמית יותר פרועה ופחות מתחנפת מאשר הקופרה או הגולף GTI שכביכול מגהצות פניות בלי יותר מדי ריגושים אם זה מה שאתה מחפש, למרות שבגדול אני משער שמה שרשמת בפסקה האחרונה של הברז מול ה 308 נכון אבל עדיין בז׳אנר שלה היא נחשבת למערבת מאוד.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלא יהיה ספק - הברז מכונית מאד סלחנית וקלה לנהיגה - ביחס למכוניות ספורט. ביחס לכל הוט האץ' היא הרבה יותר קשה לנהיגה מהירה, ועם בקרות מנותקות היא יודעת לנשוך יופי. היא לא נוהגת את עצמה.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אני לא מחפש רכב סלחני. אני מחפש להבין מה הרכב עושה וללמוד מזה. 
למה הוא קשה יותר לנהיגה מהירה מהאץ' ? 
הנה למשל בחור שאומר שהיו לו מכוניות חזקות בהרבה (מכוניות שרירים וכאלה) וה brz זה הרכב הכי כיפי שאי פעם היה לו

 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא קשה יותר לנהיגה מהוט האטץ' כי הנעה אחורית קשה יותר לנהיגה מהירה מהנעה קדמית. הנעה קדמית לא תיכנס להיגוי יתר טרמינאלי, וכל היגוי יתר בהנעה קדמית נפתר עם דריכה הגונה על הגז בשילוב נעילה נגדית. בהנעה אחורית אתה זקוק לעבודה הרבה יותר מדויקת על הגז וההגה בכל סוג של החלקה. תעזוב גז בהיגוי יתר - תחריף אותו. תגזים עם הגז - תחריף אותו. תגזים עם הגז במקרה של תת היגוי - תקבל היגוי יתר. לא תהיה מספיק זריז ומדוד עם ההגה - ספין. על מסלול זה סבבה, על כביש זה יכול להיות בלגן.

 

אין ספק שהיא מכונית מהנה. מאד. אלא שצריך להיות מודע ליתרונות וגם לחסרונות. הבור של המומנט, למשל, שהוא כמעט non-issue במסלול, מפריע מאד בנהיגת כביש מהירה.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה בעצם לא לפתור את בור המומנט? בחו״ל אני רואה שזה מוד נפוץ ביותר, הפגיעה העיקרית היא כנראה בצריכת דלק גבוהה יותר אבל בניגוד לדברים קיצוניים כמו הוספת טורבו פה זה לא משהו שמשנה את האופי של הרכב.
 
זה די הזוי שסובארו לא סידרה את העניין הזה במתיחת הפנים ויותר מזה, אפילו הוסיפה גרף שתראה את הדבר הזה בעיניים.
 
המנוע הזה באמת יהיה חייב שדרוג דחוף בדור הבא, המיאטה לעומת זאת הגיעה כמעט לשלמות עם המנוע שלה, גם מרגיש הרבה יותר חי ונמרץ ומספק ביצועים עדיפים בהרבה עם קו אדום במעלה הסל״ד ללא בורות מומנט או תופעות מוזרות אחרות פלוס צריכת דלק שלו עדיפה משמעותית. חבל שהברז לא התעדכנה גם באותה צורה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, וזה גם עניין נוסף לטובת המיאטה כי את נקודות החולשה שלה (קוילאוברים) אפשר לפתור בדרך שלא פוגעת באחריות. מה שכן בארץ כל הדיון הזה כמעט ולא רלוונטי בגלל המחיר ההזוי שבו נמכרת פה המיאטה.

 

בכל אופן אני בטוח שבגדול הברז רכב מהנה יותר לנהיגה מכל רכבי ההנעה הקדמית למיניהם אבל באמת שאין מה לבכות מהאילוץ המסתמן של קניית הוט האצ׳ית נחמדה סטייל ה 308 או ה 30N במקום. שאלו יהיו הצרות של כולנו :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הם פתרו את בור המומנט בארה"ב וקנדה (עם שדרוג ההספק ל205 כ"ס).
בדור השני יתכן שזה ישתפר עם המעבר הצפוי למנוע 2.4

 

לפני 48 דקות, RK כתב:

הוא קשה יותר לנהיגה מהוט האטץ' כי הנעה אחורית קשה יותר לנהיגה מהירה מהנעה קדמית. הנעה קדמית לא תיכנס להיגוי יתר טרמינאלי, וכל היגוי יתר בהנעה קדמית נפתר עם דריכה הגונה על הגז בשילוב נעילה נגדית. בהנעה אחורית אתה זקוק לעבודה הרבה יותר מדויקת על הגז וההגה בכל סוג של החלקה. תעזוב גז בהיגוי יתר - תחריף אותו. תגזים עם הגז - תחריף אותו. תגזים עם הגז במקרה של תת היגוי - תקבל היגוי יתר. לא תהיה מספיק זריז ומדוד עם ההגה - ספין. על מסלול זה סבבה, על כביש זה יכול להיות בלגן.

 

אין ספק שהיא מכונית מהנה. מאד. אלא שצריך להיות מודע ליתרונות וגם לחסרונות. הבור של המומנט, למשל, שהוא כמעט non-issue במסלול, מפריע מאד בנהיגת כביש מהירה.

אבל בהנחה שאלמד לשלוט ולמנן את היגוי היתר, יהיה לי רגעים קטנים של היגוי יתר אפילו בדרך לעבודה
כדי להגיע להיגוי יתר ב308 צריך להכנס לאותה הפניה הרבה יותר מהר ובכביש זה נשמע כמו רעיון רע

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בור המומנט לא נפתר גם בעדכון בארה״ב וקנדה.

 

כן אני בטוח שבדור הבא זה יהיה היסטוריה, חסר להם שלא. 

 

מקווה שהדור הבא יתקן את הנקודות הפחות טובות, ושלא יקלקל את מה שלא דרש תיקון, לפי הדיווחים הוא הולך להיות יקר יותר אבל כרגע הכל שמועות, בהתחלה אמרו שיגיע עם טורבו עכשיו אומרים שלא. נצטרך לחכות ולראות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו יותר מדי התפשרויות בשביל BRZ.

חכה עשור, הילדים כבר לא יבואו איתך ותוכל להתפנק (אם זה עוד יעניין אותך בכלל)

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני 18 שעות, itaysamurai כתב:

 

ולגבי היונדאי:

 

Screenshot_20200520-144407_WhatsApp.jpg

 

הגיע אליי מידע שהמודעה הזו שקרית.

מתנצל על ההטעיה, עבר בוואטסאפ.

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, mcshmupi כתב:

 

אבל בהנחה שאלמד לשלוט ולמנן את היגוי היתר, יהיה לי רגעים קטנים של היגוי יתר אפילו בדרך לעבודה
כדי להגיע להיגוי יתר ב308 צריך להכנס לאותה הפניה הרבה יותר מהר ובכביש זה נשמע כמו רעיון רע

 

אם בעינך היגוי יתר זה אידאל - אז בהנעה קדמית הוא יותר סוג של אילוץ מאידאל.

 בכללי, מציע שתנהג קצת במכוניות ספורטיבית ותבחן מה עושה לך את זה. תנתנק קצת מכתבות ואגדות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשפוט מכונית הנעה קדמית לפי היגוי יתר זה, בעיני, אכן לא חכם במיוחד. גם בהנעה אחורית, היגוי יתר הוא לא חזות הכל, אלא אם הכוונה היא להתמקצע בדריפטים. 

 

וכמו שמיץ פטל היטיב לכתוב - שווה להתנתק מכתבות ואגדות. החיים יותר מעניינים מזה.

  • אהבתי 1

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן את שתי האגורות שלי לעניין.

לגבי בחינת מכוניות:

1. קודם כל דבר עם הנציגים באולם ותגיד שאתה מאוד מתלבט בין X, Y ו-Z ושהיית שמח לעשות נסיעה שתהיה יותר מאשר סיבוב סביב אולם התצוגה בהילוכים 1-2-3. אולי, כמו מורנינגסטאר, לקחת את הרכב ל-overnight או לפחות לשעה. ואם זה רק שעה, תדאג שאתה מגיע לאולם שנמצא מקסימום רבע שעה נסיעה מכביש שיאפשר לך לבחון את המכונית כמו שצריך (כדי להשאיר לעצמך חצי שעה של נהיגה ב"סביבה הטבעית").

 

2. אל תתן להם להפריע לך. תבדוק את כל מה שאתה יכול לבדוק סטטית באולם התצוגה. אבל הכל(!). מושבים, מרווח, תא מטען, מולטימדיה, תא מנוע, אחיזה של המושב, נוחות של תנוחת הישיבה (שאגב - צריכה להיות כמו שרומן ציין: קרוב ככל האפשר למרכז הכובד של הרכב - בתנאי שאתה עדיין רואה החוצה כמובן. אין צורך לראות את מכסה המנוע, פשוט לומדים עם הזמן איפה הוא נמצא). את נסיעת המבחן תשמור בדיוק לזה - נסיעה. בדרך לכביש המעניין תבדוק נוחות, בידוד, רעידות ורעשים, ובכביש עצמו פשוט תתמסר לנהיגה ותראה אם אתה מתחבר לאופי של האוטו.

 

3. מבחינת זמן - ויש מצב שאני קצת יורה לעצמי פה ברגל - כדי להבין את המהות של אוטו (לא ירידה לפרטים או גילוי דברים מעצבנים ושאר דברים שמגלים רק אחרי חודש), חצי שעה עד שעה נהיגה נטו מספיקים עד מעל הראש. גם לכבישים עירוניים עם קצת פקק, גם כביש מהיר וגם כביש מפותל. כל מה שמעבר לזה, גם יום שלם לא יעזור לך. 

 

מה שמביא אותנו לבחירת הרכב עצמו:

 

מההודעות שלך (ומהשיחות ביננו) עולה שאין לך הרבה ניסיון בנהיגה ספורטיבית או עם מכוניות ספורטיביות, אז כל מה שאתה עושה כאן זה להפריע לעצמך עם דברים שלא יהיו לך רלוונטיים עוד הרבה מאוד זמן. אתה לא פשוט "תבין" מתי הברז יוצאת לתת היגוי אחרי 10 פניות, צריך או לקבל הדרכות (כן, ברבים) או לנהוג הרבה מאוד זמן ולהיות בנאדם עם יכולת הסקת מסקנות די טובה ולא מעט הבנה בפיזיקה ומכניקה כדי להבין מה גורם למה ומה קורה כשעושים א או ב. המון (יותר מדי) אנשים יכולים לנהוג על מכוניות סופר ספורטיביות ומתקשרות עשרות שנים ועדיין אין להם שמץ מה הם עושים.

 

כשמחברים את זה להקרבות שהברז דורשת, המסקנה המתבקשת היא שזה כנראה לא הרכב הנכון עבורך בשלב הזה של החיים. ברז זו לא מכונית שקונים "ואז אולי אני אצליח להשתלט עליה". זו מכונית שקונים כי רוצים ויודעים איך לנצל אותה. כן, למרות שיש לה רק 4 וחצי כ"ס ולוקח לה שבועיים להגיע ל-100. באחת הפעמים שהייתה אצלי ברז, נסעתי לעבודה ובאחד הכיכרות, במהירות של באמת לא מעל 18 קמ"ש, היא פשוט זרקה תחת. בלי שום פרובוקציה, בלי מכת גז או ניתוק בקרות. לא יודע, אולי האספלט שם חלק, אולי היה טוויץ' בשריר, אלוהים יודע. בנאדם שלא יודע מה הוא עושה (או יותר גרוע - כזה שחושב שהוא יודע כי "קניתי אוטו ספורט!") כנראה היה מסיים עם טלפון מביך לגרריסט. וזה לא נאמר כאיזו דפיקה על החזה, אלא כדי להראות שמכוניות קלות עם הנעה אחורית וצמיגים מחורבנים (בכוונה, כן, אני יודע) יכולות להפתיע אותך גם סתם בנסיעה למכולת. היא לא יודעת מתי אתה מגרזן ונמצא בפול פוקוס, ומתי אתה רק מנסה לשרוד את הנסיעה למשרד אחרי לילה עם 3.1 שעות שינה. 

 

מצד שני, חוסר הניסיון הזה הוא גם היתרון הכי גדול שלך. כי אתה עכשיו תלך ותקנה איזו הוט האץ' מהכיפיות יותר (i30, 308, סיוויק) והיא תספק אותך מעל ומעבר ולרגע אפילו לא תחשוב על מה חסר לך. כי המכוניות האלה מעולות, כל אחת ואחת מהן. ואם אתה לא יודע מה אתה יכולת לעשות עם הנעה אחורית, כל שנשאר לך לעשות הוא להנות ממה שיש, ובמכוניות האלה יש המון ממה להנות. 

  • אהבתי 1
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 3

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1423 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...