Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
איציק נ.

[פרוייקט מצולם] הח' בולמי זעזועים - לגאסי 2.0 ל'

שימו לב! השרשור הזה בן 4585 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

זה אוטוטו עומד להסתיים, כך לפחות נדמה לי, היישור קו על האוטו שלי. מה שנשאר לעשות זה רק להחליף גומיה לציריה שהתייבשה.

השבוע (או לייתר דיוק, היום ושלשום) ביצעתי החלפת בולמי זעזועים. התחלתי ביום א' בזוג האחוריים - שאחד מהם נפח את נשמתו (כבר ממזמן) והיה כולו מכוסה שמן, ובן הזוג שלו שראה ימים טובים יותר.

את הקדמיים החלפתי למרות שהיו תקינים לכאורה ולא נזלו (ודווקא היו סבירים ביחס ל 140,000 קמ שהם עברו בחייהם) ובכך הסתיים לו עוד פרוייקט.

 

השלבים בהחלפת הבולמים:

1. הרמת הרכב על ג'ק

2. פירוק גלגל

3. פירוק צינור בלם וקליפס מאבטח

4. פירוק 2 הברגים החברים את הבולם ל HUB

5. פירוק 3 אומים המאבטחים את התושבת בולם העליונה

6. הוצאת המתלה החוצה

7. כיווץ הקפיץ

8. פירוק הבולם והרכבת בולם חדש + גומיות אבק חדשות

9. הרכבת המתלה

10. הרכבת צינור הבלם למקומו, 3 האומים לתושבת הבולם + 2 הברגים בחיבור התחתון

 

- התושבות העליונות נמצאו תקינות בכל 4 הגלגלים.

- בוצע ניקוז אויר ממערכת הבלימה לאחר הרכבת הבולמים.

 

להלן התמונות (מחולקות להודעות שונות)

 

קריאה נעימה

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבולמים, הרמת הרכב ופירוק הגלגל

Dscf0058.jpg

Dscf0059.jpg

Dscf0061.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פירוק קליפס מאבטח צינור בלם ופירוק צינור הבלם

Dscf0064.jpg

Dscf0063.jpg

Dscf0071.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פירוק ברגי המתלה התחתונים והעליונים + הוצאת המתלה

Dscf0062.jpg

Dscf0068.jpg

Dscf0077.jpg

Dscf0078.jpg

Dscf0083.jpg

Dscf0065.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אלו הם הברגים המחברים את המתלה לאיזור ה HUB והמשולש. דרכם מבוצע כיוון הפרונט. שימו לב שהבורג העליון הוא זה שקובע את הזוית CAMBER של הגלגל והוא אינו בעובי אחיד אלא משתנה. באמצעות סיבוב הבורג הזה ניתן לשנות את זוית הקמבר.

 

על הבורג העליון קיימות שנתות שדרכם קל יותר לכוון. קיים מעין סימון של קו על הבולם עצמו, מה שמאפשר לסמן בדיוק את השנתה על הבורג ולהחזיר את זה בדיוק לכיוון הקודם על הבולם החדש.

 

קצת קשה לראות את זה בתמונות אבל שימו לב לברגים ולחור העליון של הבולם עם הקו מעל החור של הבורג כיוון.

Dscf0080.jpg

Dscf0081.jpg

Dscf0070.jpg

Dscf0079.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבולם מורכב.

Dscf0084.jpg

Dscf0085.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
השבוע (או לייתר דיוק, היום ושלשום) ביצעתי החלפת בולמי זעזועים. התחלתי ביום א' בזוג האחוריים - שאחד מהם נפח את נשמתו (כבר ממזמן) והיה כולו מכוסה שמן, ובן הזוג שלו שראה ימים טובים יותר.

את הקדמיים החלפתי למרות שהיו תקינים לכאורה ולא נזלו (ודווקא היו סבירים ביחס ל 140,000 קמ שהם עברו בחייהם) ובכך הסתיים לו עוד פרוייקט.

 

 

בוצע ניקוז אויר ממערכת הבלימה לאחר הרכבת הבולמים.

 

 

איציק

באילו בולמים מדובר? הבנתי שאלו בולמי ,KAYABA אבל אילו בולמים? ספורטיביים, או יותר בעלי ייעוד "משפחתי"? הבולמים מתכווננים לרמת קשיחות, או שהם בעלי רמת קשיחות קבועה?

 

שאלת בור ועם הארץ: לשם מה נחוץ השלב המודגש בקו תחתון? זה נראה לי תמוהה, שהרי מדובר בבולמים, אז איך בלמים מתקשרים לכך?. אשמח להסבר, היות ואני באמת לא מבין בנושא.

 

בנוסף רשמים מהבולמים, מנוחות הנסיעה, וכ"ו יתקבלו בברכה.

 

פליקס


ROOONEEYY

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום:

העבודה על הבולמים האחוריים היתה מתישה. היה צורך בפירוק המושב האחורי לגמרי והגישה לתושבת העליונה של הבולמים היתה לא נוחה כל כך. זמן עבודה ברוטו - כ 3 וחצי שעות - גם בגלל המוט המייטב האחורי שלא עזר להקלה במלאכה.

 

העבודה על הקדמיים לקחה רק שעתיים ברוטו !

 

הכריות של הבולמים יצאו כחדשות, מה שבהחלט (מבחינתי) היה צפוי.

 

בבולמים מאחור מגיני האבק של הבולמים יצאו כחדשים, ניקיתי אותם היטב עם מים וסבון והחזרתי חזרה, האטימה שלהם וההגנה על איזור הבולם היו מצויינים.

 

בבולמים הקדמיים מגיני האבק יצאו חדשים אך לא מצאו חן בעיני (קשיחים בניגוד לאקורדיון גמיש מאחור). החלטתי להחליף אותם בחדשים אחרים (ניתן לראות זה בתמונה היכן שהבולם כבר מורכב, רואים מעט מאוד את הגומי החדש שמכסה את חלק מהבולם למעלה).

 

רבות ניתן לספר על ההבדלים בין בולמים חדשים לישנים ולכן לא אכביר במילים ואסכם זאת במילה אחת שכוללת את דעתי גם בעיקר בנושא הנוחות ומעט פחות בנושא האחיזה (שהיתה מעולה גם קודם לכן), מ-ד-ה-י-ם.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
באילו בולמים מדובר? הבנתי שאלו בולמי ,KAYABA אבל אילו בולמים? ספורטיביים, או יותר בעלי ייעוד "משפחתי"? הבולמים מתכווננים לרמת קשיחות, או שהם בעלי רמת קשיחות קבועה? שאלת בור ועם הארץ: לשם מה נחוץ השלב המודגש בקו תחתון? זה נראה לי תמוהה, שהרי מדובר בבולמים, אז איך בלמים מתקשרים לכך?. אשמח להסבר, היות ואני באמת לא מבין בנושא. בנוסף רשמים מהבולמים, מנוחות הנסיעה, וכ"ו יתקבלו בברכה.

פליקס

KAYABA שמן "רגילים" גרסת PREMIUM.

 

הבולמים שירדו מהאוטו נשאו את הכיתוב "SUBARU - [מספר קטלוגי] KYB".

 

הבולמים שהורכבו נשאו את הכיתוב KYB עם המק"ט בלבד.

 

רמת קשיחות קבועה.

 

נדרש ניקוז אויר ממערכת הבלמים מאחר והצינור בלמים עובר על "אוזן" שמרותכת לבולם ויש צורך לפרקו ע"מ להוציא את הבולם (אני שונא את זה...)

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איציק,תקן אותי אם אני טועה,אבל לא אתה היית זה שאמר פעם ש-KYB בולמים לא משהו??

 

:?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, בנוגע לאחיזה ולנוחות...אין מה להשוות,אתה צודק, אני החלפתי בסובארו 4 בולמים מונרו + קפיצים אחוריים שהתקצרו עם הזמן,עם זאת כשאני פרקתי את הבולמים,המגן שיושב על הבולם (מכסה פלסטיק) היה גמור לגמריי, לא ברור איך הוא פשוט נגמר לגמרי אחרי כ 100,000 ק"מ , מוזר לא, אצלך היו במצב חדש, מעניין מה גורם לאכילתם, גם אותם נאלצתי להחליף,גם מקדימה וגם מאחורה.

 

ההבדל לפני ואחרי זה כמו הבדל שמיים וארץ .

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
איציק,תקן אותי אם אני טועה,אבל לא אתה היית זה שאמר פעם ש-KYB בולמים לא משהו??

 

:?

שלילי.

זה האוטו השלישי שלי שאני מחליף בו רביעיה של KYB חדשים (קודם לזו היתה אימפרזה 1.6 ידניות שנת 94 ולגאסי 1.8 אוטומטית שנת 93). בולמים מעולים.

 

 

איציק, בנוגע לאחיזה ולנוחות...אין מה להשוות,אתה צודק, אני החלפתי בסובארו 4 בולמים מונרו + קפיצים אחוריים שהתקצרו עם הזמן,עם זאת כשאני פרקתי את הבולמים,המגן שיושב על הבולם (מכסה פלסטיק) היה גמור לגמריי, לא ברור איך הוא פשוט נגמר לגמרי אחרי כ 100,000 ק"מ , מוזר לא, אצלך היו במצב חדש, מעניין מה גורם לאכילתם, גם אותם נאלצתי להחליף,גם מקדימה וגם מאחורה.

 

ההבדל לפני ואחרי זה כמו הבדל שמיים וארץ .

באמת מוזר, למרות שלפי מה שזכור לי גם בלאונה אלו לא חלקים ש"הולכים" כל כך בקלות...

אין ספק שהתושבות גומי באימפרזה/לגאסי עשויות מחומרים טובים שאינם מתבלים במהרה, כמו כן גם התושבות גדולות למדי ולא מדובר בחלק שנראה כמו צעצוע. בכלל, חלקי הגומי בדגמים הללו הם בעלי אורך חיים מעל למשביע רצון.

 

אגב, בדקתי גם את המייסבי החלקה בבולמים הקדמיים ונוכחתי לדעת שלמעשה ברכבים הללו מדובר במייסבים סטנדרטיים מדגם 6302 (או 6203, לא זוכר במדוייק) שניתן להשיג בכל חנות חלפים... למרות זאת לא היה צורך בכך מאשר ומצבם היה מעולה !

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה,כל הכבוד.

 

דרך אגב, מה לגבי הצמיגים ? בתמונה הם נראים במצב לא משהו...


Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

1.איך אני יודע שהבולמים הלכו?

2.כל כמה ק"מ בממוצע הם הולכים?

הרכב שלי (סיויק 99) עשה 110.000 אלף ואני לא רואה איזה שהוא הבדל בין מה שקניתי אותה לעכשיו (נקנתה עם 65000)


חלקים איכותיים של מערכות סאונד למכירה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום איציק,



לפני חצי שנה החלפתי בולמים בלגאסי שלי (1.8 98 . התקנתי בולמי מונרו רגילים,בחברה אמרו שאין להם סנסה-טראק ללגאסי . אבל הייתי מאוכזב משהו מכיוון שהמקוריים היו יותר טובים כחדשים.

4 בולמים עלו 1900 ש"ח .

כמה שילמת עבורם ?? והאם רכשת בסוכנות ?? שם רצו 4000ש"ח לרביעיה .-

לאחרונה אני מרגיש שהרכב נטוי אחורה קצת ,יכול שהקפיצים התכווצו ?? 180 אלף ק. ?? והאם ניתן לעשות משהו ??

שאלה אחרונה . האם בקילומטרג הנ"ל צריך להחליף ממיר ?? כי יש לי תחושה מסויימת שמערכת הפליטה "חונקת" את המנוע וגורעת מהביצועים .

תודה

שבת שלום.

גימי


Mazda CX5

Škoda FABIA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 4585 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...