Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נתיבים "עקומים" ומעבר בהם מנתיב לנתיב


raiden
שימו לב! השרשור הזה בן 3936 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב.

 

יוצא לי דיי הרבה לנסוע בכבישים כמו הכביש שציירתי בציור המצורף. כפי שניתן לראות זה הוא כביש שמתחיל כשתי נתיבים ישר, ואז הנתיבים ישר "סוטים" ימינה בשביל לפנות מקום לשתי נתיבים לפניה שמאלה.

יש לציין: הקווים השחורים בציור הם קווים מקווקוים בכביש.

 

נניח ואני הרכב הירוק. אני נוסע בנתיב השמאלי וממשיך איתו גם כשהוא סוטה. לרוב אני לא מאותת כי מבחינתי אני לא עובר נתיב, מידי פעם אני כן מאותת כשאני רואה שהרכב בנתיב הימני מתעקש להיכנס לנתיב שלי.

שאלה ראשונה: האם עצם העובדה שאני ממשיך בנתיב שלי (מכביש דו נתיבי לכביש 4 נתיבים) נחשב שאני עובר נתיב ואני צריך לאותת? או שאני יכול להמשיך בנתיב שבו נסעתי (שמאלי ישר) גם כשהכביש מתרחב?

 

כמו שציינתי קודם, יש נהגים שמתעקשים להמשיך ישר במלוא מובן המילה, כמו הרכב האדום בתמונה. אני משתדל נורא להיזהר בכביש כזה במיוחד בבוקר כי אני יודע שיש לא אחד כזה, אז אני מאט ולפעמים גם נותן להם להיכנס בשביל למנוע פקק או חלילה תאונה.

שאלה שניה: הםא מבחינת החוק זה נחשב מעבר נתיב (בשביל הרכב האדום) והוא חייב לאותת ולעבור לנתיב שלי (כביכול) רק שהוא פנוי? מה קורה במקרה של תואנה בין הרכב האדום שהמשיך "ישר" לבין הרכב הירוק שהמשיך כביכול בנתיב שלו? האם האשם יהיה הרכב האדום (התפרצות לנתיב לא פנוי) או הירוק (כי כביכול הנתיב שבוא הוא נסע הפך לפניה שמאלה והוא צריך לעבור נתיב).

 

אני מרגיש שאני יודע את התשובה אבל אשמח לחזק אותה.

תודה

fuckeduplane.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבנה צומת כזה, אינו מבנה טבעי, והוא משקף את פאר היצירה של מע"צ בתחום הרחבת הכבישים ללא סלילה מחדש (ולמען ההגינות, כאן יש לציין גם את היתרונות: מהירות הבנייה, צמצום שטח כיסוי האספלט והקטנה משמעותית של העלויות).

לצערנו בהרבה מהמקרים אין שום שלט אזהרה המתריע על הטיית הנתיבים, ואם יש שלט כזה, אז הוא קטן, עקום, לא ברור, והוא מוסר ממקומו עם תום העבודות.

 

לצורך העניין התשובה היא ברורה ופשוטה: הרכב האדום (שכנראה לא במקרה קיבל את הצבע האדום) מבצע עבירה אם הוא ממשיך בנסיעה בקו ישר. מדובר במעבר נתיבים לכל עניין ודבר. מעבר נתיב כזה ללא אזהרה וללא בדיקה דינה כהתפרצות לנתיב.

 

הרוב המוחלט של הנהגים, עושים זאת בצורה לא מודעת לחלוטין. הם אפילו לא שמים לב לסימונים על הכביש. סביר להניח שאחרי הצפירה שלך, האיתות ואולי אף ההתנגשות, הם יגיבו בגישה של "מאיפה באת לי"?

 

הפתרון היעיל לעניין, הוא האטה משמעותית בהגעה למקום כזה (גם במחיר של פספוס האור הירוק) והתכוננות לתגובה במקרה שהרכב בנתיב ליד מחליט לבצע את "יישור הנתיבים".

 

נ.ב: דוגמא לצומת כזו היא צומת דרור ההולך ונבנה.

עריכה אחרונה על ידי GoRide
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי השרטוט שלו זה נראה כמו הצומת ליד קניון איילון כאשר הפניה שמאלה זה לכוון הגשר לכוון רמת החייל, ישר זה לכוון גשר אם המושבות וימינה זה לתוך בני ברק.

(מבצע קדש פינת אם המושבות ברמת גן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

themichman כן, יש שתיים כאלה שאני נוסע בהם דיי הרבה:

1. דרך אבא הלל רמת גן, אחרי הפניה שמאלה לקניון, אבא הלל הופך לאם המושבות. כביש עם 3 נתיבים שהופך ל 5. אבל זה לא הדוגמא הכי מוצלחת (למרות שגם התשובה לכביש הזה מעניינת אותי).

2. דוגמא יותר מוצלחת זה דרך קפלן בפתח תקווה לכיוון כביש 5, בצומת של קפלן - ז'בוטינסקי. זה מתחיל ככביש דו נתיבי, שהופך ל 4 כאשר 2 שמאליים זה פניה שמאלה לז'בוטינסקי, ו 2 ימניים זה ישר (מהנתיב הכי ימני ניתן גם לפנות ימינה לז'בוטינסקי).

הנא לינק https://www.google.com/maps/@32.090114,34.868993,3a,75y,9.36h,72.71t/data=!3m4!1e1!3m2!1s7vT_aie9UDZ7FjDLuIAkJA!2e0

 

עריכה: Lenovo הקדים אותי עם דרך אם המושבות ליד הקניון

 

GoRide המון תודות! ככה חשבתי, אכן אלה כבישים נורא מעצבנים ואני תמיד מאט בהם ומגביר ערנות, כי ב 100% מהמקרים יש לפחות נהג אחד בנתיב הימני שתמיד תמיד ממשיך לנסוע בקו ישר.

עריכה אחרונה על ידי raiden
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו מאוד דומה בכביש שעובר ליד יקנעם,אנשים שם פשוט מתבלבלים וחודרים לנתיב של הרכב ליד כל הזמן.

זה יוצר המון צפירות,קללות וכמעט תאונות.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשני המקרים נראה שהנתיבים מסומנים כראוי וכל אחד נדרש להמשיך עם הנתיב שלו, המעבר שאתה מתאר אכן נראה כמו סטיה מהנתיב.

 

פשוט זלזול של הנהגים בכביש.

89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לא מעט מקומות כאלו. למשל באבן גבירול בתל אביב, לדעתי ליד פנקס. רוב הנהגים בנתיב הימני ממשיכים בקו ישר לחלוטין, נכנסים לשמאלי, ואז שוב ממשיכים בקו ישר לנתיב הימני, אחרי הרמזור הבא. אותי אישית זה קצת מחרפן, זה רק מלמד שהנהגים פשוט לא מסתכלים לחלוטין על מה שקורה סביבם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי הופעה מוכרת.

 

נהגים בארץ מתקשים לשמור על נתיב הנסיעה שלהם כשהוא ישר, אז כשהוא מתעקם כך הם בכלל מאבדים את זה.

 

אין מה לעשות חוץ מלהאט לפני ולהזהר מאידיוטים שלא שמים לב בכלל לנתיב.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לא מעט מקומות כאלו. למשל באבן גבירול בתל אביב, לדעתי ליד פנקס. רוב הנהגים בנתיב הימני ממשיכים בקו ישר לחלוטין, נכנסים לשמאלי, ואז שוב ממשיכים בקו ישר לנתיב הימני, אחרי הרמזור הבא. אותי אישית זה קצת מחרפן, זה רק מלמד שהנהגים פשוט לא מסתכלים לחלוטין על מה שקורה סביבם.

 

אתה צודק מאוד.

אבל קשה להגיד שהתשתית ידידותית למשתמש.

זהו מהלך לא טבעי של הכביש, שבדר"כ מגיע כהפתעה.

 

למשל בדוגמא שנתת, באבן גבירול, יש נתיבים שאמורים להמשיך ישר ולפתע הם פשוט נקטעים והופכים לנתיב פניה שמאלה.

זה קרה בעקבות הרצון להרחיב את הכביש ולהגמיש את התנועה בצומת, בלי ליצור שטח כביש חדש על חשבון מדרכות/שדות.

יש בזה הגיון מסוים, אבל זה יוצר אנדרלמוסיה תעבורתית שלפעמים קשה להתמודד איתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר בנושא של נתיבים ותל אביב, מה אתם חושבים על השינוי שעשו ברחוב הרכבת לאחר שעוברים את הצומת של דרך מנחם בגין כאשר באים מאיילון ?

89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דוגמא שחירפנה אותי בזמנו זה הצומת של עזריאלי\תחנת רכבת השלום. אם נוסעים מדרך השלום לכיוון אליעזר קפלן (ממשיכים ישר), כמאט תמיד זה שנסע בנתיב השמאלי ישר בדרך השלום, יכנס לנתיב האמצעי ישר בקפלן, כי זה כאילו בקו ישר שלמרות שהנתיב מתעקם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר היותר גרוע זה כאשר הנתיבים זזים אחרי צומת מרומזרת. תמיד מי שבשמאלי, נכנס אחרי הצומת לימני במקום לסטות שמאלה.

ללא שם.jpg

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו מאוד דומה בכביש שעובר ליד יקנעם,אנשים שם פשוט מתבלבלים וחודרים לנתיב של הרכב ליד כל הזמן.

זה יוצר המון צפירות,קללות וכמעט תאונות.

 

בדיוק!

ועוד אנשים לוחצים על הגז שם בכדי לעקוף משאיות ולהאיץ לפני העליה הגדולה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3936 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...