Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4971 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ההבדלים בנקודות הרתיחה רטוב יבש אכן לא גדולים, אבל ההבדל בצמיגות משמעותי הרבה יותר, המודולציה של הדוושה

והפידבק מהמערכת משתפר בצמיגות נמוכה בחצי (900 לעומת 1800 או 1400 בנוזל המירוצים).

פורסם

לרכב הסטנדרטי DOT4 הרגיל זה מתאים ולא יהיה שום שיפור או הבדל במעבר לנוזלים משופרים, אולי רק בהרגשה.

מה שחשוב הוא לבצע החלפה במועד ולהחליף את כל הנוזל במערכת מקצה עד קצה ולא לערבב נוזלים מסוגים שונים או יצרן שונה.

 

כמובן שאם היצרן דורש נוזל בלמים יחודי יש להצמד לתקן של היצרן.

פורסם

שום "אולי", חצי צמיגות לא הולך ברגל, זה לא סתם "רגש".

יכולת הגבת המערכת ניתנת לכימות .

גם זרימת הנוזל במערכת ABS על מעבריה הצרים תשתפר.

פורסם
שום "אולי", חצי צמיגות לא הולך ברגל, זה לא סתם "רגש".

יכולת הגבת המערכת ניתנת לכימות .

גם זרימת הנוזל במערכת ABS על מעבריה הצרים תשתפר.

לא מדוייק בכלל.

נכון, שום אולי, לא יהיה הבדל.

דניאל צודק !

 

תקרא טוב טוב את המפרטים ותראה נתון מעניין ולא ממש רלוונטי לרובינו והיא הצמיגות הקינמטית שנמדדת בטמפ' של -40 מעלות צלזיוס בדף הנתונים של חברת ATE ולא כפי שנהוג להציג את הצמיגות בטמפ' יותר מעשית שהיא 100 מעלות צלזיוס או 40 מעלות צלזיוס.

 

ייתכן מאוד שלנתון הצמיגות בטמפ' של 40- מעלות צלזיוס יש השפעה ניכרת באיזור כמו אלסקה או סיביר או כאשר הטמפ' יורדת למינוס 10 מעלות צלזיוס.

 

שים לב שחלק מייצרני הנוזלים מציינים ערכי מינימום או מקסימום לכן לפעמים קשה לבצע השוואה בין שני נוזלים של חברות שונות.

 

בטמפ' של 100 מעלות צלזיוס הצמיגות של DOT5.1 היא -2.2-2.1 סנטיסטוקס ובטמפ' של 40 מעלות צלזיוס היא 30 סנטיסטוקס.

 

בטמפ' של 100 מעלות צלזיוס הצמיגות של DOT4 (סטנדרטי ולא סופר או אקסטרא) היא 2.3-2.2 סנטיסטוקס ובטמפ' של 40 מעלות צלזיוס היא 8.5-7.9 סנטיסטוקס (לא בטוח ב-100 אחוז).

 

לפי דעתי ההבדלים המינוריים בצמיגות בטמפ' מעשית של נסיעה יום יומית ובלימה אינם משמעותים ובטח לא יגרמו להרגשה של דוושה ספוגית או בעיות במערכת ה-ABS או ESP.

איזה כייף לי :)

פורסם
הרצתי את המק"ט בגוגל וזה מה שמצאתי:

http://oem-oil52.ru/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%86%D0%B8%D1%8F/%D0%A2%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%8F-%D0%B6%D0%B8%D0%B4%D0%BA%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C-RENAULT-DOT-4

 

ממה שנראה אז אכן מדובר בנוזל בעל צמיגות נמוכה (low viscosity) ורשום גם iso class 6, אותו המפרט של ה SL.6 של ATE.

 

איתמר.

 

אחלה, מה המחיר של הנוזל של אטה? אולי כדאי לך לקנות את הנוזל של רנו?

פורסם

עדכון.

לאחר שכשלו מאמצי ומאמצי חברי למצוא את ה SL.6, הקשבתי לעצת נקמיצ'י, ניגשתי לצנטרל ורכשתי 4 בקבוקונים של DOT5.1 של מוטול.

המחיר לא היה זול, 55 ש"ח לחצי ליטר לאחר "מיקוח", אבל לדעתי זה אחד הנוזלים האיכותיים ביותר שניתן למצוא בארץ והוא בתקן 5.1 הנדיר עד לא קיים בחנויות החלפים.

 

איתמר.

IMG_0338.JPG

IMG_0343.JPG

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

ההבדל בין ה DOT השונים (למעט DOT5 החריג) באים לידי ביטוי בשינוי נקודת הרתיחה והצמיגות המקסימלית המותרת של הנוזל. סה טו.

אני באמת תוהה איזה רכב מחייב DOT5.1 ולדעתי אם קיימים כאלו אז מדובר ברכבי על \ ספורט חזקים במיוחד המצויידים בבלמים קרמיים או בלמים גדולים המייצרים חום רב באיזור הגלגל. רכבים כאלה רגישים ובעייתיים יותר לעניין החום ואני משער שמצריכים נוזל עמיד יותר. בעל פרארי \ למבורגיני יכול לאשר? :wink:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אחת הבעיות העיקריות של תעשיית הרכב בשנות ה 60' היתה איכותם של נוזלי הבלמים שמנעה שימוש נרחב יותר בבלמי דיסק.

הנוזלים שהיו בשימוש בעולם התעופה, שממנו הגיעו בלמי הדיסק, היו יקרים מאד (מאד), ולכן במכוניות רבות לא היו בלמיד ידסק, גם בגלגלים הקדמיים.

רק באמצע שנות ה 70' הציחו לפתח נוזלי בלמים באיכות שאיפשרה שימוש נרחב בבלמי דיסק.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אני לא מחליף לבד, זה בשיתוף עם חבר שלי. בפעם הקודמת 2 פחיות של 330 מ"ל הספיקו להחלפה מלאה של הנוזל במערכת.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  • חודשיים מאוחר יותר...
×
×
  • תוכן חדש...