Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב בעסקת ליסינג תפעולי (משומש) - ההצעה המטורפת שקיבלתי


driver100
שימו לב! השרשור הזה בן 2927 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

באלבר רוממה ירושלים

כל חברת השכרה יש לה אפשרות להשכיר לך כביכול רכב קטן ולתת לך הטבה שידרוג לרכב מקבוצה גבוהה יותר למשל השכרתי פנדה וקיבלתי i30

לגבי נהג צריך לברר אצל כל חברה זה חוקים שונים

בכל אופן אם אתה מתכוון לשים 2500 שקל לפח כל חודש עדיף שזה יהיה השכרה שאתה יכול לעזוב בכל רגע נתון

 

זו בדיוק הבעיה. כי מצד שני, יכול מאוד להיות שלא היו משדרגים אותך וגם אם כן, היו יוצרים איתך קשר כמה ימים לאחר מכן, להחזיר את הרכב ולהחליף אותו בחזרה בפנדה. זה שיצא לך "נס" זה משהו אחר... (גם אני קיבלתי פעם אחת BMW במקום וולוו S80)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים.

חברות הליסינג לא מפסידות.

מה כבר יש לנו פה:

עלות שנתית של רכב כזה (שלא צפוי להתקלקל) היא בערך 8,000 ש"ח (ביטוח + טסט + טיפול).

העלות השנתית היא כ - 30,000.

מה שמשאיר לנו 22,000 ש"ח שזה הרבה מעל ירידת הערך השנתית של רכב כזה 2014.

אז לגבי השאלה למה לא כולם עושים את זה - כי זה יקר ומשאיר רווח לחברת הליסינג.

האם ההפרש של כ - 10,000 ש"ח בשנה מצדיק לקחת רכב כזה- כל אחד וההעדפות שלו.

אין פה תשובה אחת נכונה.

בהצלחה

 

תודה על הפירוט.

 

תוכל בבקשה לעזור לי לעשות חישוב, כיצד אני יכול לחסוך 10,000 ש"ח בשנה עם רכישה של רכב דומה

בעל אותם קריטריונים? (במידה ואחליט למכור אותו לאחר 18 חודשים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערכה גסה ומשוערת -

נעשה בהתחלה את החישוב לפי שנה, לצורך הנוחות-

 

עלות הרכב ביד 2 כ - 100,000 ש"ח.

 

ירידת ערך שנתית (מאחר והרכב כבר בן שנתיים וספג את הירידה הראשונית) - 12,000 ש"ח.

ביטוח - 5,000 ש"ח

טסט + טיפול - 3,000 ש"ח.

 

עלות שנתית כוללת - 20,000 ש"ח.

 

עלות ליסינג תפעולי - 2,515 * 12 = 30,180 ש"ח.

 

מה שמלמד שהעסקה הזאת מגלמת פרמייה (לגיטימית) לחברת הליסינג של כ - 10,000 ש"ח.

 

אם תכפיל הכל ב - 1.5 כדי לראות מה קורה (בהערכה גסה) לאחר 18 חודשים -

עלות כוללת של הליסינג התפעולי - 45,270 ש"ח לעומת עלות משוערת ברכישה של רכב כזה והחזקה לבד - 30,000 ש"ח.

Kia Sportage Premium 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערכה גסה ומשוערת -

נעשה בהתחלה את החישוב לפי שנה, לצורך הנוחות-

 

עלות הרכב ביד 2 כ - 100,000 ש"ח.

 

ירידת ערך שנתית (מאחר והרכב כבר בן שנתיים וספג את הירידה הראשונית) - 12,000 ש"ח.

ביטוח - 5,000 ש"ח

טסט + טיפול - 3,000 ש"ח.

 

עלות שנתית כוללת - 20,000 ש"ח.

 

עלות ליסינג תפעולי - 2,515 * 12 = 30,180 ש"ח.

 

מה שמלמד שהעסקה הזאת מגלמת פרמייה (לגיטימית) לחברת הליסינג של כ - 10,000 ש"ח.

 

אם תכפיל הכל ב - 1.5 כדי לראות מה קורה (בהערכה גסה) לאחר 18 חודשים -

עלות כוללת של הליסינג התפעולי - 45,270 ש"ח לעומת עלות משוערת ברכישה של רכב כזה והחזקה לבד - 30,000 ש"ח.

 

על פי כל הבדיקות שערכתי, ביטוח חובה+מקיף (כולל נהגים צעירים), יעמוד על מינימום של 5,500 ש"ח

בשנה (וזה המחיר הזול ביותר שהצלחתי להשיג ויש בו חסרונות).

 

נניח ורכשתי רכב יד 1 ב-100 אלף ש"ח ואני מעוניין למכור אותו לאחר 18 חודשים, הוא יימכר כאמור

כרכב יד 2. הבעיה היא, שעל פי ירידת הערך שחישבת, היא פחותה מירידות הערך שאני מוצא אצל

מוכרים פרטיים אחרים (לא חברות ליסינג/השכרה/מגרשים). למשל, בהונדה סיוויק, ראיתי שרכב

יד 2 (שנתיים אחורה בשנתון) נמכר בירידה של 28,000 ש"ח..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחשב את הפער האמיתי בין הסכום שבו אתה יכול לרכוש רכב כזה משומש (לאחר מיקוח טוב) לבין המחיר מכירה לאחר 18 חודשים. לא תגיע ל 28,000 ש"ח. סיוויק בת שנתיים קשה למכור ביותר מ 100K, וסיוויק בת 3.5 שווה יותר מאשר 72,000 ש"ח.

כמו כן, גם לשיטתך נשאר פה פער של כ 7,000 ש"ח לזכות חברת הליסינג.

Kia Sportage Premium 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רוצה רכב חדש עם ראש שקט, לך על זה וזהו, זאת עסקה מדהימה בשבילך!

כי זה רכב חדש שאתה אוהב, כי זה ראש שקט, כי זה מחיר הוגן, כי עוד שנה וחצי תקח מחדש מה שתרצה כולל אופציה לקניית חדש כמו ההצעות שהעלו כאן, כי אתה מזדכה כלכלית על חלק מההוצאה.

 

כל ההצעות האחרות הם על הנייר, בפועל לא בטוח שתחסוך שקל, וגם אם כן זה לא יהיה הרבה שקלים.

 

מי שנוסע יותר מ20,000 ק"מ בשנה זה כבר סיפור אחר ואתה לא שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אשמח מאוד אם תוכל לכוון אותי - כיצד אני מפסיד על העסקה הזו, מול רכישה עצמאית של רכב יד שנייה מהסוג הזה. נכון, אין ספק, יש כאן נוחות (בליסינג התפעולי), אבל אם אני אראה שאני משלם פחות על רכב שאותו אחזיק שנה וחצי באופן עצמאי, אין שום סיבה שלא אבחר בעסקה שאתה מציע.

 

אני רק רוצה להביא חישוב שעשיתי, במידה וארכוש רכב יד 1 עם קילומטראז' נמוך (14,000 ק"מ):

 

שנתון 2014, הונדה סיוויק האצ'בק (אוטומט), ראיתי שעולה:

109,000 ש"ח.

 

ביטוח חובה+מקיף (כולל ביטוח לנהגים צעירים) = 5,500 ש"ח מינימום לשנה.

טסט: 1,800 ש"ח לערך.

 

במידה ואמכור את הרכב כיד 2 לאחר שנה וחצי, אוכל למכור אותו (על פי השוואת המחירים),

בהפסד כספי של 28,000 ש"ח בקירוב.

 

יוצא שאנחנו מגיעים לסכום של 2,100 ש"ח בחודש (ואז לא אקבל החזר מע"מ) שזה בעצם

הפרש של 50 ש"ח בין הצעת הליסינג התפעולי, לבין התעסקות באופן עצמאי לחלוטין עם הרכב..

 

מה דעתכם?

 

לא יודע איזה מחיר ראית, אבל סיוויק האצ'בק 2014 ברמת גימור הכי פשוטה(מה שכניראה יהיה בליסינג) עולה ע"פ מחירון יד 2 93 אלף. אחרי שנה וחצי היא תעלה במחירון בערך 75-79 אלף- הפסד של 14-18 אלף.

 

ובאופן כללי,ההשוואה דווקא למה שהציעו לך היא לא טובה במיוחד. כי אולי יש רכבים שיתאימו ותהיה להם ירידת ערך שקלית נמוכה יותר? אולי יתאים לך רכב דווקא לכמה שנים טובות ולא לשנה וחצי ככה שהרידת ערך עוד יותר תתמתן.

 

בקיצור, גם במצב כזה לקנות זה כלכלי יותר, אבל תגיד מה הדרישות שלך מהרכב? אולי יהיה אפשר להוזיל את זה עוד יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איזה מחיר ראית, אבל סיוויק האצ'בק 2014 ברמת גימור הכי פשוטה(מה שכניראה יהיה בליסינג) עולה ע"פ מחירון יד 2 93 אלף. אחרי שנה וחצי היא תעלה במחירון בערך 75-79 אלף- הפסד של 14-18 אלף.

 

ובאופן כללי,ההשוואה דווקא למה שהציעו לך היא לא טובה במיוחד. כי אולי יש רכבים שיתאימו ותהיה להם ירידת ערך שקלית נמוכה יותר? אולי יתאים לך רכב דווקא לכמה שנים טובות ולא לשנה וחצי ככה שהרידת ערך עוד יותר תתמתן.

 

בקיצור, גם במצב כזה לקנות זה כלכלי יותר, אבל תגיד מה הדרישות שלך מהרכב? אולי יהיה אפשר להוזיל את זה עוד יותר.

 

בפועל? רכב (אוטומט) מרווח שנוסע טוב גם בעירוני וגם בבינעירוני (מאיץ טוב), אפס תקלות צפויות...

אשמח להצעות :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2927 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...