Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריך (צריך = מבקש) ייעוץ בקניית סיטרואן c5 2002


toulik
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5534 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום רב, אני חדש פה וחייב לציין שיש פה אחלה פורומים..

אני מחפש לקנות רכב ומכל מה שראיתי הגעתי למסקנה שהC5 די משתלמת.

קראתי הרבה נושאים על הרכב הזה וראיתי שהדעות די חלוקות והשאלות שלי הן כאלה:

1. האם בכללי כדאי לקנות את הרכב? אם כן באילו תנאים?

2. עד כמה האחזקה שלו יקרה? ולעומת רכבים אחרים?

3. הבנתי שעדיף את הגרסא של sx-pk 2000 והעניין הוא שראתי את הPK ה 1800 עם נתונים יחסית מרשימים(רכב ספציפי).

4. הבנתי שהצריכת דלק הממוצעת היא 1:10 זה נכון?

5. אני חושב שהפחד העיקרי שלי הוא שיש את כל החיישנים והמחשבים והשכלול כביכול ברכב הזה ואם משהו מתקלקל זה יכול לעלות הרבה כסף..

יש לי בלבול קל ואשמח אם תוכלו לעזור בעניין זה..

תודה מראש ומקווה שכתבתי בצורה תקינה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחפש לקנות רכב ומכל מה שראיתי הגעתי למסקנה שהC5 די משתלמת.

קראתי הרבה נושאים על הרכב הזה וראיתי שהדעות די חלוקות והשאלות שלי הן כאלה:

1. האם בכללי כדאי לקנות את הרכב? אם כן באילו תנאים?

2. עד כמה האחזקה שלו יקרה? ולעומת רכבים אחרים?

3. הבנתי שעדיף את הגרסא של sx-pk 2000 והעניין הוא שראתי את הPK ה 1800 עם נתונים יחסית מרשימים(רכב ספציפי).

4. הבנתי שהצריכת דלק הממוצעת היא 1:10 זה נכון?

5. אני חושב שהפחד העיקרי שלי הוא שיש את כל החיישנים והמחשבים והשכלול כביכול ברכב הזה ואם משהו מתקלקל זה יכול לעלות הרבה כסף..

יש לי בלבול קל ואשמח אם תוכלו לעזור בעניין זה..

תודה מראש ומקווה שכתבתי בצורה תקינה :-)

 

לא רוצה להפחיד או להטעות: הכל עניין של מזל ובגרות נפשית לרכוש סיטרואן. אתה יכול למצוא מציאה מטופלת או ליפול על רכב גוסס.

1. קודם כל באם תקח רכב לבדיקה במכון או לא - אל תוותר על בדיקת מחשב + נסיעת בוחן במוסך מורשה - כ350 ש"ח ושווה הוצאות עתידיות מיותרות.

2 . אל תתפתה על 1800 - לא תתפנק - רכב כבד עבור מנוע 1.8. עדיף כבר להתפשר על 2.0SX (לא PK).

3. רכב 2.0 שהיה לי צרך 10.5 ל' בממוצע ל-100 ק"מ או 7 ל' ל-100 ק"מ (אם רוב הנסיעות בכביש בינעירוני)

אין שלמות, לך על בחירת (ליבך) כיסך! עכשיו CitroenC4_Picasso&Peugeot308

Fiat Brava / Volvo850 / CitroenC5 mk1 & mk2_HDI & mk3 / Skoda OctaviaTD / Peugeot407 & 207

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה על התשובה.

עכשיו לעניין ה 1800 פשוט מחיפוש שעשיתי בעיקר ב יד 2 עולה שהרכב הספציפי הזה הוא עם הנתונים הכי טובים לעומת כל השאר..

הרכב שנת 2002 1800 sx pk עם 112000 ק"מ שזה נמוך מאוד ביחס לאחרים, יד 3 רק ידיים פרטיות, יש ספר טיפולים. כמובן עדיין לא ראיתי את האוטו ובדקתי אבל על הנייר הוא נראה מצויין יחסית לאחרים.

אם כבר אז מה חשוב לדעת ולבדוק באוטו כזה כשאני נפגש איתו? במיוחד תחת הנחה שאני לא מכיר את הרכב ואין לי מושג מה הוא כולל בדיוק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

C5 זה אוטו למישהו שיכול להרשות לעצמו להוציא יותר כסף על רכב, אבל מחפש משהו שיתן לו חווית נסיעה ברמה גבוהה מאוד. המחיר שלו כמעט אפסי ביחס לתמורה, אבל האחזקה בהחלט עשויה להיות יקרה מבחינת תקלות. אם אתה מוכן לזה, ויש לך את הכסף בצד לכל מקרה שלא יהיה, לא תמצא מכונית מפנקת יותר בתקציב הזה. ה-1800 באמת חלש, אבל אם אתה לא מחפש ביצועים, זה לא קריטי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

C5 זה אוטו למישהו שיכול להרשות לעצמו להוציא יותר כסף על רכב, אבל מחפש משהו שיתן לו חווית נסיעה ברמה גבוהה מאוד. המחיר שלו כמעט אפסי ביחס לתמורה, אבל האחזקה בהחלט עשויה להיות יקרה מבחינת תקלות. אם אתה מוכן לזה, ויש לך את הכסף בצד לכל מקרה שלא יהיה, לא תמצא מכונית מפנקת יותר בתקציב הזה. ה-1800 באמת חלש, אבל אם אתה לא מחפש ביצועים, זה לא קריטי.

 

רוני

 

 

בגדול אם אני הולך על רכב כזה אני די מוותר על ביצועים לא? תאוצה וכאלה..הוא די כבד הבנתי..

וברור לי שרכב זה גם עניין של מזל.. אי אפשר לדעת על מה אתה נופל אבל אפשר לעשות את המקסימום שאפשר..

 

יש לי התלבטות רבה בעניין באוטו הזה פשוט כי ראיתי שרכבים אחרים שאני יכול להשיג במחירים כאלה ובשנתון דומה זה בעיקר קטנים כמו פונטו ספייס או 206 או פולו וכו'.. שהם גם סבבה אבל לא ממש מגיעים לרמה שלו..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תזכור! סבלנות משתלמת. מחיר 1800 מאוד מפתה. אני מבין. עם זאת כדאי לך לדעת: רכב שוקל 1450 ק"ג (לפחות, ללא נוסעים ומטען). ברכב בעל מסה עם פחות מ-120 כ"ס , העליות (ירושלים / חיפה / טבריה / רמת הגולן) מהווים מכשול רציני. מתבטא בצריכת דלק והנהה... עכשיו, לא נסעתי ברכב בעל מנוע 1800, אז כדאי שאנמיך אש שיכנוע. רק תזכור דבר נוסף - אין הרבה אוהדים למנוע חלש הזה, יכול להתבטא בקושי במעמד המכירה. אולי אז כדאי לשקול פג'ו 406 1800, כי רכב קל יותר (אך כאן כבר מדובר בסאגה אחרת).

 

בקיצור, כאחד שמכיר סיטרואנים (C5) מעל 4 שנים, ממליץ לא למהר עם הקנייה ולעשות בחירה נבונה כולל כל הבדיקות הנדרשות שתיארתי - חוץ משקט נפשי יתן לך קלף מיקוח במידה ותקלות תמצאנה.

אין שלמות, לך על בחירת (ליבך) כיסך! עכשיו CitroenC4_Picasso&Peugeot308

Fiat Brava / Volvo850 / CitroenC5 mk1 & mk2_HDI & mk3 / Skoda OctaviaTD / Peugeot407 & 207

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה משווה 206 לC5 , שתי קטגוריות שונות.

רוצה הרבה אוטו במעט כסף + פינוק + גודל +אוונגרד ויש לך סבלנות לטפל ברוגע אז קנה C5.

רוצה רכב צעיר, נמרץ, קטן ומגניב עם ראש יותר שקט קנה 206.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשחיפשתי C5 הורדתי את מנוע ה-1800 ממנגנון החיפוש ביד 2. החלטתי קטגורית לא ללכת עליו, מהסיבות שהוזכרו כאן ובדיונים קודמים.

 

מנוע 2000 הוא, לדעתי, יחידת הכוח המינימלית שאפשר להנות ממנה עם הרכב הזה, שכמו שנאמר הוא כבד מאד.

 

קח נא בחשבון שתיבת ההילוכים היא האשמה העיקרית בכבדותו של הרכב, ולא המנוע. אם תיקח מנוע 2000 ותשתמש מדי פעם בפונקציה הידנית של התיבה אני מאמין שתהנה מאד מהרכב.

 

רק זכור - קמ"ג' נמוך, מוכר פרטי והסטוריה מלאה.

 

בהצלחה בכל שתבחר ומצפים לעדכון!

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב קודם כל תודה על התשובות, ויש לי עוד כמה עניינים שמעניינים אותי:

1. לגבי המנוע של הרכב אם ככה אז צריך לחכות להשיג משהו טוב כמו זה ולצורך העניין עדיף לקחת את ה 2000 בלי ה PK מאשר 1800 עם?

2. מישהו יכול להסביר לי מה בעצם כולל האוטו הזה מבחינת תוספות והדגמים והגאג'טים.

3. יש עוד אופציה למיצובישי גאלאנט שנת 2001 במחיר סביר עם ק"מ סביר יחסית (150000 בערך), אני מאוד אוהב את המראה שלו.. מישהו יכול לתת דעה עליו.

4. ראיתי עכשיו שיש c5 2000 sx שנת 2005 יד 2 שהייתה בליסינג ביד הראשונה עם קרוב ל 170000 ק"מ, והמחיר שלה הוא 2000 מעל הC5 שדיברתי עליה..מה דעתכם?(אגב רשום מטופלת במוסך מורשה בלבד)

 

אני יודע שאני שואל הרבה שאלות אבל אני קצת מבולבל ורוצה לעשות לעצמי סדר ולהסגר על החלטה נבונה.תודה מראש...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה משווה 206 לC5 , שתי קטגוריות שונות.

רוצה הרבה אוטו במעט כסף + פינוק + גודל +אוונגרד ויש לך סבלנות לטפל ברוגע אז קנה C5.

רוצה רכב צעיר, נמרץ, קטן ומגניב עם ראש יותר שקט קנה 206.

 

אני לא בדיוק משווה אני פשוט אומר שמבחינת סכום זהה אלו הרכבים שניתן לקנות. אלו והשברולט האמריקאיות למיניהן שקלתי לקנות אחת מהקטנות האלו אבל נראה לי שה C5 לעומתן זה שדרוג רציני, הלא כן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה 1800 לא משהו מהסיבה הפשוטה, המנועים האלה נוטים לפתח סדק בבלוק, וזה משהו שלא ניתן לתקן, אלא רק להחליף.

עלות החלפה של מנוע זה הרבה אלפים.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה 1800 לא משהו מהסיבה הפשוטה, המנועים האלה נוטים לפתח סדק בבלוק, וזה משהו שלא ניתן לתקן, אלא רק להחליף.

עלות החלפה של מנוע זה הרבה אלפים.

 

אוקיי תודה על התשובה.. ומה דעתך על הרכב מליסינג? בגדול האם מומלץ?(תאורטית. הרכב לא נבדק עדיין). הבעיה כביכול שהק"מ הוא יותר גבוה, בסביבות 150-160.אבל הוא 2005 יד שניה עם ספר טיפולים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי האישי, PK זה זריקת כסף, למרות שאני אישית מחזיק דגם PK שקניתי למרות היותו PK, הוא פשוט נראה מעולה והיה שמור מאד, אז היה שווה לי את הפרמיה במחיר. PK כולל גלגלי אלומיניום ("ג'נטים מגנזיום"), דשבורד מעוטר פלסטיק בטעם מהגוני, מראות מתקפלות עם נעילת הרכב, חיישני גשם ותאורה וזהו, עד כמה שאני זוכר. אם אתה חושב שזה שווה פרמיה של כמה אלפי ש"ח אז לבריאות.

 

לדעתי, המצרך החשוב ביותר שאתה צריך לגייס אם אתה מעוניין דווקא ב-C5 זה סבלנות ויסודיות.

 

סבלנות - כדי לא לבזבז זמן על רכבים כמו מודל 2005 (צורה חדשה או ישנה? יש את שניהם במודל הזה) עם למעלה מ 150K ק"מ ועוד כזו שהייתה בליסינג. חבל (לדעתי) על זמנך, אלה רכבים שהגיר שלהם כנראה על ערש דווי, המערכת ההידראולית ספגה התעללויות ו"שעון החול" שלה בטח נגמר מזמן, ועוד ועוד.

 

יסודיות - לא לחפף ולבדוק את הרכב במוסך מורשה ומבין, וכן במכון בדיקה. לדרוש ספר טיפולים מלא וללמוד אותו, כולל לשאול שאלות כאן בפורום אם משהו בטיפולים לא מובן לך.

 

כקונה אתה בפוזיציה נהדרת, אתה יכול למצוא רכב מדהים בכלום כסף. מה שכן, תהיה סבלני, תמתין לרכב עם קמ"ג' נמוך כמו שכתבתי למעלה, וגם אותו תבדוק.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב קודם כל תודה על התשובות, ויש לי עוד כמה עניינים שמעניינים אותי:

1. לגבי המנוע של הרכב אם ככה אז צריך לחכות להשיג משהו טוב כמו זה ולצורך העניין עדיף לקחת את ה 2000 בלי ה PK מאשר 1800 עם?

2. מישהו יכול להסביר לי מה בעצם כולל האוטו הזה מבחינת תוספות והדגמים והגאג'טים.

3. יש עוד אופציה למיצובישי גאלאנט שנת 2001 במחיר סביר עם ק"מ סביר יחסית (150000 בערך), אני מאוד אוהב את המראה שלו.. מישהו יכול לתת דעה עליו.

4. ראיתי עכשיו שיש c5 2000 sx שנת 2005 יד 2 שהייתה בליסינג ביד הראשונה עם קרוב ל 170000 ק"מ, והמחיר שלה הוא 2000 מעל הC5 שדיברתי עליה..מה דעתכם?(אגב רשום מטופלת במוסך מורשה בלבד)

 

אני יודע שאני שואל הרבה שאלות אבל אני קצת מבולבל ורוצה לעשות לעצמי סדר ולהסגר על החלטה נבונה.תודה מראש...

 

1. אני כבר כתבתי - עדיף 2.0L לא PK מאשר 1.8L עם PK.

 

2. בדגם עם רמת גימור SX יש יותר מדי תוספות עבור רכב מהקטגוריות יקרות יותר, וכ-95% של תוספות שאפשר לרצות: נעילה מרכזית + מפתח מובנה בשלט מגניב וחכם (אם לא נאבד או נשבר) כולל אימובילייזר מקורי, הגה כוח 8) (בלי זה לא תוכל לסובב את ההגה) התמכוונן לא רק לגובה אלא גם אפשר למשוך לכיוון הנהג, 4 חלונות חשמל אוטומטיים (יודע מה זה, כן :wink: ), מראות חשמל :-P, מזגן דיגיטלי מפוצל, 6 כריות אוויר, ניגוב שמשה קידמית אוטומטי (גילוי גשם) כולל סגירת חלונות בגשם, תאורת דרך (פנסים) אוטומטית כולל פנסי ערפל מובנים בפנסים ראשיים, מחשב דרך חכם עם מסך רחב ומגניב, תאורה למושב אחורי, מכסה מנוע עם גזספרינגים (כמו תא המטען, לא צריך להרים או להחזיק מכסה מנוע... גיר טיפטרוני בעל מצב ספורט והחלקה!!! מערכת מיתלים הידרו-חשמלית עם מצב ספורט (מגניב), מושבים עם כיוונון גובה כולל משענת לנהג + נוסע + משענת במושב אחורי, וילון מובנה במגש דלת אחורית, מערכת מובנת + 6 רמכולים טובים + שלט על ההגה, הכנה לבקרת שיוט (בפחות מ-1000 ש"ח), שיכלולים וחיישנים רבים שתהנה מהם לאורך כל הדרך (עד שיתקלקלו) :lol: כמו כן מושבים יעודיים (הושקע שנתיים בפיתוחם) וחוויית נהיגה בלתי נשכחת.

בדגם PK תקבל פגושים ומראות בצבע המרכב, מזגן עם בקרת אקלים, קיפול מראות, מראה חלון אחורי משוכללת יותר, חיישני רוורס... וזהו... לא? אה, כן... דשבורד בגימור דמוי עץ (אני דווקא מעדיף כסוף מטלי )

 

3. מיצובישי גלאנט לא מוצלחת, לא חיסכונית ולא שומרת גם על המחירון, חלקים יקרים בין היפניות, יש בעיות איתם ובטוח ... לא לקנות 1800.

 

4. 170000 זה קצת הרבה (לבנזין), ב180000 יש טיפול טיימינג, ב-200000 כבר תצפה לתקלות הנובעות מבלאי. (לא ציינת דגם - 2005 יש גם MK1 וגם MK2)...

אין שלמות, לך על בחירת (ליבך) כיסך! עכשיו CitroenC4_Picasso&Peugeot308

Fiat Brava / Volvo850 / CitroenC5 mk1 & mk2_HDI & mk3 / Skoda OctaviaTD / Peugeot407 & 207

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי תודה לכם על התשובות, לקחתי לתשומת ליבי. עדיין נשארתי בהתלבטות בעיקר מהסיבה שהבנתי שזה רכב שצריך לטפל בו כל הזמן ולא להזניח ולטפל רק במורשה ושבאמת אם חלילה משהו מתקלקל חוץ מטיפולים שוטפים זה עלול לעלות ביוקר..

 

אגב עוד שאלה אם תוכלו להגיד לי, במידה ומשהו מתקלקל נגיד העניין של הבקרת אקלים זה שבצד אחד אפשר לעשות חימום ובצד השני קירור או הווישרים שעובדים אוטומטי או הפנסים וכו', האם חייב לסדר את זה אחרת הדברים לא ייפעלו בכלל? או שהווישרים יעבדו כרגיל כמו כל רכב רק לא באופן אוטומטי, או המזגן עדיין יעבוד רגיל בלי הוויסות המיוחד?

מקווה שהובנה השאלה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...