Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן סקודה לא מקרר מספיק- הוספת מאוורר חיצוני


omri_t
שימו לב! השרשור הזה בן 5018 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ואני חושב(בלי להכעיס אף אחד)שזה לא צריך להיות סיפור.הרי" גם במיר'ז השתלנו מנוע פנטום"תיבחר את הספאל הכי גדול שיכנס שם ,חיווט יפה,ממסר,וחיבור ל(+) למדחס,ותוכל עים הסקודה גם לחצות את הסהרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש לא סיפור.

ההתקנה לא מסובכת בכלל.

 

אבל השאלה- איך נכון להתקין:

האם ללכת על מאוורר קטן מהצד הפנימי?

או על מאוורר גדול שידחוף אוויר מהצד החיצוני?

 

ואיזה מאוור נכון להתקין? שכן אחד עם תפוקה נמוכה מהקיים- עלול להפריע...

 

את שניהם לא קשה במיוחד לממש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לך להתקין את המאוורר בין הרדיאטור למנוע.

 

בחישוב גס לפי מידות החיצוניות של המעבה 472X363 מילימטר יתאים מאוורר בעל קוטר חיצוני של 290 מילימטר ובעל ספיקת אוויר של כ-800 מטר בשלישית לשעה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי טכנית יותר קל ויעיל ונטה שדוחפת אויר ליפני הרדיאטור.תדמין לעצמך, (מישהו שמיתאמץ ומושך קיר ,ואז מגיע חבר שלו ועוזר לו ודוחף בצד שני,מה יהיה.או מסכת אב'כ לתינוקות עים מפוח ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

החל מ 2005 הפביה והפולו עברו למאוורר אחד גדול

ולא הסידור הקודם שהיה גדול וקטן שפעלו כצמד .

כדי להשתמש בסידור הישן אתה תצטרך כונס אויר ,מאווררים,ממסר מאווררים

וצמת חוטים מושלמת לסביבת מנוע ,זה לא כדאי .

אני אומר במקום להתקמבן תבדוק מה הבעיה אצלך במזגן ,כאשר המערכת תקינה

אתה לא אמור להרגיש בבעיה של קרור .

בכל מקרה ולא משנה איזה מאווררים יהיו לך תמיד יהיה הבדל בין הקרור

בשעת נסיעה לבין עמידה וזה בגלל מהירות סיבוב המדחס .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי האישית מדובר בפעולה מיותרת (עד לכאשר תבצע את הבדיקות שהמלצתי לך עליהן) כי היצרן יודע בדיוק איזה מאוורר לשים (קוטר ועוצמה) לרדיאטור ולמעבה כאשר יש רק מאוורר אחד. להערכתי אין לך בעיה של ונטילציה במעבה או ברדיאטור - אז לפני שאתה הולך לבזבז זמן יקר וגם קצת כסף, כדאי שתעשה שיעורי-בית לפני.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במהירות של מעל 100 קמ"ש המאוורר של הרדיאטור בדרך כלל לא נכנס לפעולה מכיוון שהאוויר הזורם מקידמת הרכב מספיק בכדי לקרר את הרדיאטור.

 

לפי דעתי התקנה של מאוורר 'קטן' לפני הרדיאטור עלולה לגרום לחסימת זרימת האוויר או לפגוע בתכנון הבסיסי של הייצרן בקירור הרדיאטור/מעבה.

 

שכחתי לציין שבדגמים מסויימים המאוורר של המעבה נכנס לפעולה כאשר הלחץ של הקרר מגיע לערך מסויים המנוטר בעזרת חיישן לחץ לכן יש לבדוק היטב לפני ביצוע עבודות חשמל על הרכב כיצד לחבר את המאוורר הנוסף.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תודה רבה לכולם!!!

 

אני לא משתכנע שהתצורה שקבע הייצרן היא התצורה הנכונה ביותר.

אחרי הכל בראש סדרי העדיפות של הייצרן הצ'כי \ גרמני- לא עמדה מדינת ישראל והקיץ הים-תיכוני.

 

אגש לבדוק את תקינות מערכת המיזוג, בדיקת לחצים במערכת וכו'.

 

לאחר מכן נחשוב מה עושים הלאה.

 

חשוב לציין-

המזגן מקרר מעולה. ואני משוכנע שהוא תקין.

(בעבר פילטר האוויר של המזגן היה סתום, והוחלף אצל רון.)

אבל בהשוואה לרכבים דומים בגודלם ובנפח המנוע- הוא לא משתווה להם!

אי לכך, ניתן לשנות מעט את ההגדרות שלי ולומר שאני רוצה לשפר את המערכת. ולא לתקן אותה.

 

 

אחזור לאחר שאהייה חכם יותר לאחר בדיקה אצל מזגניסט.

 

שוב, הרבה תודה על העזרה!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במהירות של מעל 100 קמ"ש המאוורר של הרדיאטור בדרך כלל לא נכנס לפעולה מכיוון שהאוויר הזורם מקידמת הרכב מספיק בכדי לקרר את הרדיאטור.

 

לפי דעתי התקנה של מאוורר 'קטן' לפני הרדיאטור עלולה לגרום לחסימת זרימת האוויר או לפגוע בתכנון הבסיסי של הייצרן בקירור הרדיאטור/מעבה.

 

שכחתי לציין שבדגמים מסויימים המאוורר של המעבה נכנס לפעולה כאשר הלחץ של הקרר מגיע לערך מסויים המנוטר בעזרת חיישן לחץ לכן יש לבדוק היטב לפני ביצוע עבודות חשמל על הרכב כיצד לחבר את המאוורר הנוסף.

אני לא יודע איך זה בסקודה,אבל נכון מאוד שבחלק מהמכוניות הפעלת המאורר מיתבצעת כשהלחץ גז עולה .וזה גם שיקול למה כן להוסיף ונטה,שניכנסת לעבודה עים הפעלת המזגן (מתח למדחס).הונטה הנוספת(מנוע השראה)כימעט לא מיתבלה ,תיפעל עים הפעלת המזגן,תקרר את המעבה,תוריד את לחץ הגז,ותחסוך שעות עבודה למאורר הראשי (שמרעיש ומיתבלה "מנוע פחמים").בנוסף השיקול השני שלי הוא למצב חרום.ומי שחוה פעם מצב בו המנוע מאורר שובק פיתאום יודע על מה אני מדבר.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא משתכנע שהתצורה שקבע הייצרן היא התצורה הנכונה ביותר.

אחרי הכל בראש סדרי העדיפות של הייצרן הצ'כי \ גרמני- לא עמדה מדינת ישראל והקיץ הים-תיכוני.

אתה לא צריך להשתכנע. היצרן יודע בדיוק לאיזה שוק מכוונות המכוניות שהוא משווק והוא מתאים אותם לאקלים באיזורו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העלו פה סרטוט של מערכת עם 2 מאורררים, תבקש מחשמלאי לבצע את אותו הדבר , תחפש זוג מאווררים כאלו עם התושבת ותחבר במקום שלך.

2 מאווררים זה חשוה במדינה שיש בה אקלים חם כמו פה, ייתכן והרכב שלך הוא גרסה שלא תוכננה עבור החום בארץ.

 

לא הייתי מציע לך להתקין מאווררים נוספים ככה סתם כי יכול להיות שהמאוורר שתתקין בין המעבה לרדיאטור יחסום את מעבר זרימת האוויר.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איך זה בסקודה,אבל נכון מאוד שבחלק מהמכוניות הפעלת המאורר מיתבצעת כשהלחץ גז עולה .וזה גם שיקול למה כן להוסיף ונטה,שניכנסת לעבודה עים הפעלת המזגן (מתח למדחס).הונטה הנוספת(מנוע השראה)כימעט לא מיתבלה ,תיפעל עים הפעלת המזגן,תקרר את המעבה,תוריד את לחץ הגז,ותחסוך שעות עבודה למאורר הראשי (שמרעיש ומיתבלה "מנוע פחמים").בנוסף השיקול השני שלי הוא למצב חרום.ומי שחוה פעם מצב בו המנוע מאורר שובק פיתאום יודע על מה אני מדבר.

 

תשובתך מבולבלת ולא ברורה לי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5018 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...