Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן גיר שחור בטויוטה קורולה אוטומט 2010


Arik TG
שימו לב! השרשור הזה בן 3239 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למיטב זכרוני לרכב שלך לא מתאים דקסרון III אלא שמן מקורי TOYOTA ATF WS.

+1

גם לי נשמע נורא תמוהה שרכב משנת ייצור 2010 יסע עם דקס3 בתיבה..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אין על קורולה? :roll:

אם אתה רוצה שהקורולה שלך תמשיך לנסוע כמו קורולה אני מציע לבדוק את שמן הגיר ששמת (והתוסף, שאלוהים יודע למה שמת אותו בכלל). למיטב זכרוני לרכב שלך לא מתאים דקסרון III אלא שמן מקורי TOYOTA ATF WS.

 

בהחלט לא סביר שמן DEX3 בטויוטה משנת 2010.

לפות"ש - זה השמן שאיתמר הזכיר. נכון שזה יותר יקר, אבל ממליץ לך לעשות חיפוש של מה עשוי לקרות לתיבה עם שמן לא מתאים, ואז לקבל החלטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף מעשה-

הבאתי למוסכניק גלון שמן גיר דקסרון 3 מאוטו דיפו + התוסף לשמן גיר הכי טוב שהם המליצו עליו.

המוסכניק ראה מכה בקרטר (זוכרים שאמרתי שנסעתי בשביל עפר?), כך שהחלפה חלקית לא באה בחשבון. כשפתח את הקרטר הסתבר שהמכה קימטה קלות את פילטר השמן, אז הוחלף בתחליפי.

 

כבר כשהכנסתי לרברס לצאת מהמוסך הרגשתי שההילוך נכנס בנונשלנט כמו פעם.

בנסיעה רגילה צליל השריקה החלש נעלם, וכשהגעתי לעליה בריאה לחצתי פול גז והאוטו משך בשני בלי בעיה עד 6100 סל"ד והחליף בקלילות לשלישי.

בקיצור - כמו חדש.

 

תודה רבה לכל המגיבים.

 

מסקנות:

 

1. אין על קורולה.

2. שווה תמיד ללכת למוסכניק שירים את האוטו על הליפט ויעיף מבט.

 

סיכום כספי:

שמן גיר מקורי בטויוטה 107 ש"ח לליטר, תחליפי 114 ש"ח לגלון (3.7 ליטר) באוטו דיפו

פילטר שמן גיר מקורי בטויוטה 314 ש"ח כולל מע"מ, תחליפי 100 ש"ח במזומן.

תוסף שמן גיר הכי מפוצץ - 110ש"ח

עבודה 295 ש"ח כולל מע"מ

 

סה"כ 600 ומשהו ש"ח כולל מע"מ, ושלוש וחצי שעות באמצע יום עבודה.

 

וואלה, אני קורא שוב את ההודעה שלך ונעצב בשנית.

השיטה הישראלית במיטבה. לא רוצים לתקן בעיה, מעיפים את הבעיה על הקונה.

סאאעמק, האוטו במילא למכירה, למה להשקיע יותר?

החלפת את הכל בחלקים תחליפיים, בשמן קקה ועכשיו הוקוס פוקוס לא צריך לספר לפראייר הפוטנציאלי בכלל על הבעיה כי היא "תוקנה" כאילו לא הייתה קיימת.

אין לי מה לכתוב יותר חוץ מבושה וחרפה שזהו הוא העם שלנו.

נ.ב

אתה יודע מה הכי עצוב בכל הסיפור? ששמן גיר מקורי לטיוטה בכמות 4 ליטר עולה באזור ה 250 שקלים. בשביל 136 שקלים שחסכת על השמן גיר הנזק שיקרה יהיה גבוהה פי כמה מונים. אבל למזלך, אתה לא תחווה את זה אלא הפראייר הפוטנציאלי שיקנה את האוטו שלך ואז יפתח כאן שירשור מדוע גיר של קורולה הלך לפני זמנו.

ג'יזס קרייסט ואני חשבתי שזה מסוכן לקנות רכב מליסינג.

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם פילטר תחליפי וגם שמן לא מתאים, חבל על כל העבודה שנעשתה.

עד עכשיו אני לא מצליח להבין למה השמן נהיה שחור בתקופה די קצרה יחסית לשנתון?

עריכה אחרונה על ידי HawHaw

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי שרשור ישן שממליצים שם דווקא לא לעשות את ההחלפה המלאה, מחשש שיתקע את הגיר.

האם רלוונטי לקורולה?

 

יכול להיות שיש בזה משהו אבל לא מכיר את ההמלצה הזו, אצלי בכל מקרה הרכב כבר עבר 1000 ק"מ מאז ההחלפה ובינתיים הכל בסדר. אגב גם במוסך זיסו שקיבלתי הצעת מחיר לטיפול נאמר לי שמחליפים את שמן הגיר בשיטה הזו.

 

רצינו כבר למכור את האוטו ומעדיפים להימנע מהוצאה גדולה כזו בדיוק לפני המכירה.

 

 

ובמכירה אם יגלו את הבעיה לא תפסיד כסף? ניראה לך שמישהו יקנה רכב עם גיר דפוק?.

 

1. אין על קורולה.

 

א. מה הקשר אין על קורולה? היא מצטיינת באיזו יכולת ניהוג ספורטיבית יוצאת דופן? מנוע חזק וזריז? מה בדיוק פספסתי כאן? כולה משפחתית משעממת שיש לכל בית שני בישראל. אם החלפתי סליל הצתה בפולקסוואגן פולו והבעיה נפתרה אז אני יגיד שאין על פולקסוואגן?.

 

לי כרגע יש יונדאי I20 שמתקרבת ל 160000 ק"מ והיד עוד נטויה. אני יכול לבוא ולהגיד תשמע, הרכב גם ככה יימכר בגרושים כי הק"מ גבוהה ואין לי כוונה למכור אותו כרגע כי אני באמת מרוצה מהרכב, אז וואלה בוא לא נטפל בו/נשים חלקים סוג ז' ויאאלה, שייסע. אבל בשביל כמה גרושים, זה לא משתלם. בטיפול האחרון כל החלקים והנוזלים ששמתי היו מקוריים ולא עברו את ה 1000 ש"ח (העבודה היתה עוד משהו כמו 1400 ש"ח כי הטיפול היה ממש גדול וכלל החלפה של כל הנוזלים והפילטרים).

אני יודע שלמרות שהק"מ יהיה גבוהה, אני ימשיך לתחזק את הרכב בצורה הטובה ביותר כדי שישרת אותי עוד הרבה זמן ושאם בעתיד אני ארצה למכור אותו (רוב הסיכויים שאני אשאר איתו עד שהשויי שלו יהיה נמוך ואני אמכור אותו לברזל/פירוק), הקונה יקבל ממני היסטוריית טיפולים מלאה ומתועדת ואני יודע שעשיתי הכל שזה שיקנה ממני יהנה ממנו ויברך אותי ולא יקלל אותי.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט לא סביר שמן DEX3 בטויוטה משנת 2010.

לפות"ש - זה השמן שאיתמר הזכיר. נכון שזה יותר יקר, אבל ממליץ לך לעשות חיפוש של מה עשוי לקרות לתיבה עם שמן לא מתאים, ואז לקבל החלטה.

 

 

תודה לשלושת המגיבים.

מסתבר שהמוכר באוטו דיפו הטעה אותי.

אחליף לשמן המוזכר.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה, אני קורא שוב את ההודעה שלך ונעצב בשנית.

השיטה הישראלית במיטבה. לא רוצים לתקן בעיה, מעיפים את הבעיה על הקונה.

סאאעמק, האוטו במילא למכירה, למה להשקיע יותר?

החלפת את הכל בחלקים תחליפיים, בשמן קקה ועכשיו הוקוס פוקוס לא צריך לספר לפראייר הפוטנציאלי בכלל על הבעיה כי היא "תוקנה" כאילו לא הייתה קיימת.

אין לי מה לכתוב יותר חוץ מבושה וחרפה שזהו הוא העם שלנו.

נ.ב

אתה יודע מה הכי עצוב בכל הסיפור? ששמן גיר מקורי לטיוטה בכמות 4 ליטר עולה באזור ה 250 שקלים. בשביל 136 שקלים שחסכת על השמן גיר הנזק שיקרה יהיה גבוהה פי כמה מונים. אבל למזלך, אתה לא תחווה את זה אלא הפראייר הפוטנציאלי שיקנה את האוטו שלך ואז יפתח כאן שירשור מדוע גיר של קורולה הלך לפני זמנו.

ג'יזס קרייסט ואני חשבתי שזה מסוכן לקנות רכב מליסינג.

 

בשביל זה יש פורום רכב שיתקן לי טעויות שאני עושה.

וזה לא עצוב, זה משמח שההפרש לא גדול מדי, כי תיקון הטעות לא יהיה יקר מדי.

 

זה מסוכן גם לחצות את הכביש.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקרוא דברים כאלו בפורום כזה - קשה..

הישראלי המכוער בהתגלמותו.

 

באתי לשאול בעצת הפורום.

קיבלתי תשובות.

לא פעלתי בניגוד לתשובות, אבל טעיתי בסוג השמן.

 

ועכשיו אני הישראלי המכוער.

 

תודה, באמת תודה.

עושה המון חשק לשמוע מה עוד יש לך לספר לי.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בוא אחדד לך - זה לא שטעית בסוג השמן.

זה החסכון - הרצון הראשוני ללכת לחלפים חליפיים ולא להשקיע במקורי. מדובר בגיר ראבק, זה משהו שלא משחקים איתו בחלפים חליפיים.

גם המוסך שלך לא חף מפשע, היה צריך להתריע לך שזה הסוג הלא מתאים, ואם לא אז שוב חזרנו לחפפיניקיות ישראלית טיפוסית.

 

צר לי שהגישה שלנו היא כזאת, אבל מראש הגישה שלך הייתה של "אני לא הולך להשקיע, בוא נטאטא את הראיות מתחת לשטיח", המשכת להדגים את אותה הגישה לאורך כל הפוסטים שלך.

 

עריכה: קראתי תגובות חדשות שלך, אם באמת תחליף את השמן לכזה המתאים, אני לוקח את כל דברי בחזרה, כל הכבוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין למה יום לימודים ארוך כולה שמן גיר. דלקול סינטטי עומד בכל התקנים עולה 40 שקל לליטר. 4 ליטר זה 160 שקל. ריקון מהבורג ומילוי הולך שם 3.5 ליטר נשאר לך חצי ליטר ספאר.

מה הסיפור לפתוח בורג לרוקן ולהחליף. זה 10 דקות עבודה. לפתוח בורג . להמתין. לסגור עם מפתח 10 ולמלא 3.5 ליטר. 160 שקלים ושקט קדימה.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בוא אחדד לך - זה לא שטעית בסוג השמן.

זה החסכון - הרצון הראשוני ללכת לחלפים חליפיים ולא להשקיע במקורי. מדובר בגיר ראבק, זה משהו שלא משחקים איתו בחלפים חליפיים.

גם המוסך שלך לא חף מפשע, היה צריך להתריע לך שזה הסוג הלא מתאים, ואם לא אז שוב חזרנו לחפפיניקיות ישראלית טיפוסית.

 

צר לי שהגישה שלנו היא כזאת, אבל מראש הגישה שלך הייתה של "אני לא הולך להשקיע, בוא נטאטא את הראיות מתחת לשטיח", המשכת להדגים את אותה הגישה לאורך כל הפוסטים שלך.

 

עריכה: קראתי תגובות חדשות שלך, אם באמת תחליף את השמן לכזה המתאים, אני לוקח את כל דברי בחזרה, כל הכבוד.

 

ראה- הלעיטו אותי לא מעט על מתח הרווחים המופרז על חלקים מקוריים, והנטייה האוטומטית שלי היא להוציא פחות, ולא יותר. יש טהרנים שישמרו על האוטו במצב מלוקק ויהדרו במצוות הטיפול והתחזוקה, אני מכבד אותם אבל אני לא נמנה עימם. אפילו הפורום כאן המליץ לקנות חלקים תחליפיים מאיביי.

 

קניתי את האוטו מליסינג. הוא לא טופל אצלם בזמן וגם אני לא דייקתי וההפרש בין הטיפולים שלו לאורך חייו נראה יותר כמו 20000 מאשר כמו 15000 . אבל את הטיפול השוטף האחרון עשיתי במוסך טויוטה ולא התביישתי לשלם על מצתי האירידיום.

 

דע לך עוד שהתקשרתי הבוקר לסניף אוטו דיפו ושאלתי שם אולי קניתי את השמן הלא נכון כי אמרו לי שאני צריך שמן גיר סינטטי, והאיש

אמר לא, קנית שמן גיר מתאים. לך תרביץ להם.

בכל זאת אני אגש השבוע להחליף את השמן למקורי (ההחלפה החלקית דרך פתיחת הבורג) כדי להיות שקט, לא כדי לקבל מהפורום צל"ש.

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא בנוגע למצתי האירידיום אין סיבה לגאווה, המחירים במוסך (ולא רק במוסך יבואן) מופרזים ללא תקנה, ואין שום בעיה לשים מצתים חליפיים שמתאימים לרכב בעלות של רבע ממה שגו(נ)בים עליהם במוסך.

 

אין שום בעיה עם חלקים חליפיים, אבל היכן שנדרש תקן של יצרן הרכב צריך להקפיד עליו, אחרת יהיו נזקים לטווח הארוך (או הקצר).

 

המוכר באוטודיפו תפקידו אחד ויחיד, למכור את מה שיש במלאי. לא לתת לך שום פתרון ספציפי שמתאים לרכב שלך. הוא לא יודע מה אתה צריך, וזה לא מעניין אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3239 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...