Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מקרה שקרה עם C5 2003 תקלות חשמל והמוסך המרכזי


nirelbs
שימו לב! השרשור הזה בן 4978 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותי רכב מסוג סיטרואן C5 שנת 2003 מנוע 2.0

לפני כשבוע וחצי התחילו בעיות חשמל ברכב. ברגע שנעלתי את הרכב, החלונות החשמליים האחוריים נפתחו לבד כעבור חצי דקה לערך. הלכתי למוסך סיטרואן המרכזי בירושלים ואלה טענו שהבעייה היא במרים החלונות והם לא מתעסקים עם אזעקות ולכן הפנו אותי למתקין שמתעסק עם האזקה שמותכנת ברכב - PITON.

נגשתי למתקין וזה אמר לי שעלי להחליף את מרים החלונות בעלות של 400 ש"ח. זה היה ביום שישי לקראת שבת ולכן לא היה לי זמן לכך ואמרתי לו שאני אגיע ביום ראשון.

במהלך סוף השבוע בעיות החשמל המשיכו - הרכב נכנס למצב חסכון בחשמל (ECONOMY MODE) ולא נתן לי להניע. לאחר כמה נסיונות הניע הרכב אך התחיל להודיע לי כל פעם על תקלה אחרת (ABS, כריות אויר, אימוביליזר, ממיר קטליטי וכד'). ביום ראשון בבוקר הניע הרכב בלי בעייה אך ידעתי עדיין שיש בעייה מסויימת ברכב. הערכתי שמדובר במצבר. נגשתי למוסך סיטרואן המרכזי בירושלים והכנסתי את הרכב לבדיקת מחשב ע"מ שיתנו לי אינדיקציה האם יש אמת בתקלות הנ"ל, תוך כדי שאני מציין שלדעתי יש בעייה עם המצבר וכנראה צריך להחליפו. עלות בדיקת המחשב - 200 ש"ח לפני מע"מ ועלות בדיקת המצבר - 70 ש"ח לפני מע"מ. מה שלדעתי זו חוצפה ממדרגה ראשונה לגבות 70 ש"ח על בדיקת מצבר כאשר בכל מקום שמוחרים מצברים מבצעים את הבדיקה הנ"ל שעורכת לא יותר מ-10 שניות, בחינם.

לקראת סוף יום העבודה של המוסך התקשרתי לשאול לשלום הרכב ונאמר לי שהוא לא יהיה מוכן אלא רק למחרת. אמרתי להם שאני מגיע ע"מ להוציא את הרכב משום שאני זקוק לו ללילה. לאחר כרבע שעה התקשרו אלי למוסך ואמרו לי שהכניסו את הרכב לבדיקת מחשב אך אי אפשר היה לסיים אותה משום שהמצבר היה גמור ויש צורך להחליפו בעלות של 750 ש"ח לפני מע"מ. אמרתי שאיני רוצה להחליף מצבר אצלהם כי הם יקרנים. לגבי עלות התשלום הם דרשו 70ש"ח על בדיקת מצבר ועוד 200 ש"ח על בדיקת מחשב. אמרתי להם שאני לא מוכן לשלם על בדיקת מחשב כי הם לא נתנו לי שום אינדיקציה על התקלות ואם הם קוראים לעצמם מוסך מקצועי, אסור להם לתחיל לבצע בדיקת מחשב כאשר הם יודעים ומודעים לכך שהלקוח טוען שיש בעייה עם המצבר ואפילו רשמו זאת בהצעת המחיר - בדיקת מצבר בעלות של 70 ש"ח. לאחר ויכוחים רבים עם "היועץ" של המוסך דיברתי עם מנהל המוסך והגענו לפשרה שאני מוכן לשלם את מלוא הסכום בתנאי שאני מגיע במועד מאוחר יותר עם מצבר חדש שאני רוכש במקום אחר ומקבל בדיקת מחשב ללא עלות נוספת. מנהל המוסך גם ביקש ממני לייצור איתו קשר לפני שאני רוכש מצבר במקום אחר ע"מ לראות האם הוא יכול לתת לי באותו מחיר.

נגשתי יום למחרת למקום שבו מוכרים מצברים ושאלתי לגבי עלות של מצבר - קודם כל חשוב להדגיש שבאותו מקום בצעו מייד בדיקה למצבר שלי ללא עלות בכדי לראות האם אני זקוק בכלל להחליף מצבר. מסתבר שהמצבר שלי היה בעייתי ולכן לא הייתה שום ברירה, אלה להחליפו. עלות המצבר שהציעו לי הייתה 440 ש"ח. דיברתי עם מנהל המוסך המרכזי בירושלים וזה הציע לי מצבר חדש בעלות של 500 ש"ח (שימו לב איך המחיר ירד מ-750 ש"ח ל-500 ש"ח) עשיתי שיקול של עלות וכפי שנאמר לי יום קודם לכן, שאני לא אצטרך לשלם על בדיקת המצבר במידה ואני רוכש מצבר מהם - מבחינתי זיכוי של 70 ש"ח.

החלטתי להכניס את הרכב למוסך המרכזי וישחליפו לי שם את המצבר.

בסוף היום נגשתי למוסך, נאמר לי שהוחלף מצבר והמחשב מדווח על תקלה בסליל הצתה וחייבים להחליף אותו בעלות של 1600 ש"ח. אמרתי להם שאני לא רוצה להחליף כרגע. כשבאתי לשלם שאלתי איפה המצבר הישן ושאני רוצה אותו, נאמר לי שהם לא מחזירים את המצבר הישן וטענו כל מיני סיבות מטומטמום של איכות הסביבה ושהמחיר שניתן לי הוא נמוך גם ככה ולכן הם לא נותנים לי את המצבר והם מחזירים אותו לחברה (הרי זה ברור שהם מקבלים עליו זיכוי - לעשותו "מצבר מחודש"). לאחר מריבה וויכוחים נוספים הם הואילו בטובם להחזיר לי את המצבר הישן שלי וכשבאתי לשלם הם ביקשו ממני 500 ש"ח כפי שסוכם מראש על המצבר עך כשביקשתי שיורידו לי את 70 השקלים על בדיקת המצבר - משום שרכשתי מהם את המצבר בחדש את אמרו שאין להם אפשרות להוריד לי במחיר ואני חייב לשלם 500 ש"ח. דיברתי עם מנהל המוסך והוא נתן לי את אותה תשובה והמקסימום שהוא יכול לעשות זה לעשות לי הנחה ברגע שאני ארצה להחליף את סליל ההצתה (שדרך אגב, לטענת המוסכניק שלי, שאני עובד איתו שנים, הסליל תקין ואין שום צורך וסיבה להחליפו.

בקיצור, חוויה לא נעימה, שירות גרוע. מה שבטוח זה שאני לא מתכוון לחזור לשם יותר בחיים אלה אם כן תהיה לי בעיית מחשב ואז לא תהיה לי ברירה. ולגבי בעיית החלונות - היא נעלמה כלא הייתה ומזל שלא החלפתי מיד את מרים החלונות.

 

דרך אגב

האם מישהו יודע אם יש דרך נוספת לדעת אם סליל ההצתה דפוק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4978 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...