Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיטו מול קליאו ספורט בואללה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6266 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עפר מבריק,

וכהרגלו צודק.

 

alexk, האמת שכבר אין לי כוח לדבר על מה שכבר ברור.

ובכל זאת,

כיום כבר לא ניתן לקבל המיצרנים מכוניות ספורטיביות עממיות במחיר שווה לכל נפש כמו שהיה בשנות ה-90'.

דרישות הבטיחות והאיכות מחטיבות רכבים כבדים וכהים בהרבה, שבכדי שהצטיינו צריכים הנדסה טובה מאוד(רנו-ספורט כיום אבל שוב, לא במחיר עממי ועם התפשרות בתקשרות הגה).

 

מכונית קלה, מתנהגת כמו פעם, כיום תהיה חייבת לעשות שימוש בחומרים סופר קלים ומתקדמים, והמחיר יהיה אסטרונומי.

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

  • תגובות 113
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני חושב שהבאתי מספיק דוגמאות למכוניות זולות, עממיות ומתנהגות.

הסיבה היחידה שאין אותן בארץ, היא שאף אחד כמעט לא יקנה אותן.

emotion of motion

פורסם

בדיוק!

כי אנשים מעדיפים מיטו מדוPנת ומגאן ספורט מסורסת.

רק תעשה טובה ואל תשמיץ את ישראל ישראלי. לא תרבות העדר שלו החריבה את סיגמנט הספורטיביות בארץ.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

המצב בשוק הספורט בעולם הינו טוב בצורה חסרת תקדים, וכמו שזה נראה כרגע, אפילו המיתון לא יקלקל את זה. גם בארץ, היצע הגרסאות טוב בהרבה מפעם - תראו כמה מכוניות ספורטיביות מייבאת צ'מפיון (אודי S, TT, ליאון, איביזה, גולף, שירוקו, אוקטביה, ועוד כמה בצדדים). זה פשוט לא היה פעם.

 

מכונית ספורטיבית כיום לעומת פעם זה כמו ההשוואה בין "ספורט אלגנט" לאתיופי שרץ יחף, ונגד זה כבר אין מה לעשות. נכון שבעולם יש פתרונות (מגאן R26R), אבל בארץ על המגוון הדל, זה פשוט לא עובד. מה שכן, אני דווקא מאוד שמח שהלכו לכיוון הזה. אני נוסע, הרבה, ואני מאוד מעריך את הCreature comforts, את רמת הגימור ואת שאר הרוח בתא הנוסעים לעומת מה שהיה נהוג פעם. מה לעשות ובגוש דן, מופרע ככל שתהיה, אתה לא נוסע במוד קרב 100% מהזמן. אפילו אם הייתי יכול להחליף את הגולף במגאן R26R שכזו, ממוקדת וקרבית כולה, נראה לי שהאפקט היה בעיקר פסיכולוגי. מומנט והנדברקס (שני הדברים החשובים לתנועה עירונית, כמובן ;) ) יש לי גם בGTI.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
לא, הקליאו ספורט דור ראשון ושני לא היתה "כולה קליאו ספורט". הן היו ספורטיביות שלא עלו ביותר מ-10% מליסינג אוטומטית. מכוניות שניתן לקבל מהן היגוי יתר ושלא בנויות להציל כסילים שנוהגים לא נכון (היתה בקרת משיכה בדור 2, אם אני זוכר נכון, אבל היא בעיקר סירסה לחלוטין את המנוע). הן נתנו ביצועים ברמה של 0-100 בשבע שניות עם צריכת דלק סבירה. נכון, הן לא היו ברמת הניהוג/התנהגות של הטובות של פיז'ו, אבל הן היו טובות. מאוד. מאוד מאוד. והכי חשוב, אפשר היה להתחרע איתן עד זוב גומי.

 

אני קונה מתכת חשופה, רק תנו מכונית עם הגה נורמלי...

אני נאלץ גם לא להסכים איתך....

1) 2 הדורות של הקליאוס עלו הרבה הרבה יותר מליסינג פשוטה של אז - אאל"ט הדור השני ב2003 עלתה כמעט 140K כאשר פוקוס או 306 או מזדה 323 עלו בסביבות ה100.

2) בקרת המשיכה ניתנת לביטול מוחלט -זו בדיוק המהות של הרכב הזה!! גרזן חד או משפחתית מתי שבא לך!

3) 12 קמ"ל בממוצע זו לא צריכת דלק סבירה - זו צריכת דלק מעולה שרוב הליסינומטיות של היום לא ממש מגיעות אליה...

4) לגבי התנהגות וניהוג אין הרבה מה להרחיב חוץ מזה שאין לך מה להשוות בכלל 306\106 משופצרת ככל שתהיה בת 11 ויותר מול קליאו בת 8 או פחות...אני רק יכול להגיד לך שאחרי הרבה מאוד טיולים עם מיטב נהגי 306 מאוד מקצועיות ושמורות - ההתנהגות של הקליאו פשוט ברמה אחרת .

 

סתם לידע כללי8)

פורסם
אני נאלץ גם לא להסכים איתך....

1) 2 הדורות של הקליאוס עלו הרבה הרבה יותר מליסינג פשוטה של אז - אאל"ט הדור השני ב2003 עלתה כמעט 140K כאשר פוקוס או 306 או מזדה 323 עלו בסביבות ה100.

2) בקרת המשיכה ניתנת לביטול מוחלט -זו בדיוק המהות של הרכב הזה!! גרזן חד או משפחתית מתי שבא לך!

3) 12 קמ"ל בממוצע זו לא צריכת דלק סבירה - זו צריכת דלק מעולה שרוב הליסינומטיות של היום לא ממש מגיעות אליה...

4) לגבי התנהגות וניהוג אין הרבה מה להרחיב חוץ מזה שאין לך מה להשוות בכלל 306\106 משופצרת ככל שתהיה בת 11 ויותר מול קליאו בת 8 או פחות...אני רק יכול להגיד לך שאחרי הרבה מאוד טיולים עם מיטב נהגי 306 מאוד מקצועיות ושמורות - ההתנהגות של הקליאו פשוט ברמה אחרת .

 

סתם לידע כללי8)

 

1. הקליאו דור ראשון עלתה 115K. השני 142K כשליסטומטית עלתה 120 (ןה-Mk2 היתהמאובזרת יותר, עם קסנון, בקרת אקלים וכו').

2. איפה כתבתי שבקרת המשיכה לא ניתנת לכיבוי בקליאו? במגאן בקרת האחיזה לא היתה ניתנת לכיבוי.

3. 12 קמ"ל לא עשיתי בחיים בנסיעה משולבת.

4. אני יכול לאמר לך שאין לי מושג על מה אתה מדבר. מבחינת התנהגות כביש והיגוי הקליאו לא ברמה של 106/306. הקליאו היא מכונית מאוד לא מהוקצעת ולא לינארית בהתנהגות שלה. היו לי את שתיהן בו"ז...

 

אני לא חושב שאני צריך להתנצל על זה שיש לי העדפות שונות משלך.

 

אתה ממש לא צריך להתנצל. זה אני המשוגע שמציעים לו BMW 328 קופה אוטומטית במקום הקליאו שלו ומסרב, כי ה-BMW אוטומטית.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

1) נו? 115K ש323 עלתה 100? 142K שפוקוס עלתה 120? - זה נראה לך "עוד קצת?" - היום הקליאו מגיעה ל150 בזמן שהפוקוס על 111K

2) ציטוט שלך: (היתה בקרת משיכה בדור 2, אם אני זוכר נכון, אבל היא בעיקר סירסה לחלוטין את המנוע) - בקרת אחיזה ומשיכה בדור שני מתנתקות באותו כפתור...ESP+TSC- ואם אתה מנתק את שתיהן אתה מקבל גרזן...

כמו כן אני לא רואה שכתבת בשום מקום מגאן...רק קליאו

 

3) אני לא יודע על איזה דגם אתה נוהג - אבל אתה מוזמן להכנס למועדון שלנו ולהתרשם מעוד 101 דברים מופלאים שהקליאו ספורט שלנו עושה.

:lol:

 

4) אמרת לינארית ומהוקצעת באותו משפט - אני לא יכול לחלוק עלייך...אתה מוזמן לטיוליי נהיגה יחד עם כמה מהמובחרים של PSI.

בעצם עזוב...שאל כל אחד שעבר מ106\306 לקליאו.

 

נ.ב - אם יש לך 328 אוטומטית קופה תעביר לי אותה אני אעשה איתו ראש בראש החלפה על הקליאו דור שני שלי ANY DAY ANY TIME

פורסם
מצטער, אני לחלוטין לא רואה את זה ככה. כן, הגה בעל תקשורת זה אלמנט שימושי ותורם להנאה מהנהיגה, אך לא קריטי. כיף טהור אפשר להשיג גם עם הגאים חסרי תקשורת. (בעצם, לא יודע מה זה "כיף טהור", אבל אני מכיר המון מכוניות עם הגה מתקשר שהכיף הוא מהן והלאה...)

 

אז הפרש של 100 אלף שקלים יכול בהחלט להיות גורם חשוב בהחלטה שלא לרכוש את הקליאו ספורט החדשה, אבל רק ההגה? נראה לי שאתה מעריך יתר על המידה את החשיבות של תקשורת הגה כששאר המכלולים עושים עבודה כל כך טובה (וגם מעריך יתר על המידה את התקשורת של ההגה של הקליאו ספורט דור ראשון/שני - מזמר הוא בטוח לא).

 

רוני

 

רוני, יש אנשים שנהנים גם מתאוצה בקו ישר ובשבילהם גם לאדה עם 500 כ"ס זה כיף טהור.

לפי דעתי הגה לא מתקשר פוגם מאוד בכל האספקט של ההנאה, כמובן שאפשר להנות גם עם הגה לא מתקשר אבל בגדול יש תחושה של פספוס, אתה יודע שרק אם ההגה הזה היה יכול לזמר זו הייתה יכולה להיות מכונית מבריקה (משפט שאני אוהב להגיד על הקליאו החדשה לדוגמא).

 

רוי, בשביל ליישב את הויכוח שלכם אפשר פשוט להתסכל על קבוצות הרישוי (שמנסות להשתנות ביחס לשינויים במחיר), את הקליאו דור ראשון יכולת להזמין בליסינג בקבוצת רישוי 3 (ולכן יש לא מעט קליאו שהי הראשונה שלהם הייתה ליסינג), הדור השני נכנסה לקבוצת רישוי 4 (אם אני זוכר נכון, לא כ"כ בטוח לגבי זה) והיום מה הקבוצת רישוי של הקליאו החדשה?

 

falou, אני עושה עם הקליאו 1:12 בחודשי הקיץ ב-95% נסיעות עירוניות עם מזגן. חודש שעבר אחי חזר מאילת ועשה צריכה ממוצעת של 1:15.5 וזה כולל שיוטים במהירות שונות (גם לא חוקיות כ"כ), התגרזנות בכביש סדום ערד, עליות, ירידות וכו'. אם יש משהו שהקליאו מפתיעה אותי כל פעם מחדש זה בצריכת הדלק שלה (סתם לשם השוואה, הקורולה המשפחתית שלנו לא יורדת מ-1:10.6).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

4. אני יכול לאמר לך שאין לי מושג על מה אתה מדבר. מבחינת התנהגות כביש והיגוי הקליאו לא ברמה של 106/306. הקליאו היא מכונית מאוד לא מהוקצעת ולא לינארית בהתנהגות שלה.

 

 

 

 

מבחינת הנאה מנהיגה, הקליאו עם שמחת החיים שלה מהנה לפעמים לא פחות מה-306/106.

מבחינת התנהגות כביש פרופר, היא בהחלט פחות טובה.

 

 

4 אמרת לינארית ומהוקצעת באותו משפט - אני לא יכול לחלוק עלייך...אתה מוזמן לטיוליי נהיגה יחד עם כמה מהמובחרים של PSI.

בעצם עזוב...שאל כל אחד שעבר מ106\306 לקליאו.

 

 

רוי, כידוע לך אני אחד שעבר מ-106 לקליאו,

 

שני הרכבים האלו ניתנים למשחקיות מדהימה ושתיהן מכונית כפפה,

אבל יש הבדלים כמובן,

ה-106/306 בסעיף של התנהגות כביש והגה, מרגישות יותר מושלמות מהקליאו,

יותר מדויקות, מאוזנות וחדות (כאשר ל-306 יש את השליטה המושלמת והטלפטית בזנב, ול-106 תחושת קארט מאוזן).

 

הקליאו עם כל ההנאה העצומה שהיא מספקת מרגישה הרבה יותר פראית בתנועות ובשליטה שלה.

 

היתרון של הקליאו לעומתן זה לא שהיא עקפה אותן בהתנהגות/הגה, כי היא לא עשתה את זה וכנראה שאף אחת לא.

היתרון שלה לעומתן זה השילוב של הרמה הגבוה של הנאה מנהיגה בתוספת של דברים לא מוכרים ל-106/306 כמו בטיחות, בלימה, מנוע, מודרניות.

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם

אכן הקליאו מאוד חסכונית. יותר ממשפחתית אוטומטית. (במקרה שלנו, יותר מסיוויק אוט').

 

אגב, איך אף אחד לא הזכיר פה את התנוחת נהיגה הגרועה בקליאו? זה משפיע ישירות על ההנאה. בוולקן שהייתה לי, לדוג' - הכל היה 'נופל לידיים' - ההגה היה בדיוק בעובי, בגודל, ובמרחק הנכון.

 

בקליאו ההגה טיפה גדול מדי (לטעמי לפחות) ובגלל התנוחה האופקית של ההגה כדי לשבת כמו שצריך (כלומר מרפק מקופל טיפה כשהמפרק של כף היד מונח בשעה 12) צריך להתקרב יותר מדי להגה.

 

אבל חוץ מזה - יחסית למחיר המגוחך - רק שבחים. גם על כל הקרקושים והרעש בנסיעה בין עירונית (הקליאו רכב מאוד רועש - הייתה לך אחת ואתה בטח יודע שקשה לשמוע אפילו רדיו כשעוברים 130-140 קמ"ש) - קשה לא לסלוח לה.

 

הרכב הבא שלי בע"ה יהיה STI - עד 100K, פשוט אין מה לקנות שיהיה שדרוג ראוי.

פורסם
אגב, איך אף אחד לא הזכיר פה את התנוחת נהיגה הגרועה בקליאו? זה משפיע ישירות על ההנאה. בוולקן שהייתה לי, לדוג' - הכל היה 'נופל לידיים' - ההגה היה בדיוק בעובי, בגודל, ובמרחק הנכון.

 

בקליאו ההגה טיפה גדול מדי (לטעמי לפחות) ובגלל התנוחה האופקית של ההגה כדי לשבת כמו שצריך (כלומר מרפק מקופל טיפה כשהמפרק של כף היד מונח בשעה 12) צריך להתקרב יותר מדי להגה.

 

נכתב על כך המון,

זאת בעיה ידועה,

תנוחת נהיגה מכופפת המכתיבה דוושות קרובות, הגה רחוק ואופקי.

 

מה גם שאין למושבים תמיכה לכתפיים.

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם

 

תנוחת נהיגה מכופפת המכתיבה דוושות קרובות, הגה רחוק ואופקי.

 

 

עכשיו הבנתי מה לא בסדר ברכב של החבר.:roll:

ALFA ROMEO MITO 1.4

 

פורסם

קודם כל אין ויכוח - סתם החלפת רשמים והעמדת דברים על דיוקם.

נהיגה תחושות והנאה אלו דברים אישיים - לכן רק הדיוט יחלוק עליהם.

לא לשכוח גם שכל אחד והמידות שלו - אני 186 על 75 קילו והקליאו יושבת לי בול - בכל התחושות.


×
×
  • תוכן חדש...