Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5833 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שרשור מצחיק.

כמה דברים שחשוב לי לומר, אחרי שקראתי את התגובות של החברים:

1. למה שוב פעם להכניס את הקרב של יפאניות נגד אירופאיות? מה זה רלוונטי כלל?

כל רכב שמתיישן פתאום נראה נוסטלגי וחביב, ככה נראית פתאום סובארו רקס רכב מדהים ופיאט 127 בכלל נראית ממתק, כשבזמן אמת הן תמיד נראו לנו כמו בית שימוש נייד (לפחות למי שגדל כמתבגר בשנות ה-90).

2. הרכבים הישנים הנ"ל מהווים חלק נכבד מהזיהום שסותם לנו את האוויר. למי שזקוק לקריאת השכמה, שילך לראות את מחלקת הילדים ויראה כמה ילדים חולי אסטמה מאושפזים.

אם אפשר למנוע לפחות חלק מזה, ע"י הורדה של כמויות אדירות של רכבים מזהמים, עם ממיר קטליטי שהפך לאבנים או קרבורטור לא מכוון, אז הרווחנו.

3. מה עם הבטיחות? כל רכב כזה שיורד מהכביש, זה רכב אחד פחות ללא כריות אוויר. רכב אחד פחות ללא ABS. רכב אחד פחות בלי ESP (שהיא נחשבת מערכת חובה לשיווק החל משנת 2010). כל פצוע בתאונות דרכים שיכל להיות במצב טוב יותר אם היה נוסע ברכב בטיחותי יותר, יגיד לכם מה החשיבות של בטיחות ברכב. ואני לא מדבר על החללים, שכבר לא מדברים.

 

 

לגבי השימור - אני מתנצל, אבל יש מספיק רכבים בחו"ל שיכולים לשמש בסיס טוב לשיפוץ. מקסימום יעלה קצת יותר.

עם כל הכבוד, מדובר בתחביב, לא בענייני חיים ומוות, כמו שפירטתי לעיל.

ואם מישהו חושב שיש אינטרס אספני בראש של מישהו שקנה רכב ב-4000 ש"ח במטרה שישמש כרכב גישור עד לרכב הבא שלו, שיבושם לו. רכב גישור זה, צריך להגרט בתום תקופת השימוש שלו, ולא להמשיך הלאה בתור עוד גרוטאה מקפצת על כבישי ישראל.

 

 

הערה אחרונה - 15 מיליון ש"ח לתוכנית, זה כלום כסף. כמות חולי האסטמה, פצועי תאונות והרוגי תאונות, עולים הרבה יותר מדי שנה.

  • תגובות 128
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הסוזוקי סוויפט שגרטתי שימשה אותי כרכב זול ועשתה זול ביעילות, שהתחילו בעיות יקרות זרקתי לגרוטאות.

אני לא בן אדם שמחשיב רכב כפח ו4 גלגלים, אבל המניע הוא כלכלי אצל רוב הגורטים וכתלמיד תיכון לא יכלתי לממן את ההוצאות שהתחילו לעלות הרבה בגלל בעיות יקרות, אני בספק עם מישהו גורט בגלל אותם חולי אסטמה או מחשבה ירוקה.

 

מה שכן, בעתיד אני מאוד ארצה עם אוכל כמובן, לקנות ולשפץ איזה סוויפט לזכר הנוסטלגיה והימים הטובים כרכב תחביב, זה יכול להיות תחביב נחמד.

 

אז תפסיקו לבכות על סוזוקי סוויפט או סובארו לאונה שנגרטו, יש אלפים כמוהם, בבוא יומם לאספנות, הם יהיו נדירים

פורסם

מישהו יודע אם בגריטה פשוט לוקחים את כל הרכב ומועכים אותו או שמפרקים אותו קודם, למה שכן שלי מכר לגריטה את הסובארו 84 שלו. המנוע עבד פיקס אבל לא היה לו כוח לשלם לטסט. נראה לי חבל שהוא לא פירק מהרכבים חלקי פלסטיק כמו בקליות וכאלה. אלו דווקא דברים שבעתיד יהיה קשה למצוא.

לגבי ה 15 מיליון, זה כסף קטן כי זה בערך מה שהמדינה מרוויחה ממכס של 100 מכוניות חדשות.

דבר אחרון, למרות שזה לא קשור לעניין הגריטה. אני מורה לטכנולוגיה ואני מחפש רכב שהתלמידים יוכלו להתאמן עליו בטיפולים והכרת המכלולים, אני מחפש רכב עם מכניקה פשוטה ומנוע נגיש ולא מורכב. יש לנו חצר שם הרכב יכול לעמוד בבטחה. איזה רכב לדעתכם יכול להתאים? ברור שהוא יהיה ללא טסט ואולי נוכל להציל אותו ולשמור עליו במקום בטוח. תודה

פורסם

הרעיון של הגריטה- זה השמדה של הרכב לגמרי, אסור להם לקחת ממנו שום חלק. מה הם עושים בפועל- לא יודע... אני יודע שבאשדוד למשל- מנחיתים על האוטו בלוק ענק של בטון... לגבי המקומות האחרים- אין לי מושג... קשה לי להאמין שאם יביאו להם למשל אוטו ללא בקליות- תהיה בעיה: למה מה, ואם הייתי נוסע ככה- אני אמור לפני הגריטה ליקנות חלקים ולהרכיב, כדי שייצא אוטו מושלם להשמדה? ואולי גם לעשות לו פחחות וצבע?:lol: טוב, מצד שני- אני מאמין, שאם תביא במקום אוטו, נניח, רק גלגל- ותגיד ש"ככה זה היה"- איך נגיד- לא יקבלו את זה...:lol::-D

בעניין של הרכב להתאמן- קח לנסר 89-91-2, ויהיה לך אוטו יחסית פשוט, ושיהיה קל למצוא ובזול, ואולי פעם בעתיד אשמח לקחת אותו כחלק לאוסף שלי!:twisted: משהו יותר ישן- אולי איזה וולוו, או אמריקאית גדולה- יש שם גישה טובה להכל! אבל, אם אתה ממש רוצה לאתגר את התלמידים שלך- קחו סיטרואן הידראולית!:twisted::wink:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם
מישהו יודע אם בגריטה פשוט לוקחים את כל הרכב ומועכים אותו או שמפרקים אותו קודם, למה שכן שלי מכר לגריטה את הסובארו 84 שלו. המנוע עבד פיקס אבל לא היה לו כוח לשלם לטסט. נראה לי חבל שהוא לא פירק מהרכבים חלקי פלסטיק כמו בקליות וכאלה. אלו דווקא דברים שבעתיד יהיה קשה למצוא.

לגבי ה 15 מיליון, זה כסף קטן כי זה בערך מה שהמדינה מרוויחה ממכס של 100 מכוניות חדשות.

דבר אחרון, למרות שזה לא קשור לעניין הגריטה. אני מורה לטכנולוגיה ואני מחפש רכב שהתלמידים יוכלו להתאמן עליו בטיפולים והכרת המכלולים, אני מחפש רכב עם מכניקה פשוטה ומנוע נגיש ולא מורכב. יש לנו חצר שם הרכב יכול לעמוד בבטחה. איזה רכב לדעתכם יכול להתאים? ברור שהוא יהיה ללא טסט ואולי נוכל להציל אותו ולשמור עליו במקום בטוח. תודה

מצורף פה תהליך הגריטה +תמונות (לא לבעלי לב חלש)

http://www.wheel.co.il/index.php?instance=5&actions=show&instance_id=24&current_lang=1&id=1858

 

לגבי הרכב הייתי מציע לך ללכת על פיאסטה MK1 או MK2 עד 88

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

פורסם

אמרו לי שלפיאט אונו יש מנוע פשוט והם זולות מאוד, השאלה האם יש מספיק מקום ונגישות ללמוד ולעבוד?

סיטרואן BX נשמע מעניין, השאלה אם המכניקה לא מסובכת מידי?

תודה

ארן

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

פורסם

משהו מוזר שם בכלל: אם הוא נותן 3800 לאוטו- אז איך בדיוק הוא מתכוון להרוויח, אם עבור גריטה מקבלים רק 3?!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

אם תכתוב שהחוק מסתיים ב 25/06/2010 מישהו יעניש אותך?

אתה כותב שאתה משלם 3800 ש"ח ומגיע ומציע רק 2000 ש"ח יקנסו אותך?

הלו שכחתם איפה אתם חיים!:shock:

פורסם

למיטב ידיעתי החוק הוקצב גם בזמן וגם בתקציב,

הבעיה היא כרגע שכנראה התקציב יגמר קודם, בקצב הנוכחי גומרים תקציב של שנתיים תוך כ 8 חודשים,

 

כך שיכול מאוד להיות שהחוק עומד להגמר ולא מסיבות של תאריך אלא מסיבה פשוטה שנגמר התקציב.

 

ירון

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

יאללה שיגמר להם התקציב . סתם מתעללים במכוניות טובות

והנזק הוא יותר מהתועלת שבדבר. :twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

פורסם

דיעה אישית: בעד הגריטה!

בדרך כלל נגרטים רכבים שאנחנו לא היינו משלמים עליהם מעל 3K, אם יש פה חבר'יה שכל כך מעניינים אותם הרכבים האלה, לכו תקנו לכם!

אני רואה את הבעיה בארץ בצורה כזאת שהרכבים היחידים שיורדים מהכביש והולכים לברזל הם בד''כ רכבים אחרי תאונות רציניות וכו', ז''א כל רכב שנקנה, אולי נוסע 20 שנה ואז נהיה סתם גרוטאה שעומדת ברחוב ותופסת מקום!

אני בטוח שרכבים נדירים לא נגרטים ככה שאינני רואה שום בעיה! אם יהיה מישהו שירצה סובארו ג'אסטי עוד 10 שנים יוכל לקנות רכב זול אחר ומי שמחפש סובארו ג'אסטי לא נראה לי קשור לשימור רכבים.

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

פורסם

בכל זאת, היו יכולים לבוא לטובת אלו שכן משמרים את המכוניות משנות ה80, ולהקים מאגר של חלפים.

מכונית מוזנחת בסופו של דבר תיגרט כשלא תוכל לספק את הסחורה, אבל אני לא רואה למה אי אפשר להשתמש בחלקים שכבר אי אפשר להשיג: מראות, פנסים, שמשות, חלקים מכאנים או אינטרייה.

 

אני יודע שאני נאיבי מדי, אבל ההכל במדינה הזו שחור או לבן, אין את האפור שבאמצע...

מאזדה 6 06' ופורד פיאסטה 89 ללוחמה עירונית.

פורסם

שוב, המטרה היא לא לעודד שימור של מכוניות ישנות, אלא לגמור את בעלי הרכב הישן סופית.

 

החודש נגנבו 450 סובארו ליאונה, ובטח נגרט גם מספר דומה.

 

זה יוצר מחסור אמיתי בחלפים, מעלה את מחיר התחזוקה של הרכב ובסופו של דבר מביא לגריטה של מכוניות נוספות.

 

התוצאה:

פחות רכבים עם בטיחות מופחתת, פחות זיהום אוויר, פחות פקקים.

 

5000 הרכבים הנ"ל מורגשים, או-הו מורגשים.

 

אם יפתחו את התוכנית גם לרכבים מכל השנתונים, זה יהיה 15 אלף, לא 5000.

 

אני רוצה לראות את בעל הסקודה פליסיה 94, שמחכה לקונה ב-3000 ש"ח, כשהוא יכול להשבית אותה בכיף ולקבל גם את הטסט חזרה.

פורסם

ומה בדיוק יצא למדינה מזה ?

המטרה היא לגרוט מכוניות שאינן מצויידות בממיר קטליטי, ולא על מנת לספק 3000 ש"ח לכל מי שלא מעוניין ברכבו.

באירופה, מטרתה העיקרית של תוכנית הגריטה היתה עידוד רכישת מכוניות מתוצרת מקומית.

בארץ, אין אפילו את זה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)


×
×
  • תוכן חדש...