Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונה קטלנית בכביש 90, 8 בני משפחה ברכב אחד


Jack457
שימו לב! השרשור הזה בן 1999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השקעה בחינוך הנהגים.

 

אכתוב בשלישית בשרשור הזה: אין בעיה. תשקיע בקטע הזה, אבל אז לא תשקיע בקטע אחר שהוא אולי יותר בעייתי, או לוותר על שירותים אחרים. חוסר ההבנה בשרשור הזה לעובדה שהמשאבים מוגבלים וכי יש צורך בתעדוף, משווע.

 

מציע לך לבדוק מה קורה בדיוני סל הבריאות. כל הזמן ויכוחים האם להשקיע את הסכום המוקצב בטיפולים יקרים במעט חולים או בטיפולים שאינם יקרים ומצילים הרבה אנשים. תראה כל הזמן לובי של כל מיני מחלות אזוטריות שבהן השקעה של מיליונים כל שנה בחולים בודדים יצילו אותם, אבל ימנעו, נניח, חיסונים חדשים למחלות נפוצות ומסוכנות. אתה מתנהג כלוביסט של קטע עין גדי - עין בוקק, יש לא מעט לוביסטים של קטעים אחרים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 170
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני מצפה שכל הכבישים יהיו בטוחים בדיוק כמו שאני מצפה לשיפור בטיפול בחולים.

אני מצפה שהכסף שאני משלם למיסים יושקע רובו ככלו בהעלאת הביטחון הבטיחות, ואיכות החיים שלי.

אני מצפה שהמדינה תתיעל תשפר תהליכים ועליות בכל התחומים.

( יש לי עוד מלא ציפיות , מקווה שגם לכם )

 

לא מקבל את המצב הנתון כמובן מאילוו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת כרגיל נמצאת אי-שם באמצע.

 

אני באופן מסורתי לא מצטרף לחגיגת ההיסטריה הקנטרנית הישראלית הרגילה, שכרגיל מאשימה בכל דבר את הממשלה ואת הממסד, עם אפס אחריות אישית. באופן עקרוני אני בעד אכיפה וחינוך, ונגד הלך הרוח שצריך לרפד את כל העולם לרמה של אפס סיכונים בגלל שיש דגנרטים. דוגמה נאה לכך היא ההשקעה העצומה בהפרדות המפלסיות הרכבתיות בכל מעבר זניח.

 

לאחר שאמרתי זאת: יש להכיר בכך שכפי שתכנון התשתיות לוקח בחשבון את היבטים הטכניים של כלי הרכב (משקל, מהירות, אחיזה) ואת היכולות האנושיות (זמני תגובה, שדה ראיה), ראוי שהתכנון ייקח בחשבון שפה יש גם הרבה דגנרטים ו/או הרבה אנשים חסרי סבלנות, ושזה מצב נתון לצורך העניין. יש שלב מסויים שבו הקו נחצה ואי אפשר להאשים עוד את משתמשי הדרך - ויש לבצע תשתית סלחנית יותר. דוגמה איומה לכך היא "ציר המוות" בפתח תקווה - מסלול תחבורה ציבורית שנהרגו בחצייתו לפחות עשרים בני אדם במשך כמה שנים, עד שלבסוף נאלצו להודות בכשלונו וסגרו אותו.

 

לא חייבים ללכת כל הדרך להרחבה לכל האורך - אפשר לחשוב על פתרונות יצירתיים, וכאן נשאלת השאלה האם יש במשרד התחבורה מי שמסוגל למחשבה כזו. לדעתי הלא-מלומדת, ניתן ליישם שילוב של:

 

1. "מפרצי" עקיפה (קטעים דו-נתיביים קצרים) מדי כמה ק"מ

2. שילוט לכל אורך הדרך, המנחה את הנהגים לא לעקוף ולהמתין למפרצי העקיפה

3. אכיפה משטרתית כבדה וקבועה

4. מפרדה קשיחה בקטעים מסויימים, לפי הצורך, לדוגמה בקטעים ללא שדה ראיה

 

=====

 

סטיה קטנה לעניין הרכבת לירושלים,

 

העבודה המעשית על החלק הארי של הקו - כריית המנהרות ובניית גשר 10 - החלה רק בסביבות 2011. עד אז הקו היה מוקפא במשך כמה שנים, ויש אומרים שאלמלא מיהרו לבנות את גשר 6 (עמק איילון) כהצבת עובדות בשטח, ייתכן שהקו היה מבוטל כליל.

 

בדרך היה מאבק עם הירוקים על נחל יתלה, מאבק של תושבי מבשרת שרצו תחנה בישוב, ומשגילו שהדבר אינו אפשרי החלו לתקוע מקלות בגלגלי הפרוייקט, ועוד כל מיני סכסוכים משפטיים עם הקבלנים בענייני מכרזים. אז בשביל קו רכבת שכולל כ-25 ק"מ של מנהרות במצטבר, מבחינתי הפרוייקט, מרגע שהתחילו לעבוד ברצינות, התקדם במהירות מופלאה. ה"עולב" שבחנוכת הפרוייקט במתכונת הנוכחית, טרם הבשלתו, הוא *כולו* פוליטי, תוצאה של גחמות השר כץ, שירק בכך בפרצוף של כולנו, ומעל לכל ירק בפרצוף של כל אנשי המקצוע המעורבים בפרוייקט הזה במשך שנים.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון, אני מצפה שתהיה מוכן לשלם מס הכנסה של 90% ומע"מ בשיעור 70%.

 

הציפיות שלך לא ריאליות.

 

תאמין לי שאני לא מרוצה מהרבה החלטות לגבי הקצאת משאבים במדינת ישראל, אבל זה טבעה של מדינה, היא מקצה את מה שיש לפי סדרי העדיפות שלה. לא תמיד סדרי העדיפות האלה תואמים לציפיות שלך, אבל זו דרכה של מדינה, ושל כל ארגון אחר. אני בטוח שבמשק הבית שלך אתה רוצה לקנות כל יום 3 גבינות צרפתיות משובחות, להחזיק מרצדס מסדרה S ולהחליפה בחדשה כל שנתיים ולצאת פעם בשנה לטיול בקמצ'טקה או בפטגוניה. אבל, מה לעשות, אתה מרויח רק 8000 ש"ח לחודש, אז אתה נאלץ להתפשר על גבינת תנובה 5%, פיאט פונטו בת 5 וחופשה בנופש כפרי בעמק החולה. כי זה מה שיש. אה - ועל אפך וחמתך אשתך קונה זוג סנדלים חדש למרות שהוא לא נראה לך חיוני - אבל אין ברירה, אתה צריך לרצות אותה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

גם אם כל הכבישים היו סופר בטיחותיים וסופר רחבים, כל עוד אנשים נוהגים - הקטל בדרכים ימשיך.

מה לדעתכם עדיף, נהגים מיומנים ותשתיות גרועות או נהגים גרועים ותשתיות מצויינות?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך לדברים הנ"ל - בכביש 6 ובכביש 431 ובעוד המון כבישים רחבים עם הפרדות ישנן תאונות.

אז גם אם נשקיע סכום כסף אסטרונומי (ואני חושב שמדובר על לפחות רבע מיליארד שקל) ונציע פתרון הנדסי שיפחית את הסיכון לתאונה חזיתית בקטע הכביש הספציפי הזה, תקרה שם תאונה אחרת, אז במקום 8 יהרג 1 או שניים.

בסופו של דבר - כולנו מספרים, שליש מההרוגים בתאונות דרכים הם בכלל הולכי רגל, אז מה? אולי נתחיל להרים גשרי הולכי רגל בכל פינה? או לשקע כבישים בכל עיר שנייה? אין לזה סוף הרי.

 

הכביש הזה, שנמצא (תסלחו לי כל השכנים שלו) בחור, עם תנועה לא רבה ותנאי סביבה קשים מאד - לא מצדיק הרחבה.

רוצים דוגמא לפרוייקט שנמצא בעבודה אצלינו במשרד שבו המדינה מבזבזת כסף בשביל בטיחות? כביש 293: הכביש יורחב, התוואי שלו יוזז קצת, חלקו ימוחלף, וצומת הגדי תהפוך למחלף גם היא. אבל בינתיים אנחנו עושים במקביל תכנון להרחבה ושיפור בטיחות בכמה מהצמתים בכביש למרות שאלו יהרסו 5 שנים אחרי שיבנו. וזה בדיוק בגלל שהם גבו קורבנות.

(אל דאגה, יקח עוד 3 שנים לפחות עד שסלילת הכביש החדש תתחיל, הדברים הללו לוקחים המון המון זמן).

בנוסף יש לנת"י לא מעט פרוייקטים של מוקדי סיכון, שמטפלים גם בבעיות בטיחות וגם בצווארי בקבוק של פקקים, אני אישית עבדתי על קרוב ל10 פרוייקטים כאלה בחצי שנה האחרונה. חלקם בביצוע, חלקם כבר בוצעו, חלקם עדיין בשלבי תכנון.

 

 

דיסקו, אני מודה לך על מה שכתבת, הבעיה שבנהיגה ובכבישים כולנו 'מאד מבינים' כי הרי אנחנו נוסעים בהם כל יום.

אני רק חושב לעצמי שמזל שאף אחד לא מבין בהנדסת מכשור רפואי...

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Shellcase, איך אתה רואה פתרון של כביש עם 2+1 נתיבים שמחליף כל כמה ק"מ את הצד הכפול?

היינו בחגים בצרפת ומכיוון שבחרנו לא לנסוע בכבישים המהירים נתקלנו בפתרון הזה בכמה וכמה כבישים. על פניו זה נראה כמו פתרון מוצלח מאוד.

 

אגב לגבי קטע הכביש בו התרחשה התאונה, אני מסכים שאין סיבה לטפל בו מעבר למצבו הנוכחי, שהוא לא פחות ממצויין ביחס לכמות התעבורה שעוברת בו בשוטף.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם כל הכבישים היו סופר בטיחותיים וסופר רחבים, כל עוד אנשים נוהגים - הקטל בדרכים ימשיך.

מה לדעתכם עדיף, נהגים מיומנים ותשתיות גרועות או נהגים גרועים ותשתיות מצויינות?

 

עדיף נהגים מיומנים ותשתיות מעולות.

 

צריך חינוך , משטרת תנועה אמיתית והשקעה מסבית בתשתיות כבישים ותחבורה ציבורית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגורם האנושי זה הגורם הראשי לתאונות אצלנו. התשתיות אצלנו יחסית לשאר העולם מעולות.

מה שעדיף באמת זה פשוט להוריד את הגורם האנושי, קרי - מכוניות אוטונומיות. שגם מדברות אחת עם השניה. אני בטוח שהטכנולוגיה הזאת עוד תיתקל בבאגים ובעיות, אבל רק אחרי כל זה נוכל להגיע לסוג של רגיעה בתאונות הדרכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
עדיף נהגים מיומנים ותשתיות מעולות.

 

צריך חינוך , משטרת תנועה אמיתית והשקעה מסבית בתשתיות כבישים ותחבורה ציבורית.

על הדרך תוסיף גם שלום עולמי, חיסול הרעב ותרופה לסרטן שכל החולים יקבלו בחינם וזהו.

לדעתי הלא מקצועית, הכבישים הבין עירוניים בארץ מצויינים מבחינת תשתית. בארה"ב למשל נסעתי בדרכים בין עירוניות פחות טובות והרבה יותר ארוכות, כך ש50% כבר יש לנו. מה שנותר זה להתמקד בנהגים כי להרחיב כבישים עד אין קץ ולרפד את כל העולם בנייר פצפצים זו לא התשובה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי, הלכתי לנגב דמעה.

תגיד - אתה מפספס את העובדה שאני מנסה לקיים דיון רציני ולא לזרוק תמונות של ילדים מתים כדי לשבור את הלב של כולנו ולבכות בפינה?

חלאס עם ההתמסכנות.

 

זה שבפורטוגל מתכננים כבישים מוגזמים זה טוב ויפה, רק שצפיפות האוכלוסין שם נמוכה משמעותית מישראל. בניו זילנד כמעט אין כבישים דו מסלוליים בכלל, ויש שם אפילו כבישים מהירים שהם בעצם דרך מצעים ללא אספלט בכלל, אז מה?!

 

רוחב של כבישים זה משהו בסיסי שכל מהנדס תחבורה, או איש שיווק או כלכלן יודע - ביקוש והיצע.

אם יהיו 3 נתיבים הם יתמלאו, אם יהיו 4, גם הם - וכך הלאה עד שכל המדינה תהיה מכוסה באספלט.

הפתרון הוא לא הרחבה של הכבישים אלא שיפור התחבורה הציבורית, זה קשה יותר ולוקח יותר זמן, בעיקר כי להבדיל מנתיבי ישראל - שאר הגופים והמפעילים של התח"צ לא כלכך יעילים ותלויים גם בציוד (כמו שגילינו עם פתיחת קו הרכבת לי-ם).

אתם גם משווים אותנו לאירופה, רק ששם יש תשתיות רכבת כבר 200 שנה, צפיפות נמוכה משמעותית ואין ישראלים עם ועדי עובדים, קומבינות ו'יהיה בסדר' או מלחמות כל שני וחמישי.

יש בתכנון המון תשתיות תח"צ, יקח זמן עד שזה יבוצע - אבל לילדים שלכם יהיה פה די נוח מהבחינה הזאת.

תבינו שזה שלא סוללים פה כבישי ענק כמו בארה"ב או סין זה יתרון, וזה בגלל שסוף סוף הבינו פה שהפקק לא נעלם עם הוספת נתיבים.

 

מה שעשו בכביש 66 עם המעקה בטון הזה בעיני זה הזוי, זה לא פותר את הבעיה בכלל, זה רק פלסטר.

תאונות חזיתיות בכבישים כאלה מונעים על ידי חינוך ואכיפה, 10 ניידות ושוטרי תנועה עולים פחות מהמעקה הזה.

 

ובעניין 250 ק"מ והעברת סחורות - לך תבדוק איפה הייתה התאונה ותחזור אלינו, כי מדובר בשני מקומות שונים לחלוטין.

נקודת המוצא היא היותו של כביש 90 כביש מסוכן ובעיקר תוצאתן הקטלנית של חלק גדול יחסית של התאונות שבו בשל מהירות יחסית גבוהה ומפגש חזית שכיח בין כלי רכב. הטענה שהרחבתו בעוד נתיב תגדיל בהתאם את מספר כלי הרכב שבו אינה רלבנטית, לא מדובר בכביש שמחבר בין מרכזי אוכלוסין צפופים שאז באופן טבעי נפח התנועה בו יעלה עם הרחבתו, אלא בכביש שמחבר מרכזי אוכלוסיה דלילים ומרוחקים יחסית שהרחבתו לא תוסיף להם תושבים. השאלה היחידה לפיכך, אם אתה מבקש להתנתק מהזוועה שבאובדן ולהתרכז בעלויות, היא האם הרחבת הכביש עולה יותר או פחות מהנזקים הכספיים הכרוכים בתאונות ובתוצאותיהן, הדעה הרווחת יותר לפחות לפי ההבנה שלי, שמדובר בעסק די זול ביחס ולכן גם אם ליבנו צריך להיות גס בדמעות ובשברון הלב, והוא לא, גם החשבון הכלכלי מחייב הרחבה והפרדה של הדרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזהירות יתרה אני מעריך שהתאונה היום נגרמה 100% כתוצאה מרשלנות, עקיפה על קו רצוף. (כך גם השתמע מכל המרואיינים שהיו במקום האירוע הבוקר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה את הסרטון.

נהג המשאית סטה ונכנס לנתיב הנגדי ללא כל סיבה נראית לעין, בטוח לא עקיפה.

רכב אחד שנסע מולו הצליח להתחמק ימינה. המסחרי ראה שהמשאית ממשיכה להגיע מולו וימינה, ניסה לברוח שמאלה, לנתיב הנגדי, ובדיוק באותו רגע נהג המשאית שם לב שסטה ושבר ימינה חזרה לנתיב שלו, ומכאן כבר אין דרך חזרה.

אין ספק שנהג המשאית אשם, והסטיגמה על האוכלוסייה ממנה הגיעה נוסעי המסחרית ועל זה שהם לא מתעניינים בחוקי הזהירות, שגויה.

עריכה אחרונה על ידי bjlb
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...