Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קרב הצרפתיות הנוחות - מבחר דגמי פיג'ו מול רנו מגאן גרנד קופה החדשה


daido1
שימו לב! השרשור הזה בן 1779 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חבר מהפורום - niv - אומר שלקסוס is300 הוא הרכב הכי נוח שנהג עליו

תודה, אבל IS300 מחוץ לתקציב (החל מ-229K). התקציב שהגדרתי: 130-190

ה-CT300 הקומפקטית כן בתקציב, אבל די מיושנת, כיול מתלים נוקשה יחסית, וביצועים בינוניים.

אגב, היא אופציה מעניינת ודי אטרקטיבית, למי שמעוניין ב"פרימיום" במחיר שפוי. לאחר מתיחת הפנים, היא מאובזרת

בכל אבזור הבטיחות המודרני (כולל סטייה מנתיב אקטיבית ושיוט אדפטיבי), אבל תאורת הלוגן סטנדרטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 174
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מעניין, מצאתי שני מבחנים לקשקאי - אחד של "אוטו" והשני של "ישראל היום". על אותה רמת גימור בדיוק - טקנה.

מה שחשוב לציין בהקשר לנוחות נסיעה הוא שהטקנה מאובזרת בצמיגי 19 עם חתך נמוך שמוסכם על כולם שמפחיתים את הנוחות.

אבל בשני המבחנים חוו את זה קצת אחרת :

 

"אוטו" -

"נוחות הנסיעה, יחסית לרכב המצויד בחישוקי "19, נאותה, אבל נראה שחישוקים קטנים יותר, כמו ברמות הגימור היקרות פחות, ישפרו משמעותית את נוחות הנסיעה. לרוב, פעולת הבולמים טובה ומרוסנת, אך בעיר מתקשה הקשקאי לפעמים על שיבושים, ומחוצה לה בחיבורי כביש. גם בשביל יש מחיר לחישוקי "19, וכפלי קרקע ובורות אינם נספגים היטב ויוצרים תחושה לא רגועה"

https://www.auto.co.il/article/roadcartest/131735?utm_source=Mako&utm_medium=Auto-copmponent&utm_campaign=Ongoing&makoOpenChromeTabs=1

 

"ישראל היום" -

היות וזה אותו קשקאי מוכר עם יחידת הנעה חדשה, הוא מרגיש לא רהוט במיוחד על כבישים שסלילתם אינה משובחת.

הוא לא מצליח לבודד את הנוסעים מפני הכביש ולייצר נוחות נסיעה טובה מספיק"

https://www.israelhayom.co.il/article/633945

 

אני נהגתי על הרמת אבזור הזולה יותר, עם צמיגי 18 אינצ' , והיא היתה לי די נוחה.

 

אני משער שההבדל בין "נאותה" ל-"אינה נוחה מספיק" הוא בעיקר סובייקטיבי, ונובע מרמת ציפיות שונה בין הכתבים, כתוצאה מקופצנות מסויימת שהיא גילתה.

שאלות:

1. האם ההבדל בין 18 ל-19 אינצ' הוא כזה קריטי עד כדי שנמוך משמעותי ברמת הנוחות?

2. האם לגיטימי לבקש להחליף 19 ב-18 ברמת האבזור הגבוהה? האם יבואנים נוטים להסכים לכך, עם/בלי עדכון המחיר הכולל?

 

שימו לב לנקודה נוספת ש"ישראל היום" החמירו, ו-"אוטו" בכלל לא התייחסו:

"גם בידוד הרעשים לא מרשים כשבשיוט ניתן לציין הרעשי רוח ברורים וגם רעשי כביש שחודרים אל התא"

ההתרשמות שלי : עד 110 קמ"ש לפחות לא הרגשתי ברמת רעשים בולטת. תא הנוסעים היה די שקט עם חלונות סגורים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, אבל IS300 מחוץ לתקציב (החל מ-229K). התקציב שהגדרתי: 130-190

 

היו מבצעים החל מ-209,000 ש''ח לחדש.

 

מה לגבי יד שניה?

 

ה-CT300 הקומפקטית כן בתקציב, אבל די מיושנת, כיול מתלים נוקשה יחסית, וביצועים בינוניים.

אגב, היא אופציה מעניינת ודי אטרקטיבית, למי שמעוניין ב"פרימיום" במחיר שפוי. לאחר מתיחת הפנים, היא מאובזרת

בכל אבזור הבטיחות המודרני (כולל סטייה מנתיב אקטיבית ושיוט אדפטיבי), אבל תאורת הלוגן סטנדרטית.

 

בטח הכוונה ל-ct200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שאתה צריך רכב כזה גדול אבל אאוטבק x ב0 קמ נמכרת ב145k, עם פנסי led...

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שאתה צריך רכב כזה גדול אבל אאוטבק x ב0 קמ נמכרת ב145k, עם פנסי led...

אין לי בעייה עם הגודל הכללי שלו, אלא רק עם האורך: 4.82 מ' (!!) אולי אקנה בכלל אוטובוס ואשאיר אותו בלילה בחניון של המשאיות... :D

אבל ללא ספק ה outback הוא חבילה אטרקטיבית ביותר עבור משפחה בהרכב מלא, שזקוקה לתא מטען סטיישני! התרשמתי לטובה.

 

אפרופו סובארו, כדאי להשאר בהאזנה בדקות הקרובות... ;-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אוטובוס עם פנסי LED? :lol:

 

האזנה לחדשות סובארו? אתה מתכוון לקונספט עם השם שובר השיניים VIZIV?

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולרגל עדכון חשוב, תיקנתי את הכותרת...

 

כמובטח, היום הגיעה תורה של יפנאוטו, יבואנית סובארו! היום ביקרתי באולם תצוגה שלהם בפ"ת.

עוד לא קניתי שום דבר, אבל מתחיל להסתמן כאן כיוון! יש לנו כאן "ראש בראש" מעניין בין שני רכבי 4X4 מקטוגריות שונות, שהרשימו אותי עמוקות:

XV vs Forester.

כבר ביום חמישי שריינתי לי שתי נהיגות מבחן על רמת האבזור הבכירה של כל אחת מהן.

 

אבל לפני שאני ניגש ל"צמד האחיות", עלי לציין לטובה את נציג המכירות תמיר גלם, שבאמת נתן לי חוויית ביקור יוצאת דופן!

הוא מבחינתי כבר ניצח את המתחרים! (ולא שהם היו גרועים...)

נתן דוגמא מצויינת לכיצד בכוחו של איש מכירות מוכשר, לבצע מהפך תפיסתי אצל לקוח פוטנצייאלי, כולל מישהו כמוני שמגיע עם לא מעט ידע מוקדם ביחס ללקוח הממוצע (ומודה שגם לא מעט דיעות קדומות על סובארו)

זה לא רק הסבלנות והאמפתיה לכל השאלות ה"טורדניות" שלי (הם כולם נחמדים..), אלא פשוט הפיל אותי לקרשים עם כמות הידע והבקיאות שלו -

לא רק בדגמים שהוא אמור למכור, אלא גם בכל אחד ואחד מהדגמים המתחרים שאני התקלתי אותו!

והוא לא הסתפק רק בציון שטחי ברמת הכותרת של כל פיצ'ר, אלא ברגע שקלט שאני קצת יותר מתעניין - אז נכנס להסברים טכנים מעמיקים

על מה קורה "מאחורי הקלעים" של כל אחת מהתכונות, אם זה מבחני בטיחות, אם זה טכנולוגיה. (למשל - ההבדלים בין ה eye-sight הוויזואלי של סובארו, לבין הרדארים הפשוטים של ניסן).

אמינות - 100%, לא ניסה למכור לי את הכי יקר, אלא השתדל לקלוע לצרכים שלי כדי שלא אבזבז יותר ממה שצריך.

(טען בתוקף ש-XV תספק את צרכיי :-) )

 

ועכשיו לגופה של מכונית...

ה-XV, לגמרי מסכים עם תמיר שאמורה להספיק לצרכים שלי. ברמת האבזור הבכירה שמחירה כ-160K מקבלים שיוט אדפטיבי, לד מלא, זיהוי כלי רכב בשטח מת (שמעתם לובינסקי? צ'מפיון? קרסו?...)

המתחרה הישירה שלו, מבין הרכבים שאני נהגתי בהם לאחרונה היא ללא ספק הניסן קשקאי במחיר כמעט זהה, וחוץ אולי ממושבים חשמליים בניסן, ואולי יתרון זניח בביצועים, אני לא חושב שמצאתי אפילו יתרון אחד של הקשקאי על פני ה-XV!

חוץ מפאול אחד רציני...

נכון שרק לפעמים אני נוסע עם עוד חברים, אבל תא המטען של XV פשוט קטן באופן מביך! עד שאתה לא רואה בעיניים כמה סמלי זה נראה 310, אז אתה

לא ממש מתייחס. על מזבח ה"ספייר בגודל מקורי", סובארו עשו פשוט פשרה קיצונית מדי לטעמי, שמגבילה את הטיולים עם הרכב אך ורק לזוג עם כלב.

 

מה שמעביר אותי ל- Forester שאותה תמיר הגדיר "ג'מוס" :-) נכון, היא די גדולה (אם כי אורך סביר), מבצעת יותר וברור שפותרת BY FAR את הפאול של XV.

יתרונות נוספים שאני זוכר -

בתחום נהיגת שטח, זוית גישה טובה יותר מ-XV (אם כי הופתעתי לשמוע שה-XV לא נחותה ממנה ביכולת העבירות שלה, בזכות זה שהיא קצרה יותר!)

יש לפורסטר עוד מספר יתרונות, כגון בקרת סטייה מנתיב אקטיבית (שמירה בנתיב), בקרת שטח מת (חשוב!), X-Mode משודרג למצבי החלצות

בשטח, מושבים חשמליים ועוד שלל פינוקים שעושים אותו פרימיום-שטח-כביש ממדרגה ראשונה.

 

האם שווה לי להוסיף עוד פחות 20K בשביל כל הטוב הזה?...תחזיקו אותי, אני עוד מסוגל! :-) (ואם להיות לרגע כנה... אז לא רק בגלל התא מטען)

 

יש עוד היבט חדש שנכנס למערכת, שעד כה לא החשבתי אותו במיוחד: נסיעת שטח. והרבה יותר מהיכולות הטכניות נטו.

הוסבר לי גם על מועדון השטח של סובארו, על הדרכות הנהיגה לחברי המועדון, וחשבתי לעצמי -

אם ה"רכב שטח" הוא תירוץ להכיר עוד חברים, אז למה לא בעצם? גם זה שיקול! :-)

 

שורה תחתונה - ביום חמישי, אחרי צמד הנהיגות אהיה יותר חכם.

 

אשים לב במיוחד ל -

* רמת נוחות, וספיגת מהמורות בכביש עירוני / בינעירוני. האם ארגיש הבדל בין XV לפורסטר? האם ארגיש הבדל ביניהם לבין קשקאי?

האם משתווה לרמה של המגאן הזולה אך רכה במיוחד?

* איכות נסיעה מחוץ לעיר. תחושת ביטחון, בידוד רעשים בשיוט, פעולה חלקה ולא רועשת מדי תחת האצה.

* ביצועים - כפי שהסכמתי עם תמיר, החיים הם לא רק "0-100" (והוא אף ציין במיוחד את תגובתה המהירה של XV).

האם הבדל בין השתיים? כיצד הן בהשוואה למגאן ולקשקאיי שפחות או יותר דומות ודי מספקות?

* בקרת שיוט / סטייה מנתיב - כיצד זה עובד. כיצד מגיב למצבי "בלגן" רגילים בכביש. (ובאיזור פ"ת תמיד אפשר למצוא בלגן...)

 

מה דעתכם? על מי אתם הייתם הולכים (אם נשים לרגע בצד את שיקולי התקציב)? יש עוד דברים שכדאי לי לבדוק בהשוואה הקצרה?

מי שכבר נהג ומכיר - מוזמנים לתת "ספוילרים" חופשי כבר עכשיו!

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפרופו אאוטבק... אחד מהרכבים הנוחים ביותר שיצא לי לנהוג. תעשה סיבוב, למה לפסול? בגלל האורך?

לגמרי!

עם 4.82 מ' היא ארוכה בלא פחות מ-20 סמ' מהפורסטר, ואפילו קצת יותר מ- B4. זה המון, וקשה למצוא עם זה חנייה בכל עיר ממוצעת.

אולי אם הסדר אצלי היה הפוך - בעיקר טיולים, וקצת נסיעות מנהלתיות, אז היא היתה מתאימה לי יותר.

גם הפורסטר (להלן: "ג'מוס" :-) ) הוא די OVER לצרכיי, אבל אני מוכן לשקול אותו כי לא בטוח שהוא ייאלץ אותי להתפשר

באיזשהו תחום, חוץ כמובן מעלותו המשמעותית יקרה יותר.

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי עלויות - עשיתי "ניסוי כלים" קטן ב-WOBI, וגיליתי להפתעתי שההבדל בין הפרמיות של XV ו-FORESTER הוא לגמרי זניח,

למרות שמדובר בפער של לא פחות מ-40K שקלים בין השתיים!

לצורך הדוגמא, השוויתי את ה XV הכי יקר (160K) לפורסטר-"ספורט" שהוא הכי יקר (200K)

4740 לעומת 4817 שקלים בהתאמה, מקיף+חובה.

האמת שזה גם לא בהרבה יותר יקר ממה שאני משלם על ה-308 הנוכחית שלי (משהו בסביבות 4000 שקלים).

כיצד אתם מסבירים את ההבדל הזניח?

חוץ מביטוח, עד כמה יותר יקר להחזיק פורסטר מ-XV? (צפי משוער בחישוב שנתי)

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוצא לי מדי פעם לנהוג או לנסוע במסגרת העבודה בפורטר מהדור הקודם (נהגת בפורסטר אחת, נהגת בכולן :-D).

לדעתי היתרונות המשמעותיים שלו אלה שימושיות ועבירות. זה סוס עבודה.

אם אתה רווק שמרבית הנסיעות שלו הן לבד בתנוע עירונית, לדעתי הוא די מיותר וירגיש מסורבל ביום יום וגם יקר למי שלא מממש את הפוטנציאל שלו.

זה כמו לקנות אופני דאון היל ולרכב איתם בעיר.

 

אמנם ל- xv תא מטען קטן, אבל אם הוא מספיק לך ליום יום וזה מגביל אותך רק מבחינת הטיולים בסופ״ש, יש פתרונות כמו התקנת כלוב הפרדה בינו לבין תא הנוסעים ואז ניתן להעמיס עד התקרה. יש גם פתרונות אחסון על גג הרכב שניתן להרכיב ולפרק לפי הצורך.

 

המתלים של סובארו ככלל, ושל xv בפרט מהטובים בגזרת המחירים שלו ויעניקו לך את הנוחות שאתה מחפש.

יחידות ההנעה של שניהם, טובות וחזקות.

יחד עם זאת, רק כי מצאת את הביצועים של הדיזל 1.5 של 3008 כ׳עלובים׳ כהגדרתך, אני חושש שתמצא את יחידות ההנעה של סובארו כלא מספקות.

אלה מנועי בוקסר אטמוספריים שצריך להביא אותם לסל״ד גבוהה (בשונה מה- 308 שלך שם הזמינות מתקבלת בסל״ד נמוך) בשביל לקבל את הביצועים שהם יודעים לספק, אבל שם אתה כבר מתחיל לשמוע מאוד בברור את התיבה הרציפה, טובה כשלעצמה.

 

תעדכן, בהצלחה.

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין כח מנוע, יש לי 3008 דיזל שהחליפה אאוטבק 2.5 (שחזק מהפורסטר וגם מרגיש כזה).

אם מצאת את ה-3008 עגלה, אני גם חושש שצפויה לך אכזבה מהסובארו

 

Sent from my DynaTAC 8000X using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה מצאנו בסובארו?

אמינות, תא מטען קטן, מנוע חלש מול הרכבים שכבר בדקת, תשלום על תנאי שטח שאולי תשתמש בזה וכנראה שהרבה פחות ממה שכעת נראה לך ונציג מכירות ממולח שמחר כבר לא רלוונטי לרכב.

אם בכל זאת אתה הולך על סובארו תקפוץ לשמעון ברזילי בתלפיות בירושלים, הסבירות שתקבל את אותו הרכב בהנחה משמעותית מאוד ועם 5 שנות אחריות כמו אצל היבואן, גם עם זה ייאלץ אותך לקנות במסלול 01 זה כדאי - יום אחד תצטרך למכור את הרכב הרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין כח מנוע, יש לי 3008 דיזל שהחליפה אאוטבק 2.5 (שחזק מהפורסטר וגם מרגיש כזה).

אם מצאת את ה-3008 עגלה, אני גם חושש שצפויה לך אכזבה מהסובארו

 

Sent from my DynaTAC 8000X using Tapatalk

ובהמשך לזה, עדיין אני חושב שהפורסטר קניה מעולה. טיילתי לא מעט עם פורסטר דור קודם ויצא לי לנהוג מעט על הדגם החדש

 

Sent from my DynaTAC 8000X using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1779 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...