Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אשמח להסבר הטכני של צריכת הדלק השונה בין ידני לאוטומט


אבנר טייל
שימו לב! השרשור הזה בן 1652 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אנסה לענות בפשטות, אשמח אם מומחי הפורום יתקנו/ירחיבו:

 

ההפרש בצריכת הדלק נובע משני גורמים עיקריים:

 

הראשון הוא ממיר המומנט-

בניגוד לתיבות ידניות בהם המנוע מחובר ישירות לתיבת הילוכים ולגלגלים באמצעות מצמד,

בתיבות אוטומטיות ישנו חלק הנקרא ממיר מומנט, שהוא מאפשר למנוע להיות מחובר לתיבת הילוכים בחיבור "לא ישיר" (באמצעות נוזל הידרואלי שמוזרם בלחץ גבוה).

 

חיבור "לא ישיר" זה מאפשר למנוע המסתובב להיות מחובר לגלגלים גם כאשר האוטו בעצירה מלאה/מעביר הילוכים (ומכאן אין צורך במצמד),

אך במחיר של איבוד כוח - בערך כעשרה אחוזים מכוח המנוע יכולים "ללכת לאיבוד" ומכאן נובעת צריכת דלק גבוהה יותר.

 

עם זאת, בתיבות אוטומטיות מודרניות הממיר מומנט יכול לנעול את עצמו (ואז נוצר חיבור ישיר כמו במצמד) בעיקר בהילוכים גבוהים, ככה שהפער בצריכה קטן יותר בתיבות אוטומטיות חדשות.

 

הגורם השני הוא מספר ההילוכים-

בתיבות ידניות בדרך כלל יש יותר הילוכים מאשר מתיבות אוטומטיות, לדוגמה יש 5 או 6 הילוכים בגרסה הידנית אך רק 4 או 5 בגרסה האוטומטית.

ככל שיש למנוע יותר הילוכים, ככה הוא יכול לפעול יותר ב"תחום" מהירויות שבו פועל הכי ביעילות, וגם יותר הילוכים מאפשרים למנוע לשייט במהירות (סל"ד) נמוכה יותר במהירויות גבוהות, וכך לחסוך בדלק.

 

אך שוב, גם כאן בתיבות מודרניות גורם זה פחות משפיע. כבר לא נדיר לראות תיבות עם שבעה, שמונה או אפילו תשעה הילוכים שמאוד עוזרים לצמצם את צריכת הדלק של הרכב.

 

בסך הכל ככל שמתקדמים בשנים הפער בצריכת דלק בין מכוניות ידניות לבין מכוניות אוטומטיות קטן ואף נעלם לחלוטין, בטח עם התיבות הרובוטיות שמציעות את כל היתרונות של תיבה ידנית עם הנוחות של תיבה אוטומטית (מלבד אמינות).

 

בנוגע לשאלה השנייה, בפשטות, ככל שמהירות המנוע (סל"ד) יותר גבוהה - המנוע יצרוך יותר דלק.

אך גם ככל שלוחצים יותר על דוושת הגז המנוע יצרוך יותר דלק.

לכן צריך למצוא איזון בין שני אלו - מהירות מנוע לא גבוהה מדי אך גם לא נמוכה מדי ככה שצריך ללחוץ חזק מאוד על הדוושה כדי להאיץ.

 

 

נצל"ש - מדהים כמה שלומדים בפורום הזה.

 

ולשאלה: האם כאשר לא לוחצים על דוושת הדלק (ירידה או שיפוע למשל, בהם הרכב מתמיד בנסיעה) וידית ההילוכים משולבת להילוך - המנוע שורף דלק או שמא הוא מסתובב כי הגלגלים מסתובבים והם מחוברים אליו?

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל נסיעה בהילוך ללא גז, מעל סל"ד מסויים (נאמר מעל 1300 סל"ד) אין הזרקת דלק.

 

 

אם יש לך מחשב דרך שיודע להציג צריכה רגעית, תוכל לראות שבמצב הנ"ל מופיעה צריכה 0.0 ליטרים ל 100 ק"מ.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1652 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...