Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חגיגה בת 5,627 כ"ס


Cuore Sportivo
שימו לב! השרשור הזה בן 3358 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפניכם תרגום כתבה מהמגזין אוטו-מוטור-אונד-שפורט. מדובר על סיכום של ה"סופר-טסט" השונים בשנת 2014.

 

Ferrari-F12-Berlinetta-Messstand-fotoshowImage-4a01b197-802877.jpg

 

חגיגה בת 5,627 כ"ס

 

ספורטיביות קומפקטיות, סטיישן חזקה, קופה ספורטיבית, סדאן ספורטיבית, גראן טוריסמו וסופר-ספורט: המגזין Sport Auto בחן גם בשנת 2014 קשת רחבה של מכוניות בעלות אמביציות ספורטיביות.

 

שנת 2014 הייתה שנת שיא מבחינת ה"סופר טסט". למה? כי לכבוד המהדורה ה-200 הזדמנה לידינו אורחת מיוחדת במינה. פורשה 918 ספיידר על 887 כוחות הסוס שלה הייתה בשנת 2014 לא רק החזקה ביותר אלא גם המועמדת היקרה ביותר במסגרת הסופר מבחן. רכב המבחן של פורשה, אשר צויד בחבילת "וייסאך" בעלות של 71,400 יורו, שווה 849,303 יורו.

 

 

פורשה 918 ספיידר מרסקת השיאים

 

שמונה מאות ארבעים ותשעה אלף ושלוש מאות ושלושה יורו. כמה זמן לקח לכם להגיד את הסכום? יותר מאשר 2.6 שניות? (בגרמנית זה עובד יותר טוב). אם כך לוקח לכם יותר זמן מאשר לפורשה 918 להגיע ל-100 קמ"ש. למרות יחידת ההנעה ההיברידית השוקלת כ-300 ק"ג וכתוצאה מכך משקל כולל (כולל דלק) של 1,642 ק"ג, יחס ההספק/משקל שלה עדיין עומד על 1.9 ק"ג לכל כוח סוס.

 

לכן אין זה מפתיע במיוחד שפורשה 918 לקחה את המקום הראשון בכל המבחנים הפרטניים עד כה למעט יוצא דופן אחד. רק במבחן הסלאלום (36 מטרים) הסתפקה הפורשה במקום השני – מאחורי אפולו גומפרט, אשר בתורה "הפסידה" לפורשה 11 שניות סביב הנורבורגרינג. שתי הספורטאיות ממוקמות בראש רשימת הטובות ביותר עם 100 מתוך 100 נקודות וחולקות את המקום הראשון.

 

 

פרארי F12 מפתיעה

קרוב לפורשה 918 ספיידר הגיע רכב על נוסף, גם הוא מן האורווה של פורשה. פורשה 911 טורבו ליקטה 98 נקודות (מתוך 100) וקבעה זמן הקפה של 7:34 סביב הנורדשלייפה. הספורטאית בעלת 560 סוסים שיכנעה את הורסט מהשווארמה באופן מוחלט. זו מכונית ספורט אשר מאפשרת שיוט, טיסה מהירה באוטובאן, העברת כבודה, דריפטים או סתם לרחף.

 

פרארי F12 ברלינטה דואגת לנו להפתעה חיובית, עם 6.3 ליטרים ו-12 צילינדרים היא מביאה את המנוע הגדול ביותר ל"סופר-טסט". היא הצליחה להיות מהירה בשנייה מפורשה 911 טורבו בגהנום הירוק. לא הפתעה גדולה לאור 740 כ"ס? דווקא כן: הברלינטה איננה רכב ספורט טהור, אלא קודם כל גראן טוריסמו אשר מתאימה גם ליומיום.

המועמד הכבד ביותר וגם הקל ביותר הגיעו מאינגולשדט. אאודי RS6 אשר שוקלת מעל ל-2 טונות פתחה בינואר 2014 את ריקוד הכח (סוס). S1 נכנסה לקרב עם 1,368 ק"ג. 11 מכוניות הספורט אשר נבחנו מפיקות בסה"כ 5,627 כ"ס.

 

 

ב.מ.וו M5 Competition נסחפת

אאודי S1 מביאה עמה 231 כ"ס והיא למעשה מכונית המבחן החלשה ביותר, גם אם "חלש" הוא מונח יחסי כאן. מחירה 42 אלף יורו ולכן היא ממוקמת בתחתית הרשימה גם מבחינה זו. אך הספורטאית הקטנה בעלת השם המפורסם נתנה את ההופעה החלשה ביותר ב-2014. בשבעת המבחנים הפרטניים השונים היא הצליחה להשיג רק 47 נק' (מתוך 100).

 

ב.מ.וו M5 Competition הגזימה. היצרן הבווארי מפרסם עבורה נתון של 575 כ"ס. בבדיקות שערכנו גילינו נתון אחר: 649 כ"ס! למעשה הנתון בפועל חזק בלא פחות מאשר 74 כ"ס בהשוואה לנתון הרשמי (12.8 אחוז).

 

 

מקור:Die 5.627-PS-Fiesta

 

ההמשך בדרך...

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Sport Auto ("חטיבת הספורט" של אוטו-מוטור-אונד-שפורט) חגגה בשנת 2014 את הסופר מבחן המאתיים במספר. לכבוד המאורע המערכת הזמינה את הפורשה 918.

 

Porsche-918-Spyder-Frontansicht-fotoshowImage-d93087c5-779931.jpg

 

 

רכב הספורט ההיברידי לא נתן שום הנחות - בכל אופן לא למתחרות. 918 ספיידר קבעה שיאים חדשים בשישה מתוך שבעה מבחני "כושר". המשמעות של זה היא 100 מתוך 100.

 

Porsche-918-Spyder-Seitenansicht-fotoshowImage-bae30707-779940.jpg

 

 

רק במבחן הסלאלום (36 מטרים) לא הצליחה הספורטאית מצופנהאוזן לשפד את התחרות. עם מהירות ממוצעת של 145 קמ"ש הסתפקה הפורשה במקום השני מאחורי גומפרט אפולו.

 

Porsche-918-Spyder-Heckansicht-Slalom-fotoshowImage-e6a258f-779947.jpg

 

 

הורסט פון זאורמה הטיס אותה מסביב לנורדשלייפה. הזמן של 918 ספיידר בסופר מבחן: 7:13.

 

Porsche-918-Spyder-Rundenzeit-Nuerburgring-Nordschleife-fotoshowBigImage-183b6125-779353.jpg

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתחילת 2014 הציגה את עצמה פורשה 911 טורבו S לסופר מבחן

 

Porsche-911-Turbo-S-Frontansicht-fotoshowImage-4c493184-750397.jpg

 

 

הורסט מהשווארמה: "לא נעים לי להגיד, אבל יש לנו כאן עסק עם אחת המכוניות הטובות בעולם. כח השכנוע של הפורשה הזו מתחיל ביציאה מהחנייה וממשיך בכל מסלול מירוצים שאפשר לחשוב עליו."

 

Porsche-911-Turbo-S-Frontansicht-Driften-fotoshowImage-42335c50-750396.jpg

 

 

תודות ל-560 הסוסים שלה, למשיכה עוצרת נשימה ולגיר ה-PDK המרשים הפורשה משגרת את עצמה למקומות הראשונים במבחנים הפרטניים. בסה"כ היא קיבלה 98 מתוך 100 נקודות.

 

Porsche-911-Turbo-S-Heckansicht-Kurvenfahrt-fotoshowImage-2da1e12e-750400.jpg

 

 

הספורטאית ליומיום קבעה זמן של 7:34 סביב הרינג

 

Porsche-911-Turbo-S-Rundenzeit-Nuerburgring-Nordschleife-fotoshowBigImage-7e41733d-750421.jpg

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המתחרות בהלם: פרארי F12 ברלינטה הייתה אף מהירה מהפורשה בשנייה אחת סביב הרינג - למרות שאין מדובר כאן על רכב מרוץ אלא על גראן-טוריסמו יומיומי.

 

Ferrari-F12-Berlinetta-Frontansicht-fotoshowImage-2f355005-802889.jpg

 

 

חלוקת המשקל טובה, כך גם האיזון האווירודינאמי. הכיול הינו למעשה מעט רך מדי עבור הרינג, אך בסופו של דבר הפרארי בעלת ה-740 כ"ס מציעה נוחות רבה ביומיום.

 

Ferrari-F12-Berlinetta-Messstand-fotoshowImage-4a01b197-802877.jpg

 

 

להוציא את ה-918 ספיידר, אין לפרארי מתחרים בכל הנוגע ליכולות דינאמיות בקו ישר. כוח, ליטוש והתמדה: פרארי צלחה את המבחן 0-200-0 קמ"ש בזמן של 13.5 שניות.

 

Ferrari-F12-Berlinetta-Seitenansicht-fotoshowImage-40c08dc3-802859.jpg

 

 

"עם 740 כ"ס ועם תחושת בטחון מדהימה, זו פריוויליגיה אמיתית" פסק הורסט פון זאורמה.

בחשבון הסופי, הפרארי קיבלה 90 מתוך 100 נקודות.

 

Ferrari-F12-Berlinetta-Nuerburgring-Rundenzeit-fotoshowBigImage-64f12b5e-802892.jpg

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

M3 קופה הפכה ל-M4 ובמקום V8 יש 6 צילינדרים בטור - אך עם הגדשת טורבו כפולה. האם M4 היא הגיבורה החדשה? המבחן שלנו נותן את התשובה.

 

BMW-M4-Coup-Slalom-Heckansicht-fotoshowImage-81152de9-788184.jpg

 

 

את המנוע שלה תיאר הורסט בפשטות: הדובדבן שבקצפת. מהשלדה של הקופה הבווארית הורסט השתכנע ואף יותר מכך.

 

BMW-M4-Coup-Frontansicht-fotoshowImage-776fa5ba-788168.jpg

 

 

יש גם ביקורת: "הרמזים הברורים למבנה קל נראים לעין, אך תרומתם פחות ברורה לאור המשקל הכולל."

 

BMW-M4-Coup-Typenbezeichnung-fotoshowImage-377f1665-788172.jpg

 

 

על הדיינו התגלו 465 סוסים. היצרן מדבר על 431 כ"ס. כך או אחרת: בנורבורגרינג הושגה תוצאה של 7:52. הניקוד 78 מתוך 100.

 

BMW-M4-Coup-Rundenzeit-Nuerburgring-fotoshowBigImage-5d53af2c-788194.jpg

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארבעה עקרונות עומדים לנגד עיניה של אסטון מרטין. סטייל, יוקרה, ספורטיביות ושימושיות וארבעת אלה נפגשים במכונה הבריטית.

 

Aston-Martin-V12-Vantage-S-Frontansicht-fotoshowImage-ad685f4b-797238.jpg

 

 

הצליל וההספק של 12 הצילינדרים שלה נכנסו להורסט לנשמה.

 

Aston-Martin-V12-Vantage-S-Heckansicht-fotoshowImage-829a58d8-797257.jpg

 

 

אסטון מרטין מדברים על 573 סוסים. אנחנו מצאנו רק 539 מהם וזו סטייה של 6.3 אחוז.

 

Aston-Martin-V12-Vantage-S-Seitenansicht-fotoshowImage-1777f65b-797259.jpg

 

 

7:52 הוא הזמן שלקח לאסטון להקיף את הרינג וזה זמן זהה לזה של ה-M4. זאת למרות יותר הספק אך גם יותר משקל (1,615 - 1,697 ק"ג).

 

Aston-Martin-V12-Vantage-S-Nuerburgring-Rundenzeit-fotoshowBigImage-a5fcfac5-797267.jpg

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב.מ.וו שלחו את ה-M5 Competition לסופר מבחן. הם מדברים על 575 כ"ס ו-680 ניוטון/מטר מומנט. בבדיקות שלנו גילינו 649 כ"ס ו-805 ניוטון/מטר.

 

BMW-M5-Competition-Frontansicht-Slalom-fotoshowImage-431d570f-827798.jpg

 

 

M5 Competition מהירה ב-11 שניות מהגרסה הרגילה בנורדשלייפה. 7:54.

 

BMW-M5-Competition-Frontansicht-fotoshowImage-5d320c2-827776.jpg

 

 

המסלול הקצר של הוקנהיים היה קטן מדי עבור ה-M5 הכבדה אשר שוקלת 1.9 טון. ה-ABS התערב בצורה שלילית וכעבור 2 הקפות הצמיגים נכנעו.

 

BMW-M5-Competition-Driften-Frontansicht-fotoshowImage-473b1bd4-827792.jpg

 

 

M5 Competition קיבלה 73 מתוך 100.

 

BMW-M5-Competition-Nuerburgring-Rundenzeit-fotoshowBigImage-a20e379d-827807.jpg

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליחידת הקומפקטיות הספורטיביות הצטרפה בשנת 2014 מרצדס A45 AMG. עם הספק של 181 כ"ס לליטר המנוע הזה נכנס לקטגוריית מנועי הסופר ספורט.

 

Mercedes-A-45-AMG-Pruefstand-fotoshowImage-2906f726-757070.jpg

 

 

"ההיגוי שלה מתמקם בדיוק באמצע בין תגובות מהירות ומדויקות לבין אופי רגוע."

#הורסט.שווארמה.

 

Mercedes-A-45-AMG-Frontansicht-fotoshowImage-d50c5e11-757051.jpg

 

 

המרצדס אשר עולה כמעט 50,000 יורו מקבלת 66 נקודות בסה"כ.

 

Mercedes-A-45-AMG-Heckansicht-fotoshowImage-7bde1ab9-757047.jpg

 

 

סביב הנורדשלייפה המרצדס נושפת בעורפה של פורשה קאיימן S. מרצדס 8:10, קאיימן 8:05.

 

Mercedes-A-45-AMG-Rundenzeit-Nuerburgring-fotoshowBigImage-cfd3b6e9-757077.jpg

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסה פוגשת כח: אאודי הביאה סטיישן אשר שוקלת מעל ל-2 טון ומנפקת 560 כ"ס לסופר מבחן.

 

Audi-RS-6-Avant-Frontansicht-Nordschleife-fotoshowImage-928b9a41-747734.jpg

 

 

"לא יעבור זמן רב כדי להבין אלו כוחות אדירים עובדים כאן: באחת העקומות ברינג, במהירות 240 קמ"ש המתלים הופכים לאבן וההגה נעשה כבד מאוד."

 

- הורסט

 

Audi-RS-6-Avant-Frontansicht-Nordschleife-fotoshowImage-9a19c1c-747736.jpg

 

 

במבחן התחמקות ממכשול, תחת עומס, נרשם תת היגוי קל.

 

Audi-RS-6-Avant-Heckansicht-Slalom-fotoshowImage-901dad51-747731.jpg

 

 

זמן ההקפה ברינג 8:05. הניקוד 65 מתוך 100.

 

Audi-RS-6-Avant-Nuerburgring-Rundenzeit-Nordschleife-fotoshowBigImage-cdc35806-747737.jpg

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמשיך...

 

 

הורסט פון זאורמה הצהיר על גולף R: "רכב ספורט גזעי עם 300 כ"ס".

 

VW-Golf-R-Frontansicht-fotoshowImage-54cc8496-812070.jpg

 

 

ניהוג, מנוע, בלמים וההתנהגות על הקצה הופכים את גולף R לחבילה שלמה.

 

VW-Golf-R-Heckansicht-fotoshowImage-7c02c93a-812045.jpg

 

 

עוצמת הבלימה על הקצה ראויה לציון "מספק" בלבד אך לעומת זאת הבלמים עמידים למאמץ.

עם 5.4 שניות ל-100 נותרה הגולף עם 3 עשיריות השנייה מעל לנתוני היצרן.

 

VW-Golf-R-Frontansicht-Driften-fotoshowImage-be8d6009-812069.jpg

 

 

19 שניות שלמות מקצץ הדור החדש של הגולף לעומת קודמו סביב הנורבורגרינג. הקומפקטית הספורטיבית הצליחה להקיף את 20.6 הק"מ בזמן של 8:15 ולזכותה נרשמות במבחן שלנו 63 מתוך 100 נקודות.

 

VW-Golf-R-Nuerburgring-Rundenzeit-fotoshowBigImage-e5b584fa-812077.jpg

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3358 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...