Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Buki

מה הקשר בין פתיחת דלת נוסע לבין פעולת המאוורר? (ברלינגו 2016)

Recommended Posts

נניח ולא היית פותח את הדלת אלא רק מקרר את החיישן בעזרת צלון או שטיפה במים מקרים האם התופעה חוזרת על עצמה ?


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן. אם החיישן מראה מעל 35 מעלות המאוורר עובד קבוע גם כשהמנוע קר, מיד אחרי ההתנעה.

 

 

אם החיישן מראה מתחת ל 35 מעלות המאוורר עובד כמו שהוא אמור לעבוד זאת אומרת לפי הטמפ'  של נוזל קירור או כשהמזגן דולק. 

 

 


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)

האם יש תצוגה של הטמפ' החיצונית? האם היא משתנה בפתיחת דלת?

 

הטמפ' כמובן לא צריכה להשתנות אם הדלת פתוחה, אבל הכבל שמחבר את הסנסור (ועובר בין הדלת לגוף) נמתח/מתיישר ואם יש נתק / בעיית מגעים, מדידת הטמפ' תשתנה. בכ"ז רכב צרפתי.

עריכה אחרונה על ידי yuvk

:turn-l:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש תצוגת טמפרטורה חיצונית, אחרת איך הייתי יודע? 

 

לגבי שינוי הטמפרטורה בפתיחת הדלת, לדעתי לא קשור לכבל או מגעים, אלא מאוורר מנוע שעובד מזרים אוויר חם דרך בית הגלגל ישירות לחיישן שבמראה.

 

פתיחת הדלת מזיזיה את המראה מהאיזור הזה.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לי כול ההתנהגות של המאוורר נשמעת קצת מוזרה.

 

חיישן טמפ' מסוג NTC בשילוב מחשב הרכב/בקרת אקלים לא מגיב במהירות כזו לכול שינוי בטמפ' אלא מחשב הרכב או יחידת בקרת אקלים דוגמת מספר שינויים לאורך זמן ורק לאחר מכן מחליטה מה לעשות עם המידע.

 

האם קיים תיעוד של ייצרן הרכב להתנהגות הזו של המאוורר ?

 


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 דקות, מרק10 כתב:

לא מגיב במהירות כזו

מה הכוונה מהירות כזו?

 

השינויים בטמפ' לא מיידים אלא לאחר 5-10 שניות.

 

תיעוד של היצרן אין לי. 


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)
לפני 21 דקות, Buki כתב:

פתיחת הדלת מזיזיה את המראה מהאיזור הזה.

תעשה בבקשה ניסוי עם מנוע קר וחזור לדווח.
 

בדוק מה מציג מד הטמפ' החיצונית עם מנוע כבוי, דלת פתוחה ודלת סגורה.

עריכה אחרונה על ידי yuvk

:turn-l:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי. כשטמפ' בחוץ מעל 35 מעלות המאוורר פועל גם שכהמנוע קר. מתחיל לפעול מיד אחרי ההתנעה. 

 

לגבי השפעתו על הטמפ' עם דלת פתוחה/סגורה, אבדוק.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)
לפני 10 דקות, Buki כתב:

מה הכוונה מהירות כזו?

 

השינויים בטמפ' לא מיידים אלא לאחר 5-10 שניות.

 

תיעוד של היצרן אין לי. 

 

5 שניות נחשב במקרה הזה לדעתי נחשב שינוי מהיר מידי.

 

לדוגמא:

 

בזמן פעולת המנוע ברכבי גולף דור 5 ניתקתי את חיישן מפלס נוזל קירור בכדי לבדוק את מהירות התגובה של מחשב הרכב לשינוי ולהפתעתי לקח זמן מה עד אשר הופיעה תקלה בלוח השעונים שמפלס נוזל הקירור נמוך. כמה זמן לא זוכר אבל אם יהייה לי זמן אני אבצע את הניסוי שוב פעם.

אל תשכח שמבחינת חשיבות מפלס נוזל קירור לדעתי המערכת צריכה להגיב מידיית ולא בהשהייה אבל במציאות זה שונה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 דקות, Buki כתב:

עשיתי. כשטמפ' בחוץ מעל 35 מעלות המאוורר פועל גם שכהמנוע קר. מתחיל לפעול מיד אחרי ההתנעה. 

התכוונתי להבדל בטמפרטורה שנמדדת עם דלת סגורה או פתוחה. כשהמנוע קר אין אויר חם דרך בית הגלגל.


:turn-l:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן, הבנתי את זה וערכתי את ההודעה. אבדוק את זה.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אסטרטגיה ממש מוזרה של הפעלת מאוורר קירור המנוע, לא מצליח לחשוב על סיבה למה, למעט אולי מקדם בטחון נגד התחממות המנוע או מערכות טיפול בגזי הפליטה. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, יש עדכונים חדשים ?


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא היה זמן היום כ"כ להתעסק בזה.

 

בגדול:

 

1. באוטו הזה מאוורר מנוע פועל קבוע במהירות נמוכה כל עוד טמפרטורה בחוץ לפי התצוגה בצג מידע מעל 35 מעלות. 

 

2. פתיחת הדלת הימנית עם המראה והחיישן משנה את הטמפרטורה שבתצוגה ב 2-3 מעלות כלפי מטה, גם כשהמנוע קר. ואז אם זה נמצא בתחום הגבולי של 35+/- כמה מעלות, זה גורם לכיבוי/הפעלה של המאוורר. 

 

3. המאוורר פועל (כנראה) רק כשהאוטו בעמידה מוחלטת. 

 

4. כל הנ"ל כשהמזגן כבוי. 

  • עצה טובה! 1

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, Buki כתב:

2. פתיחת הדלת הימנית עם המראה והחיישן משנה את הטמפרטורה שבתצוגה ב 2-3 מעלות כלפי מטה, גם כשהמנוע קר.

אהה!

אם זה גם כשהמנוע קר, אז זה לא נגרם מהרוח החמה מהמאוורר. לדעתי זה נובע מהכבלים/קונקטורים שנמשכים בפתיחת הדלת = בעיית מגעים לחיישן.


:turn-l:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...