Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניסאן אלמרה - התחממות מנוע


amos77
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5379 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

סיפור המקרה:

בערב החג (שלשום) יצאתי לנסיעה מי-ם לצפת. לפני העליות לצפת מכביש 90 הרגשתי שהמזגן הפסיק לקרר. לאחר דקה-שתיים שמתי לב למחוג טמפ' המנוע שנמצא בתחום האדום (למה לעזאזל אין שום מנורה/זמזם/כאפה לפנים..) כמובן שמיד עצרתי, פתחתי מכסה מנוע וראיתי את המים מבעבעים במיכל העיבוי ואדים ומים פורצים החוצה (ממיכל העיבוי, לא מהרדיאטוור). המאווררים של הרדיאטור פעלו ולא ראיתי נזילת מים חוץ מהמים שיצאו ממיכל העיבוי.

חיכיתי 15 דקות, פתחתי (בזהירות!) את הרדיאטור ומילאתי מים (עם מנוע דולק). נכנסו בערך 2-3 ליטר מים (ירוקים ושקופים..). יש לציין שלפני היציאה בדקתי מים במיכל העיבוי והא היה מלא עד לקו ה-MAX בערך. לא בדקתי ברדיאטור עצמו.

לדעתי לא היו חסרים מים מלכתחילה אך בעקבות ההתחממות היה איבוד מים דרך מיכל העיבוי.

בקיצור, לאחר מילוי המים חום המנוע ירד לרמה נורמלית, אבל במקביל נדלקה נורת תקלת מנוע (נורה כתומה בצורת מנוע).

המשכתי בנסיעה איטית. כשהתחילו העליות המנוע התחמם שוב ונאלצתי לעצור כל 1-2 ק"מ ולהמתין להתקררות המנוע.

אתמול בערב כבר הזמנתי גרר אך בסופו של דבר לאחר נסיעת מבחן החלטתי לצאת לדרך שעברה יחסית בשלום (למעט העליות לירושלים שחייבו מספר עצירות להתקררות). הנורה המשיכה לדלוק כל הדרך. במישור ובירידות הטמפ' היתה נורמלית ורק בעליות המחוג התחיל לטפס.

הבוקר הנורה כבר לא דולקת אבל לא בדקתי אם יש התחממות לאחר אימוץ המנוע.

כמובן שאני כבר בדרך למוסך.

 

שאלותיי:

1. מה לדעתכם הגורם להתחממות? רדיאטור הוחלף לפני כשנתיים וחצי ואני מקפיד להשתמש רק במים ירוקים כך שסתימה לא נראית לי הגיונית. הוונטה עובדת. תרמוסטט?? משאבת מים?? האם יש קשר להפסקת פעולת המזגן?

2. מה אומרת בדיוק הנורה של תקלה במנוע? האם יתכן שהיא מצביעה על נזק שנגרם למנוע בעקבות ההתחממות?

3. למה אין שום נורת STOP או משהו דומה (כפי שהיה לי בפיג'ו 309 ז"ל)? האם ניתן לסדר זמזם שמתריע על התחממות?

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה שנה הרכב, ואיזה גיר (רגיל / אוטומט ?)

1. קרוב לוודאי שהגורם להתחממות זה מחסור במים. לא כתבת אם אחרי כל הנסיעות שעשית היה שוב מחסור במיים ברדיאטור ?

- אם חסרים מים, יש לך נזילה ויכול להיות שהיא הסיבה להתחממות

- אם לא חסרים מים, יכול להיות יוניט חום, טרמוסטט, משאבה, רדיאטור סתום (למרות שהוא רק בן שנתיים ...) צריך עוד מידע בשביל להבין.

 

במזגן יש מערכת שמפסיקה אותו ברגע שחום המנוע עולה, זה בסדר גמור.

 

 

2. יכול מאד להיות שנגרם נזק למנוע. תהיה קשוב לרכב בחודשים הקרובים.

3. אני שואל את השאלה הזו הרבה זמן ולאף אחד אין תשובה. מעניין שאם אתה מתחיל לנסוע בלי חגורה הרכב מצפצף עד שנשמתך יוצאת, אבל זה שהמנוע גוסס מחום זה לא מעניין את יצרנית הרכב ... הם בטוח מרויחות מזה ... אפשר לסדר זמזם שמתריע על התחממות, חפש כאן בפורום יש הרבה מידע.

 

חבל מאד שעשית גם את כל הדרך מצפת לירושלים עם רכב שמתחמם כל כמה קילומטרים. לך תדע איזה נזק גרמת בכך לרכב. נזק יכול להגרם למערכות כמו ממיר קטליטי תיבת הילוכים אוטומטית, ועוד מערכות אחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה.

מדובר ברכב אוט' משנת 2001.

לאחר הנסיעה היו חסרים מעט מים, ככל הנראה עקב גלישה ממיכל העיבוי ולא מנזילה.

כרגע הרכב באבחון במוסך. בבדיקת מחשב לא נמצאה בעיה.

שבת שלום!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נתקלתי בתופעה דומה אם לא זהה לשלך

הבעיה הייתה בזה שלפני שרכב הגיע לידי כנראה לא ממש הקפידו לשים מים ירוקים ברדיאטור או ששומו אבל באיכות ירודה ובמעברי מים במנוע נוצרה שכבה של אבנית, לא היה מגע ישיר של מים עם חלקי מנוע לכן בעליות היה מתחמם

 

הפתרון היה נורא פשוט - ישנו חומר שנמכר בכל חנות רכב כמעט שנקרא radiator flush. עולה כמה עשרות שקלים.

מוסיפים אותו לרדיאטור, נותנים למנוע לעבוד כחצי שעה (רשום בהוראות כמה) ואז שופכים את כל המים ממערכת הקירור ושמים מים חדשים. יתכן מאוד שבנוסף לזה תצטרך לעשות ניקוי רדיאטור - את זה אפשר לראות אם פותחים את מכסה הרדיאטור ורואים את הצלעות אם יש לכלוך או לא.

 

הדבר הזה הציל אותי בזמנו - במוסך מורשה כבר אמרו לי שצריך לעשות ראש מנוע ובסוף הבעיה נפתרה בעלות של 30 ש"ח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל הנראה הבעיה היתה טרמוסטט תפוס (במצב כמעט סגור).

אשמח לדעת כמה אמור לעלות החלק הנ"ל מכיוון שיש לי הרגשה שעומדים להגיש לי חשבונית לא כ"כ צנועה (מדובר במוסך מורשה שבד"כ אני לא מתקרב אליו אבל הפעם נאלצתי לחרוג ממנהגי...). לדעתי זה אמור להיות משהו בסביבות 250 ש"ח + עבודה. האם אני צודק?

 

תודה רבה

שבוע טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל הנראה הבעיה היתה טרמוסטט תפוס (במצב כמעט סגור).

אשמח לדעת כמה אמור לעלות החלק הנ"ל מכיוון שיש לי הרגשה שעומדים להגיש לי חשבונית לא כ"כ צנועה (מדובר במוסך מורשה שבד"כ אני לא מתקרב אליו אבל הפעם נאלצתי לחרוג ממנהגי...). לדעתי זה אמור להיות משהו בסביבות 250 ש"ח + עבודה. האם אני צודק?

 

תודה רבה

שבוע טוב

 

לפני כמה חודשים קניתי טרמוסטט לבלנו שלי, מקורי עלה לי 90 שקל, לא מקורי - 70. ברור שלקחתי מקורי. תרים טלפון לחנות חלפים ותשאל מה המחיר של טרמוסטט לניסן

את העבודה עשיתי לבד, זה לא היה קשה, למרות שזו פעם ראשונה בחיים שעשיתי עבודה מהסוג הזה.

 

במוסך מורשה עלולים לקחת לך על העבודה בסביבות 220 ש"ח (לפי מחירון שעת עבודה של איגוד המוסכים) ועוד סכום של בין 100 ל 200 ש"ח על החלק כך שאתה עלול לצאת בנזק של 400 ש"ח. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...