Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי בפיג'ו 208 1200 ידני (שרשור מתעדכן)


netco
שימו לב! השרשור הזה בן 3050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שלושה שבועות התחדשנו בפיג'ו 208 1200 ידנית אקטיב.

כיוון שהתחתנו לא מזמן, והבנתי שאני לא יכול להסתדר יותר עם דו"ג (לצערי..),

התחלתי לחפש רכב עבורנו.

 

כיוון שאנחנו זוג צעיר,ו90% מהנסיעות שלנו הן בתוך העיר, הדרישות מהרכב היו נוחות טובה, חסכוני יחסית, אמין ככל שניתן, עדיף גיר ידני, ואם אפשר שתהיה מאובזרת בצורה סבירה.

העניין הוא, שלא הייתי סגור אם ללכת לכיוון סגמנט הקומקפטיות האוט', ולהתפשר בנושא צריכת הדלק (וגיר אוט'),

או לחפש סופרמיני ידנית כלשהי.

לאחר שעברתי בסוכנויות הליסינג והטרייד כדי לראות אם יש משהו מעניין, הגעתי בסוף לטרייד מובייל (רק כדי לסמן וי שעברתי בכל הסוכנויות, לא הייתי אופטימי) שם הציעו לי 208 ידנית , שנת 2013, 34,000 ק"מ יד 1, ובנוסף עם אחריות יצרן עד אוקטובר, שזה בונוס נחמד מאוד מבחינתי (ובמחיר טוב יותר מאחת עם נתונים טיפה פחות טובים יותר מאדם פרטי)

לאחר התלבטות זריזה, שמנו מקדמה על הרכב, ולאחר שבבדיקה יצא נקי מתאונות, רכשנו אותו.

מסקנה מיידית שלי לגבי הליך הרכישה, שעל אף היותי ספקן מאוד לגבי רכישה מסוכנויות למיניהן, מסתבר שלעתים יש מציאות טובות, ולא כדאי לפסול שום דבר על הסף כנראה...

 

אז כרגע לאחר שלושה שבועות, ו-500 ק"מ בינתיים, מספר מסקנות לגבי הרכב:

 

יתרונות:

-נוחות הרכב נוח למדי, הן המושבים והן המתלים שלו (נקודת הייחוס שלי, היא ההונדה סיביק האצ'בק 2009 של אמא שלי, שדי מתרסקת בירושלים על כל בור ושיבוש)

-מנוע פעם ראשונה שיוצא לי לנהוג על שילוב בנזין-ידני (ונהגתי על משאיות, על מסחריות קלות, אופנועים, ומה לא..), ציפיתי לבחישה מתמדת בהילוכים עקב המנוע הקטן והתוואי ההררי של ירושלים, והופתעתי. עקב שיא מומנט שמגיע מוקדם (יחסית לאטמוספרי, בכל זאת לא מוגדש...) המנוע גמיש מאוד, ועל אף קוטנו הוא לא מרגיש חלש, לפחות במהירויות עד 120. משער שבמהירויות גבוהות יותר הוא יהיה קצת "חסר אוויר".

בנוסף, למרות שהוא שלושה צילינדרים, לא מורגשות כמעט רעידות בסרק (מרגיש לי קצת דיזלי טיפה, אני אישית אוהב את החספוס הזה), ובנסיעה מרגיש חלק כמו 4 צילינדרים.

-מרווח לפחות בשני המושבים הקדמיים, הרכב מרגיש די מרווח, ולא חסר מקום (שוב בהשוואה לסיביק האצ'בק, מורגש יותר מקום לנהג ולברכיים). מאחורה משער שהמצב לא מדהים. תא מטען סבבה לגמרי, לגמרי מספיק לנו כרגע.

-אבזור הרכב מגיע עם מערכת מולטימדיה (מקורית לדעתי), סבירה לגמרי, איכות השמע לא רעה בכלל, והממשק שלה נוח למדי (בהשוואה לIDRIVE בסדרה 1 שהייתה לאבא שלי (2014), ולמערכת שיש במאזדה 6 טרום מתיחת הפנים), ומרגיש די איטואטיבי, בנוסף שקעי AUX וUSB, שגם ממוקמים בצורה מצויינת בעיני.

-התנהגות אין לי ציפיות מרכבים לכיף, משום שאני אוהב אופנועים, ורכבים שיוכלו לתת לי את הפאן שאופנוע נותן, עולים הון.

עם זאת, יש משהו מאוד חינני ב208, כנראה שהמשקל הקל שלה, גורם לה להיכנס לפניות בצורה די כיפית וחביבה, ויש בה משהו זורם בקטע הזה. לא ציפיתי ליותר מידי, אבל זה לגמרי נחמד לדעת שזה שם.

 

חסרונות

 

-צריכת דלק- אחרי 500 ק"מ, שהורכבו מ90% עירוני (30% מזה פקקים), ו10% בינעירוני, חלק עם מזגן וחלק בלי, עם סגנון נהיגה מעורב, צריכת הדלק עומדת על בערך 10.5 ק"מ לליטר. לסופרמיני ידנית, ציפיתי לפחות ל- 12/13 קמ"ל גם בתוואי הזה, נקווה שישתפר בהמשך.

-גימור- לא מדהים, קרקושים מהחיבור של דיפון הגג קרוב לשמשה (ליד בית התאורה הפנימית), כפתורי מזגן שמרגישים שבירים ולא עמידים, ומשענת יד שמרגיש כאילו מישהו נזכר לשים אותה שניה לפני שהרכב יצא מהמפעל.

-הגה וידית הילוכים- הגה רך מידי ומרגיש אילם, אני אישית שונא את זה.

בנוסף ידית ההילוכים מרגישה לא מדוייקת, מעבר לזה שהמהלך שלה באמת ארוך מידי. מה שכן, אהבתי מאוד את קוטנו של ההגה, וכמו שאמרו לפני, ברגע שמבינים שאמורים לראות את הדשבורד מעליו, אפשר למצוא תנוחות נהיגה טובה למדי.

- מזגן- בגדול מרגיש קצת חלש, ובנוסף אין ליניאריות בין הרמות, 1-2-3 מרגישות די זהות, כש4-5 פתאום מעלות את האיוורור והרעש בחוסר פרופורציה, מה עוד שגם אז זה לא הכי מקרר, ככה שבימי קיץ התחושה היא שאני צריך לבחור בין המון רעש וקירור סביר, או לסבול מהחום עם רעש סביר. לא ברור מה הולך עם המזגן הזה בקיצור.

 

בנוסף אוסיף שמחד אהבתי את המינימליזם בתא הנוסעים, והמבנה הצר של הקונסולה, מאידך אין תא אחסון אחד נורמלי למעט תא הכפפות (שגם הוא לא גדול), ועוד חלל פתוח מוזר בתחתית הקונסולה, ככה שאני קצת אמביוולנטי לגבי תא הנוסעים, וטרם החלטתי אם הוא בסעיף היתרונות והחסרונות.

 

זהו לבינתיים, סה"כ מרוצים למדי מהרכב, ולצרכים שלנו הוא כרגע מספיק לנו לגמרי.

התכנון בע"ה להחזיק את הרכב כ 4-5 שנים, עד שנרצה/נצטרך להחליף אותו.

בינתיים מקווה לעדכן כאן עם הזמן, על עלויות, תובנות, וכו'.

עריכה אחרונה על ידי netco
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני מאמין שצריכת הדלק תשתפר ברגע שתכיר את הרכב.

לחבר יש 108 עם אותו מנוע, אצלו רוב הנסיעות הם בין עירוניות , הרכב צורך 1\14-15.

 

בגדול אחלה סיקור.

Peugeot 308 GTi By Peugeot Sport 2018

Ex- Peugeot 208 GTi 2013 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שצריכת הדלק תשתפר ברגע שתכיר את הרכב.

לחבר יש 108 עם אותו מנוע, אצלו רוב הנסיעות הם בין עירוניות , הרכב צורך 1\14-15.

 

בגדול אחלה סיקור.

כניראה הוא אוהב ללחוץ אחרת בבין עירוני זה רכב שמגיע 1/17-18.

 

תתחדש על הרכב,באיזה מחיר הוא נרכש?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

12-13 ק"מ לליטר בנסיעה שרובה עירונית בשטח הררי זו צריכה אמיתית, סבירה ולא תשתנה...במכוניות קטנות כאלה יש פער ממשי בין 90% עירוני ולבין 70% עירוני ופער עוד יותר גדול בין נסיעה במישור ולבין נסיעה בעליה.כפי שיוליאן גם ציין, נורא תלוי כמה לוחצים.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לרשום תתחדש מאחל שתדע רק שקט מהרכב.

בגדול אחלה סיקור.

 

תודה רבה לשניכם :)

 

12-13 ק"מ לליטר בנסיעה שרובה עירונית בשטח הררי זו צריכה אמיתית, סבירה ולא תשתנה...במכוניות קטנות כאלה יש פער ממשי בין 90% עירוני ולבין 70% עירוני ופער עוד יותר גדול בין נסיעה במישור ולבין נסיעה בעליה.כפי שיוליאן גם ציין, נורא תלוי כמה לוחצים.

 

ידוע לי שיש פער משמעותי בין עירוני לבין עירוני, ואני גם מאוד מודע להבדלים בסגנון הנהיגה שלי כששורה עלי הרוח הקרבית או הרוח החסכונית.

עם זאת ציפיתי ל12-13, בתכל'ס כרגע אני עומד על 10.5 בערך, אומנם בתנאים לא פשוטים שכוללים הרבה מזגן, לא מעט פקקים, ובעיקר עירוני, ועדיין...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש!

 

לנו יש 208 1.2 ידני שנת 2015, אין לנו קרקושים וכמעט ולא עברנו את מצב 3 בבורר של המזגן (רק בשרב שהיה), לדעתי המזגן מקרר מספיק (ואני מאוד אוהב מזגן).

 

 

Sent from my X9076 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתנצל, קראתי לא טוב ומשום מה הבנתי ש-12/13 זו הצריכה בפועל... אתה צודק ש-10.5 נראה מעט מופרז.אם זה מחמם מישהו, היונדאי אטוס האוטומטית של אשתי שהייתה אמינה ונפלאה שתתה בנסיעה עירונית בחיפה כ-8 עד 9 ק"מ לליטר והרכב היה מטופל ובמצב מיכני מעולה...

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשית בחירה נבונה להתחיל את הדרך עם סופר מיני ידנית. אני בדיוק סיכמתי שנתיים וחצי עם אחת.

אני גם חושב שה208 היא בין האיכותיות והמשתלמות ביותר שיש בנמצא!

סעו בנעימים.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש את האוטומטית טורבו. אומנם אני מתבאס על הגיר האוטומט (למרות שנוחות זו לא מילה גסה), העדפתי את האקסטרא כוח ואני מבסוט על זה.

 

מסכים מאוד לגבי המתגים שהם קצת הזוים לרכב ברמה הזו. אני מרגיש כאילו צריך להשתמש בכפפות של משי כאשר מדליקים את המזגן או שולטים במדיה דרך ההגה. צריך לגעת בקלות כשכל הפעלת כוח בסיבוב, תביא את המתג לרמה לא רצויה.

מצער לשמוע שגם לך יש רעשי פלסטיקה מהגג (לי כאמור משרשור אחר, יש ממכסה שמתחת להגה). לא משהו שמפריע יותר מדי, אבל לא משהו שמצפים מרכב חדש.

 

אני דווקא מוצא את המזגן טוב מאוד. בד"כ אני שם על עוצמה שתיים בהתחלה ומוריד במהלך הנסיעה לאחת (בימים חמים במיוחד שהיו, השארתי על עוצמה שתיים וזה הספיק לחלוטין כנהג). דווקא המהירויות האלו שהן עדינות, הן נחמדות בעיניי, נותן קצת יותר שליטה על עוצמת הקירור.

 

לגבי ההגה - קודם כל אני ממש מאוהב בהגה הקטן הזה. כשאני נכנס לרכב אחר עם הגה רגיל, זה מרגיש לי פתאום כאילו אני מחזיק הגה של אוטובוס :-D מה גם שבתנוחת ישיבה נכונה, ההגה יושב לי בול מתחת לכל הלוח וזה יוצא לי אסטטית גם נפלא.

ההגה אכן קל (בטח לעומת ה 206 היוצאת) אבל אני דווקא לא מוצא אותו מה שנקרא VAGUE (מעורפל בגלגלים). האמת כשקראתי וראיתי כמה טענות על כך גם בביקורות על הרכב וכשאני נהגתי, הופתעתי לטובה שזה לא כך, כי זה די מבאס. אני מניח שזה עניין של טעם או תחושה אישית.

 

בכל אופן אני מבסוט על הרכב, מקווה שגם אתה תיהיה, אז תתחדש!

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תתחדש.

ולגבי צריכת הדלק, הצריכה שלך אכן מוגזמת, לי עוד לא יצא לראות פחות מ13.5 ק"מ ליטר ברכב הזה, גם עם כשהרכב מלא בנסיעה עירונית.

קירקושים לצערי קורים ב208, אך זה ברמה נסבלת, וגם במתחרות זה קורה.

אני לא כל כך מסכים איתך לגבי תא הכפפות, הוא גדול יחסית לסופר מיני.

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...