Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7960 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בכלי רכב כבדים (משאיות, אטובוסים ואפילו פורד טרנזיט) ישנו במד הסל"ד "תחום ירוק" אשר זהו תחום הפעולה האפקטיבי של המנוע.

מדוע בכלי רכב פרטיים אין תחום כזה?

וכמו כן, איך ניתן לחשב את התחום הירוק של כל מנוע ומנוע?

ההשערה שלי היא: מתחום הסל"ד שבו מתקבל שיא המומנט עד לנקודה בה מתקבל ההספק הגבוה ביותר.

לדוגמה באוטו שלי:

4300 סל"ד מומנט של 11.2 קג"מ (מנוע 1300 אחרי הכל...)

ועד 5400 סל"ד 75 כ"ס.

 

מה אתם אומרים?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
בכלי רכב כבדים (משאיות, אטובוסים ואפילו פורד טרנזיט) ישנו במד הסל"ד "תחום ירוק" אשר זהו תחום הפעולה האפקטיבי של המנוע.

מדוע בכלי רכב פרטיים אין תחום כזה?

וכמו כן, איך ניתן לחשב את התחום הירוק של כל מנוע ומנוע?

ההשערה שלי היא: מתחום הסל"ד שבו מתקבל שיא המומנט עד לנקודה בה מתקבל ההספק הגבוה ביותר.

לדוגמה באוטו שלי:

4300 סל"ד מומנט של 11.2 קג"מ (מנוע 1300 אחרי הכל...)

ועד 5400 סל"ד 75 כ"ס.

 

מה אתם אומרים?

בעיקרון כן

אבל.... לא...

 

לא אפשרי בגלל ש:

1. רעש המנוע י***ן לך ת'שכל

2. תכיפות הטיפולים במנוע תעלה עקב מאמץ יתר (במאמץ אני מתכוון לסל"ד גבוה למשך זמן ממושך...)

3. נסיעה לא נעימה (אלא אם כן יש לך איבו...)

 

:wink:

פורסם

קח את הטווח האדום ברכב..

 

אצלי מתחיל נגיד ב6

תוריד 1500-2000

יענו 4000

סע בשלום

אני אגב מנסה שלא לעבור את ה3500 רק במהירויות גבוהות בהילוך אחרון אני עובר. וגם אז, לא בריא, והשרמוטה בולעת דלק

פורסם

אני לא יודע האם לקרוא לזה "התחום הירוק"...

 

אבל התחום היעיל ביותר של המנוע הוא, כפי שאמרת, בין הנקודה עם שיא המומנט לבין הנקודה עם שיא ההספק. טווח זה נקרא "רצועת הכוח" של המנוע.

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

ע"פ דעתי(השערה בלבד), "התחום הירוק" הוא התחום בו המנוע הכי חסכוני ויעיל...

כלומר לאו דווקא בין שיא המומנט לשיא ההספק, אלא בתחום שבו המנוע הכי יעיל מבחינת יחס צריכת דלק/ארנגיה מופקת.

ההשערה שלי מבוססת על כך, שהרכבים המסחריים הללו, לא מחפשים את הביצועים ואת הכוח, אלא את החיסכון ושמירה על בלאי נמוך ככל האפשר.

×
×
  • תוכן חדש...