Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יצאת צדיק - הפרק של המצברים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4371 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
הבדיקה שעשית רלוונטית אך ורק לרכב שלך ולדגם המצבר הספציפי ומצבו.

מה שבאמת חשוב הוא מה המתח תחת עומס (בזמן ההתנעה), וכמה זרם מסוגל המצבר לספק במצב זה.

את זה לא הראית בבדיקות.

 

עשיתי פעם בדיקה שכזו בקורולה שלי על מצבר זקן (בן 4), עם פלוק מקליט.

המתח היה בהתחלה מעט מעל ה-12 וולט, ובזמן ההתנעה היתה נפילה רגעית ל-9 וולט.

המצבר היה כבר חלש, ושמעו זאת בהתנעה. כמה ימים מאוחר יותר הוחלף המצבר, וההתנעה נשמעה טוב בהרבה.

במצבר החדש המתח לפני ההנעה זהה, אך נפילת המתח בזמן ההתנעה ככל הנראה פחותה (ל-10 וולט למשל - לא מדדתי), ולכן מתח המצבר לפני ההנעה לא אומר הרבה.

יש גם חשיבות לקיבול המצבר הנבדק.

כתבתי בהודעה שהבדיקה רלוונטית לרכב שלי וכמובן מדובר על מצבר תקין. מבלי לפרט ולהיכנס לפרטים טכניים אני יכול לומר לך שכן ניתן להסיק מהבדיקות שלי ולהקיש גם לגבי רכבים אחרים שבהם מותקן מצבר חומצת עופרת חדש סטנדרטי בקירוב של 10 אחוז בערך אבל זה שייך לאשכול אחר.

 

כתבתי גם באחת ההודעות לגבי בדיקה של המצבר תחת עומס בעזרת פלוק לכן אתה לא מחדש לי כלום.

 

לקיבולת מצבר חדש באמפר-שעה אין שום חשיבות אם תוכל להניע את הרכב או לאו אלא לכושר ההתנעה של המצבר ובמיוחד ההתנגדות הפנימית שלו.

ישנם ייצרני רכב שבכלל לא מציינים בספרות הטכנית את קיבולת המצבר אלא רק את כושר ההתנעה CCA.

 

אתה יכול להניע רכב פרטי עם מצבר חדש מסוג חומצת עופרת (ללא CA או SILVER) בעל קיבולת של 60 אמפר-שעה או בעזרת מצבר AGM של 40 אמפר-שעה.

 

איך זה ?

 

בגלל שכושר ההתנעה של מצבר AGM הוא גבוה יותר ממצבר חומצת עופרת סטנדרטי.

 

הקשר היחיד בין קיבולת המצבר לכושר ההתנעה במצבר חדש הינו כאשר קיבולת המצבר גדולה יותר גם כושר ההתנעה של המצבר גדול יותר במידה ושני המצברים מיוצרים באותה טכנולוגיה כגון:

מצבר קלציום או קלציום/קלציום או קלציום/כסף.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

^^^

התייחסתי ספציפית למה שציטטתי, לכן לא ראיתי שדיברת גם על בדיקה תחת עומס.

לא ממש פירטתי מה ולמה בהקשר של קיבול המצבר, אבל עדיין אני לא מסכים איתך לגבי קביעה שהמתח לבדו מספיק.

אני בטוח שאם תיקח מצבר 200AH אם יש כזה, ותרוקן אותו עד אותו למתח של 11 וולט, אתה תצליח להניע את הגולף.

והסיבה היא שמצבר 200HA מסוגל לתת יותר זרם במצב כזה בהשוואה למצבר 60AH, ולכן יצליח להניע.

 

אני יכול להגיד לך שפעם אחת כשנתקעתי בגלל רדיו דלוק, הנעתי את הרכב בעזרת סוללת LIFEPO4 6AH.

שאף אחד לא יראה זאת כהמלצה! מדובר בסיכון גדול למי שלא מבין!

איך זה? נשמע דומה לסיפור שלך. לא מחדש הרבה...

אבל מקווה שחידשנו לקוראים :)

פורסם

לא כתבתי שרק המתח חשוב בזמן הבדיקה אלא כתבתי שהפרמטר החשוב הוא לא קיבולת המצבר אלא כושר ההתנעה.

 

מה שכתבתי בהודעה הראשונה נכון לגבי מצבר חדש שבוודאות יודעים שהוא תקין 'ומחזיק טעינה'.

 

איך לדעתך ייבואן מצברים מתחזק מצברים במלאי ? מבצע בדיקת תחת עומס ? לא, פשוט בודק את מתח הקטבים ובהתאם להנחיות הייצרן מטעין או פוסל את המצבר.

איזה כייף לי :)

פורסם
התוכנית הזו היא - מכשול בפני עיוור .

מה שאדון הכט עושה זה להפיל בעלי מקצוע בפח ולקחת להם את הפרנסה .

גם מר הכט וגם אדון נמרי צריכים להתבייש במעשיהם .

אם היו אומרים לחשמלאי את האמת שהמצבר נפרק בגלל שהשאירו אורות דולקים

הטיפול בתקלה היה שונה אבל לא , מר הכט מנסה להפיל אנשים ולגזול מהם את פרנסתם .

אני לא אומר שכולם צדיקים אבל כך לא בודקים מי רמאי ומי לא .

 

כן? בוא תסביר לי למה מעט מאוד חשמלאים ישר קפצו למסקנה שצריך להחליף מצבר למרות שהתאריך מוטבע עליו בגדול? ניחא הנשים משחקות אותה לא מבינות אבל אין זה אומר שאותם חשמלאים חארות צריכים להתנהג בצורה כ"כ לא אמינה. מי שלא אמין שלא יעבוד במקצוע. הם סתם מזיקים לאלה שכן בסדר.

ואיך זה שכמעט ולא ראינו חשמלאים שהוציאו כבלים להניע?

ומה אתה באמת רוצה שיגידו לאותם חשמלאים?? איך אתה מצפה שיבדקו את האמינות והמקצועיות שלהם? אין דרך טובה מזו לעלות על רמאים

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

פורסם

היי חברים, שאלה כללית על מצברים שלא ממש הצלחתי למצוא תשובה, מאורך חיי מצבר + / - ? לרכב שעושה 15-20 אלף קילומטר בשנה

פורסם

בגלל שאין בדיוק תשובה חד משמעית.

כמה התנעות אתה עושה כל יום, נתון יותר חשוב מהמספר ק"מ בשנה.

איזה זרם נצרך מהמצבר, האם יש באופן קבוע צרכנים "כבדים" ?

טמפורה סביביבתית גם משפיעה על חיי מצבר.

סוג המצבר.

פורסם

מדגם בלתי מייצג בעליל-

ברכב נתון (רנו קליאו 2002) ובלי שינוי באופן השימוש -

מצבר של Varta החזיק לי שש וחצי שנים

המצבר שבא אחריו של שנפ החזיק שנה ותשעה חודשים.

פורסם
היי חברים, שאלה כללית על מצברים שלא ממש הצלחתי למצוא תשובה, מאורך חיי מצבר + / - ? לרכב שעושה 15-20 אלף קילומטר בשנה

בנוסף לכל הנאמר - גם קצת מזל לא יזיק :wink:

alfa 156 2.5.

פורסם (נערך)

בגלל שאין בדיוק תשובה חד משמעית.

כמה התנעות אתה עושה כל יום, נתון יותר חשוב מהמספר ק"מ בשנה.

איזה זרם נצרך מהמצבר, האם יש באופן קבוע צרכנים "כבדים" ?

טמפורה סביביבתית גם משפיעה על חיי מצבר.

סוג המצבר.

 

מה הייתי אומר הממוצע בשבילי:

נראה לי הספק של 55 אמפר (החלפתי עכשיו מצבר והוא שם לי 55 של שנפ)

ק"מ בשנה בין 15-20 אלף ק"מ

טמפ': בהתאם לעונה, האוטו בכל מצב בחניה תחת כיפת השמיים, אם זה בבית או בעבודה.

 

 

מדגם בלתי מייצג בעליל-

ברכב נתון (רנו קליאו 2002) ובלי שינוי באופן השימוש -

מצבר של Varta החזיק לי שש וחצי שנים

המצבר שבא אחריו של שנפ החזיק שנה ותשעה חודשים.

בסוף הלכתי למוסך והחלפתי מצבר, המצבר שלי היה של Veta והיה בן 4 55 אמפר.

שם לי מצבר חדש של שנפ, לפי מה שאתה אומר נראה שעשיתי טעות בהחלפת החברה?

עריכה אחרונה על ידי KaLimeRo-
פורסם

תנשום, תנשום...

 

לכל מצבר יש סיכוי טוב להחזיק כמה וכמה שנים, אם לא יהיו תקלות חשמליות ברכב ו/או קשיים חמורים בהתנעה.

 

יש מצברים זולים שמחזיקים הרבה, ויש יקרים שמתקלקלים מהר. לפעמים.

 

שמת מה ששמת, סע לשלום - המפתחות בפנים.

 

דני

פורסם

מה שכתבתי בהודעה הראשונה נכון לגבי מצבר חדש שבוודאות יודעים שהוא תקין 'ומחזיק טעינה'.

 

איך לדעתך ייבואן מצברים מתחזק מצברים במלאי ? מבצע בדיקת תחת עומס ? לא, פשוט בודק את מתח הקטבים ובהתאם להנחיות הייצרן מטעין או פוסל את המצבר.

 

אוקי, עכשיו זה מתיישב עם ההגיון.

(בהודעה הראשונה לא הזכרת שמדובר במצבר חדש)

פורסם

מנהלים עקב ההתעניינות שחברי הפורום מגלים מה אתם חושבים על להפוך את השרשור לשרשור רשמי של התוכנית "יצאת צדיק" ? :-)

5 3 1 R

┤┼┼└

6 4 2


×
×
  • תוכן חדש...